Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 89869 ganger)

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #405 : 14. september 2008, 22:01 »
Poenget med innlegget mitt var bare å illustrere et poeng. Jeg driter fullstendig i om strongmen er dopa eller ikke. Jeg bare sier at hvis strongmen virkelig ville bevist sin uskyld så hadde det vært 0 problem å få det gjennomført.

Hvis jeg hadde vært en dopingfri strongman i verdensklasse så tror jeg garantert jeg ville fått til noe sånt bare for å gi strongman et enormt publisitetsløft og motivasjon til andre som som prøver å bli sterke reine.

Men jeg forstår veldig godt at mange sikkert driter totalt i om folk tror de doper seg eller ikke.

Utlogget Hellbouncer

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #406 : 14. september 2008, 22:03 »

Jeg har forresten kun sett dopingspørsmål i ettpar-tre intervjuer, og jeg har også kun opplevd én gang å bli spurt om doping når jeg har blitt intervjuet ...
Hva svarte du?
Die trying

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #407 : 14. september 2008, 22:08 »
At du har blitt stoppa på gata av folk er fint det, og eg som styrkeløfter ønsker deg god bedring. Men alle som er på tv blir stoppa på gata Wink

Ja, for det var jo min intensjon og få frem at jeg var blitt gjenkjent. Takk for god bedrings hilsenen.

Kor tid skal du og andre skjønne at vi styrkeløftere ikkje er misunnelege på strongman? Vi synest berre det er umoralsk, fordi det ikkje er bra å bruke steroider. Steroider bryter egentlig ned kroppen sjølv om det bygger den opp med tanke på muskelmasse. Ingen, Ingen! må .

Kan du vise til hvor jeg har sagt at styrkeløftere er sjalu på strongman? Jeg har heller aldri benektet at steroidebruk KAN gi alvorlige bivirkninger.

Tidligere i en tråd spurte jeg styrkeløfterne hva som var greia deres i mot doping, jeg håpet da at helseaspektet var det viktigste, men det viste da seg at det var de lettvinte økningene som var hovedfokuset.
Jeg synes det er bra at du legger stor vekt på helsedelen.


Mulig du ikkje har sagt det Vegar, og det er ikkje meininga å feilsitere. Men det virkar som om det er mange som prøver å tråkke ned styrkeløftere som sjalu og misunneleg på strongman. Det blir iallefall heilt feil.

For meg er helseaspektet det viktigaste, fordi eg liker sunne verdier.  Andre kan sikkert synest eg er ein fjott fordi eg festar og lever livet og ikkje er "seriøs" nok. Men vi kan ikkje samanlikne alkohol og steroider slik enkelte har gjort, det blir å ta debatten ned på eit lågare nivå. 

Eg etterlyser fokuset på skader ved steroider og det umoralske, ikkje å halshogge utøvaren.

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #408 : 14. september 2008, 22:12 »
Hva svarte du?

Regner med at det kan være dette svaret...:

http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=2413

"– Det er en kjensgjerning at mange i herreklassen ikke er rene. Men de som er tilknyttet Norges Idrettsforbund, slik som jeg, kan ikke holde på med anabole steroider. Forbundet tester oss til stadighet. Jeg tipper at 99 prosent av damene er dopfri, sier kona. Forholdene er diamentralt forskjellig for mannfolka. Egil tipper 50-50 forhold her i Norge.
– Det eksisterer ingen krav om å være tilsluttet Norges Idrettsforbund. Men den som er full av steroider, har liten sjanse til å nå toppen i Strongman. Det blir for mye blod, store muskler og lite utholdenhet, sier Egil og prøver å roe ned datterens gråtetokter. "
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Hellbouncer

