Skrevet av Emne: NattJegerens vei mot natt (Bilder s.6)  (Lest 13936 ganger)

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #60 : 04. desember 2008, 12:25 »
DC trening 03.12

B2

EZ stangcurls 35kg + stang 6/3/3 Dette ble latterlig tungt gitt. Flere reps neste gang og gangen etter der osv.

Omv. grep kabelcurls 25kg 11/2/2 gåen etter biceps curlen

legger i beinpressmaskin 50kg 11 SS

lårcurls 40kg 15 SS

Frondbøy 100kg 6 SS. Er egentlig happy med å klare dette, men det er ingen grunn til å ikke klare 7-8 neste gang

Knebøy WM 14 x 84 kg ikke godkjent 20 reps neste gang!

Jeg må bli flinkere til å skrive en plan før trening der jeg bestemmer meg for hvilken øvelser, vekter og reprange jeg skal ha.

På WM settet i knebøy følte jeg at jeg kom litt for mye i good morning posisjon, skal inn å kikke på squat rx akkurat nå....

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #61 : 04. desember 2008, 16:58 »
Ikke meninga å pirke for mye med Lårcurl kan du kjøre Rest Pause, om du ikke da kjører SS fordi du mener dette fungerer bedre med tanke på progresjon. 25-15 reprange funker bra.


Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #62 : 05. desember 2008, 11:33 »
Ikke meninga å pirke for mye med Lårcurl kan du kjøre Rest Pause, om du ikke da kjører SS fordi du mener dette fungerer bedre med tanke på progresjon. 25-15 reprange funker bra.




Hei hei! Bare artig at du er innom og pirker litt på programmet, det er sikkert mange svakheter i det. Jeg er helt enig i at RP hører med på lårcurls. Grunnen til at det har falt ut er at jeg ikke kjører det på de andre bakside lår øvelsenne, altså strakmark og good morning....


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #63 : 05. desember 2008, 11:40 »

Hei hei! Bare artig at du er innom og pirker litt på programmet, det er sikkert mange svakheter i det. Jeg er helt enig i at RP hører med på lårcurls. Grunnen til at det har falt ut er at jeg ikke kjører det på de andre bakside lår øvelsenne, altså strakmark og good morning....



Ok... men det har ikke så mye å si egentlig. Grunnen til at man kjører SS og RP er som regel i førstehovedsak pågrunn av sikkerhet. Kan man kjøre Strakmark med 15-20 RP uten at det kan gå utover ryggen? Tydeligvis ikke siden det er nok mange som har prøvd. Saken er jo litt annerledes med Lårcurl, er ikke så mange skade faktorer med i bildet der.

Men har du progresjon på lårcurlen av å kjøre den SS så er det bare gull det.

Good Mornings??? Prøv heller Sumo Press, den er griserå.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #64 : 07. desember 2008, 20:48 »
Ok... men det har ikke så mye å si egentlig. Grunnen til at man kjører SS og RP er som regel i førstehovedsak pågrunn av sikkerhet. Kan man kjøre Strakmark med 15-20 RP uten at det kan gå utover ryggen? Tydeligvis ikke siden det er nok mange som har prøvd. Saken er jo litt annerledes med Lårcurl, er ikke så mange skade faktorer med i bildet der.

Men har du progresjon på lårcurlen av å kjøre den SS så er det bare gull det.

Good Mornings??? Prøv heller Sumo Press, den er griserå.

Er selvsagt enig med deg anngående RP og SS.... Er ikke så enig når det kommer til good mornings, ville heller ha byttet ut lårcurlen?!?

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #65 : 07. desember 2008, 21:01 »
Fre 5.12

DC trening

A3

Skråbenk 32kg 12/3/2 Tyngre vekter

Skulderpress maskin 45kg 9/2/1 Flere

Smalbenk 70kg 10/2/2 Flere

Chins 8/3/2/2   Fantastisk pinlig.

