Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508933 ganger)

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli sterk
« #2355 : 09. juli 2011, 11:44 »
Opplever faktisk det samme om dagen, bakside lår er konstant mer støl enn resten uansett what

Som vanlig mye sterk og kreativ løfting her i loggen!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2356 : 10. juli 2011, 01:23 »
09.07.11


Splittbøy

1x8
1x5 - 25
1x5 - 35

75kg 3/3/3/3

Magehjul

8/8/8/8

Enarms hantelpress

35kg - 3/3/3/3/3

Chins

3/3/3/3/
10kg - 3/3/3

Hantelbenk med stopp

35kg 8/10/12

Swings

20kg - 20/20/20


Opplever faktisk det samme om dagen, bakside lår er konstant mer støl enn resten uansett what

Som vanlig mye sterk og kreativ løfting her i loggen!

Får ta det som et godt tegn. Blir vel solid eksentrisk stress og strekk på hamstrings i de fleste gode øvelser for hofte-hengsling (og nordic hams). Kan vel aldri bli sterk nok i disse bevegelsene.

Takk for det Smiley

Sterk!! Skal følge med her fremover Smiley

Takk for at du vil følge med, sterk er jeg ikke men det skal jeg bli.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2357 : 11. juli 2011, 17:58 »
10.07.11


Baklengs utfall

12/12
35kg - 8

Magerulle

7/7

Enarms hantelpress på knærne/hoftene låst ut

1x8 - 15

35kg - 3/6/7

Swings

20kg - 20

Step ups

30kg - 10


Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis skal bli sterk
« #2358 : 11. juli 2011, 22:24 »
Her bedrives det vist "alternativ" trening  Grin
Planer om tunge løft i den nærmeste fremtiden?
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2359 : 11. juli 2011, 22:29 »
Her bedrives det vist "alternativ" trening  Grin
Planer om tunge løft i den nærmeste fremtiden?

Jeg har drept stangen jeg hadde så blir litt alternativt en stund, men det trenger jeg sårt så det er nok bare bra. Smiley

Tunge løft kommer, men bare små glimt her og der inntil videre.. bare 112kg om dagen så kjører nok kroppsvekten litt opp igjen når nye høyder skal nås.. kreatin osv.

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis skal bli sterk
« #2360 : 11. juli 2011, 22:39 »
Jeg har drept stangen jeg hadde så blir litt alternativt en stund, men det trenger jeg sårt så det er nok bare bra. Smiley

Tunge løft kommer, men bare små glimt her og der inntil videre.. bare 112kg om dagen så kjører nok kroppsvekten litt opp igjen når nye høyder skal nås.. kreatin osv.
Hehe det var leit med stanga, R.I.P.
Kanskje på tide å investere i skikkelig stang som ikke kreperer med en gang...
Bare 112kg ja; så rundt 6-8kg ned fra maksvekt, burde kanskje merkes på trykket ja.
Syns du den alternative treningen virkelig gir resultat; er det verdt det?
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2361 : 11. juli 2011, 22:47 »
Hehe det var leit med stanga, R.I.P.
Kanskje på tide å investere i skikkelig stang som ikke kreperer med en gang...
Bare 112kg ja; så rundt 6-8kg ned fra maksvekt, burde kanskje merkes på trykket ja.
Syns du den alternative treningen virkelig gir resultat; er det verdt det?

Trykket er ikke allverdens gale.. 4x167,5 i frontbøy i forrige uke, presstyrken er bedre enn noen gang osv.. men det kunne nok vært bedre med noen ekstra haker ja.

Ja det er en tanke bak alt. All hantelpressingen er bra trening for triceps, skuldre og generell muskulatur rundt skuldrene/øvre rygg som stort sett hele trapezius, serratus anterior etc. Alt nyttig i det lange løp. Kan ikke ha for sterke skuldre og triceps for benkpress, gevinsten i mobilitet er også god mtp. at jeg kan trene mer benkpress før jeg får skulderproblemer.

