avstemning
Spørsmål: Hva løfter jeg på J-NM
650-670 - 19 (13.6%)
670-680 - 7 (5%)
680-690 - 9 (6.4%)
690-700 - 15 (10.7%)
700+ - 90 (64.3%)
Stemmer totalt: 136

Skrevet av Emne: Bergan01, Jr nm 2012  (Lest 696737 ganger)

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2730 : 12. februar 2010, 23:45 »
dette frekvensgreiene med slike tunge øvelser er nok for slitsomt for oss gutta, men får flørte litt med Bo og få ett opplegg  Smiley

Så må jeg bare overbevise meg selv og Daniel til å ta sjangsen på å presse seg litt.
Alltid gøy å prøve noe nytt!
Og nå har jeg skikkelig hamburgertrykk om dagen, så jeg har litt å gå på  Cheesy
Frekvensprosjekt??

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2731 : 12. februar 2010, 23:48 »
Frekvensprosjekt??

Et prosjekt som Alex Kirketeig gjennomførte, alle som kom igjennom ble veldig mye sterkere Cheesy
Mye bøy, benk og mark for å si det slik Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2732 : 12. februar 2010, 23:54 »
Et prosjekt som Alex Kirketeig gjennomførte, alle som kom igjennom ble veldig mye sterkere Cheesy
Mye bøy, benk og mark for å si det slik Tongue
ok, får se om Frank får flørtet seg til opplegget av Bo. Grin
Klarer Bo og være 110kg, klarer jeg,hahaha

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2733 : 12. februar 2010, 23:58 »
ok, får se om Frank får flørtet seg til opplegget av Bo. Grin
Klarer Bo og være 110kg, klarer jeg,hahaha

Alle kan vel enes om at det er stor sjans for å oppnå fremgang om man en periode trener helt motsatt av hva man ellers har gjort, så det hadde vært stilig om du og Frank prøvde et styrkeløftprogram. Selvsagt en modifisert variant, tror f.eks ikke rett på 5 dagers bøy er gjennomførbart med engang. Men ett 5 dagers opplegg med 3 dagers bøy, 2 dagers mark og 4-5 dagers benk kunne vært interressant Smiley
Da vil øktene være korte og intensive Cheesy
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2734 : 12. februar 2010, 23:59 »
Alle kan vel enes om at det er stor sjans for å oppnå fremgang om man en periode trener helt motsatt av hva man ellers har gjort, så det hadde vært stilig om du og Frank prøvde et styrkeløftprogram. Selvsagt en modifisert variant, tror f.eks ikke rett på 5 dagers bøy er gjennomførbart med engang. Men ett 5 dagers opplegg med 3 dagers bøy, 2 dagers mark og 4-5 dagers benk kunne vært interressant Smiley
Da vil øktene være korte og intensive Cheesy

Joda, jeg fikk med meg en hockeyspiller som ikke hadde trent bøy mer enn sporadisk rett på 5 dager i uka bøy for noen år siden - det gikk så det grein.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2735 : 13. februar 2010, 00:04 »
den ryggen, bare 20?  Shocked
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2736 : 13. februar 2010, 00:09 »
Alle kan vel enes om at det er stor sjans for å oppnå fremgang om man en periode trener helt motsatt av hva man ellers har gjort, så det hadde vært stilig om du og Frank prøvde et styrkeløftprogram. Selvsagt en modifisert variant, tror f.eks ikke rett på 5 dagers bøy er gjennomførbart med engang. Men ett 5 dagers opplegg med 3 dagers bøy, 2 dagers mark og 4-5 dagers benk kunne vært interressant Smiley
Da vil øktene være korte og intensive Cheesy
Vi får høre med Bo, om han har noe forslag, så får vi se hva det blir til. Hvor lang tid er det her snakk om da?

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2737 : 13. februar 2010, 00:10 »
Vi får høre med Bo, om han har noe forslag, så får vi se hva det blir til. Hvor lang tid er det her snakk om da?

