Skrevet av Emne: Erik sin logg. Handbak og diett :)  (Lest 291279 ganger)

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2985 : 25. juni 2012, 16:07 »
Tar meg pause fra all trening helt til torsdag nå tror jeg... Sliter litt med veldig vonde armer...

Endrer også litt på programmet nå,, full fokus på handbakk nå ! Bitt av basillen kan mann si.


Tirsdag

Flatbenk med hantler 4x6-8reps
Flyes 3x8-12
Millitærpress 4x6-8reps
Sidehev 3x8-12
Bakside-Skuldre 3x12-15reps

Hook Hold 4x4-7reps
Top Roll   4x4-7reps
Reverse hold m/stang 4x4-7reps

Handleddrotations..

CoC 3x15reps++


Onsdag

Markløft 4x6-8reps
Foroverbøyd roing 4x8-12
Rygghev 3x8-12reps
Chins 4x8-12

Utfall 3x8-12reps
Leg extension 3x8-12

Fredag

Smalbenkpress 4x6-8reps
Dips 3x8-12reps
Triceps press som blir brukt i handbakk 4x6-8reps

Hook Hold 3x8-12reps
Top Roll   3x8-12reps
Reverse hold m/stang 3x8-12reps

Handleddrotations..

En tykk planke som jeg holder ett grep på... 3xMax tid


Søndag
Bryting


Reps og slikt blir nok variert for kvær 3-5uke tipper jeg.. Tar sikkert mye dropsett og supersett også.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2986 : 01. juli 2012, 19:47 »
smertene i armene begynner å gi seg,,, så fikk en grei økt idag Smiley

Hook hold...Opp til 37.5kg 1x3reps.... Prøvde meg på 50kg også, men det ble for mye,, faen og Tongue
Top roll hold 2x15reps 20kg

Wrist curl i maskin.. 4setx 18, 24, 32kg  Satan denne her øvelsen er god !

Litt bicepscurl med stang.. opp til 50kg

Underarmscurl og håndleddsøvelser..
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2987 : 01. juli 2012, 20:23 »
så ut som en digg økt, 50 i hook hold er sykt (nesten glad du bomma hehe)
Jeg håper selv på 50kg i løped av året men nå klarer jeg nok ikke mye mer enn 40kg. låse styrken min er/var overaskende dårlig med tanke på curl styrken min syns jeg (kan hende det er helt normalt men skulle ønske den var bedre)
Tror det kan ha noe med at jeg aldri holdt igjen på vektene i den negative fasen før da det ville føre til færre reps hehe (angrer nå kan du tenke deg Cheesy )

Klubben har nå fått bord så da blir det snart bryting på meg Wink

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2988 : 01. juli 2012, 20:36 »
så ut som en digg økt, 50 i hook hold er sykt (nesten glad du bomma hehe)
Jeg håper selv på 50kg i løped av året men nå klarer jeg nok ikke mye mer enn 40kg. låse styrken min er/var overaskende dårlig med tanke på curl styrken min syns jeg (kan hende det er helt normalt men skulle ønske den var bedre)
Tror det kan ha noe med at jeg aldri holdt igjen på vektene i den negative fasen før da det ville føre til færre reps hehe (angrer nå kan du tenke deg Cheesy )

Klubben har nå fått bord så da blir det snart bryting på meg Wink

Haha! Jeg elsker hook øvelsen, og skal bare bli grisegod der ! Ja jeg fikk egentlig litt sjokk når jeg merka hvor tungt det faktisk er å holde den i en hook, og bare følge med hele kroppen ned, forså å sprette opp igjen. Men morro er det ! Smiley  Jeg håper isåfall at jeg greier 50kg i hook om en 4-7uker, hadde vært sykt morro !! Er bare 31kg fra persen til Devon Larratt, haha !! Tongue

Fett !! Da må du bare kjøre på som faen med brytinga ! Vær forberedt på bra smerter i armene... Jeg vil nok også tro alt av pressøvelser vil bli ganske så påvirka også. Pass på å få i deg godt med selolje, krillolje eller noe av den slags Smiley
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2989 : 01. juli 2012, 21:04 »
ja jeg regner med at det blir litt smerte ja, men håper jeg klarer å holde igjen og kjøre rolig bryting de første ukene sånn at armene kan vende seg til det.
Han jeg kommer til å bryte mest med har vært med i håndbak klubb før, og er topptrent så godt mulig jeg blir pusha litt vel mye de første gangene.
Gleder meg veldig, var jo ikke håndbak klubb i haugesund (hadde det vært det så hadde jeg startet for lenge siden)
Blir spenende hvordan motstand det er i han jeg skal bryte med, tipper han er en monster i hooken, han har store armer og altid vært sterk i biceps + at han er styrkeløfter med bedre løft enn meg i bøy og mark, benken er vel tilnærma lik. det eneste jeg har han på som jeg vet er kroppsvekt haha.
Håper han knuser meg lett sånn at jeg har en jeg kan jobbe med å ta Smiley