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #409 : 14. september 2008, 22:19 »
Regner med at det kan være dette svaret...:

http://www.byavisa.no/byavisa/artikler.php?artid=2413

"– Det er en kjensgjerning at mange i herreklassen ikke er rene. Men de som er tilknyttet Norges Idrettsforbund, slik som jeg, kan ikke holde på med anabole steroider. Forbundet tester oss til stadighet. Jeg tipper at 99 prosent av damene er dopfri, sier kona. Forholdene er diamentralt forskjellig for mannfolka. Egil tipper 50-50 forhold her i Norge.
– Det eksisterer ingen krav om å være tilsluttet Norges Idrettsforbund. Men den som er full av steroider, har liten sjanse til å nå toppen i Strongman. Det blir for mye blod, store muskler og lite utholdenhet, sier Egil og prøver å roe ned datterens gråtetokter. "

Det var et ok svar.   Wink
Die trying

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #410 : 14. september 2008, 22:55 »
Jeg har hørt radiointervjuet som ble lagt ut av Kris24 her og jeg må faktisk si at jeg er helt enig med det Bjørn Andreas Bull-Hansen sier i dette intervjuet foruten den påstanden om at styrkeløftere ikke kan delta i strongman. Det er direkte løgn! Smiley

Min holdning til det hele er at jeg ser på strongman som noe som kunne vært fantastisk idrett. Jeg er egentlig veldig liberal når det kommer til narkotika, doping og rusmidler selv om jeg selv personlig tar avstand fra alt. Ønsker heller ikke at samfunnet skal gå mot mer rus og dop, men heller mindre. Og hvis man benytter seg av slike stoffer så er jeg såpass ekstrem at jeg ønsker at hvis man er så uheldig å bli avhengig eller få skadevirkninger av det samfunnet har advart mot så bør ikke samfunnet bidra med hjelp. Jeg synes også det er synd at markedskreftene fungerer slik at hvis alt er tillatt så blir det å dope en mulighet for å få heder, ære og penger av samfunnet som egentlig hater doping. Derfor synes jeg det er trist at man får heder, ære og penger hvis man blir god innen strongman eller kroppsbygging (og enda mer innen andre idretter såklart) såfremt den gode er dopet. Det kan kanskje bli sett på som minunnelse, men jeg synes det er skikkelig urettferdig at de som trener reint skal ha alle odds i mot seg for å kunne oppleve æren, hederen og pengene da det de gjør ikke står tilbake for hva den dopede som får alt dette gjør. To eneggede tvillinger kan begge drive strongman hvor den ene kan bli nr. 4 i Norge og den andre, som doper, kan komme langt i WSM. Den éne får 20% rabatt på kosttilskud hos f.eks. Tech Nutrition mens den andre får 100.000.- kroner i årslønn (foruten alt annet man blir forespurt å stille opp på for penger) og bruke så mye kosttilskudd man ønsker fra f.eks. Met-RX. Nå kan man si at den dopede tvillingbroren satser liv og helse og dermed fortjener mer belønning på samme måte som en som satser år av livet sitt til å studere fortjener mer lønn når han kommer i arbeid selv om arbeidsoppgavene ikke er hardere enn en vanlig arbeider uten utdanning, men jeg mener at samfunnet bør forhindre at dop skal ha noen fordeler som kommer fra samfunnet. Hvis man velger å dope så skal man få lov til det, men samfunnet bør ha en klar stilling i mot det og ikke støtte opp om industrien og gjøre slik at gulroten for å dope blir så stor at folk gjør det.

Jeg har ingenting i mot de som bedriver strongman, om de er dopet eller ikke, selv om jeg ikke liker at de doper hvis de gjør det. Hvis de har muligheten til å komme veldig langt og få penger for det så kan jeg i noen tilfeller forstå det. Så jeg respekterer at andre mennesker har annet forhold til doping og rusmidler enn hva jeg har. Jeg er klar over at jeg er ganske så spesiell på det området Smiley

