Skrevet av Emne: Brukbar deff-diett?  (Lest 7642 ganger)

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
Brukbar deff-diett?
« : 23. juni 2006, 14:21 »
*OPPDATERT*

Hei! Skal begynne på en deff diett nå i sommer. Må iallfall prøve å komme LITT i form :p har ca 1 mnd på meg før jeg skal til sverige og 2mnd før jeg skal til Hellas Wink Har mye arbeid foran meg, men er virkelig innstilt på å senke fettprosenten et par hakk Wink Har dessverre mistet muligheten til å trene på treningsstudio, så jeg har ikke tilgjengelighet til noen vekter eller apparater Undecided

Selv om jeg ikke har vektene så har jeg jobben min der jeg jobber hver dag. Forholdsvis hardt arbeid med mye svetting og kaving så jeg tipper jeg setter i gang forbrenninga til en viss grad der. Krever også litt muskler, så jeg blir sikkert ikke noe svakere til tross for opphold i treningen Smiley Jogge kan jeg også gjøre. Men la meg komme til selve dietten.

Frokost: Havregryn 50-60g + 2-3 dl skummet melk og ubehandlede nøtter

Arbeidspause1: 2 grovskiver med kokt skinke og cottagecheese

Lunsj: 2 grovskiver med cottagecheese eller kokt skinke. Kylling eller tunfisk.

Arbeidspause2: 2 grovskiver med kokt skinke

Hjemme: En boks tunfisk, 2-3 rå egg, 1ss olivenolje og 60g Whey-100 isolat sammen med 0.5L melk.

Senere: Kylling, mer tunfisk eller andre proteinrike måltider. Ingen grovskiver inne i bildet her 

Før leggetid: 1ss olivenolje og om mulig, 25g Whey-100 isolat sammen med 4-5dl melk.


Aner ikke om det er for mye carbs og fett, men tror det er brukbart med proteiner der Smiley Kan sikkert kutte ned på grovskivene og knekkebrøda. Noen forslag til noe jeg kan legge på eller fjerne? evt. erstatte?

Trenger så mye hjelp jeg kan få når jeg ikke har anledning til å trene skikkelig Smiley

Off topic: Er det mulig å få brukbar muskelvekst når man jobber fysisk på denne måten? Med tanke på minimal restitusjon på muskelgruppene så høres det heller vanskelig ut. 8t arbeidsdager Undecided

Men nå til dere. Kritiser så mye dere kan Wink


Edit1: Sammensetningen var igrunn bare et skudd i mørke :p
Det ER en skam å snu!

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Brukbar deff-diett?
« #1 : 23. juni 2006, 14:24 »
Mer proteiner og mindre karbohydrater fra brød er det første jeg ser du må forandre på.

Aktiv_af

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Brukbar deff-diett?
« #2 : 23. juni 2006, 14:26 »
Ja jeg tenkte meg det. Mulig jeg kutter ut måltidene med grovskiver etc etter jobben. Spiser egentlig ikke så mye heller ^_^ Hva kan jeg bytte dem ut med da?
Det ER en skam å snu!

Utlogget Pumpen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: Brukbar deff-diett?
« #3 : 23. juni 2006, 14:28 »
Har du noe tall for hvor mange kcal det er?
vekt? osv?? Du bør bytte ut noen av brød måltiden med meir proteinrike måltider, kylling, tunfisk osv.. det økonomien tillate Smile
max løft:
benkpress: 95kg.   
knebøy: 10*61kg.
gamle gamle rekorder

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Brukbar deff-diett?
« #4 : 23. juni 2006, 14:30 »
Har ikke regnet ut hvor mye kcal det er i måltidene tilsammen eller individuelt nei. Har ikke rukket det enda Smiley Jeg veier 88kg Undecided 180cm høy.. Har rimelig kraftig beinbygging og har en del muskler på kroppen, men må innrømme at jeg er feit Smiley

Jeg spiser en del tunfisk, men kylling har jeg ikke vært borti enda. Får se hva jeg klarer å diske opp av proteiner Smiley
Det ER en skam å snu!

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Brukbar deff-diett?
« #5 : 23. juni 2006, 14:34 »
Sitat
Frokost: Havregryn 50-60g + 2-3 dl melk og en banan.

Skummet melk, dropp bananen og ta heller en neve ubehandlete nøtter.


Sitat
Arbeidspause1: 2 grovskiver med leverpostei og en banan.

Legg til noe med proteiner, gjerne masse kokt skinke på brødskiven istede for leverpostei.

Sitat
Lunsj: 4 grovskiver med leverpostei og en banan.

