Skrevet av Emne: Styrkeløft, strongman og doping.  (Lest 40742 ganger)

Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #105 : 24. juni 2006, 23:33 »
Enig med Roy her. Faktum er simpelt: Reglene er forskjellige. Done. Slik er det bare.

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.

Sterkeste mann betyr: STERKESTE MANN. Ingen betingelser. Den som er sterkest er den de leter etter. (ikke kom inn nå å snakk om styrke vs teknikk) det er en annen diskusjon:)

Norges og Verdens sterkeste mann SKAL være DIGRE BEIST som er giganter i størrelse, og slenger på vekter andre kan drømme om å lette på.

DET ER STRONGMAN!

BB er det samme. Mr Olympia: Se for dere: Vinneren Ronnie Coleman, rådeffet på 95kg.. Og en publikumer med magerutene og alt på 130kg står og heier. Det blir også feil.

Nei, BB, Strongman, og styrkeløft er HELT forskjellig. Kritikken mot BB og strongman kommer (i mine øyne) fra de som er mindre, ikke når opp eller lignende, som trenger en unnskyldning pga at de ikke har nått opp.

Vil du bli verdens sterkeste mann? Hva er du villig til å ofre for tittelen? Gjør et valg, og husk: Når du legger opp og tenker "Gjorde jeg ALT jeg kunne for å nå mitt mål?"

Da må du vurdere om du valgte riktig eller ikke. Dop eller ikke dop. Det handler om å kunne se tilbake, og tenke at du gjorde ditt beste.

I fare for å ski HELT ut av topic, sier jeg takk for meg for i kveld.

Mvh L


Beste innlegget på denne siden jeg har lest, ps, står nykomling men har blitt litt for ofte bannlyst Angry
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #106 : 24. juni 2006, 23:37 »
Enig med Roy her. Faktum er simpelt: Reglene er forskjellige. Done. Slik er det bare.

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.

Sterkeste mann betyr: STERKESTE MANN. Ingen betingelser. Den som er sterkest er den de leter etter. (ikke kom inn nå å snakk om styrke vs teknikk) det er en annen diskusjon:)

Norges og Verdens sterkeste mann SKAL være DIGRE BEIST som er giganter i størrelse, og slenger på vekter andre kan drømme om å lette på.

DET ER STRONGMAN!

BB er det samme. Mr Olympia: Se for dere: Vinneren Ronnie Coleman, rådeffet på 95kg.. Og en publikumer med magerutene og alt på 130kg står og heier. Det blir også feil.

Nei, BB, Strongman, og styrkeløft er HELT forskjellig. Kritikken mot BB og strongman kommer (i mine øyne) fra de som er mindre, ikke når opp eller lignende, som trenger en unnskyldning pga at de ikke har nått opp.

Vil du bli verdens sterkeste mann? Hva er du villig til å ofre for tittelen? Gjør et valg, og husk: Når du legger opp og tenker "Gjorde jeg ALT jeg kunne for å nå mitt mål?"

Da må du vurdere om du valgte riktig eller ikke. Dop eller ikke dop. Det handler om å kunne se tilbake, og tenke at du gjorde ditt beste.

I fare for å ski HELT ut av topic, sier jeg takk for meg for i kveld.

Mvh L


Beste innlegget på denne siden jeg har lest, ps, står nykomling men har blitt litt for ofte bannlyst Angry

Thanx man. Må si sin mening, noen finner den kanskje støtende, men slik er det i landet vårt. Noen mener noe, andre mener annet. Argumentasjon på sakelig nivå er uansett mening flott:)

L

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #107 : 25. juni 2006, 00:04 »
Jeg tror gjerne på at de fleste er reine....men jeg skjønner også at folk kan være skeptisk til styrkeløftere, spesielt om man ikke kjenner de personlig. Antidoping norge la i juli i fjor fram en rapport hvor de systematisk hadde analysert alle dopingtester gjort av norske utøvere i norge i perioden 1998-2002. Jeg siterer konklusjonen:

"Dopingsaker kjennetegnes ved at det er menn under 30 år som har vært anmeldt for å ha brutt dopingbestemmelsene. Styrkeløft er den idretten som fortsatt dokumentert er mest utsatt fordopingmisbruk. Amerikansk fotball og styrkeløft er de idretter som har flest positive prøver sett i forhold til antall tester. Det er likeledes fortsatt flest utøvere som tester positivt på
anabole steroider, men det synes å være en økende tendens til at flere tester positivt på stimulerende midler. Mange utøvere anfører sykdom/skade som årsak til at de testet positivt. Utøvere som nektet å avlegge dopingprøve, anførte ofte rettsvillfarelse som årsak. Den normale reaksjon for brudd på dopingbestemmelsene var uansett begrunnelse 2 års diskvalifikasjon."