Swings, magerullen og etbeinsøvelsene er for å balansere ut muskulaturen i lår, hofter og midje,  samt å lære inn bedre bevegelsesmønster slik at leddene belastes gjevnere i de store øvelsene. Styrken min varierer vanvittig i øvelser som frontbøy, knebøy og markløft etter hvordan funksjonaliteten er.. så her er potensialet stort. Som regel er det ikke systemet/restitusjonsevnen som sier stopp hos meg, det er heller irritasjon og inflammasjon i leddene som følge av skeivbelastning som stopper meg.. dette betyr at jeg ikke får trent så mye som jeg kunne.

Skal nok sørge for å ha minst en økt i uken i styrkeløftklubben også, sånn at jeg får kjørt på litt i mark og bøy der. Benk er ikke så farlig da jeg har tilgang til hantler på 60kg+ her hjemme.

engkim

  • Gjest
Sv: Evis skal bli sterk
« #2362 : 11. juli 2011, 23:13 »
Trykket er ikke allverdens gale.. 4x167,5 i frontbøy i forrige uke, presstyrken er bedre enn noen gang osv.. men det kunne nok vært bedre med noen ekstra haker ja.

Ja det er en tanke bak alt. All hantelpressingen er bra trening for triceps, skuldre og generell muskulatur rundt skuldrene/øvre rygg som stort sett hele trapezius, serratus anterior etc. Alt nyttig i det lange løp. Kan ikke ha for sterke skuldre og triceps for benkpress, gevinsten i mobilitet er også god mtp. at jeg kan trene mer benkpress før jeg får skulderproblemer.

Swings, magerullen og etbeinsøvelsene er for å balansere ut muskulaturen i lår, hofter og midje,  samt å lære inn bedre bevegelsesmønster slik at leddene belastes gjevnere i de store øvelsene. Styrken min varierer vanvittig i øvelser som frontbøy, knebøy og markløft etter hvordan funksjonaliteten er.. så her er potensialet stort. Som regel er det ikke systemet/restitusjonsevnen som sier stopp hos meg, det er heller irritasjon og inflammasjon i leddene som følge av skeivbelastning som stopper meg.. dette betyr at jeg ikke får trent så mye som jeg kunne.

Skal nok sørge for å ha minst en økt i uken i styrkeløftklubben også, sånn at jeg får kjørt på litt i mark og bøy der. Benk er ikke så farlig da jeg har tilgang til hantler på 60kg+ her hjemme.

Thats the spirit

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis skal bli sterk
« #2363 : 11. juli 2011, 23:29 »
Trykket er ikke allverdens gale.. 4x167,5 i frontbøy i forrige uke, presstyrken er bedre enn noen gang osv.. men det kunne nok vært bedre med noen ekstra haker ja.

Ja det er en tanke bak alt. All hantelpressingen er bra trening for triceps, skuldre og generell muskulatur rundt skuldrene/øvre rygg som stort sett hele trapezius, serratus anterior etc. Alt nyttig i det lange løp. Kan ikke ha for sterke skuldre og triceps for benkpress, gevinsten i mobilitet er også god mtp. at jeg kan trene mer benkpress før jeg får skulderproblemer.

Swings, magerullen og etbeinsøvelsene er for å balansere ut muskulaturen i lår, hofter og midje,  samt å lære inn bedre bevegelsesmønster slik at leddene belastes gjevnere i de store øvelsene. Styrken min varierer vanvittig i øvelser som frontbøy, knebøy og markløft etter hvordan funksjonaliteten er.. så her er potensialet stort. Som regel er det ikke systemet/restitusjonsevnen som sier stopp hos meg, det er heller irritasjon og inflammasjon i leddene som følge av skeivbelastning som stopper meg.. dette betyr at jeg ikke får trent så mye som jeg kunne.