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2990 : 01. juli 2012, 21:14 »
ja jeg regner med at det blir litt smerte ja, men håper jeg klarer å holde igjen og kjøre rolig bryting de første ukene sånn at armene kan vende seg til det.
Han jeg kommer til å bryte mest med har vært med i håndbak klubb før, og er topptrent så godt mulig jeg blir pusha litt vel mye de første gangene.
Gleder meg veldig, var jo ikke håndbak klubb i haugesund (hadde det vært det så hadde jeg startet for lenge siden)
Blir spenende hvordan motstand det er i han jeg skal bryte med, tipper han er en monster i hooken, han har store armer og altid vært sterk i biceps + at han er styrkeløfter med bedre løft enn meg i bøy og mark, benken er vel tilnærma lik. det eneste jeg har han på som jeg vet er kroppsvekt haha.
Håper han knuser meg lett sånn at jeg har en jeg kan jobbe med å ta Smiley
Styrkeløfter, vektløfter, strongman.. Virkelig god bakgrunn til å bli råsterk i handbakk ! Visst du seff har vetige tall og komme opp med da, hehe Smiley Ja er kjekt å ha noen å gå etter.. Jeg hadde to i klubben jeg konkurerer mot, han ene er jeg faktisk komt forbi nå, og tok han på NM også. Men han andre tapte jeg mot på NM, og han er også sterkere og mer allrounda enn meg... Men jeg VET at om kanskje et halvt år så har jeg han.. Tingen med de er at de ikke studerer og leser om handbak, dette gjør jeg, og det er dette som vil føre meg lenger også
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2991 : 01. juli 2012, 21:27 »
Jeg vet ikke om jeg har så store løft da, eller jeg har ikke så store løft hehe. har altid vært sterkere i andre løft enn bøy, mark og sånne ting, altid vært bedre på roing,trekk osv hehe, i bøy har jeg altid sugd var kansje god for 195 på det stekeste men tok aldri mer enn 182 (reiv noen muskefibre i låret på første bøyen i stevnet) Markløft var jeg små sterk i for 3år siden, reppa litt på 230 og var nok god for rundt 260 der(men skadet ryggen for 3år siden), ellers er jeg helt grei i benk men skada meg i brystet for 1,5år siden da jeg løfta 170 med litt for dårlig oppvarming hehe også har jeg overstøtet 130kg med kanskje 5-10kg til inne (men det var da jeg trente dette, det var power kickstøt)
Så jeg er ikke av de sterkeste som du ser, men tror jeg kan bli god i en teknisk sport som håndbak. spørsmålet blir vel bare om jeg blir skadet før jeg får sjans til å bli god hehe.

Tror nok du kan nå langt med innstilingen din, når du tar håndbak litt lenger enn en liten side hobby og også liker og lære mer ved siden av så kan du nok nå langt.
Jeg er jo allerde gammel og grå men du er jo ung og sprek i tilegg Wink

Satser på at jeg ikke skader meg denne gangen btw Wink

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2992 : 01. juli 2012, 21:45 »
Jeg vet ikke om jeg har så store løft da, eller jeg har ikke så store løft hehe. har altid vært sterkere i andre løft enn bøy, mark og sånne ting, altid vært bedre på roing,trekk osv hehe, i bøy har jeg altid sugd var kansje god for 195 på det stekeste men tok aldri mer enn 182 (reiv noen muskefibre i låret på første bøyen i stevnet) Markløft var jeg små sterk i for 3år siden, reppa litt på 230 og var nok god for rundt 260 der(men skadet ryggen for 3år siden), ellers er jeg helt grei i benk men skada meg i brystet for 1,5år siden da jeg løfta 170 med litt for dårlig oppvarming hehe også har jeg overstøtet 130kg med kanskje 5-10kg til inne (men det var da jeg trente dette, det var power kickstøt)
Så jeg er ikke av de sterkeste som du ser, men tror jeg kan bli god i en teknisk sport som håndbak. spørsmålet blir vel bare om jeg blir skadet før jeg får sjans til å bli god hehe.

Tror nok du kan nå langt med innstilingen din, når du tar håndbak litt lenger enn en liten side hobby og også liker og lære mer ved siden av så kan du nok nå langt.
Jeg er jo allerde gammel og grå men du er jo ung og sprek i tilegg Wink

