Skrevet av Emne: Bulke on and off?  (Lest 3327 ganger)

Utlogget Vader26

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

Bulke on and off?
« : 27. juli 2012, 21:52 »
Jeg lurer på om det å bulke on and off er en god måte å trene/legge på seg muskler uten å bli for feit.

Feks: August= kalorioverskudd med usunn mat som pizza is kjeks osv + det vanlige sunne jeg spiser
        September= Sunn ren mat hele måneden og litt under kalorigrensa/på grensa

Så fortsetter jeg sånn en måned bulk-junk neste måned sunt, noen som har prøvd dette? vil OPP i muskler men uten å legge på meg for mye fett

EmyR

  • Gjest
Sv: Bulke on and off?
« #1 : 27. juli 2012, 22:12 »
Jada, funker det. Men i den usunnbulkeperioden bør du ikke ligge i altfor høyt overskudd. Sats på 300-400 kcal overskudd daglig. Og ikke bare spis karbomat da, 2g protein pr kg kroppsvekt, minst.

Selv dropper jeg vekt med kvikklunchspising og sjokolademelk ganske ofte. AS LONG AS IT FITS YOUR MACROS, så funker det igrunn. Har beholdt styrken og droppet i fett% med alt det sunne jeg trenger, men karbsa er gjerne maks jalla. Ser ikke ut til at det spiller noen rolle.

Utlogget Vader26

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

Sv: Bulke on and off?
« #2 : 27. juli 2012, 22:29 »
det jeg sliter med er egentlig å drive å telle kalorier, har aldri gjort det virker så tungvint.. men jeg er ca 189 høy og vil tro jg veier et sted 82-86.

Det viktigste er proteiner, carbs og fett? Er å drikke 2 spiseskjeer olivenolje per dag en god måte å få i seg sunt fett?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Bulke on and off?
« #3 : 27. juli 2012, 22:32 »
Jeg er ganske enig med hva EmyR bringer frem over her. Om jeg skal legge til noe selv, så blir det vel at usunn mat er tomme kalorier; tomme kalorier er ut, og skal ikke inn, if you catch my point? Neida, men tomme kalorier som sukker og usunn mat, burde man ikke spise for mye av.

Altså, sukker og ugsunn mat, det gir ikke bare problemer med vekt, det gir problemer med det innvendige du har i kroppen din. Jeg ville anbefalt at om du skal bulke, så prøv å gjør det gjennom å spise grei og sunn mat. Alt annet er unødvendig. Om det må til, så se for all del til at du ikke gjør det for lenge.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Vader26

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

Sv: Bulke on and off?
« #4 : 27. juli 2012, 22:37 »
Ja er helt enig i det du sier, men litt uenig i i det du sier at det ikke gir problemer med vekta. Jeg gikk 2 måneder med junk spising hver dag, kjeks, iskrem og andre usunne produkter og ja jeg vokste men la på meg endel fett i ansikte.

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Bulke on and off?
« #5 : 27. juli 2012, 22:41 »
Ja er helt enig i det du sier, men litt uenig i i det du sier at det ikke gir problemer med vekta. Jeg gikk 2 måneder med junk spising hver dag, kjeks, iskrem og andre usunne produkter og ja jeg vokste men la på meg endel fett i ansikte.

Jeg sa ikke at det IKKE gir problemer med vekt. Jeg sier at det ikke BARE gir problemer med vekt, nemlig MER enn bare vekten. Noe som tilsier at slike matvarer ikke er bra for kroppen.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Vader26

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

Sv: Bulke on and off?
« #6 : 27. juli 2012, 22:47 »
Ah sorry leste feil

Utlogget redman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Bulke on and off?
« #7 : 27. juli 2012, 22:55 »
hva med å ligge i overskudd med sunn mat? er dette bedre for vekt evt muskelfremgang evt begge deler en overskudd på usunn mat?

Utlogget Amadon

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 387
  • Honnør: 274
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 387

Sv: Bulke on and off?
« #8 : 27. juli 2012, 23:07 »
hva med å ligge i overskudd med sunn mat? er dette bedre for vekt evt muskelfremgang evt begge deler en overskudd på usunn mat?

Altså, mennesker velger gjerne den letteste løsningen, sant? Nettopp, derfor usunn mat er inne i bildet. Usunn mat har gjerne mer kalorier.
20 år | 175 cm | 92 kg (ca)

Stevneperser
260-200-250

Min loggbok

Utlogget Vader26

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

Sv: Bulke on and off?
« #9 : 27. juli 2012, 23:26 »
så trener man styrke og spiser usunne produkter som is kjeks pizza kebab osv blandet med sunne produkter går det kanskje fortere og lettere å øke volumet på musklene men dette er ikke sunt i lengden da dt ødelegger kroppen innenfra?

Men sunne fettsyrer noen som har noe bra forslag her?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Bulke on and off?
« #10 : 27. juli 2012, 23:31 »
så trener man styrke og spiser usunne produkter som is kjeks pizza kebab osv blandet med sunne produkter går det kanskje fortere og lettere å øke volumet på musklene men dette er ikke sunt i lengden da dt ødelegger kroppen innenfra?

Men sunne fettsyrer noen som har noe bra forslag her?

Har mest med mengde og type. Det er lite du finner i junkfood som du ikke finner i sunn mat og, bare i mindre mengder. Hva som så er "mye" må sees i sammenheng med treningen og kroppsvekten din.

