Skrevet av Emne: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman  (Lest 72367 ganger)

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #45 : 23. november 2010, 18:24 »
Jeg kan verken bevise eller avvise at far din har løftet de fatene Raymond. Jeg bare poengterer at ei fjær blir ofte til flere høns. Spesielt historier rundt styrke.

Jeg har for eks sittet bak i bilen til pappa som 6-12åring.Når han brukte en datsun cherry med 4 50kgs sekker baki bilen.Pluss meg å min ste bror på den tiden inne i bilen.Kjøre han 3*8 reps på den temmelig lett.Det har jeg sett med mine egne øynr.Han har løftet fullt av ting fremfor fullt av folk på fest.Biler å lignende..Jeg er i dag er MYE svaker en han var.Å det med doping..
Han var helt rein.På 118kg.Å jobbet med en bore hammer 14timer per dag som jeg ikke klarer å stå med i 10min engang.Så vitt jeg klarer å holde den over hode.
Alle som har jobbet med en borhammer vet hvor tungt det er å stå med den overhode.
Dere er gjerne velkommen til å prøve.Skal jeg finne en bore hammer å stenger....!!!
Tviler på mange av oss "sterkemenn" ha klart det særlig lenger en noen minutter med den på fullt trykk...

Løftet den etter stål støt fangeren med bare hansker...Mange andre tyngre biler å har han løftet.Det er noe  annet en å løfte bilmark....

Jeg vet med 100pros at han var masse sterkere en meg.Jeg så desverre ikke det med fatet.Men det er ikke umulig å løfte det.Nesten slik at man må begynne å trene på det for å bevise det får ann....

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #46 : 23. november 2010, 19:45 »
Jeg har for eks sittet bak i bilen til pappa som 6-12åring.Når han brukte en datsun cherry med 4 50kgs sekker baki bilen.Pluss meg å min ste bror på den tiden inne i bilen.Kjøre han 3*8 reps på den temmelig lett.Det har jeg sett med mine egne øynr.Han har løftet fullt av ting fremfor fullt av folk på fest.Biler å lignende..Jeg er i dag er MYE svaker en han var.Å det med doping..
Han var helt rein.På 118kg.Å jobbet med en bore hammer 14timer per dag som jeg ikke klarer å stå med i 10min engang.Så vitt jeg klarer å holde den over hode.
Alle som har jobbet med en borhammer vet hvor tungt det er å stå med den overhode.
Dere er gjerne velkommen til å prøve.Skal jeg finne en bore hammer å stenger....!!!
Tviler på mange av oss "sterkemenn" ha klart det særlig lenger en noen minutter med den på fullt trykk...

Løftet den etter stål støt fangeren med bare hansker...Mange andre tyngre biler å har han løftet.Det er noe  annet en å løfte bilmark....

Jeg vet med 100pros at han var masse sterkere en meg.Jeg så desverre ikke det med fatet.Men det er ikke umulig å løfte det.Nesten slik at man må begynne å trene på det for å bevise det får ann....

Hvorfor fortsetter du å mase om disse arbeidsgreiene? Ja, det er mange "arbeids" sterke folk der ute. Og at far din var/er sterk tviler jeg ikke på, både på jobben sine og på disse andre løftene som han gjorde.  Det skreiv jeg da i tråden du quotet. Jeg gir nå like mye faan i hva faren din har løftet, like mye som du skriver at du gir faan i hva "dere" måtte tro tidligere i tråden. Han trenger ikke å bevise noe for meg, ei har jeg heller hevdet i ett eneste innlegg her å være sterkere en noen som helst!
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #47 : 23. november 2010, 20:00 »
Henrik Brustad på 2,26 m var ganske sterk...

"300 kg`s melassefat løftet han på fri hånd"

http://www.levanger.kommune.no/Global/Bibliotek/Lokalhistorie/Scanning/Sm%C3%A5skrifter/Minneskrift_over_Henrik_Brustad.pdf
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #48 : 23. november 2010, 20:11 »
Henrik Brustad på 2,26 m var ganske sterk...

