Skrevet av Emne: Mira skryter av å ha brukt vold  (Lest 7752 ganger)

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #15 : 30. mars 2009, 14:30 »
Dette er en prinsippsak, så hvor vidt man slår med åpen eller lukket hånd er ikke relevant. Vi snakker ikke om skadeomfang, men om det faktum at vold, uavhengig av kjønn, bør anses som en uting.

For øvrig sa du man måtte sjekke ballene sine om man gir jentene et slag (klask eller hva du nå velger å kalle det), men samtidig sier du at det er akseptabelt for samme type oppførsel som for den menn "fortjener" ett... Jenter kan slå, men ikke menn, men du mener likevel man ikke bør gjøre det. Det er nå en ting, men likevel finner jeg innleggene dine noe selvmotsigende...
eg har sagt det er uakseptabelt, det er en uting.
Eg har ikkje sagt at det er akseptabelt. eg har sagt at det kan være fortjent
Det er to helt forsjellige ting.

Og ja, innleggene mine kan være noe selvmotigende. Det er fordi det kan være vanskelig å skilde hva eg faktisk skriver. selv om en ting er fortjent, betyr ikkje at man skal gjøre det i praksis.
Westside disciple

Utlogget Tannfeen

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #16 : 30. mars 2009, 16:22 »
Menn burde ikke ha lov til å slå kvinner i ansiktet.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #17 : 30. mars 2009, 18:33 »
Er du gal? Det er kanskje en håndfull kvinner i verden maks som kunne banket en gjennomsnittlig mann.

Er du klar over over lite kraft som skal til for å drepe? Et slag fra ei lita dame, som kanskje ved et uhell treffer strupehodet, et slag som vi ville ledd av hvis det traff oss i ansiktet, det er mer enn nok.

Sorry for OT i tråden Gundersen, jeg ville bare prøve å beskrive at det skal ikke så mye uflaks og udyktighet til før selv ei tynn flis på 50kg lett kan ta livet av en voksen mann.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Tannfeen

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #18 : 30. mars 2009, 21:36 »
Menn burde ikke ha lov til å slå kvinner i ansiktet.

Ingen innvendinger?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget olekristian92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #19 : 31. mars 2009, 04:29 »
Trur i mange tilfelle der menn har slått damer, so har dama slått først.
Å vist ei dame først slår so burde no det ver lov å gi et lite slag tilbake for å vise at ho kan ikkje slå å gå ustraffa me det, å anmeldt saken so haddet det sikkert blitt henlagt uansett.

Protein1991

  • Gjest
Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #20 : 31. mars 2009, 08:55 »
Nå er det ikke til å unngå at en mann slår hardere enn en kvinne. Men et slag er et slag, og bør slås like kraftig ned på. Og man burde ikke skryte av et slag, sier mer om henne enn om han.

Jeg hater feminister og wannabekjerringer som leker mannfolk... dry

EDIT: Siden hun har gått på kampsport, banket opp eksen da han var full, og skryter av det (altså hun kan ikke si det var selvforsvar) burde hun blitt anmeldt for angrep med dødlig våpen grunnet hennes tidligere kampsport erfaring.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #21 : 31. mars 2009, 09:04 »
Ok, det har kommet en oppfølgingsartikkel på den første.

http://www.kjendis.no/2009/03/30/kjendis/mira_craig/vold/kjonnsdebatt/5541864/

- Andre jenter som slår, blir framstilt som barnslige. Mens Mira blir kul når hun er voldelig, sier forsker.

Dagbladet.no): Forsker og folklorist ved Høgskolen i Oslo, Sidsel Natland, synes det mest interessante med Mira Craig-saken er hvordan hun framstår annerledes enn andre jenter som slår.

Natland har ikke bare intervjuet jenter som har brukt vold, til sin doktorgradsavhandling ved Universitetet i Bergen i 2007, men også studert hvordan jentevold blir framstilt i mediene.

