Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508947 ganger)

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3045 : 17. januar 2012, 09:25 »
Postet 0722, glemt å legge deg eller?  Wink

Bra spenn i benken nå. Ser at albuene ikke kommer under benken i bunn, det er alltid et godt tegn!

Litt tidlig "flaring" av albuene, spesielt på 150 og 157, samtidig som du fikler litt med føttene særlig mellom reppene. Er du ordentlig tooiight, eller har du kanskje en liten prosent å gå på? Min erfaring er at når kroppen er ordentlig spent får jeg bedre skyv ut  av bunnen. Bare noe jeg kom på  :Smiley
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3046 : 17. januar 2012, 10:30 »
Postet 0722, glemt å legge deg eller?  Wink

Bra spenn i benken nå. Ser at albuene ikke kommer under benken i bunn, det er alltid et godt tegn!

Litt tidlig "flaring" av albuene, spesielt på 150 og 157, samtidig som du fikler litt med føttene særlig mellom reppene. Er du ordentlig tooiight, eller har du kanskje en liten prosent å gå på? Min erfaring er at når kroppen er ordentlig spent får jeg bedre skyv ut  av bunnen. Bare noe jeg kom på  :Smiley

Joda det er alltid forbedringspotensiale så du er nok inne på noe. Ikke helt optimal kontinuitet i repetisjonene på tyngre vekter, styrken har kommet fort så trenger litt mer kontroll på vei ned og generelt i bunn. Blir aldri tight nok.

Skal jobbe med litt varianter etter RM som forhåpentligvis hjelper på. Smalbenk bla. er noe jeg har trent lite. Også lyst å se hva floorpress kan gi meg.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3047 : 17. januar 2012, 10:45 »
Har troen på floorpress. Vi to har vel etterhvert noenlunde likt oppsett/spenn/løftebane, bortsett fra at jeg er penere og har finere klær, og floorpress gir mest belastning rett over brystet der det gjerne er tyngst i vanlig benk. Fjerner også mye legdrive, så mer av belastningen kommer på pressmuskulaturen, også en fordel.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3048 : 17. januar 2012, 12:23 »
Eg e glad eg e hjemme på RM. Siden du da skal løfte 245 eller 250-180-300 Grin Og du må legge deg om natten, det er kun ugler og gamle kråker som er våken da Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3049 : 17. januar 2012, 13:40 »
Har troen på floorpress. Vi to har vel etterhvert noenlunde likt oppsett/spenn/løftebane, bortsett fra at jeg er penere og har finere klær, og floorpress gir mest belastning rett over brystet der det gjerne er tyngst i vanlig benk. Fjerner også mye legdrive, så mer av belastningen kommer på pressmuskulaturen, også en fordel.

Jeg trenger varianter uten spenn også for å få inn mer volum uten å bruke opp ryggen på bare benk, så der også virker gølvdytting lurt.

Eg e glad eg e hjemme på RM. Siden du da skal løfte 245 eller 250-180-300 Grin Og du må legge deg om natten, det er kun ugler og gamle kråker som er våken da Wink

Håhå bare perse med 30kg på to måneder rett etter en lang oppkjøring mener du? Jo det virker helt normalt :p

Vi får se, ingen trær vokser inn i himmelen og ting tar tid - selv for meg  :Smiley

Skal stramme inn døgnrytmen så jeg ikke forsover meg til enda et stevne.. men en annen fordel med at du er hjemme er at du kan vekke meg og at eg kan sove i bilen din på vei ned til Helveteshallen.  Grin

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3050 : 17. januar 2012, 21:28 »
Jeg trenger varianter uten spenn også for å få inn mer volum uten å bruke opp ryggen på bare benk, så der også virker gølvdytting lurt.

Håhå bare perse med 30kg på to måneder rett etter en lang oppkjøring mener du? Jo det virker helt normalt :p

Vi får se, ingen trær vokser inn i himmelen og ting tar tid - selv for meg  :Smiley

Skal stramme inn døgnrytmen så jeg ikke forsover meg til enda et stevne.. men en annen fordel med at du er hjemme er at du kan vekke meg og at eg kan sove i bilen din på vei ned til Helveteshallen.  Grin

Når det gjelder å perse med 30 kg er ikke det helt normalt på så kort tid. Men du er jo ikke helt normal selv. Så det kan jo hende at det går Grin hehe Bra benk på deg her om dagen. Ja bare til å sove i bilen på veien ned. Du kan ligge i bagasjerommet med luken åpen Grin Blir et bra stevne om noen uker. Gleder meg og til å se Jørn i bøy,benk og mark, er spent på hva han har tenkt til der Grin