"300 kg`s melassefat løftet han på fri hånd"

http://www.levanger.kommune.no/Global/Bibliotek/Lokalhistorie/Scanning/Sm%C3%A5skrifter/Minneskrift_over_Henrik_Brustad.pdf

Var en del andre "fantatiske" løft/episoder lenger bak i boka der og Grin Ingen gårdeiere ville ha han i drift fordi han ødela alt verktøyet de gav ham..
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #50 : 23. november 2010, 20:35 »
Når var det vanlig med 100kg sekker Huh


Når det gjelder å bære ett fat slik så er det nok mulig, men skal være meget sterk i fingrene. Vet også om folk som har bært fat slik men stort sett ikke fulle Wink
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

bad-boy

  • Gjest
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #51 : 23. november 2010, 21:39 »
Hvorfor fortsetter du å mase om disse arbeidsgreiene? Ja, det er mange "arbeids" sterke folk der ute. Og at far din var/er sterk tviler jeg ikke på, både på jobben sine og på disse andre løftene som han gjorde.  Det skreiv jeg da i tråden du quotet. Jeg gir nå like mye faan i hva faren din har løftet, like mye som du skriver at du gir faan i hva "dere" måtte tro tidligere i tråden. Han trenger ikke å bevise noe for meg, ei har jeg heller hevdet i ett eneste innlegg her å være sterkere en noen som helst!

Når du skrev det første innlegget..
Så var det hvertfal et hint i mine øyne at jeg ikke burde tro på fylle prat etc.
For at når man klarer å stå slik hele dagen på jobb..
Klarer så blir man sterk når man løfter andre ting også.Det som er poenget.
At når folk da trener at på til har en sånn jobb.Blir dem ofte sterkere en det folk tror dem er.
Aldri sagt, du har sagt du er sterkere en noen jeg.Når jeg skriver en tråd.Skriver jeg masse generelt.Ikke personelig alt til deg.Mange her som påstår at dem er sterkere en hva andre folk før i tiden var.Derfor skrev jeg det...Ikke mange av dagens strongmenn som har klart å stått slik.Da er det ikke bare utholdenhet det går på..Men når du  betviler hva som er gjort.Så skrev jeg litt mere om hva han har gjort.

For at det er nemmelig ikke umulig å løfte et slik fat..!!!!
Det som var til deg var at jeg skjønner ikke hvorfor det skal være  så veldig mye å betvile.
Da dere betviler veldig mye.
Ole martin for eks tror jo ikke at noen har løftet noe mere en noen nå til dags.Før i tiden.Derfor skrev jeg det.Tydeligvis bare å holde seg unna diskusjonen her..

Får dere tro hva dere vil.

Hele poenget et at,når han var masse sterkere en jeg er med doping til å med.
Å jeg hadde en hel del masse mere kunnskaper.
Er det ikke umulig andre å kanskje var sterkere.En nå dagens styrke utøvere!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #52 : 23. november 2010, 22:55 »
Når du skrev det første innlegget..
Så var det hvertfal et hint i mine øyne at jeg ikke burde tro på fylle prat etc.
For at når man klarer å stå slik hele dagen på jobb..
Klarer så blir man sterk når man løfter andre ting også.Det som er poenget.
At når folk da trener at på til har en sånn jobb.Blir dem ofte sterkere en det folk tror dem er.
Aldri sagt, du har sagt du er sterkere en noen jeg.Når jeg skriver en tråd.Skriver jeg masse generelt.Ikke personelig alt til deg.Mange her som påstår at dem er sterkere en hva andre folk før i tiden var.Derfor skrev jeg det...Ikke mange av dagens strongmenn som har klart å stått slik.Da er det ikke bare utholdenhet det går på..Men når du  betviler hva som er gjort.Så skrev jeg litt mere om hva han har gjort.

For at det er nemmelig ikke umulig å løfte et slik fat..!!!!
Det som var til deg var at jeg skjønner ikke hvorfor det skal være  så veldig mye å betvile.
Da dere betviler veldig mye.
Ole martin for eks tror jo ikke at noen har løftet noe mere en noen nå til dags.Før i tiden.Derfor skrev jeg det.Tydeligvis bare å holde seg unna diskusjonen her..

Får dere tro hva dere vil.

Hele poenget et at,når han var masse sterkere en jeg er med doping til å med.
Å jeg hadde en hel del masse mere kunnskaper.
Er det ikke umulig andre å kanskje var sterkere.En nå dagens styrke utøvere!

Mer sjokkert over bestemødre som løfter 100kgs sekker som om det var melposer Smiley

Jeg køddet vel mer om at du hadde drukket da du skreiv dette.

