Skrevet av Emne: Tull om steinløfting på Norges sterkeste  (Lest 13892 ganger)

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #45 : 01. august 2008, 22:00 »
fy faen for mye ubrukelige folk!bare fordi noen stikker seg litt ut og lager show så er oppførselen deres dårlig og usportslig??jante loven er en fin ting i norge......


Ja enig typisk nisselua og janteloven detta. Bare dem som er beste blir alltid rakket over en kam av dem andre som ikke kan det løfte sånn!!!!!


Utlogget r@k

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #46 : 01. august 2008, 22:12 »
 Hallo
Alle dere bedrevitere! Må jo si det er godt at alle dere som kritiserer er så gode. Jeg ser det at sjalusi er sykdom NR 1, i hvertfall her på forumet er det et faktum . Bør dere ikke heller ønske Arild å Richard lykke til på WSM. Over og ut

Reidar


Konkurrerende utøver i Strongman.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #47 : 01. august 2008, 23:33 »
Hallo
Alle dere bedrevitere! Må jo si det er godt at alle dere som kritiserer er så gode. Jeg ser det at sjalusi er sykdom NR 1, i hvertfall her på forumet er det et faktum . Bør dere ikke heller ønske Arild å Richard lykke til på WSM. Over og ut

Reidar

Bedrevitere? Alle må vel få uttale seg fritt Reidar.
Jeg synes også som de andre at Arild var litt mer breial en nødvendig, showe og ta en en rep ekstra er en ting, men å kjøre meldinger er noe annet. Skog bare svarte opp. Uansett er jeg god venn med både Arild og Richard, og de  to er vidt forskjellige når det kommer til personlighet. Begge gutta er likandes. Vi hadde aldri sett Skog stått og ropt til Arild at han skulle tatt det med ro og spare krefter osv osv det er jeg i allefall sikker på. Uansett tviler jeg på at vi får se noe lignende på en stund Smiley

Angående WSM så håper jeg vi får begge de norske gutta i finalen Grin
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #48 : 02. august 2008, 00:27 »
Jeg synes Haugen har blitt mye mer voksen og seriøs det siste året. Han framstår som mye mer moden og som en veldig bra foregangsmann for Strongman. Intervjuene med ham synes jeg ikke er breiale. Han virker veldig sympatisk og er flink til å trekke fram andre og ikke bare seg selv. Kritikken mot Haugen synes jeg derfor er litt overdrevet. Det at han løfter en vekt, om igjen, som ikke motstanderen klarer er en del av gamet synes jeg. Selv kunne jeg også tenkt meg å gjøre noe slikt om jeg hadde vært sterk nok og utholdende nok i forhold til f.eks. min venn og rival Andreas Tiller. Egentlig også det samme i forhold til det at han ropte ut: "Spar på kreftene Richard... Spar på kreftene..." selv om jeg er enig i at det virket litt usportslig akkurat der og da. Det virket det for meg som at publikum tok det som også. De lo ikke så mye som jeg gjorde i stua. Synes Skog repliserte bra med å le til utsagnet. Akkurat den reaksjonen var det beste ved hele showet etter min mening. Uansett så er strongman like mye show som sport. Deltakerne bør tåle at det skjer "usportslige" ting her synes jeg. Det er som i wrestling bare at det ikke er like mye arrangert i strongman.

Når vi snakker om usportslig opptreden så kan vi også prate om sportslig opptreden. Det var stort for meg å se Richard Skog, Monsteret, løpe til for å hjelpe Vegard Gjerdrum da han skadet seg. Selv om han var en konkurrent som hadde nok med seg selv og sin egen oppsyking og konkurranse så lot han ikke dette stå i veien for at han impulsivt løp ut og hjalp sin treningskamerat. Og ikke bare bar han treningskompisen ut på sidelinjen. Han sto også og diagnoserte ham og prøvde å hjelpe og støtte Vegard så godt han kunne. Dette var i mine øyne utrolig stort. Og det gjør at Richard Skog er en mann med stor M. Jeg liker han utrolig godt både som menneske, venn og strongman.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #49 : 02. august 2008, 00:31 »
Arild nevner jo meg også i avslutningssekvensen der, det satt jeg stor pris på.
Ser bare ut som jeg fikk null poeng i alt etter yoke Grin

Når det har vært så mye opphausing og forventninger rundt NSM som i år så skjønner jeg at gutta blir revet med, og litt show skal det være(kommer fortsatt til å være og regner jeg med).
Skog har jo stått og ropt etter Arild tidligere også, så litt tilbake tåler han.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #50 : 02. august 2008, 00:31 »
Jeg syns alt som skjedde er bra for sporten.