Spis heller noe varm/kald mat som; kylling, tunfisk,kjøtt fisk etc..

Sitat
Arbeidspause2:  2 grovskiver med leverpostei.

Spis heller kesam+funlight og nøtter, eller cottagecheese med litt syltetøy og et eple.

Sitat
Hjemme: En boks tunfisk, 2-3 rå egg, 1ss olivenolje og 60g Whey-100 isolat sammen med 0.5L melk.

Spis gjerne noe varm middag hvis du kan det.
Hvis du ikke kan det så: Istede for rå egg spis kokte, stekte etc. Disse tas bedre opp enn råe egg.
Olivenolje er bra.
Hvis du får i deg et proteinrikt måltid dropper du shaken og tar den heller til et annet måltid.

Sitat
Senere: 3-4 knekkebrød eller grovskiver

Prøv å holde karbohydratene borte fra det siste måltidet ditt og fokuser heller på fett og protein.

Cottagecheese, kesam eller shake kan være greit som sistemåltid før leggetid. Ta gjerne også noe fett.

Sitat
Evt. nattmat: 3-4 Knekkebrød eller grovskiver


KUN HVIS DU VÅKNER AV DEG SELV
Ta en shake hvis du våkner på natten og føler for det. Ha den helst klar slik at du ikke ødelegger for mye av søvnen. Det er veldig viktig med god søvn når du er på deff siden dette er en viktig restitusjon.

Få i deg en multivitamin/mineral tabelett og tran så hjelper det.

Aktiv_af


Utlogget Pumpen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: Brukbar deff-diett?
« #6 : 23. juni 2006, 14:35 »
Dei siste måltidene dine på kvelden kan du evt. prøve å bytte ut med kylling Smiley du bør ikke inta så mye karbohydrater timene før leggetid Wink
max løft:
benkpress: 95kg.   
knebøy: 10*61kg.
gamle gamle rekorder

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Brukbar deff-diett?
« #7 : 23. juni 2006, 14:50 »
Skummet melk, dropp bananen og ta heller en neve ubehandlete nøtter.

Den er grei. Det er ikke noe problem å justere på.


Legg til noe med proteiner, gjerne masse kokt skinke på brødskiven istede for leverpostei.


Spiser ofte ost eller skinke på skiva på jobben, men får vel endre det til bake skinke da. Ost er da ikke så ille med tanke på proteiner det heller?


Spis heller noe varm/kald mat som; kylling, tunfisk,kjøtt fisk etc..



Kan jo ta med meg tunfisk på jobben ja, men da kommer dem til å le av meg :p men det går greit Wink No pain, no gain!


Spis heller kesam+funlight og nøtter, eller cottagecheese med litt syltetøy og et eple.


Hm.. Må vel begynne å skrive handleliste Cheesy


Spis gjerne noe varm middag hvis du kan det.
Hvis du ikke kan det så: Istede for rå egg spis kokte, stekte etc. Disse tas bedre opp enn råe egg.
Olivenolje er bra.
Hvis du får i deg et proteinrikt måltid dropper du shaken og tar den heller til et annet måltid.

Helst et varmt måltid sier du? Noen spesiell grunn til det? Å koke eggene er ikke noe problem. Det gjør vel ingenting at jeg har pizza- eller grillkrydder på tunfisken? Smiley



Cottagecheese, kesam eller shake kan være greit som sistemåltid før leggetid. Ta gjerne også noe fett.

Du er hard på cottagecheesen ser jeg Wink Får prøve det etter hvert også! Olivenolje funker fett som fett? (lol) :Smiley


KUN HVIS DU VÅKNER AV DEG SELV
Ta en shake hvis du våkner på natten og føler for det. Ha den helst klar slik at du ikke ødelegger for mye av søvnen. Det er veldig viktig med god søvn når du er på deff siden dette er en viktig restitusjon.

Jeg våkner aldri av meg selv :p Siden du sier det er viktig med søvn så skal jeg prøve å legge meg tidligere Smiley 6-7 timer holder vel?


Få i deg en multivitamin/mineral tabelett og tran så hjelper det.

Mudern har prøvd å pressa på meg vitaminer i evigheter :p får vel bare gi etter tenker jeg Wink Tran er namnam så den tar jeg også Cheesy
Det ER en skam å snu!

Utlogget Pumpen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: Brukbar deff-diett?
« #8 : 23. juni 2006, 14:57 »
Du bør ha 8 timer Wink
max løft:
benkpress: 95kg.   
knebøy: 10*61kg.
gamle gamle rekorder

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Brukbar deff-diett?
« #9 : 23. juni 2006, 14:59 »
8 timer? :| Da må jeg jo legge meg.. 22.00? :p Sykt tidlig for en som vanligvis står opp 16.00 :p
Det ER en skam å snu!