- Studiene peker på at jenters vold sensasjonaliseres og møtes med overraskelse og bekymring - litt sånn, hva er det med jentene? I tillegg blir jenters vold ofte infantilisert. De barnsliggøres, som om de ikke vet hva de holder på med, sier Natland.

- Men med Mira er det ikke denne historien som kommer fram. Tvert imot blir voldsbruken hennes eksotisert; den gjøres til noe kult og eksotisk, sier Sidsel Natland.

- Resultatet er likevel det samme: Jenters vold gjøres til noe annerledes enn gutter og menns vold.


[...]

- Henger igjen i stereotypier- Jeg er helt sikker på at framstillingen hadde vært en helt annen hvis det var snakk om en mann som slo, skriver tekstforfatteren Dagfinn Nordbø, i et kritisk debattinnlegg i Dagbladet i dag.

- Høyst betimelig, mener Sidsel Natland.

- Vi henger igjen i de kulturelle stereotypiene om kjønn og vold: Kvinner er ofre, menn er utøvere. Jeg vil ikke bagatellisere eller forsvare Miras vold, men mener det er viktig at jentene gjøres til subjekter som må ta ansvar for sin vold, sier forskeren.


Noen innvendinger fra leserne:

Rune Fardal sa 30.03.2009 kl. 18:42:
Om å tenke i en boks !
Når en mann slår er HAN aggresiv av natur!
Når en kvinne slår er hun provosert av aggresive OMGIVELSER!
Det er vel det man kalle den Fundamentale Attribusjonsfeil?
HAn ansvarliggjøres for sin adferd, HUN blir offerforklart!


mislike mira sa 30.03.2009 kl. 17:51:
Forskjell
Hva om det var en fremtredende norsk MANNLIG artist som hadde sagt dette? Kommet til å vært ramaskrik i hele pressenorge!!! Mira craig er ei dum kjerring som ikke fortjener mer spalteplass! VOLD KAN IKKE FORSVARES!!!


Anti vold sa 30.03.2009 kl. 17:49:
Anmeld
Mira craig bør sendes i fengsel på vann og brød . Da lærer hun kansje folkeskikk !


Christian sa 30.03.2009 kl. 17:55:
For oppegående mennesker. . .
. . . så er vel vold vold, uansett hvem som utfører det?
Hadde jeg vært kjendis, hadde jeg vel neppe blitt avbildet i positur med boksehansker for å vise hvor tøff jeg er, etter at jeg har utbrodert om hvordan jeg banka dama mi?


Kritisk sa 30.03.2009 kl. 18:10:
Tove Smaadahl forsvarer kvinners vold mot barn og menn
Hva kan man vente når selveste Krisesekretær og statlig lønnede Tove Smaadahl (som er sterkt kritisk til menn) forsvarer kvinners vold mot barn og menn med at "kvinner slår ikke så hardt".
Hun er med på å ufarliggjøre kvinners vold og ukritiske journalister lar henne slippe unna.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #22 : 31. mars 2009, 09:14 »
Jeg mener vold utført av kvinner burde bli trukket fram som en samfunnsdebatt. Vi må rette søkelyset over på kvinner og det faktum at de også benytter seg av vold, og vi må fjerne forestillingen om at det er ydmykende for menn å anmelde kvinner. Skal vi ha likestilling må rettighetene uavhengig av kjønn være like og også beskytte menn. Jeg er for øvrig helt enig med hva en av leserne av Dagbladet.no skriver da han sier følgende:

Rune Fardal sa 30.03.2009 kl. 18:42:
Om å tenke i en boks !
Når en mann slår er HAN aggresiv av natur!
Når en kvinne slår er hun provosert av aggresive OMGIVELSER!
Det er vel det man kalle den Fundamentale Attribusjonsfeil?
HAn ansvarliggjøres for sin adferd, HUN blir offerforklart!


Kjønn bør ikke ha en betydning når det kommer til å stå til ansvar for sine handlinger. Hva slags tilstand handlingen ble utført i er det opp til eksperter å avgjøre, men hvis det gjøres med overlegg bør samme forseelse straffes likt.