Disse utøverne er ikke skjøre persillefrø... de tåler en smell, og de legger seg ikke ned og gråter over skeive kommentarer.

Jeg satt på arenaen og fant alle kommentarene som kom meget morsomme! Ricard tåler det, og publikum likte duellene og briefingen til Hulken. Smiley

Dette er til syvende og sist en publikummssport. Da må show være tillatt.

Utlogget r@k

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #51 : 02. august 2008, 07:55 »
Hei Egil  Wink
Kan ikke du sette opp en såkalt klagemur side for alle som er  missnøyde med opptreden eller tidtaging dårlig redigering osv  på stevner å den slags her på forumet så slipper vi andre å lese det. Hadde vært en ide ja Wink

Reidar


Konkurrerende utøver i Strongman.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #52 : 02. august 2008, 07:57 »
Hei Reidar! Smiley

Dette ER klagemuren! Grin Jeg velger å se hver side med syting som reklame for neste stevne! Smiley

Utlogget r@k

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #53 : 02. august 2008, 08:18 »
Egil
 
Ok

Reidar


Konkurrerende utøver i Strongman.

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #54 : 02. august 2008, 08:33 »
Fy faen helt utrolig.......! En gjeng med dritt unger som syter! Trodde folk likte Show, personlighet og en liten fight på banen. ALLE her inne vet jeg og Skog er venner men KUN dere her inne klager og syter over dette? WHY?

Hva med at Skog startet hele greie på fitnessmessa som en spøk og jeg forsatte på nrk rogaland/norge rundt og at vi har hele tiden vist at tittelen sto mellom meg og han. Derfor blir det veldig spennende og litt press og da kan det være artig og slenge noen komentarer og prøve psyken litt!

Stellhome har såvidt jeg vet i farten aldri sagt en positiv ting om meg, men alltid rakket ned. Tusen takk

Og vegard: trodde ikke du var så "nærtagende" på vegne av Skog.. hehe en ting er å løfte rep men en annen ting er å sende meldinger om å spare enegi osv......haha Ja det var veldig frekt!
Begynner nesten å angre litt på rosen jeg ga deg på slutten, hvis dette er takken.

Litt uten om saken: Jeg er muligens noe hårsår når de gjelder kritikk, så sant det er fortjent kritikk helt ok. ja jeg kan gjøre mye dumme ting. Men dette er jo bare veldig spesielt.

Ennå sykere blir det å nevne at jeg er så eplekjekk at jeg strekker ut på helene rask! Jeg Hadde store kramper etter steinløftingen, Helene kommer bort og sier vi tar intevjuet nå ved steinene, jeg spør om å få vente men de sier nei, derfor spør jeg om jeg kan strekke ut leggen inntil beinet hennes for å ikke la krampene ta helt overhånd, men når dere ser dette klarer dere vri det til han han er faen så breial og kjekk og tror han nærmest kan spenne ned helene & co.

Men føler treningsforum blir mer og mer en jævla klage side hvor man kan slenge all mulig dritt og LETE etter faenskap å si. Hvorfor ikke bruke sidene om årets nsm til å skrøyte av utøvere, konkuransen, crew, tv sending osv. Eller eventulet komme med forslag til forbedringer ol. i stedet leter vi alltid etter feil eller noe å ta noen på. synd syns jeg. Og ja det er ofte toppen som får det. kjekkere å knuse en på toppen av pallen en slå ihjel en som allerede ligger nede, og det sjønner jeg. Men gjengen her høres jo ut som de er på jakt etter en ny bjørn dæhli.

All tilbakemelding jeg fikk fra venner, fans, tv 2 og kjente som faktisk tørr og si sin mening til meg var at det å lage slikt show med komentarer ol er absolutt bra tv og er med på å bygge opp sporten, interessen og ikke minst lage profiler.

Til bunn og grunn så er jo alt dette en sak om smak og behag. Jeg føler ikke gutta som skriver dritt her er helt ærlige med seg selv, i så fall er kanskje ikke strongman noe for deg?

mvh En breial storkjefta jævel som gikk til helvete langt over streken! takk vegard


Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Orion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #55 : 02. august 2008, 09:05 »
Skjønner egentlig jævlig godt du blir sur, for det hadde jeg også!