Mark 120kg 1 gang

På bærtur denne økten, dette skyldes tidspress da jeg plutselig måtte på jobb Sad Helt ufattelig dårlig markløft og chins resulterte i ny økt søndag kveld:

Straffeøkt Søn 07.12

Jogger til gymmet

Markløft 

60x10 overhåndsgrep

90x5 overhåndsgrep

100x3 overhåndsgrep

120x2 låsegrep, belte

130x2 låsegrep, belte

140x2 låsegrep, belte

150x3 låsegrep, belte

120x11  biggrin  3 overhåndsgrep, resten låsegrep, ikke belte.

 >Cheesy

Jeg innser med dette hvor mye DC øktenne suger ut av meg, kunne lett ha løftet noen flere på 150 men prioriterte teknikken. Må vel begynne å trene med låsegrep igjen.

Etter markløften:

Ryggstrekker og stabilisering.

Jogger heim.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #66 : 07. desember 2008, 21:27 »
Er selvsagt enig med deg anngående RP og SS.... Er ikke så enig når det kommer til good mornings, ville heller ha byttet ut lårcurlen?!?

Neeeh, klarer bare ikke å se etterhvert som tiden går at du kjører 150kg i Good Mornings. Altså potensialet for progresjon er ikke så bra som i Sumo Press.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #67 : 09. desember 2008, 00:03 »
DC trenin 08.12

B3

Perfect Curls: 30kg 11/3/3 Flere neste gang

Omvendt grep stengcurls: 25 11SS Flere

Tåhev på kloss i smith: 70kg 14 SS Flere

Good morning: 50kg 15 SS -stiv etter markløftene igår ........... Tyngre og flere

Knebøy: 105kg 8 SS      Fere

85 20 WM  >Cheesy Tyngre

Bra økt, bortsett fra good morning som var litt skadelidende etter gårsdagen. Happy times.


Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #68 : 09. desember 2008, 00:15 »
Good Mornings??? Prøv heller Sumo Press, den er griserå.
Kjør bare GM's så lenge det går, er jo konge øvelse (men vanskelig å presse seg på uten at det går utover teknikk osv så klart). Ellers er sumo-press konge. Husker fortsatt dagen etter første runden min med sumo press i DC for snart tre år siden btw Tongue

GM's går jo en del utover bøyen også, særlig et langt WM-sett. Tipper bøyen din plutselig får superprogresjon om du bytter til en mindre hoftedominert bakside-øvelse en gang Cheesy

Edit:
GM's dagen etter mark høres ut som noe en burde unngå. Ellers har du jo satt det opp fornuftig mtp sånt (ikke tre markvarianter på rad f eks).

Edit2: Tror muligens jeg vet hvem du er også Cheesy Møtte en dude som var lenge ved bøy-racket og gjorde noe markgreier når jeg trente på søndag, og han trener DC hvertfall.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #69 : 09. desember 2008, 12:30 »
Kjør bare GM's så lenge det går, er jo konge øvelse (men vanskelig å presse seg på uten at det går utover teknikk osv så klart). Ellers er sumo-press konge. Husker fortsatt dagen etter første runden min med sumo press i DC for snart tre år siden btw Tongue

GM's går jo en del utover bøyen også, særlig et langt WM-sett. Tipper bøyen din plutselig får superprogresjon om du bytter til en mindre hoftedominert bakside-øvelse en gang Cheesy

Edit:
GM's dagen etter mark høres ut som noe en burde unngå. Ellers har du jo satt det opp fornuftig mtp sånt (ikke tre markvarianter på rad f eks).

Edit2: Tror muligens jeg vet hvem du er også Cheesy Møtte en dude som var lenge ved bøy-racket og gjorde noe markgreier når jeg trente på søndag, og han trener DC hvertfall.


Enig, enig. Kommer til å kjøre GM's med fokus på teknikk så lenge jeg har bra progresjon, deretter blir det sumo press. Det å trene på søndag og mandag var veldig unntaksvis og kommer ikke til å skje igjen.

Stemmer at vi har møttes noen ganger ja! Lenge leve gym gløs Wink 

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #70 : 11. desember 2008, 00:43 »
DC trening onsdag 11.12

A1

Benk 90kg 10/2/2 Samme som sist... Nei nei nei  Sad

Skulderpress m manualer: 26kg 8/3/1 opp 2 reps, flere neste gang

Scullcrusher: 30 kg 5/3/1 WTF? Digger denne øvelsen, men har tydeligvis blitt svakere  what

Chins 10/3/2  Angry

Hantelroing 38 kg 10SS






Mye rart for tiden: Har ikke logget den siste A1 økten min tror jeg, siden jeg har en ekstra i notatboken min... Huh WFT?