12? uker - øktene varer fort et par timer - haha - dere kommer ikke til å holde ut 14 dager en gang rofl
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget veslekardia

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 669
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 669

  • Jeg er minst! Jeg er minst!
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2738 : 13. februar 2010, 00:11 »
12? uker - øktene varer fort et par timer - haha - dere kommer ikke til å holde ut 14 dager en gang rofl

ikke fortell meg at de største gutta er de lateste! :Smiley
155.6 cm (går stadig nedover)
58 kg (går stadig oppover)
34 år (går bare én vei)
  innocent
Bedre å være liten og søt,
enn stor og stygg.


<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=113464.msg1696547#msg1696547> Logg [/url]

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2739 : 13. februar 2010, 00:17 »
Vi får høre med Bo, om han har noe forslag, så får vi se hva det blir til. Hvor lang tid er det her snakk om da?

8 ukers mengde, 5 dager pr. uke tror jeg passer dere utmerket Cheesy
 
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2740 : 13. februar 2010, 00:31 »
12? uker - øktene varer fort et par timer - haha - dere kommer ikke til å holde ut 14 dager en gang rofl
Husk at det er meg og verdensmesteren det er snakk om da Wink
Klarer han 9 av årets 12mnd på reelt kaloriunderskudd, klarer han og trene et par timer også Wink

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2741 : 13. februar 2010, 00:39 »
Husk at det er meg og verdensmesteren det er snakk om da Wink
Klarer han 9 av årets 12mnd på reelt kaloriunderskudd, klarer han og trene et par timer også Wink

Det med kaloriunderskudd er forsåvidt et godt poeng....hmmmm....jaja, jeg gir dere en sjanse alikevel. Det hadde ihvertfall vært knall om dere hadde giddi å gjennomført det - kanskje Bo kunne sveiva på med litt kickback som kompensasjon?
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Daniel Myrvold

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 914
  • Honnør: 141
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 914

  • Fat and Happy
Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2742 : 13. februar 2010, 00:42 »
Det med kaloriunderskudd er forsåvidt et godt poeng....hmmmm....jaja, jeg gir dere en sjanse alikevel. Det hadde ihvertfall vært knall om dere hadde giddi å gjennomført det - kanskje Bo kunne sveiva på med litt kickback som kompensasjon?
Det får bli opptil han, samme for meg Wink

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2743 : 13. februar 2010, 02:52 »
Hehe. men seriøst, hvorfor ikke 125? woot Du hadde knapt vært tjukk der heller Smiley Studieuke på KK67 så er du der Grin

Hehe, tja, greit å ta en klasse av gangen Smiley Og så er det jo noen rekorder jeg har lyst til å snuse på i 110 Smiley Markløftrekorden og totalen, benk er jeg talentløs i Cheesy

Jævlig artig at du nevner studieuke på KK-67, den er nemlig allerede booket fra neste uke Wink Så skal opp dit å trene litt!

Tjukken.  Cool

Formen holder seg bra til tross for god bulking.   Cheesy
Takk for det grellis Smiley
Og ikke snakk om 6-packen han har  Huh  biggrin
hahaha, jeg kaller ikke det jeg har 6-pack, det er mer bulkpack Cheesy
Pøh! Jeg ser den, og høyner med 3 dager i Bergen, sponset av Fernet Branca og Anthon Berg, og problemet er løst.

 Det finnes forøvrig uansett bare to vektklasser: under og over 125kg.  Grin
Hohoho, da snakker vi GRELLbulking Smiley
Fy faen for en form  woot

Trener du mye "bygger" øvelser i tillegg til styrkeløftøvelsene?
Det er for det meste som Lars sier under her, men er jo verdt å nevne at det er bøy 5-6 ganger i uka, mark og benk 4 ganger i uken, blir grei mengde da Smiley
Hehe synes det er morro å se at man blir større av vanlig styrkeløfttrening 3-6 dager uken. I.flg. enkelte skal det være umulig. For fordommene ligger å venter i kø ved slik trening og for at man skal bli større så må man kun trene hver muskelgruppe bare en gang i uken og gjerne så hardt å tungt som mulig på 12 reps.  what
Ja, det er en slik oppfatning de fleste sitter med, men jeg mener at frekvens er ovelegent ifh til destruksjon 1 gang i uken Smiley

Og om man trekker frem meg som eksempel på dette, så skal man iallefall ikke glemme Jørgen Hansen, Carl Yngvar, Kim André Blikås, Tor Herman Omland, Asbjørn Randen, Joachim Lindseth osv. Som har vanvittig med masse på kroppen.