Folk som har slitsom arbeidsdager har nok vanskeligere for å bli sterke på gymmet en folk med rolige dager, i allefall mtp kcalori behov ol.

Leste du historien om kjempen som Gammern la ut link på? Jeg må nå si jeg betviler det meste av det som stod der og, i allefall angående styrke. Størrelsen stemmer nok ganske sikkert.


Oppsummering: Mennesker tilbake i tid hadde genene til å bli like sterke som mennsker i år 2010, men de hadde ikke kunnskapene og så nok ikke nødvendigheten i å løfte vekter på ett gym. Alt utvikler seg, og i år 2010 så trener folk metodisk med mål om å bli sterkest mulig. Det hersker nok ingen tvil om at det fantes store sterke mennesker back in the days.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #53 : 23. november 2010, 23:02 »
På samme måte som menneskenes gener for å bli feite ikke har rukket å forandre seg stort på 50 år.... så har ikke vår evne til å kunne utvikle styrke blitt MINDRE de siste 50 årene heller.

Det er ingenting som tilsier at folk skulle være sterkere før. Men det fins selvfølgelig eksempler på bestefedre og fedre som er sterkere enn ungdommer i den nye nintendo-generasjonen Smiley

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #54 : 23. november 2010, 23:28 »
Herregud, såklart var folk GENERELT sterkere før, da det var tyngre arbeid. Da ungdommen osv MÅTTE ut å jobbe for å få havregryna si om dagane. Nå sitter vi her bak en datamaskin å si akkuuratt hva det passer oss

18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Odd A Mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #55 : 24. november 2010, 00:00 »
skjønner ikke at folk har så store motforestillinger mot at du kan bli ekstremt sterk av hardt fysisk arbeid som folk hadde før i tida,snakker om hardt arbeid,ikke bæring av noen få fruktkasser. folk slet ut spadene sine før i tia,gravde grøfter og dyrket marka for hånd,lempet på store steiner for å få dem oppi hestekjerra,sagde og lempet tømmer for hånd,og de store gutta løftet de største steinene,jo sterkere de ble,jo større steiner løftet de,ofte 12-14 timers dag,med inntak av store mengder havregryn og havrekaker,fisk,flesk melk osv. og samme faen hvor metodisk en gjennomsnitts strongman trener i dag,i slutten av uka så hadde de gamle gutta løftet adskillig flere tonn enn strongmangutta,slikt blir det krefter av.sier ikke at alle var sterke,men store karer ble ofte satt til tungt arbeid,og det blir man ikke akkurat svakere av. dagens "harde" fysiske arbeid er ikke i nærheten av slik det var før.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #56 : 24. november 2010, 00:04 »
På samme måte som menneskenes gener for å bli feite ikke har rukket å forandre seg stort på 50 år.... så har ikke vår evne til å kunne utvikle styrke blitt MINDRE de siste 50 årene heller.
Selvsagt. De som tror at vi har forandret genene våre på en signifikant måte iløpet av de få årene vi har hatt med moderne medisin bør lese seg opp på emnet. Det tar lengre tid enn som så.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #57 : 24. november 2010, 01:45 »
Noen kan jo få prøve å trene 12-14timer om dagen å se om de blir sterkere av det Wink
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #58 : 24. november 2010, 10:39 »
Noen kan jo få prøve å trene 12-14timer om dagen å se om de blir sterkere av det Wink

Er nok en av dei raskeste måtenå å bli arbeidsinvalid og uføretrygdet på.   Grin

Har knapt nok møtt noen seriøst styrketrenende med hardt kroppsarbeid, som mener arbeidet har hjulpet dei til å bli sterkere.
Tvert i mot har det sjelden gitt dei noe annet enn skader og problemer.
Har inntrykk av at nytten du sitter igjen med etter hardt arbeid over tid ofte er begrenset til en veldig god grepsstyrke.


Utlogget leif ove

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 049
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 049

Sv: Jon Pall Sigmarsson Classic Strongman
« #59 : 24. november 2010, 10:47 »
Det har med å gjøre at vi har med oss brødskiver å 1l melk på jobb det..
Hadde vi drukket 10liter melk.Å spist sil å fisk.Fett flere ganger til dagen som bondene gjorde før i tiden.Hadde vi blitt sterkere av det!

Er ikke helt overbevist.
Hvor gamle ble folk i slike jobber gamle dager?
Hvor lenge var dei i jobb før dei måtte gi seg?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!