Det jeg er i mot er systemet og markedskreftene. Selv om jeg liker å se på strongman på TV så må jeg erkjenne at jeg håper at det kommer regler eller rutiner innen norsk media som gjør at vi i framtiden ikke får se strongman såfremt det ikke blir utført dopingkontroller av alle utøverne som er med på stevnene. Jeg tror desverre det er én av få måter som kan bidra til at samfunnet viser sin holdning til doping og at flere ønsker å ta den rene veien mot sine mål. Hvis det ikke blir gjort noe så frykter jeg for at, ettersom jeg mener at 80% av norges befolkning er mindre intelligente, holdningen til doping blir mer og mer vag og om 50 år så er det like mye akseptert som alkohol. Det var sikkert en alkoholdiskusjon én eller annen gang tidligere også. Og selv om det på en måte er det nå også så er alkohol mye mer utbredt enn doping er. Heldigvis er ikke alkohol prestasjonsfremmende.    

Hvis TV2 er sin rolle bevist så innfører de krav om dopingtester av alle utøverne i strongman. Skjer dette så tror jeg at vi vil få andre stjerner i media og at "fri strongman" blir en undergrunnsport slik den har vært helt til de siste par årene her i Norge. Litt kjipt for de som vil gjøre strongman slik det er arrangert nå så stort som mulig, men bedre for samfunnet hvis ønsker jeg mener bør stå i første rekke.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #411 : 14. september 2008, 23:32 »
Hvorfor sier Bull-Hansen at styrkeløftere ikke har lov til å delta i Strongman? Han "kupper" jo hele intervjuet/debatten med en løgn.

Kan hende han har misforstått litt. Ein styrkeløftar kan ikkje delta i same stevne som ein dopingtatt utøvar. Det var vel derfor ein viss strongman ikkje var med på NSM i år.

Utlogget MadMag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #412 : 15. september 2008, 03:13 »
Har også hørt på intervjuet med Bull Hansen på P4, og han klarer (om mulig) å drite seg enda mer ut.

Bull Hansen regerer på hvilke signaler disse atletene/kjempene sender til 13-14 års gamle gutter, og hva dette vil gjøre med dem... Herregud, det blir for dumt. Hvilke signaler sender Hotell Cæsar? The Wire? Søndagsfilmen på tv2 med Arnold eller Stallone? Barn er naive Bull Hansen!! Nettopp derfor begynner "alle" med boxing etter "Rocky" filmene. 

Strongman er da ikke noe verre en god lørdags/søndags underholdning? Sports/entertainment, hmm.. det er vel det WWE markedsføres som i Europa? Mon tro om ikke de også har opptil flere ganger blitt beskylt for dopingbruk? what

Hvorfor ikke ta Strongman for hva det er? Prima vare, og god underholdning  Smiley
"The best activities for your health are pumping and humping" - Arnold Schwarzenegger

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #413 : 15. september 2008, 08:38 »
Bull Hansen regerer på hvilke signaler disse atletene/kjempene sender til 13-14 års gamle gutter, og hva dette vil gjøre med dem... Herregud, det blir for dumt. Hvilke signaler sender Hotell Cæsar? The Wire? Søndagsfilmen på tv2 med Arnold eller Stallone? Barn er naive Bull Hansen!! Nettopp derfor begynner "alle" med boxing etter "Rocky" filmene. 

Strongman er da ikke noe verre en god lørdags/søndags underholdning? Sports/entertainment, hmm.. det er vel det WWE markedsføres som i Europa? Mon tro om ikke de også har opptil flere ganger blitt beskylt for dopingbruk? what

Hvorfor ikke ta Strongman for hva det er? Prima vare, og god underholdning  Smiley
En ting jeg synes er forferdelig latterlig og aldri har skjønt er slik som du og veldig mange andre i tråden her resonerer. ” Herregud, det blir for dumt. Hvilke signaler sender Hotell Cæsar? The Wire? Søndagsfilmen på tv2 med Arnold eller Stallone?”

Så lenge det finnes noen verre ting, så er det ikke vist å bry seg om ting som ikke er så ille?
Siden ”bare” 200 personer dør i trafikken pr år skal vi ikke bry oss noe særlig om det, for det er ikke så stor samfunnsproblem som at mange tusen dør av hjerte-karsykdommer?