Jeg har styrt treningen til Joachim siden sent i høst, og låra hans har bokstavlig talt nesten blitt dobbelt så store, og har pakket på seg veldig mye masse på overkroppen Smiley

w
Helt ok form på deg, Bo :Smiley

Takk for det Wink Du ekke så værst sjæl frøken! Kanskje ikke verdens mester i støt dog Grin
Nå mangler det bare russisk statsborgerskap og en tattovering Smiley
Russisk statsborgerskap blir det vanskelig med, men tatoveringer og russersveis kan jeg iallefall skilte med Wink
Fet form Bo  Cheesy

Tror jeg må få med meg Daniel på ett år med slik styrkjeløft trening!
Takk Frank Smiley

Jeg trur faen ikke det hadde vært dumt om dere hadde hivd dere på mengde, prøvd dere på et 8ukers program. Så kunne dere iallefall smakt litt på det, uansett vil det jo være veldig bra med litt variasjon, og vil absolutt tro det er mulighet for å øke bra i masse. Har sett mange eksempler på det i det siste, faktisk også en bygger som har blitt positivt overasket Smiley
dette frekvensgreiene med slike tunge øvelser er nok for slitsomt for oss gutta, men får flørte litt med Bo og få ett opplegg  Smiley

Så må jeg bare overbevise meg selv og Daniel til å ta sjangsen på å presse seg litt.
Alltid gøy å prøve noe nytt!
Og nå har jeg skikkelig hamburgertrykk om dagen, så jeg har litt å gå på  Cheesy

I et mengdeprogram vil man som regel ligge ganske lavt på belastning, men ha høy frekvens og "mye" reps(i styrkeløft perspektiv), det blir jo mer bøy, benk og mark enn dere noen gang har kjørt tidligere isåfall, men hadde vært utrolig kult om dere turte å slenge dere med på dette Smiley

Vi får høre med Bo, om han har noe forslag, så får vi se hva det blir til. Hvor lang tid er det her snakk om da?

Lars aka Ivrig Pingle sitter på veldig mye programmer, alt etter om dere vil ha 3,4,5,6 dager.
Om dere velger en 3dagers variant, blir øktene som regel veldig lange, Joachim Lindseth har kjørt det nå. Er han effektiv blir de øktene med mest trening på omtrent 2 timer.
Joachim har økt helt usansynlig i både muskelmasse og styrke, Låra hans er jo faktisk større enn mine nå Grin Så det er klart at det er noe som er rett ifh til bygging også Smiley

Om dere tar denne utfordringen, så skal jeg komme på toppform og instruere dere i alle rare øvelser som dere kommer til å få (Mark-på kloss, fra kloss, stifflegg med stopp over knær, stifflegg fra heng, osv..) Ikke alltid like lett å bli klok på slike øvelser Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Bergan01, Bilde av fettformen s. 177
« #2744 : 13. februar 2010, 02:55 »
den ryggen, bare 20?  Shocked
Blir 21 i år Smiley
Det med kaloriunderskudd er forsåvidt et godt poeng....hmmmm....jaja, jeg gir dere en sjanse alikevel. Det hadde ihvertfall vært knall om dere hadde giddi å gjennomført det - kanskje Bo kunne sveiva på med litt kickback som kompensasjon?

Jeg sveiver gjerne et par sett med kickback i uken, om det gjør at 2 byggere kjører dietmar Cheesy
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!