Utlogget Pumpen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: Brukbar deff-diett?
« #10 : 23. juni 2006, 15:01 »
hehe, du bør prøve å lage ein fast døgn rytme Cool
litt vanskligt å venda om på men :Smiley
max løft:
benkpress: 95kg.   
knebøy: 10*61kg.
gamle gamle rekorder

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Brukbar deff-diett?
« #11 : 23. juni 2006, 15:02 »
hehe, jeg får vel bare gjøre det da Wink skal holde meg unna alkohol de kommende helgene også, så får vi bare se hvordan det går :p må si jeg er optimistisk Cheesy

edit1: hvor mye ødelegger alkohol for trening? både muskelvekst og deffing. vet det er mye energi i øl, men trodde det var pga alkoholen, og at det derfor ikke er SÅ usunt? :p mulig jeg er på bærtur men Smiley
Det ER en skam å snu!

Utlogget Pumpen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: Brukbar deff-diett?
« #12 : 23. juni 2006, 15:03 »
håpa det går bra då Smile
max løft:
benkpress: 95kg.   
knebøy: 10*61kg.
gamle gamle rekorder

Utlogget thomasan

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 226
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 226

  • Spartaner
SV: Brukbar deff-diett?
« #13 : 23. juni 2006, 15:04 »
Takker og bukker :p får åpne tråden igjen om en mnd eller to dersom jeg har fått brukbare resultater Wink
Det ER en skam å snu!

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Brukbar deff-diett?
« #14 : 23. juni 2006, 15:16 »
Sitat
Spiser ofte ost eller skinke på skiva på jobben, men får vel endre det til bake skinke da. Ost er da ikke så ille med tanke på proteiner det heller?

Velg ost med minimalt med fett. Ost inneholder for det meste mettet fett som ikke er så gunstig å få i seg.

Sitat
Helst et varmt måltid sier du? Noen spesiell grunn til det? Å koke eggene er ikke noe problem. Det gjør vel ingenting at jeg har pizza- eller grillkrydder på tunfisken?

Både for å ikke bli så ensidig at en bare spiser kalde måltider, har noe med kosen og vanen med varm middag å gjøre. Du skal bare ha pizza eller grillkrydder på maten. Gjør ingenting, det er så lite kcal i det så Wink

Sitat
Du er hard på cottagecheesen ser jeg  Får prøve det etter hvert også! Olivenolje funker fett som fett? (lol)

Jeg bruker selv endel cottagecheese, mye proteiner vettu Wink. Ja olivenolje funker bra. Rapsolje hadde vært enda bedre, men ikke tenkt så mye på det.
Du BØR få i deg noe for form omega 3, gjerne 6og 9 også siden dette er viktig for forbrenningen blandt annet. Så hvis du spiser lite fisk er det bra å få i seg.

Sitat
Jeg våkner aldri av meg selv :p Siden du sier det er viktig med søvn så skal jeg prøve å legge meg tidligere  6-7 timer holder vel?

For enkelte holder 6-7 timer søvn, for meg må jeg ha 8 minimum. Bruker å anbefale 8 timer søvn pr dag.

Grunnen til at jeg anbefaler cottagecheese til siste måltid er at det inneholder endel kasein protein som er et treigt opptakelig protein som vil holde deg i en anabol fase gjennom nesten hele natten.

 
hehe, jeg får vel bare gjøre det da Wink skal holde meg unna alkohol de kommende helgene også, så får vi bare se hvordan det går :p må si jeg er optimistisk Cheesy

edit1: hvor mye ødelegger alkohol for trening? både muskelvekst og deffing. vet det er mye energi i øl, men trodde det var pga alkoholen, og at det derfor ikke er SÅ usunt? :p mulig jeg er på bærtur men Smiley

Alkohol bør du som du sier holde deg unna under en deff siden det inneholder såpass mye kcal. Hvis du søker litt på teamet alkohol vil du få opp endel diskusjoner om hvor mye det ødelegger for treningen, men kan i allefall si at det ikke teller positivt Wink.

Du kan med fordel ha en spisedag 1 dag i uken. Eks lørdag, der du får i deg mye karbohydrater, moderat med protein og lite fett. Dette gjør du for å få opp forbrenningen siden kroppen går i sparemodus når den ikke får tilført nok pr dag. Du lurer altså kroppen til å tro at den får nok. Dette kan du gjøre noen uker ut i deffen.

Aktiv_af

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!