Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 136872 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #855 : 10. juli 2009, 17:07 »
Det du prøver å love meg, er det jeg nekter å tro på. Ganske logisk er det ikke?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #856 : 10. juli 2009, 17:14 »
Bra skrevet, men å si at vi ikke er et dyr blir feil. Vi er bare det beste dyret det går ann å være Smiley
Vi har mye til felles med dyrene, med naturen som hjemmebane, men vi kan ikke kalles dyr likevel. Vi er mennesker og står i en særstilling. Dyr mangler sider som rasjonell tenking, samvittighet mm. De handler kun etter sine instinkter. Nettopp dette gjør dem til dyr. Vi mennesker er så utrolig mye mer.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #857 : 10. juli 2009, 17:16 »
Vi har mye til felles med dyrene, med naturen som hjemmebane, men vi kan ikke kalles dyr likevel. Vi er mennesker og står i en særstilling. Dyr mangler sider som rasjonell tenking, samvittighet mm. De handler kun etter sine instinkter. Nettopp dette gjør dem til dyr. Vi mennesker er så utrolig mye mer.
Den definisjonen av mennesker/dyr vil jeg gjerne se kilder på. Vi er dyr, dog er vi tenkende dyr.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #858 : 10. juli 2009, 17:23 »
Den definisjonen av mennesker/dyr vil jeg gjerne se kilder på. Vi er dyr, dog er vi tenkende dyr.
Kilder? Tror vi er enige, jeg, Katta. Kall oss gjerne tenkende dyr. Jeg ville bare kommentere den likestillingen mellom dyr og mennesker som Eneres uttrykte visjoner om. Vi kan ikke helt sammenliknes der nei.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #859 : 10. juli 2009, 17:25 »
Kilder? Tror vi er enige, jeg, Katta. Kall oss gjerne tenkende dyr. Jeg ville bare kommentere den likestillingen mellom dyr og mennesker som Eneres uttrykte visjoner om. Vi kan ikke helt sammenliknes der nei.
Vi er nok stort sett enige ja! Tåpelig av meg å kommentere en bagatell som det jo egentlig var.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #860 : 10. juli 2009, 18:42 »
Vi har mye til felles med dyrene, med naturen som hjemmebane, men vi kan ikke kalles dyr likevel. Vi er mennesker og står i en særstilling. Dyr mangler sider som rasjonell tenking, samvittighet mm. De handler kun etter sine instinkter. Nettopp dette gjør dem til dyr. Vi mennesker er så utrolig mye mer.

Dyr mangler ikke rasjonell tankegang, den er bare mindre utviklet. Dessuten, samvittighet er ikke noe vi med sikkerhet kan fastslå at mennesket er skapt med. Men at samvittighet er et resultat av overskuddssamfunnet vi lever i er noe annet.

Hvilken slakter har samvittighet ovenfor dyrene han tar livet av? Det er nødvendig for å overleve.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #861 : 10. juli 2009, 18:42 »
http://www.vegetariansareevil.com/ sjekk ut denne siden her, så får dere, dere en god latter! Landet tilfeldigvis over denne siden, og er ikke ment som ett hån mot vegeterianere eller veganere osv.. Måtte bare dele dden
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #862 : 10. juli 2009, 18:49 »
Dyr mangler ikke rasjonell tankegang, den er bare mindre utviklet. Dessuten, samvittighet er ikke noe vi med sikkerhet kan fastslå at mennesket er skapt med. Men at samvittighet er et resultat av overskuddssamfunnet vi lever i er noe annet.

Hvilken slakter har samvittighet ovenfor dyrene han tar livet av? Det er nødvendig for å overleve.

Det er vel ikke uenighet om det faktum at mennesket har samvittighet vel? (Def. som skyldfølelse)
At man allikevel gjennomfører en handling utelukker ikke samvittigheten for det.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #863 : 10. juli 2009, 21:55 »
Menneskearten har kokt maten sin i over 1,5millioner år, maten ble med dette mer fordøyelig og det åpnet for flere matsorter. Ingen new age-matfanatiker kan få meg til å skifte mening om hva som har visst seg som best for menneskekroppen.


EDIT: Glemte å si at sjimpansen er bare 94% vegansk, de har (i enkelte tilfeller) rituelle vaner med å spise kjøtt.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #864 : 10. juli 2009, 22:00 »
Menneskearten har kokt maten sin i over 1,5millioner år, maten ble med dette mer fordøyelig og det åpnet for flere matsorter. Ingen new age-matfanatiker kan få meg til å skifte mening om hva som har visst seg som best for menneskekroppen.