Satser på at jeg ikke skader meg denne gangen btw Wink


Ja da har du jo ett veldig bra utgangspunkt ! Ganske gode løft Smiley  Satan til skader du har hatt da, må jo da ha gjort noe feil ? Håper du greier deg uten skader og drit i handbak da, så deltar du noe jævlig på stevner rundt om i Norge, og får med deg et par i fra klubben din til å delta.. Det er viktig at vi blir større og større !
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2993 : 02. juli 2012, 00:05 »
hehe ja jeg har vært mye skadet, men det meste er heldigvis ikke alvorlig.
Det startet med skuldren min for kansje 6-7år siden, var en som spottet meg på benken og plutselig dro han stangen bakover slik at stangen gikk mot hodet og skulderen ble fucka Smiley (kunne ikke benke på 6måneder og har ikke kunne tatt dips siden, noe som suger da det kansje var favorittøvelsen min)
Så skadet jeg meg mens jeg var ute og gikk og fortaue brått ble slutt uten at jeg fikk det med meg. jeg landet med helle kroppsvekten min (på strakt bein) slik at hoftekulen kom ut av posisjon noe som har medført en 1cm kortere høyre fot, som igjen (antar jeg) gjore at ryggen begynnte og tulle seg til (tror det er 4-5år siden)
Fikk mini prolaps for 3år siden under mark trening, jeg slapp plutselig buktrykket på vei opp med 240kg hehe ikke lurt
så kom alt det andre senere, men ingenting er alvorlig tror jeg Wink

Jeg kommer til å delta på så mangen stevner som jeg kan når jeg er fortrolig med teknikken slik at jeg i det minste klarer å ungå armbreak posisjon osv. regner med og forventer å tape mye de første par årene så det gjør meg ikke mye Cheesy
Selv Larratt var dødelig en gang Wink

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2994 : 02. juli 2012, 22:18 »
hehe ja jeg har vært mye skadet, men det meste er heldigvis ikke alvorlig.
Det startet med skuldren min for kansje 6-7år siden, var en som spottet meg på benken og plutselig dro han stangen bakover slik at stangen gikk mot hodet og skulderen ble fucka Smiley (kunne ikke benke på 6måneder og har ikke kunne tatt dips siden, noe som suger da det kansje var favorittøvelsen min)
Så skadet jeg meg mens jeg var ute og gikk og fortaue brått ble slutt uten at jeg fikk det med meg. jeg landet med helle kroppsvekten min (på strakt bein) slik at hoftekulen kom ut av posisjon noe som har medført en 1cm kortere høyre fot, som igjen (antar jeg) gjore at ryggen begynnte og tulle seg til (tror det er 4-5år siden)
Fikk mini prolaps for 3år siden under mark trening, jeg slapp plutselig buktrykket på vei opp med 240kg hehe ikke lurt
så kom alt det andre senere, men ingenting er alvorlig tror jeg Wink

Jeg kommer til å delta på så mangen stevner som jeg kan når jeg er fortrolig med teknikken slik at jeg i det minste klarer å ungå armbreak posisjon osv. regner med og forventer å tape mye de første par årene så det gjør meg ikke mye Cheesy
Selv Larratt var dødelig en gang Wink
Satan så uheldig du har vært da :S Jaja, så lenge det ikke er alvorlig er det bra !
Hmm, tja en tommelregel er jo at skuldra til ENHVER TID skal følge handa di, presser du på med skuldra, men armen går andre veien, da kan du knekke armen, men da er du enten dum eller veldig sta Tongue
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2995 : 02. juli 2012, 22:24 »
tirsdag

Flatbenk med hantler 4x6-8reps 35kgpr.arm,, 3-4sec på negativene
Flyes 3x8-12 10kg pr.arm
Millitærpress 4x6-8reps 55kg
Sidehev 3x8-12 8kg.pr arm
Bakside-Skuldre 3x12-15reps

Hook Hold 4x4-7reps 37.5kg
Top Roll   4x4-7reps 25kg
Reverse hold m/stang 4x4-7reps 35kg

Handleddrotations..

CoC 0.5 3x30reps og 1x1min pr.arm
Oppsummering
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2996 : 02. juli 2012, 22:35 »
Jeg viste faktisk ikke det med at skuldra skal være i linje med resten av armen, Men nå vet jeg det Cheesy

Bra økt men hva er coc 0,5 ? er det sport eller trainer ?

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2997 : 02. juli 2012, 22:38 »
Jeg viste faktisk ikke det med at skuldra skal være i linje med resten av armen, Men nå vet jeg det Cheesy

Bra økt men hva er coc 0,5 ? er det sport eller trainer ?

Hehe jo skuldra må alltid følge retningen handa di går i... Hmm, nei de er den som er nivået over de igjen. Trainer, sport, 0.5, 1.0, 1.5 osvosv
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2998 : 02. juli 2012, 22:52 »
hmmmmmmm viste ikke at de hadde 0,5 . Jeg har sport, trainer, nr 1, 1,5 , 2 , 2,5 og 3. Nå vil jeg ha 0,5 og, Takk skal du F%#n meg ha hehe.

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2999 : 03. juli 2012, 21:31 »
Haha  Grin  Jeg kjøpte en pakke ifra en strongman side, husker ikke hva siden het.... Fikk det helt sinnsykt billig også, jeg tror faen meg vi fikk det 60% billigere enn hva det vanligvis er.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!