Benken kommer jeg til å øke vektene på neste gang, dette har fungert tidligere når jeg har stått fast på
samme antall repps.

Skulderpressen er bra, det er jo konge siden jeg gjerne vil ha litt grommere skuldrer.  Smiley

Scullcrusheren er jo helt på trynet! Er jo blitt mye svakere Skjønner ingen ting. Digger denne øvelsen osv. Må ta grep her siden jeg ikke er i nærheten av ønsket repprange. Det står mellom å senke vektene eller å bytte ut hele øvelsen.

Chins: Her blir jeg bare dårligere og dårligere  Undecided  Må da snart komme opp med noe bra. Er ikke inne i de ladders greienne enda. Kjører med alt for hardt på aktivering settet og klarer ingenting etterpå.


Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #71 : 16. desember 2008, 19:08 »
B1 Fredag 13.12

B.Curl sittende 18kg 9/2/2

Hammercurl 16kg 12SS

Tåhevmaskin 30kg 15SS

Strake mark: 90kg 11 SS

Frondtbøy 100kg 8 SS

Knebøy WM 89kg 16 SS

Alt var bare piss helt til jeg begynte å trene strake mark, frondtbøy og knebøy  Grin

Var vel på vei til å blir litt overtrent, 0 overskudd fra fredag til mandag. Slutter å bygge nå, må jo innse at det ikke var veien min. Kommer til å trene mere løping OL. Tviler på at jeg logger noe mer.

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #72 : 03. februar 2009, 19:04 »
Hola! Her er det lite oppdateringer!

Med "dagen etter" mente jeg egentlig "neste treningsdag" forresten Smiley

Peace Cheesy


Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #73 : 08. juli 2010, 08:59 »
Da er det 1,5 år siden jeg logget sist og siden det er sommerferie og jeg har usedvanlig god tid skal jeg logge litt igjen. Det er jo tross alt veldig morro å se tilbake på hva man har drevet med.

Etter at jeg sluttet med å logge på vinteren 09 trente jeg mye kondisjon, og gikk ned til under 90 kg. Jeg vedlikeholdt volumet i overkroppen men gav vel mer eller mindre f i knebøy og andre viktigheter.

Jeg trente helt ok sommeren 09 men fikk svineinfluensa på sensommeren og ble skikkelig syk. Det tok over en mnd før jeg klarte å trene igjen. Da var formen ganske så shabby. Jeg var imidlertid skikkelig motivert for å trene skikkelig igjen.

Fra høsten 09 har jeg trent to runder med dietmar mengdeprogram på samme tid som jeg har spist latterlig mye. Dermed økte jeg vekten med 14 kg gjennom vinteren. På samme tid økte jeg selvfølgelig mye i styrke men også  fettprosent.

Imellom mengdeprogrammene trente jeg noe DC lignende byggeprogram noe som også gav god respons mellom mengdetreningen.

Det mest geniale av alt var at jeg økte kondisen på samme tid som jeg trente mengdetrening og gikk opp i vekt. Jeg sørget for å springe minst en 4x4 økt i uka, samt litt annen sporadisk trening.

Det er ingen tvil om at mengdetreningen har en utrolig positiv effekt på "the posterior chain" og at det er mange som ville hat nytte av å trene dette programmet uansett formål.

Fra april har jeg vert på en kosediet der jeg har gått ned fra 104 til 94 kg. I denne perioden har jeg trent et egenkomponert program med både intervaller og tabatetrening i tillegg til styrketreningen. Jeg klarte å øke i repp styrke under dietten noe jeg er veldig fornøyd med.

Mine erfaringer med tabatatrening er at det er en motiverende måte å trene på.

Utlogget NattJegeren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 176
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 176

Sv: Trener DC, bilder s.1 og s.2
« #74 : 08. juli 2010, 09:01 »
Resultatene av dietmar var:
Frondbøy fra 100kg til 180kg lett
Benkpress fra 110kg til 135 kg m. stopp
Ml fra 170kg til 200kg lett

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!