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3051 : 17. januar 2012, 21:51 »
Hehe ikke gjort to på 275 nei, men var ikke akkurat lett heller. Tviler på at jeg tørr å gå på 300 denne gangen, må i så fall kjøre 292,5 i andre. Da må du løpe naken over plattingen før tredje runden så jeg får litt mer tid å hvile på. Smiley


Om det ikke løper nakne styrkeløftere med hallikbehåring i trynet rundt på platingen, hvor lang tid har dere da mellom løftene på et stevne?
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3052 : 17. januar 2012, 21:53 »
Om det ikke løper nakne styrkeløftere med hallikbehåring i trynet rundt på platingen, hvor lang tid har dere da mellom løftene på et stevne?
HEIHEI jeg har ikke hallikbehåring lenger Grin Eier ikke et eneste hårstrå på kroppen Grin

Utlogget Bloatron

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3053 : 17. januar 2012, 22:16 »
Om det ikke løper nakne styrkeløftere med hallikbehåring i trynet rundt på platingen, hvor lang tid har dere da mellom løftene på et stevne?

Tror det er ca 20 minutter.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3054 : 18. januar 2012, 08:19 »
Om det ikke løper nakne styrkeløftere med hallikbehåring i trynet rundt på platingen, hvor lang tid har dere da mellom løftene på et stevne?

Fra en løfter til neste? 60 sek fra stangen er ferdig lastet, dvs maks 75 sek på våre stevner, og 2-3 minutter hos enkelte andre.

Mellom øvelsene er det normalt 15-20 minutter pause.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3055 : 18. januar 2012, 12:39 »
Fra en løfter til neste? 60 sek fra stangen er ferdig lastet, dvs maks 75 sek på våre stevner, og 2-3 minutter hos enkelte andre.

Mellom øvelsene er det normalt 15-20 minutter pause.

Det jeg mente å spørre om var hvor lang tid det går mellom 1., 2. og 3. løft på samme øvelse.
Mao. når Evis løfter 292,5 på andre markløft, hvor lang tid har han da før han løfter 300 (ikke med regnet de 9 sekundene og 28 hundredelene han bruker på å få opp stanga).
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3056 : 18. januar 2012, 12:46 »
Det jeg mente å spørre om var hvor lang tid det går mellom 1., 2. og 3. løft på samme øvelse.
Mao. når Evis løfter 292,5 på andre markløft, hvor lang tid har han da før han løfter 300 (ikke med regnet de 9 sekundene og 28 hundredelene han bruker på å få opp stanga).
Kommer litt ann på hvor mange som løfter i hans klasse/pulje. Men eg skal ofre meg å løpe naken, eier ikke hemninger uansett Grin

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3057 : 18. januar 2012, 12:59 »
Det jeg mente å spørre om var hvor lang tid det går mellom 1., 2. og 3. løft på samme øvelse.
Mao. når Evis løfter 292,5 på andre markløft, hvor lang tid har han da før han løfter 300 (ikke med regnet de 9 sekundene og 28 hundredelene han bruker på å få opp stanga).

I følge Fenriken blir det 75sek x antal løftarar. Det blir vel rett? Kanskje eg skal melde meg på og bruke ekstra lang tid på løftinga? Starte løftet etter 59 sekund og bruke eit minutt på å få stanga opp? Satsar på 42,5kg.

Utlogget BF/AF-2013

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 317
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 317

  • Musklene mine kan ikke telle, og eier ikke fornuft
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3058 : 18. januar 2012, 13:15 »
Kommer litt ann på hvor mange som løfter i hans klasse/pulje. Men eg skal ofre meg å løpe naken, eier ikke hemninger uansett Grin

I følge Fenriken blir det 75sek x antal løftarar. Det blir vel rett? Kanskje eg skal melde meg på og bruke ekstra lang tid på løftinga? Starte løftet etter 59 sekund og bruke eit minutt på å få stanga opp? Satsar på 42,5kg.



Evis heldig som har dere to på hans side, men jeg håper for deres skyld (og alle oss andre) at det ikke er noen som filmer på dette stevnet!
NAIV DOPFRI WANNABE KRÅPPSBYGGER!

Trenings og bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104819.0
FTW!!!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis mot 300kg rawmark
« #3059 : 18. januar 2012, 13:24 »
Det jeg mente å spørre om var hvor lang tid det går mellom 1., 2. og 3. løft på samme øvelse.
Mao. når Evis løfter 292,5 på andre markløft, hvor lang tid har han da før han løfter 300 (ikke med regnet de 9 sekundene og 28 hundredelene han bruker på å få opp stanga).

Det kan beregnes slik:

((tid til lasting av stang) + 60 sek) x (antall løftere)

(if færre enn 5 løftere + 4 minutter)

Normalt sett tar det et drøyt minutt pr løfter, forutsatt at skivepåsetterne ikke er de dummeste i salen. Da kan det ta noe lengre tid.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!