Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 356524 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1965 : 17. mars 2009, 22:42 »
Bare når jeg leser bibelen, eller roter meg bort i en forsamling kristne

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1966 : 17. mars 2009, 22:43 »
Føler du deg omgitt av gift, farlige dyr, stup og stummende mørke? Sånn sett bort fra oss plagsomme og forkastelige kristne da..

Jeg er ikke så engstelig for verken farlige dyr, stup eller stummende mørke sånn i det daglige. Det at man er omgitt med så mye undermenneskelighet og irrasjonalitet blant mine artsfrender, gjør meg derimot tidvis aggressiv og hatefull ....

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1967 : 17. mars 2009, 22:45 »
Hysj Påltergeist. Vær gang du hater gråter en engel Sad

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #1968 : 17. mars 2009, 22:48 »
Glemmer du ikke å kredittere erkeengelen Mikael for å ha utført selve nedstyrtingen av Lucifer her? For øvrig er det litt merkelig at en nedstyrtet erkeengel skal kunne herske over jorden, dersom planeten og de arter som bebor den er så viktige for den allmektige skaperene, eller...?

Skal ærlig innrømme at du nok sitter inne med mer detaljinformasjon rundt dette enn meg. Men, hvis jeg forstår spørsmålet riktig, så svarte jeg omtrent på det i mitt svar til Zuul. Dessuten, å herske over jorden blir vel litt å ta i? Med mindre du ser på mennesker som kun ondskap?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1969 : 17. mars 2009, 22:49 »
Hysj Påltergeist. Vær gang du hater gråter en engel Sad

Da kan de skylde på sjefen sin, som presumptivt har skapt religiøs idioti, tv-programmer som "Ungkaren" og folk som presser seg inn på t-banen før andre slipper ut -- for å nevne noe!

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1970 : 17. mars 2009, 22:51 »
oooh, og paradise hotel

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1971 : 17. mars 2009, 22:52 »
Skal ærlig innrømme at du nok sitter inne med mer detaljinformasjon rundt dette enn meg. Men, hvis jeg forstår spørsmålet riktig, så svarte jeg omtrent på det i mitt svar til Zuul. Dessuten, å herske over jorden blir vel litt å ta i? Med mindre du ser på mennesker som kun ondskap?

Jeg ser ikke på mennesker som bare ondskap nei. Men dersom Satan er ansvarlig for alt det onde og negative i livet, må det sies at han er i besittelse av svært mye makt -- særlig med tanke på at han teknisk sett bare var en skarve erkeengel ved nedstyrtelsen.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1972 : 17. mars 2009, 22:53 »
oooh, og paradise hotel

Ja, det er ganske trist at det finnes marked for enda flere slike retard-show. Sad
Er det rart man blir mer og mer misantrop for hver uke som går?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #1973 : 17. mars 2009, 22:57 »
Jeg ser ikke på mennesker som bare ondskap nei. Men dersom Satan er ansvarlig for alt det onde og negative i livet, må det sies at han er i besittelse av svært mye makt -- særlig med tanke på at han teknisk sett bare var en skarve erkeengel ved nedstyrtelsen.

Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde disse englene særs høy possisjon/makt, tildelt ifra Gud?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1974 : 17. mars 2009, 22:58 »
En ting som fasinerer meg i kristen retorikk og logikk: Gud er allmektig. Smak på det. han har skapt hele det mektige, endeløse skaperverket med milliarder på milliarder av stjerner og galakser og alt det inneholder.

og likevel er han altså feilfri og uten skyld i alt!

Vi snakker om en skaping som altså er alt. Han er hele universet, som bare eksisterer i kraft av han, og likevel så er alt som går galt ikke hans feil.

Newsflash: Om du som menneske setter i gang en kjede av hendelser som fører galt av sted er det din feil. Om du er gud så slipper du unna alt, fordi vi har fri vilje. og er for dumme til å skjønne den fantastiske planen hans.