EDIT: Glemte å si at sjimpansen er bare 94% vegansk, de har (i enkelte tilfeller) rituelle vaner med å spise kjøtt.
Unaturlige sjimpanser!? OMG!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #865 : 10. juli 2009, 22:44 »
Det er vel ikke uenighet om det faktum at mennesket har samvittighet vel? (Def. som skyldfølelse)
At man allikevel gjennomfører en handling utelukker ikke samvittigheten for det.


Samvittighet har vi nok, men livlysten er uansett viktigere. For å overleve er mennesket i stand til å gjøre det meste rimelig samvittighetsløst om det er eneste mulighet. Og, det er også stor enighet om at det overskuddssamfunnet vi lever i fungerer som en katalysator på økt samvittighet nettopp fordi vi har muligheten til nettopp å bry oss uten at den går på vår egen livskvalitet og livsrisiko.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #866 : 11. juli 2009, 09:48 »
Menneskearten har kokt maten sin i over 1,5millioner år, maten ble med dette mer fordøyelig og det åpnet for flere matsorter. Ingen new age-matfanatiker kan få meg til å skifte mening om hva som har visst seg som best for menneskekroppen.


EDIT: Glemte å si at sjimpansen er bare 94% vegansk, de har (i enkelte tilfeller) rituelle vaner med å spise kjøtt.

Sjimpanser er omnivore, og spiser også kjøtt. De er bare ikke kommet så langt i utviklingen som oss i forhold til varmebehandling.
Jeg kjenner ikke til "rituell" spising av kjøtt, hva mener du med dette? Så langt jeg vet spiser sjimpanser kjøtt når anledningen byr seg.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #867 : 11. juli 2009, 11:00 »
Sjimpanser (menneskeaper) spiser primat:

http://www.youtube.com/watch?v=WHfBC73-Xwg#noexternalembed

Det jeg mente med "rituelle" vaner er at de både kan finne på å spise sine egne hvis en i flokken blir utstøtt og at de jakter på kjøtt i flokk, hvor de som deltar i jakten blir belønnet med kjøttet. Jeg kunne godt ha ordlagt meg annerledes, beklager det.

Kilden min er kanskje litt gammel, leste en artikkel for noen år siden av Dr Craig Stanford, professor i antropologi. Husker ikke helt hva artikkelen het, men kan banne på at den finnes et sted på google.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #868 : 11. juli 2009, 12:29 »
Samvittighet er bare en veldig utviklet og komplisert form for egoisme, på lik linje med dyr. Når man føler dårlig samvittighet er det ikke på grunn av noen alt-gjeldende moral-lov. Det er det faktum at vi vet at vår handling vil komme i dårlig lys, og for å unngå å bli satt i dårlig lys bruker vi samvittighet som et "advarsel-system". "Dette burde jeg ikke gjøre/ha gjort, for det får dårlige konsekvenser for meg selv". 

Når man lever trofast mot sin kone gjennom hele livet, og sier nei til for eksempel en affære med en annen kvinne, så kan man godt kalle det samvittighet. Man tenker at man ikke vil såre den personen man er glad i. Men til syvende og sist er det også egoisme.


Så et program om dyr som redder sine menneskelige foreldre. En gris, som da "moren" hennes fikk hjerteinfarkt gikk ut av huset og la seg død i veien for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Etter en halv time stoppet en kis, grisen viste vei til huset, mannen så den døende kvinnen og ringte ambulanse. Gjorde grisen dette fordi den ville redde "moren"? Ja, men hvorfor? Ikke fordi grisen følte samvittighet til å gjøre det, men fordi dens egoistiske hode tenkte at " dør matmor, så dør jeg, jeg må gjøre noe". Vi mennesker tenker det samme, bare mye mye mer komplekst. Vi blander følelser som kjærlighet og omtenksomhet inn i det, men i det store og hele er det samme tankegang.

Hvis jeg er utro, så sårer jeg den jeg er sammen med, hennes triste ansikt vil gjøre med fyllt med dårlig "samvittighet" fordi det setter meg i et dårlig lys. Samtidig ville jeg aldri ha gjort det, fordi jeg har så mange gode ting med vedkommende, som gir meg et bedre liv enn hva jeg ville ha hatt uten henne.

Altså, vi er ikke noe annerledes/bedre enn dyr, bare mer utviklet og komplekse.
Sa brura

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #869 : 11. juli 2009, 12:32 »
Samvittighet....nå beveger vi jo oss inn på filosofi...

Tilbake til apene, du sier vi skal gå "back to the nature" og leve som apene (og urmennesket gjorde or 2mill. år siden). Siden menneskers og sjimpansers DNA er 98% identisk, ville det da ikke vært logisk at vi spiste hverandre en gang i blant? Ja, siden våre nærmeste slektninger gjør det?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!