Sitat slutt: Jeg tror ihvertfall folk som leser sånne rapporter får bekreftet mange av "fordommene" sine mot store folk som løfter tunge vekter. Wink
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Dr.feelgood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 88
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 88

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #108 : 25. juni 2006, 00:31 »

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.



Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres.... what



Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #109 : 25. juni 2006, 00:35 »
Sitat
Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres....

Du vet vel at de gutta har gener i hundre. Ikke mange som blir så sterke som de er, med eller uten AS. Det sitaet der hørtes helt patetiskt ut etter min menig, siden du får det til å høres ut som at hvem som helst kan bli en strongman i verdensklasse.
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #110 : 25. juni 2006, 00:46 »
Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres.... what



Her var det vel snakk om en dopet tilskuer... Wink

NSF Strongman hørtes morro ut... noe á la Dietmar sine Stasjonstreninger... Smiley

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #111 : 25. juni 2006, 11:28 »
Synes det er litt trist at etter nsm, som alle synes var et kjempe show der alle gjorde en kanon innsats, er det eneste som blir diskutert dopingmissbruk......

Strongman i norge er foreløpig en veldig liten sport som enda er under utvikling, i fjor stilte 6 stk på nsm, i år stilte 10 stk. Det betyr at vi er altfor få og det blir altfor dyrt for hver enkelt å gå inn i nif. VI har akkurat begynt selv å jobbe med å få opp en org i norge for satsende strongmen. (Pro strongman team) Så i fremtida håper vi å kunne gå inn under nif....Men det tar tid å bygge opp idretten i norge akkurat som styrkeløft for 20-30 år siden..
På verdens basis så er det faktisk stengt forbudt å bruke as og andre narkotiske midler.

Det finnes flere forbund ute i verden, jeg var nettop med på et worldcup stevne hvor jeg ble testet i Minsk i Hviterussland. venter ennda på resultatet. Jeg måtte også gjennom omfattende undersøkelse for både hjerte, fysisk form, og svært omfattende blodprøve hvor det er klare regler for verdiene i blodet.....

Personlig mener jeg at strongman har et veldig ufortjent rykte om dopingmissbruk... Som alle andre idretter kan det hende det fins unntak, og folk som bryter reglene.

Noe som jeg også ønsker å påpeke spesielt til dere styrkeløftere og andre som rakker ned på oss. Jeg er 20år har trent siden jeg var 16 år og har brukt all min fritid og penger på mat trening og kosttilskudd. Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra. Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..

PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen


Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #112 : 25. juni 2006, 11:33 »
Edit:... you got PM Wink
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #113 : 25. juni 2006, 11:45 »
Synes det er litt trist at etter nsm, som alle synes var et kjempe show der alle gjorde en kanon innsats, er det eneste som blir diskutert dopingmissbruk......

Strongman i norge er foreløpig en veldig liten sport som enda er under utvikling, i fjor stilte 6 stk på nsm, i år stilte 10 stk. Det betyr at vi er altfor få og det blir altfor dyrt for hver enkelt å gå inn i nif. VI har akkurat begynt selv å jobbe med å få opp en org i norge for satsende strongmen. (Pro strongman team) Så i fremtida håper vi å kunne gå inn under nif....Men det tar tid å bygge opp idretten i norge akkurat som styrkeløft for 20-30 år siden..
På verdens basis så er det faktisk stengt forbudt å bruke as og andre narkotiske midler.

Det finnes flere forbund ute i verden, jeg var nettop med på et worldcup stevne hvor jeg ble testet i Minsk i Hviterussland. venter ennda på resultatet. Jeg måtte også gjennom omfattende undersøkelse for både hjerte, fysisk form, og svært omfattende blodprøve hvor det er klare regler for verdiene i blodet.....

Personlig mener jeg at strongman har et veldig ufortjent rykte om dopingmissbruk... Som alle andre idretter kan det hende det fins unntak, og folk som bryter reglene.

Noe som jeg også ønsker å påpeke spesielt til dere styrkeløftere og andre som rakker ned på oss. Jeg er 20år har trent siden jeg var 16 år og har brukt all min fritid og penger på mat trening og kosttilskudd. Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra. Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..

PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen

Dop eller ikke, det du presterer er det bare å bøye seg i støvet for.  Bow



 

Utlogget Nortroll

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #114 : 25. juni 2006, 11:53 »
Og Ronnie Coleman bruker Cell-Tech... you got PM Wink

hahaha....lol

Jeg har også tatt Cell-Tech en gang i tiden, men jeg ble ikke så stor som Ronnie Coleman:(

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #115 : 25. juni 2006, 15:08 »
Synes det er litt trist at etter nsm, som alle synes var et kjempe show der alle gjorde en kanon innsats, er det eneste som blir diskutert dopingmissbruk......
Det er kanskje det du legger best merke til, men det har da blitt skrevet mye om hvor imponerte folk har vært og hvilket bra show det var osv. Absolutt ikke kun doping som blir diskutert, men det har blitt det mest fremtredende ja.

Sitat
Strongman i norge er foreløpig en veldig liten sport som enda er under utvikling, i fjor stilte 6 stk på nsm, i år stilte 10 stk. Det betyr at vi er altfor få og det blir altfor dyrt for hver enkelt å gå inn i nif.
Vet du hvor mye det koster å gå inn i NIF? Hvis man absolutt vil være med i NIF er det bare å melde seg inn i en styrkeløftsklubb. I vår klubb koster det 1000.- for ett år. Det er ikke mye kosttilskudd det.

Sitat
På verdens basis så er det faktisk stengt forbudt å bruke as og andre narkotiske midler.
Så veldig strengt forbudt er det nok ikke. Det er VELDIG mye penger i Strongman - og hadde det vært strengt forbudt hadde det vært mye bedre testing enn det er i organiserte idretter. Ettersom det ikke er slik så blir det bare velformulert svada å si at det er strengt forbudt. Mange av lederne i de internasjonale forbundene er selv dopet og det blir nok heller nesten oppfordret til dopbruk enn det blir å overholde den papir-regelen.

Sitat
Det finnes flere forbund ute i verden, jeg var nettop med på et worldcup stevne hvor jeg ble testet i Minsk i Hviterussland. venter ennda på resultatet. Jeg måtte også gjennom omfattende undersøkelse for både hjerte, fysisk form, og svært omfattende blodprøve hvor det er klare regler for verdiene i blodet.....
Ble du opplyst på hvilke stoffer de testet på?

Sitat
Personlig mener jeg at strongman har et veldig ufortjent rykte om dopingmissbruk... Som alle andre idretter kan det hende det fins unntak, og folk som bryter reglene.
Dette mener du ikke. Mulig du skiller klart mellom dopingmisbruk og dopingbruk - og på den måten mener at Strongman har ufortjent rykte om dopingmisbruk. Men du mener vel ikke at den har ufortjent rykte når det kommer til dopingbruk? Det finnes unntak i Strongman, ja, men unntakene er ikke de som bruker doping. Unntakene er de som ikke bruker det.

Sitat
Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra.
Uten mat blir man selvsagt ingenting, men å dedikere 70% av dine resultater til ernæring blir som å lese Flex Magazine. Det er viktig at kroppen får sine næringsstoffer. Nok vitaminer og nok mineraler. Nok kalorier totalt, godt fett for ledd og indre organer, karbohydrater for energi og muskelarbeide og proteiner for hud, hår og muskeloppbygning. De fleste som trener vet dette. Ikke alle følger det, men hvis man f.eks. ikke gir kroppen nok vitaminer eller mineraler så får man mangelsykdommer. Det er ikke så mye "jo mere - jo bedre" her. Når det kommer til de andre tre næringstoffene så spiser de fleste for lite, men om man får i seg nok kalorier generelt og proteininntaket er høyt og litt variert så er det ikke så altfor mye fra og til man kan gjøre med kosten. Hvis det er noe jeg har gått glipp av vil jeg gjerne få høre hva det egentlig er. Jeg er enig i at kost er viktig. Hvis kosten mangler så blir man ingenting, men forskjellen på én som spiser mye og fornuftig og en som vistnok har særdeles stor peiling på ernæring er nok ikke så stor slik at man bør tildele ernæringen 70% av sine resultater. Tar man utgangspunkt i null mat eller kun spising av rafinert ris uten andre næringstoffer enn karbohydrater så vil kanskje ernæringen bety 95% av resultatene man oppnår, men hvis man sammenligner med andre som spiser passe bra og bruker sunn fornuft i kostholdet så vil ikke prosenten for betydningen av kosthold være så veldig høy.