Vel, fuck that.
Gud er skyldig i å skape meg og deg. Og dermed skyldig for vær eneste liten handling vi gjør. Både fordi det aldri hadde skjedd uten at han skapte oss, og fordi alt jeg gjør er en del av den jævla planen som vi ikke skjønner noe av likevel. Ergo er ikke min frie vilje noe annet enn en illusjon, fordi den allmektige guden både har kraften til å stoppe meg om han ville, samtidig som en allmektig kraft vet hva jeg skal gjøre før jeg gjør det. Siden vi er en del av denne planen hans

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #1975 : 17. mars 2009, 23:08 »
En ting som fasinerer meg i kristen retorikk og logikk: Gud er allmektig. Smak på det. han har skapt hele det mektige, endeløse skaperverket med milliarder på milliarder av stjerner og galakser og alt det inneholder.

og likevel er han altså feilfri og uten skyld i alt!

Vi snakker om en skaping som altså er alt. Han er hele universet, som bare eksisterer i kraft av han, og likevel så er alt som går galt ikke hans feil.

Newsflash: Om du som menneske setter i gang en kjede av hendelser som fører galt av sted er det din feil. Om du er gud så slipper du unna alt, fordi vi har fri vilje. og er for dumme til å skjønne den fantastiske planen hans.

Vel, fuck that.
Gud er skyldig i å skape meg og deg. Og dermed skyldig for vær eneste liten handling vi gjør. Både fordi det aldri hadde skjedd uten at han skapte oss, og fordi alt jeg gjør er en del av den jævla planen som vi ikke skjønner noe av likevel. Ergo er ikke min frie vilje noe annet enn en illusjon, fordi den allmektige guden både har kraften til å stoppe meg om han ville, samtidig som en allmektig kraft vet hva jeg skal gjøre før jeg gjør det. Siden vi er en del av denne planen hans

Ganske hyklerisk å skylde på en Gud man forkaster, etter min mening.

Men, ja. Man kan godt skylde på Gud, dersom man ønsker å fraskrive seg alt ansvar for sine egne handlinger. Gud stopper ikke oss fysisk fra å gjøre ting som strider imot Han selv. Gud kan derimot påvirke tankene våre, legge til ting, noe som resulterer i at vi heller velger å følge det som er rett framfor det som er galt. Uansett hvor selvmotsigende dette nå enn høres ut, så har vi en fri vilje til å ignorere denne påvirkningen, en fri vilje til å velge mellom det som gagner oss, men samtidig er galt, eller det som ikke gagner oss men likevel er riktig.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1976 : 17. mars 2009, 23:14 »
Det er ikke hyklerisk å argumentere mot deres fiktive karakter, ikke noe mer enn å diskutere hvem som er kulest i LOTR.

Jeg fraskriver meg ikke mine handlinger, jeg tar ansvar for mine handlinger. I motsetning til Gud, som hver dag lar uskydlige dø som følge av menneskers handlinger, som han kunne stoppet om han ville. Men, nei. Han vil at vi skal gjøre det selv.

Herlig for alle barna som dør av sult fordi de ikke får vokse opp. Eller alle kvinner som blir voldtatt og drept under kriger de aldri ville slåss. Eller alle fattige i verden som sulter i hjel fordi rike menn vil bli rikere.

Men det er greitt. For Gud vil bare at vi skal skjønne han er god og aksepterer han som vår endelveldige diktator.

Whats a few eggs når man lager en skikkelig god omelett.

Ellers takk, behold den stormannsgale diktatoren deres, jeg foretrekker Star Wars. Der vinner i alle fall det gode

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1977 : 17. mars 2009, 23:22 »
Hvis jeg ikke husker helt feil så hadde disse englene særs høy possisjon/makt, tildelt ifra Gud?
Blir ikke dette litt som om jeg skulle ansatt en totalt paranoid galning til å sitte å vakte på alle verdens atomvåpen, og når ting da går galt (som det måtte) så nekter jeg all form for skyld, dette siden Gud er allmektig og kunne på forhånd vite at Satan kom til å gjennomføre alt det han har gjort til nå.

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: allmektig Gud
« #1978 : 17. mars 2009, 23:27 »
Tror jeg tar kvelden. Er for trøtt til å svare (u)fornuftig nå.

Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1979 : 17. mars 2009, 23:28 »
..Ikke skyld på meg, Gud fikk meg til å gjøre det..

Det må vel holde i en rettsak, hvis dommeren er kristen vel og merke?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!