Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89862 ganger)

Utlogget Dj Bear

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 618
  • Honnør: 46
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 618

  • Æ gir mæ aldri! ALDRI!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #60 : 11. september 2008, 22:00 »
THE END
Gammel: 21år
Tung: ca 112kg
Høyde: 1.83

1rm:              Mål:
BP: - 135kg         140kg               
ML: - 215kg         220kg        
KB: - 185kg         200kg       
MP: - 85kg            90kg         

Trent siden: 30. september 2007
2010-2011: Militæret = pause
Oppstart: 20. august 2011

Min Loggbok

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #61 : 11. september 2008, 22:00 »
raw styrkeløft er ikke strongman og har ikke noe med temaet å gjøre.

fordi denne diskusjonen er utdiskutert en rekke ganger før.
samme som raw vs utstyr diskusjonen.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #62 : 11. september 2008, 22:01 »
hvorfor ikke diskutere om skjult doping i styrkeløft i steden? mer spennede det siden de er med i nif. Smiley
Så start en tråd om det da Wink
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #63 : 11. september 2008, 22:02 »
Så start en tråd om det da Wink

ja skal gjøre det en dag Smiley

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #64 : 11. september 2008, 22:03 »
Det var da voldsomt til utbrudd.  Har lest igjennom de siste innleggene til Geir M og han virker da hverken som noen stor kuk eller ute etter noen å trampe på. what
Det kan da ikke være mulig å påstå at en utøver som Arild Haugen er ren?  Vi er da ikke dum Vegard. Smiley

På den annen side så skjønner jeg at Karlsen må svare slik han gjør, ellers så er det det samme som å gi StrongmanNorge ett nakkeskudd.
Jeg er er glad TV2 sender Strongman, det er ett utrolig bra show og jeg er  mener at å se på ett styrkeløftmesterskap er like spennende som å se maling tørke i forhold.
Jeg driter i om strongmangutta bruker dop, de er ikke inne under NIF og driver da heller ikke med noe ulovlig.  Muttern på 65 år er stor fan av strongman og ofrer det meste av sosial omgang når det er strongman på enten TV2 og europsport. Grin

Du skjønner det at det blir det samme som om jeg skulle sagt: Men kjære deg da "aktiviteten" alle vet jo at Einar Gilberg og Olaf Dahl røyker hasj?

Å synse om noe er en ting, men å navngi personer blir bare for dumt. Og det håper jeg Geir M tar til seg hvem en han er.

Og ja aktiviteten, at noen navngir en av mine bedre venner her på forumet og "bekrefter" for de andre her på forumet at han bruker steroider blir bare for dumt. Jeg mener det sier det meste om personen som gjør dette.

Og jeg kan moderere meg til å si at Geir M er den neste største kuken som vanker her på treningsforum. Kuk nr 1 er meg.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #65 : 11. september 2008, 22:04 »
De som vil ha ren strongman får starte sitt eget forbund med testing. (Akkurat som dem som vil ha utstyr ut av styrkeløft.)

START ET EGET JÆVLA FORBUND!

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #66 : 11. september 2008, 22:04 »
raw styrkeløft er ikke strongman og har ikke noe med temaet å gjøre.


les innleget før du svarer.
diskusjonen dopinganklager mot strongmen er like utdiskutert som diskusjonen raw vs utstyr.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #67 : 11. september 2008, 22:08 »
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=529772

 :Smiley

Regner med at denne kan skape litt debatt rundt omkring.

Dette virker som gammelt oppgulp fra hr Bull-Hansen og minnet meg på et annet innlegg jeg skrev for et par år tilbake:

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=44827.0

... som et direkte tilsvar på en artikkel som ligger på antidoping Norges websider:

http://www.antidoping.no/t2.asp?p=39504&x=1&a=173895

Iallefall ... en kan skumme fort gjennom innleggene som er kommet i denne tråden allerede og fort fastslå et (for noen) sterkt følelsesmessig engasjement. Tror ikke det bidrar i noen positiv retning å komme med nedlatende personkarakteristikker eller henge noen ut for det ene eller det andre. Et par generelle betraktninger kan en da alltids likevel komme med:

  • Dopingbruk: Ja, enkelte deltakere i norske strongmen konkurranser doper seg. Det betyr derimot ikke at alle kan skjæres under samme kam. Men har en noenlunde sirkulasjon i topplokket så bruker en ikke nevneverdig mye energi på å protestere på dette. Det betyr derimot ikke at en kan stigmatisere og si at alle gjør det.
  • Prestasjoner: Enten en nå tilhører kategorien som benytter hormonelle preparater eller ikke innen norsk strongman, så er det uansett ikke noe belegg for andre å tråkke på prestasjonene til disse menneskene. De færreste har peiling på hvor mye hardt arbeid det ligger bak det å kunne hevde seg helt i toppen av strongman. Den gamle klisjeen om at en blir en éner av et par sprøytestikk i baken i ny og ne holder rett og slett ikke mål og fortjener heller ikke å bli tatt seriøst.
  • Severdighet: Strongman sendes på TV2 og andre kanaler fordi det er en publikumsvennlig idrett. (Jeg tar meg friheten til å definere idrett som noe annet enn kun det som sorterer under NIF). Det er mye mer underholdende å se Arild og Rikard flippe dekk og løfte steiner enn å se en styrkeløfter vagge frem til knebøystativet og gjøre et løft. Styrkeløftere trenger ikke å føle noe mindreverdighetskompleks av den grunn. De passer bare simpelthen ikke like godt inn sett ut fra et underholdningsperspektiv.
  • Etikk og moral: En skal være forsiktig med å sette seg selv på etikkens høye fjelltind og se ned på andre. Uansett hva strongmen utøvere velger å gjøre (eller ikke gjøre), så må en anta at de er voksne mennesker som er i stand til å fatte valg og beslutninger som de føler er riktig for sitt eget liv. Selvsagt kan en pådra seg ulike typer skader av dop-bruk, men det kan en også av å helle nedpå en flaske sprit og røyke seg skjev litt for ofte. Noen av kritikerene som skal feste litt til helgen?
  • Svend Karlsen: Har sitt på det rene. Jeg skjønner selvsagt at han plasseres litt mellom barken og veden her og derav ordlegger seg i diplomatiske vendinger.
  • TV2: Har ikke noe ansvar for å løpe antidoping Norges ærend på sin sendeplan. TV2 vurderer programprosjekter de finner interessant og velger å sende de programmer som de mener vil ha interesse hos seerene sine og derav også kan hanke inn reklamekroner. Hvis TV-kanaler skulle fungere som et slags forlenget etikk/moral-politi så var det mye en kunne kuttet fra tv-ruten ... f.eks bilder/reportasjer/innslag fra NFL og NHL som såvidt jeg kjenner til heller ikke er for aggressiv på testingen av utøverene sine for å si det mildt.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #68 : 11. september 2008, 22:11 »
Det vil alltid være større talenter ute der som har viktigere ting å gjøre enn å leike seg med krefter for moro skyld og det er greit. Det finnes alltid mennesker som ikke har tilgang på kompetanse som trengs for å vinne og det er greit, men det finnes (faktisk) noen (ganske mange) som mener doping er juks og man skal ikke kunne bruke æres tittelen Norges sterkeste ved bruk av slike stimuli.
Du trenger ikke være styrkeløfter for å være rein og det er mange som stiller på strongman som er reine inklusive nåværende og tidligere styrkeløftere. Jeg synes i så fall det er rart dere kaller øvelsene deres knebøy og markløft får det ikke er noe i nærheten på noen måte. Jeg synes også det er rart dere ønsker å fortelle om knebøy og markløft resultater når det er styrkeløft "varemerker". Kan ikke dere bare holde dere til disse typiske strongman øvelsen så slipper vi å bli assosiert med utøvere som ikke har noe interesse av å bli test (finner ikke en grunn til ikke bli testet bortsatt fra at man er dopet)

En påstand:
"man kan ikke kalles norges sterkeste mann hvis man ikke er testet for doping..."

Jeg vil nesten påstå det motsatte.... altså, litt på kanten her..

Men hvis man skulle arrangere "Norges Sterkeste Mann" på premisser satt av ADN , NIF og Bull Hansen, så ville det sittet 14 mann på tribunen som var sterkere enn "vinneren"... rofl

Det blir som at jeg arrangerer NM i Markløft for Kvinner, hjemme på Vevang... bare inviterer Kikki og mammaen min fordi det er premissene som Strongman.no setter feks... rofl. Så vinner Kikki, og så kan vi bare kalle henne den sterkeste markløfteren i Norge... Wink  Så kan Heidi Hille være blomsterpike og Inger Blikra dele ut premiene... *ler*

(sorry kjære, for at jeg brukte deg som eksempel) Smiley
hvorfro trenger vi ha testing der i det hele tatt? Fins ikke en strongman som ønsker å bli sammenlignet med Styrkeløft og være i idrettsforbundet, selv om man er rein.