Utrolig at hver eneste lille negative ting skal bli hakket på til de grader når det skjer så mye kult og sportslig i konkuransen. Jeg var der og jeg synes hele showet var dritgøy.

Norge, og ikke minst i bygda jeg har vokst opp i er janteloven så sterk at det er nesten trist. Om noen gjør det bra eller best så skal alle andre rakke ned på de.  Dette gjelder jo ikke bare strongman. Det gjelder rike folk, elver som gjør det godt i skolen, kjendiser og alle som egentlig har fått til noe... Dødssynden sjalusi er stor. Jeg synes ikke det er noe morro å leve i et land der sjalusien rår såpass som her.

Istedetfor å kritisere så vil jeg heller heie på gutta når de nå skal til WSM!!!





Utlogget Johannes Doperen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 151
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 151

  • GET BIG - HAVREGRYN!
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #56 : 02. august 2008, 09:15 »
Jei er enigest med Thomas Tvileren.
Når Janteloven også har blitt sterk, da har det gått for langt med styrke her til lands !!!
Og når Elver slutter å sno seg i marka, men gjør det godt på skolen, da altså!!!

Nei, det er ikke morro å leve lenger.

I don't care if I die young, as long as the coffin is big!

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #57 : 02. august 2008, 10:02 »
Ennå sykere blir det å nevne at jeg er så eplekjekk at jeg strekker ut på helene rask! Jeg Hadde store kramper etter steinløftingen, Helene kommer bort og sier vi tar intevjuet nå ved steinene, jeg spør om å få vente men de sier nei, derfor spør jeg om jeg kan strekke ut leggen inntil beinet hennes for å ikke la krampene ta helt overhånd, men når dere ser dette klarer dere vri det til han han er faen så breial og kjekk og tror han nærmest kan spenne ned helene & co.

Faan - jeg leser for lite Se og Hør - jeg hadde det for meg at det var hu Newton-dama som intervjua.........men ved nærmere ettertanke jobber vel hu i NRK - *flau*

Selv synes jeg presentasjonen av showet og utøverne var bra - alt for kort for en som liker sånt, men slik vil det alltid være Smiley
Dersom det du eller andre viste av oppførsel og utsagt blir oppfatta som breialt - ja da er i hvertfall jeg en dypt hatet person bland mine treningsvenner..... Sad .....for sånt blir slengt fram og tilbake OFTE.
Med normalt vett, så skjønner nå de fleste at det tross alt er vennskaplig tullball Smiley
Livet hadde vært pokker så kjedelig om en ikke titt og ofte hadde tillatt seg å kødde litt, eller tålt å bli køddet litt med uten å overtolke alt som sies Smiley

mvh
Øyvind


PS! Ole Martin - har du begynt på deff?  dry Du så så tynn og svak ut sist jeg så deg på treninga....  Huh


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Joakim84

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #58 : 02. august 2008, 10:16 »
Det virker for meg slik at meninger ikke er tillatt,hvis de ikke gagner den personen de omhandler. Jeg synes strongman skal være show med god underholdningsverdi. Jeg ser blant annet at intensjonene med  forskjellige ting, ikke alltid blir oppfattet likt av alle. Personlig oppfattet jeg "spar kreftene" som en støttende kommentar fra Arild. Videre så jeg heller ikke noe gale i det faktum at arild strakk ut leggen ved hjelp av Lene. Jeg kan derimot si at jeg også reagerte i en negativ retning mot løftet som ble gjort i appolons. Jeg er ikke den som har snakket mest med Arild, men jeg tror ikke meningen var å sette Skog i et dårlig lys. Det var nok helst et veldig impulsivt øyeblikk, som ble oppfattet av mange som "over streken", inkludert meg.

Hva gjelder Skog, så viste han en veldig sportslig ånd hva gjelder Vegard, men også han kan det. "hiv av deg skjorta Arild,sola skinner". Jeg syntes dette var en fin kommentar,som det var tydelig at Arild tok med et veldig godt smil Wink

De fleste av oss vil en eller annen gang oppføre oss på måter som kan bli tolket på flere enn en måte.
1 plass Jærens sterkeste mann 2009

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Tull om steinløfting på Norges sterkeste
« #59 : 02. august 2008, 10:19 »
Siden vi først er i gang med syting og klaging her, så må jeg si at jeg savner skryt av crewet, jeg! Wink

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!