Dette hadde blitt et veldig bra samfunn. Så lenge noe er verre, så trenger vi ikke og bry oss om det.
 
For min del reagerer jeg litt på utspillene til Bull-Hansen, men jeg reagerer mer på utspillene til Svend Karlsen. Enten for man si sannheten, eller for man velge ”ingen kommentar”. Istedenfor å komme med tulle uttalelser som nedenfor.

-   Jeg tror utøverne har samvittighet til å holde seg unna slikt, og ville ikke godtatt noen dopede utøvere på mine arrangement, sier Karlsen.

-   Men de beste, som jo også blir testet internasjonalt, stiller nok rene, sier Karlsen

Og alle dere som en sier at en strogman som benytter dop, ikke gjør noe ulovlig. Påstår dere også at Svend Karlsen lyver? Hvis en ting ikke er lovlig, er det ulovlig.

   - Det er ikke på noen måte lovlig å dope seg under Strong Man, sier Karlsen.


Passion trumps fucking everything!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #414 : 15. september 2008, 12:23 »
Jeg har tidligere forenklet saken med å si at "Alt er lov i strongman"... De ordene har jeg måttet bite i meg, da andre strongmen har reagert på det.
Det ER faktisk et uttalt punkt i både kontrakter og på utøvermøter at doping og stimulerende narkotika ikke er lov på de store konkurransene.

(jeg greier ikke ta mine egne små konker inn i det store bildet, da jeg ikke engang har utøverkontrakter på alle konkene)

Å teste på NSM vil ikke være et skikkelig antidopingarbeide. Skal det gjøres skikkelig, så må det testes hele året. Alt annet blir bare skuespill.

Jeg greier ikke sammenligne Strongman med noen idrett, på en slik måte at jeg lett ser hvordan man skal kunne tilfredstille Bull Hansen eller Gilberg. Man får ikke startet noe særforbund idag med under 3000 medlemmer. NIF vil tilogmed slå sammen NSF og NVF på grunn av at de er små forbund. (tilsammen 10 000 medlemmer?)
I Strongman i Norge, så er vi 3-4 arrangører og 30 utøvere +/- ... Nesten alle er i full jobb, har familie og mer enn nok med å fylle de ting man allerede tar på seg. Å skulle få til noe som "renvasker" sporten, ser jeg på som en nesten umulig oppgave.

Men la oss si at Bull Hansen og Svend Karlsen går sammen om å lage et særforbund, de får AUF til å forfalske medlemstallene slik at de kommer i NIF... Samtidig kan jeg reise til Rørosmartna'n med suprestrongmanbilen full av stein og styr, og arrangere en tävling i gjørma på et jorde, hvor hvem som helst får delta. Samme hvordan man snur og vender på det, så vil det være festivaler og steder som ønsker en liten event i sammenheng med et arrangement eller noe. det er på disse arenaene at Strongman har sin sjarm og sitt riktige element.

De fine konkene på Storefjell er fantastisk artig å være med på, og vi får mye skryt internasjonalt for bra konkurranser og arrangement, men det blir likevel bare en liten del av det som skjer innen sporten i løpet av et år i Norge. Strongman skjer på de små lokale arenaene, på NSM på Gol og på alle treningshulene og garasjene rundt omkring.

Da jeg, Roy og geir startet Strongman Norge, og stilte oss litt til disposisjon for utøverne for hva vi kunne hjelpe dem med, hva tror dere kom av behov?

At utøverne følte behov for å bli akseptert som idrettsmenn - 0 stemmer
At utøverne ville ha dekt/rabatert overnatting på stevner - mange stemmer

Jeg har ikke hørt en eneste strongman si at han hadde behov for å drive klubb og organisasjonsarbeide i NIF. det eneste vi/disse gutta ønsker, er å trene, ete og konkurrere.