Det skal ikke være et problem å ligge i kalorioverskudd med sunn mat hvis du vil. Det er jo bare å ete noen hundre kalorier over vedlikehold på treningsdager. Ved mindre du sliter noe vanvittig med bare å vedlikeholde vekten burde det være lett.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Vader26

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 83
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 83

Sv: Bulke on and off?
« #11 : 27. juli 2012, 23:35 »
skjønner skjønner så en på 189 som veier mellom 82-86 kg hvor mye burde den personen få i seg av proteiner, kalorier og fett?
Skal jeg lese på pakka hver gang jg spiser noe og telle kalorier?

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Bulke on and off?
« #12 : 27. juli 2012, 23:55 »
skjønner skjønner så en på 189 som veier mellom 82-86 kg hvor mye burde den personen få i seg av proteiner, kalorier og fett?
Skal jeg lese på pakka hver gang jg spiser noe og telle kalorier?
Nei, du trenger ikke å lese på pakka!

Det er alt for mye mas omkring kosthold om dagen. Spis godteri i helgene og vanlig mat ellers i uka, verre er det ikke, da blir du ikke feit.

Det man må huske på når man skal legge på seg muskler er å spise NOK mat! Det er noe mange sliter med. Du må få i deg rundt 1 gram protein om dagen for å vokse, og det å spise nok protein fra vanlig mat er mer jobb en du tror. Skal du ha 100 gram protein fra kyllingkjøtt må du spise 500 gram kyllingkjøtt. Hvor mange unge spiser så mye kyllingkjøtt hver dag? Veldig få, derfor vokser de ikke heller. Regn ut hvor mye protein du får i deg i maten du spiser hver dag. De fleste spiser brødskiver til frokost, lunsj og kveldsmat og brød er søppel hvis du skal vokse. Skal det være noe vits å spise brød må du ha masse pålegg på!

Selv sper jeg på med mye junkfood og søtsaker for å ha "trøkk" på trening og komme meg gjennom treningsøkta. Det er veldig "in" om dagen med sunt kosthold så og si uten karbohydrater. Men pass på, veldig mange sliter med å klare å prestere på trening på slike "sunne" dietter. Jeg trenger i hvert fall karbs, har prøvd å spise "sunt", men gidder ikke ofre resultater på trening for å holde lav fettprosent.

Mitt råd er å spise mye mat. Pass på at du ikke går for fort opp i vekt. 0,5-1 kg i måneden med tung styrketrening er fin vektøkning. Er du redd for at du blir feit så kan du poste et bilde av deg selv her inne og spørre om du har blitt tjukk... Du får garantert ærlige svar Smiley
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Bulke on and off?
« #13 : 29. juli 2012, 02:13 »
Skjønner ikke hva som er problemet med å bygge muskler på sunn mat. Havregryn, sunne fettsyrer, nøtter osv. har masse kalorier, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Et usunt kosthold er bare en dårlig unnskyldning av en snarvei til noe man tror er bedre. Er ikke litt av poenget at det skal være sunt å trene? Man skal føle seg bra og ha det fint med seg selv? Man blir å svi for dette den dagen man skal på diett ettersom det krever et langt mer strikt og sunt kosthold dersom man skal opprettholde proteinmengden.

Når jeg byttet fra skikkelig usunt kosthold til et sunt resulterte det i hodepine osv. pga overgangen. Helt unødvendig.

Utlogget Primus89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 107

Sv: Bulke on and off?
« #14 : 29. juli 2012, 06:16 »
Skjønner ikke hva som er problemet med å bygge muskler på sunn mat. Havregryn, sunne fettsyrer, nøtter osv. har masse kalorier, så det er ikke noe problem i det hele tatt. Et usunt kosthold er bare en dårlig unnskyldning av en snarvei til noe man tror er bedre. Er ikke litt av poenget at det skal være sunt å trene? Man skal føle seg bra og ha det fint med seg selv? Man blir å svi for dette den dagen man skal på diett ettersom det krever et langt mer strikt og sunt kosthold dersom man skal opprettholde proteinmengden.

Når jeg byttet fra skikkelig usunt kosthold til et sunt resulterte det i hodepine osv. pga overgangen. Helt unødvendig.

Enig her. Det finnes ikke noen grunn for å sluntre unna et generelt sunt kosthold, selvom en skal opp i vekt. Kalloriinntak > daglig forbrennig = vektøkning, no matter what. Foreslår at du øker kaloriinntaket gjennom, som sagt; havre, nøtter, cottage cheese, komplekse karbohydratkilder, etc.. Du vil føle deg mer pigg, samt at du vil ha et større energinivå til å la kroppen jobbe med.

Selv synes jeg bulking generelt er unødvendig, om en ikke da ligger på en ekstremt lav fettprosent (8% eller mindre). Jeg klarer helt og fullt å legge på meg muskler selvom jeg ligger i en stabil komfortsone på mellom 11-13%, det handler bare om å kjøre på med flere spisedager i uken etterhvert som fettprosenten synker.

Om du spiser nok karbs og proteiner, samt får i deg de essensielle fettsyrene og ikke går opp i muskelmasse, så er jeg redd for at det er treningsopplegget du må ta en titt på, samt intensiteten og hvor langt du tar deg ut på hver øvelse.
Min logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=121497.msg1817627;topicseen#new

"I only start counting when it starts hurting. When I feel pain, that’s when I start counting, because that’s when it really counts."

"I can't" is really nothing but an easy exit, whereas "I can" is a rather courageous statement throughout both failure and success. Do you pick the easy way out?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!