Skal nok sørge for å ha minst en økt i uken i styrkeløftklubben også, sånn at jeg får kjørt på litt i mark og bøy der. Benk er ikke så farlig da jeg har tilgang til hantler på 60kg+ her hjemme.

Din frontbøy er meget habil ja...utifra den så skulle du nok ha en del mer i vanlig bøy enn det du har
per dags dato. Men det er som du sier nok et misforhold mellom muskulatur som hindrer deg. Men
du burde nok ha rundt 200 i fb.

Når det gjelder skulderplager så har jeg eliminert dem (for godt tror jeg) gjennom å trene mye
bakside skulder, og da spesiellt "foroverbøyd sidehev", dvs jeg lener meg fremover slik at vinkelen
mellom bål og bein er 90 grader, så kjører jeg strikt sidehev (lette vekter) med tommelen pekendes
nedover og strever etter full kontakt. Virker som pokker for meg, har null skulderproblemer.
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2364 : 12. juli 2011, 00:19 »
11.07.11


Enarms hantelpress

25kg - 4/4
30kg - 4/4
35kg - 3/1/2/3/1/2/3/1/2/3/3/3/3/3/3/3/3= 42
37,5 - 3/2/1
40kg - 3/2/1

Parallel grip chin-ups

3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3/3 =18*3= 54

Ab-wheel

8/8/8

Pushups med føttene på benk

8/8

Grei økt, solid volum. Går gjevnt fremover på hantelpressen.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2365 : 12. juli 2011, 00:21 »
Thats the spirit

Wink

Din frontbøy er meget habil ja...utifra den så skulle du nok ha en del mer i vanlig bøy enn det du har
per dags dato. Men det er som du sier nok et misforhold mellom muskulatur som hindrer deg. Men
du burde nok ha rundt 200 i fb.

Når det gjelder skulderplager så har jeg eliminert dem (for godt tror jeg) gjennom å trene mye
bakside skulder, og da spesiellt "foroverbøyd sidehev", dvs jeg lener meg fremover slik at vinkelen
mellom bål og bein er 90 grader, så kjører jeg strikt sidehev (lette vekter) med tommelen pekendes
nedover og strever etter full kontakt. Virker som pokker for meg, har null skulderproblemer.

200 er et naturlig mål i front, så får håpe jeg kan ta det etterhvert.

Ja, ikke vært så altfor plaget med skulderplager selv egentlig.. men er litt OCD på at jeg er såpass dårlig i press Tongue og så har det litt med kroppsholdningen å gjøre også.

engkim

  • Gjest
Sv: Evis er svak ! :)
« #2366 : 12. juli 2011, 12:28 »
 Cool Cool Cool

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2367 : 12. juli 2011, 23:01 »
Litt irritert albue i dag så tok bare litt småplukk.

Pushups med håndtak

1x20
2x10

Chins, medium nøytralt grep

2x7
1x10

+litt forsiktig magerulling, godt støl i magen denne økten


Blitt en god del bedre på de pushupsene merker jeg. Ikke at 20 er så mye men med denne utførelsen er fremgangen merkbar.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2368 : 13. juli 2011, 20:29 »
13.07.11


Knebøy m/ ironworks

5 sett med stangen
3 sett med 50
2 med 80
1x5 - 110
2x3 - 120
2x2 - 140
2x2 - 150
1x2 - 160

Benkpress medium grep med stopp

3x5 - 110
1x5 - 120

Markløft på 6cm kloss

1x5 - 140
1x4 - 180
1x2 - 220
1x1 - 230
1x1 - 240

Stående press med stopp og bredt grep

4x5 - 50
1x5 - 60
1x5 - 70


Grei økt i Odinhallen i dag. Får prøve å få inn litt mer press og chins senere.

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli sterk
« #2369 : 14. juli 2011, 13:11 »
Pressen din har virkelig kommet seg i det siste. Du er jaggu en av de bedre her inne på å finne og eliminere svakheter.

Håper og tror det gir utslag i benken Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!