Menn burde ikke ha lov til å slå kvinner i ansiktet.

Ingen innvendinger?

Jeg er usikker på hvordan jeg skal tolke dette, men jeg formoder dette var skrevet for å provosere i den forstand at det skal få oss til å tenke? Uansett hvem som slår bør det være lik straff for lik forseelse. Skjønt, skadeomfang må tas med i betraktning, men rent prinsipielt, hvis det ikke er snakk om omfattende skader, bør loven være lik for kvinner og menn.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #23 : 31. mars 2009, 09:31 »
Det er patetisk av Mira å bruke vold!!! Enda mer patetisk er det av mannen som finner seg i det!!! Når det latterlig svake slaget til Mira treffer burde eks-typen ha pakka tinga sine på flekken og dratt, evt pælma ut all driten etter isdronninga...

Man skal sloss med personer av samme kjønn som har noenlunde samme forutsetninger for å besvare angrepet... Med mindre Mira er en liten Cecilia Brækhus bør hun holde seg for god for å slå menn, hun ber om bank og skal være sjeleglad for at mannen ikke slo tilbake! Man skal som mann aldri slå kvinner. Men at den oppkjeftige oppførselen der fra Mira hylles i media er helt på trynet! Hvis hun ønsker å slå folk får hun begynne med (kick)boksing, tipper hun fort forstår at det å bruke vold ikke er hennes beste egenskaper her i verden.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #24 : 31. mars 2009, 09:32 »
Menn burde ikke ha lov til å slå kvinner i ansiktet.
Hvorfor skal det ha noe å si hvor man slår?
En dugelig hook mot leveren vil gjøre mer vondt i lengre tid enn et slag i ansiktet, selv om det ikke blir like synlige skader.

...eller er det greit så lenge det ikke synes at man har slått?
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #25 : 31. mars 2009, 10:10 »
Menn burde ikke ha lov til å slå kvinner i ansiktet.

det er ikke lov.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #26 : 31. mars 2009, 10:16 »
Burde vært lover mot vold, drap, tyveri og andre ubehageligheter.
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Tannfeen

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #27 : 31. mars 2009, 10:28 »
Hvorfor skal det ha noe å si hvor man slår?
En dugelig hook mot leveren vil gjøre mer vondt i lengre tid enn et slag i ansiktet, selv om det ikke blir like synlige skader.

...eller er det greit så lenge det ikke synes at man har slått?

Jeg sa ikke at jeg syntes at det er greit å slå andre steder heller.

det er ikke lov.

Der er korrekt. Det bør heller ikke være lov.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #28 : 31. mars 2009, 10:41 »
Mira er jo ikke akkurat stor, hadde hun gitt meg en knyttneve hadde hun fort kjent en hard håndflate ;p Hva faen, bli banka av dama si er faen meg en flau sak ;p

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Mira skryter av å ha brukt vold
« #29 : 31. mars 2009, 10:56 »
Mira er jo ikke akkurat stor, hadde hun gitt meg en knyttneve hadde hun fort kjent en hard håndflate ;p Hva faen, bli banka av dama si er faen meg en flau sak ;p

Les gjerne hele tråden før du skriver! Det er ikke kun personen Mira Craig som er topic, men det faktum at vold utført av kvinner ikke nødvendigvis blir sett på som like alvorlig som vold utført av menn. Hva du ville gjort i en slik situasjon bestemmes av deg og din dømmekraft samt etikk og moral, men det er nå engang ikke saken her.

Dessuten; det er ikke snakk om å bli banka av dama si eller ikke. Jeg syns det må gå an å la være å komme med flåsete innlegg i en tråd som er ment å sette søkelyset på en samfunnsdiskurs som enda ikke er tema. I "Åpent forum" er det stor takhøyde, men det betyr ikke at alle tråder er ment å benyttes til morsomheter. Det er kanskje ikke snakk om å få juling av dama, men snarere det at man blir utsatt for vold over tid, og at det ikke nødvendigvis er noe menn anmelder da de føler det vil svekke dem som menn.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!