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #69 : 11. september 2008, 22:13 »
Det vil alltid være større talenter ute der som har viktigere ting å gjøre enn å leike seg med krefter for moro skyld og det er greit. Det finnes alltid mennesker som ikke har tilgang på kompetanse som trengs for å vinne og det er greit, men det finnes (faktisk) noen (ganske mange) som mener doping er juks og man skal ikke kunne bruke æres tittelen Norges sterkeste ved bruk av slike stimuli.
Du trenger ikke være styrkeløfter for å være rein og det er mange som stiller på strongman som er reine inklusive nåværende og tidligere styrkeløftere. Jeg synes i så fall det er rart dere kaller øvelsene deres knebøy og markløft får det ikke er noe i nærheten på noen måte. Jeg synes også det er rart dere ønsker å fortelle om knebøy og markløft resultater når det er styrkeløft "varemerker". Kan ikke dere bare holde dere til disse typiske strongman øvelsen så slipper vi å bli assosiert med utøvere som ikke har noe interesse av å bli test (finner ikke en grunn til ikke bli testet bortsatt fra at man er dopet)


Det var det jeg visste, styrkeløfterne hadde tatt patent på markløft og knebøy  rofl

En annen ting som du kanskje ikke har lagt merke til Stian er at under VPC feks så sier Svend at det ikke løftes etter styrkeløft regler?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #70 : 11. september 2008, 22:15 »
(finner ikke en grunn til ikke bli testet bortsatt fra at man er dopet)


så hvis du ikke har noe og skjule så kan jeg få innstallere video-overvåkning hjemme i stua di?
finner ingen grunn til og ikke bli filmet hvis du ikke har noe og skjule....

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #71 : 11. september 2008, 22:15 »
oi... skal knebind+drakt knebøy være den eneste sanne vei?
Markløft med reimer skal ikke være i strongman fordi et lite forbund i NIF har patentbeskyttet og copyright på tre øvelser?

Var benkpress for reps på SS i Sverige. Det er selvfølgelig helt greit, for det er tusen ganger så mange andre mennesker som IKKE er styrkeløftere som løfter benk. Klart disse har like mye rett til å løfte og konkurrere seg i mellom i benkpress. Smiley

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #72 : 11. september 2008, 22:16 »
Sitat
Du skjønner det at det blir det samme som om jeg skulle sagt: Men kjære deg da "aktiviteten" alle vet jo at Einar Gilberg og Olaf Dahl røyker hasj?
Grattis med årets mest retarderte sammenligning.

Sitat
Å synse om noe er en ting, men å navngi personer blir bare for dumt. Og det håper jeg Geir M tar til seg hvem en han er.
Greit nok, det var en liten tabbe dette med nevning av navn, selv om jeg riktignok ikke skrev rett ut at disse folkene bolte. Dette ikke er noe det vanligvis blir reagert på. Hvis det ikke er innlysende at disse nevnte strongmanfolkene boler, er det heller ikke åpenbart at Ronny Coleman brukte bol. Men hvor er reaksjonene når noen disser han for GH-gut og steroidebruk? Det er i prinsippet det samme.


There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #73 : 11. september 2008, 22:18 »
Det blir adressert med 350-500 tester per år. Sannsynligheten at man skal gå helt til topps å bli der uten å bli tatt er svært liten. Skult doping i styrkeløft er veldig enkelt å avdekke og det har ADN gjort på en mesterlig måte. Men kampen skjer hver dag og i all tid fremover. Like mange tester i strongman hadde blitt 35-60 tester som trolig hadde vært nok. Halvparten på de som er aktuelle til WSM (18-30 tester), 1/4 til kvalifiserte (9-15 tester) til NSM og resten tilfeldig. Tror nok det hadde blitt mannfall slik det ble i styrkeløft når dopingtestingen ble innført.

hvorfor ikke diskutere om skjult doping i styrkeløft i steden? mer spennede det siden de er med i nif. Smiley

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #74 : 11. september 2008, 22:18 »
Nå var det vel ikke video i stua di vi snakket om.

så hvis du ikke har noe og skjule så kan jeg få innstallere video-overvåkning hjemme i stua di?
finner ingen grunn til og ikke bli filmet hvis du ikke har noe og skjule....

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!