Det styggeste jeg kan si om mine medstrongmen, er at de er en stor gjeng med egoister av og til. Gjøre minst mulig og få mest mulig tilrettelagt. Flesteparten er i full jobb, så det er klart det blir knapt med tid til annet enn familie, jobb, trening og et par konker i året. Hvir det skulle bli mindre premier, mer utgifter, færre konker og dårligere arrangement/konkurrenter, så ville nok mange latt være å stille.

Jeg er ikke imot antidopingarbeid i det hele tatt, men jeg er i mot konformitet og standardisering... Å skulle lage idrett av dette sirkuset vil gjøre Strongman en bjørnetjeneste.

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #415 : 15. september 2008, 15:04 »
Eg vil på den andre side si, at en strongmankonkurranse er blant de helt klart mest ekstremt fysisk krevende idrettene i verden.

Om Strongman hadde hatt samme testrutiner som annen idrett, så vil eg hevde at det å bli kåret til verdens sterkeste mann, også vil bety at du er blant verdens beste idrettsutøvere på tvers av idrettsgrener, helt oppe i Usain Bolt klasse.

Eg vil si at alle styrkeløftere og vektløftere i Norge er potensielle strongmanutøvere, på ett eller annet plan. Videre tror eg at strongman kunne blitt mye større idrett en disse i kombinasjon igjen, spesielt når man ser interessen for TV sendingene. Eg tror at det eneste som skiller Strongman fra å være en stor og akseptert idrett er nettopp dopingtesting.

Eg tror at strongman miljøet kan ta dette valget og det er de som vil definere sine aktiviteter fremover.
Vil strongman være sirkus, der en kombinasjon av; den med talent, den som trener hardest og den som doper seg mest vinner.
Eller skal man spille på samfunnets premisser (grunnleggende antidoping holdninger) og avholde konkurranser der den som er størst talent i kombinasjon med det hardeste arbeidet vinner til slutt.

Showene vil være like spektakulære og underholdene, men som Egil sier så vil det sikkert sitte noen på tribunene som ikke spiller etter idrettens grunnlegende premisser som ville kunne slått noen av utøverne i en gitt konkurranse.  Men de som velger å bruke doping bør man uansett ikke ta hensyn til, da disse allerede har tatt et valg om at de ikke vil følge lover og regler her i landet.

 (Eg vet at det ikke er ulovelig å bruker steroider i Norge, men det er så å si umulig å anskaffe seg steroider på lovelig måte. Det må altså skaffes til veie ved å kjøpe varene fra en som mest sannsynlig har smuglet dem ulovelig inn i landet, og på den måte gjør en seg skyldig i heleri)
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #416 : 15. september 2008, 15:06 »
Honnør!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #417 : 15. september 2008, 15:13 »
Denne må ha kostet deg mye Kirketeigen Grin

Den er verdt nok en honnør.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget BadBoy

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 058
  • Honnør: 433
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 058

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #418 : 15. september 2008, 15:27 »
Du finner nåkk av leger her i landet som skriver ut det på resept..og man får beholde steroiderne man får tak i på svarte markede om purken kommer på razzia og..di må bevise di er skaffet på annen slags måte,vi må ikke bevise noe..det er dem som skal sette opp en sak som skal bevis at dette er smuglet inn i landet og osv..dette er noe di sjelden får till..Men kan ikke bare strongman få være i fred og drit i disse doping anklagene,fordi om det er sjelden tester i strongman så kan ikke folk bare si da er det doping di driver med..doping i all idrett,selv om det er testing...hva som er verst og ikke vet vi ikke,da folk ikke vet hvem som doper seg og ikke i strongman,om det hadde blitt testing så hadde det ikke blitt noe mindre doping fordi om..man går bare andre veier..enkelt og greit...synes dette er idiotisk og diskutere..aksepter at ikke alle har dop tester..enkelt og greit!!


Det du egentlig prøver å sei her er "La strongmen som doper seg få være i fred"?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #419 : 15. september 2008, 15:30 »
Noen er helt klart flinkere til å ordlegge seg enn enkelte andre. Grin  Bra innlegg fra stuttjukken i vest, ikke bare er han sterk, men han er smart også. Wink
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!