Sitat
Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..
Du har helt rett i det med at det alltid finnes noen har større talent enn en selv og at det er folk som ofrer mer og vet mer osv. Det er også mange som tror at de som er bedre enn seg selv må bruke dop. Tanken kan også streife meg av og til, spesielt hvis det er helt vanlige gymrotter som løfter mer enn meg, men jeg forhåndsdømmer dem ikke. Enkelte er imidlertid så mye bedre enn det 99% av de som har jobbet like hardt og målrettet har klart å bli at jeg ofte heller mot å være sikker enn jeg heller mot å føle at tvilen bør komme tiltalte til gode. I "normale" tilfeller så tror jeg imidlertid på at utøvere er dopfrie til jeg får det motsatte bevist. For det er mulig å oppnå fantastiske resultater på alle områder som mennesket er laget for - på naturlig måte uten dop.

Sitat
PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen
I praksis har dere lov og i praksis blir det gjort av de fleste. Dette vet du like godt som meg.

Jeg synes du skriver ett veldig bra og velformulert innlegg, men med all respekt synes jeg det meste er svada. Når du skriver at du personlig mener at Strongman har ett ufortjent dårlig rykte når det kommer til dopingmisbruk og du formulerer det så fint som at det kan finnes unntak (som altså bruker dop) så synes jeg det nesten virker som løgn. Det er greit å ikke uttale seg om dop og la en diskusjon på nettet foregå uten at man komenterer evt. påstander som blir lagt ut. Jeg synes imidlertid ikke det er greit at man prøver å farge fakta og later som om man er uvitende på hva som foregår.

Strongmen som bruker doping trenger ikke å forsvare seg. Det er ikke noe galt, pr. definisjon, å bruke doping. Det er heller ingen grunn til å prøve å forsvare sporten Strongman. Alt annet synes jeg blir å spille for galleriet. Det er greit å la folk tro at Strongman-utøverne er dopfrie, men hvis man vet annerledes og uttaler seg som om det ikke er så mye dop så prøver man å lure folk. Det reagerer jeg på. Jeg er veldig for ærlighet og fakta. Jeg har mye større respekt for en utøver, uansett sport, som innrømmer dopingbruk enn en som benekter det. Jeg stiller meg likegyldig til folk som bruker doping, uten å bryte regler og uten å omtale dopen - men hvis man prøver å virke skinnhellig så synes jeg det blir feil.

Etter min mening er Strongman en genial idrett - men slik den er organisert så er det bare ett genialt show. Det er utrolig bra underholdning. Når jeg begynte å trene vekter så var det fordi jeg ønsket å bli en profesjonell wrestler. Jeg trodde at wrestling var ekte og  at det var bare å "say your prayers and eat your vitamins" som Hulk Hogan sa. Jeg trodde også det var mulig å bli like veltrent som en profesjonell kroppsbygger i Mr. Olympia uten dop. Jeg liker fortsatt wrestling, jeg liker kroppsbygging og jeg liker strongman. Nå vet jeg imidlertid at disse show kun er show. Den vanlige mann i gata vet at wrestling er bare skuespill - men det er skuespill på høyt nivå. Utøverne trenger å være atletiske og veltrente. Det er mange timer trening som skal til både for å se slik ut som de gjør, løfte folk over hodet og gjøre atletiske stunt ved å hoppe på "tauene" i ringen og ta en salto før man lander med ryggen på motstanderen som ligger nede. At de fleste bruker dop bryr ikke folk seg om fordi det er artig å se på.

Det som jeg synes er trist - det er at den vanlige mannen i gata tror at de fleste som driver med strongman er dopingfrie. De tror også mange profesjonelle kroppsbyggere er dopingfrie og lar seg imponere av den utrolige treningsinnsatsen de må ha hatt. Såklart er det mye trening som står bak. Hadde det ikke vært det hadde det bare vært å trene litt hardere så hadde man blitt bedre enn sin motstander. Jeg synes likevel ikke det er bra at vi skal leve i en verden der vi prøver å lure hverandre.

I min perfekte verden hadde man f.eks. på TV2 ifb. med NSM opplyst at ca. halvparten var dopet. Så perfekt blir nok aldri verden desverre. De fleste vil nok også leve i troen på at det de ser er "the real thing" - akkurat på samme måte som at jeg benektet at wrestling var skuespill når jeg ble konfrontert med dette når jeg var 16 år. Jeg nektet å innse det.

Nå må jeg vel avslutte. Har nok skrevet mye som mange vil se på som støtende, men jeg er ikke interessert i å prøve å skrive alt for formidlende. Jeg er veldig opptatt av ærlighet, oppriktighet og fakta. Det er greit å tie, men det er ikke greit å benekte. Uansett om det er gjort direkte eller indirekte med vage formuleringer. Det var derfor jeg sluttet å kjøpe kroppsbyggerblader for noen år siden.

Mvh,
Einar B. Gilberg







Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #116 : 25. juni 2006, 16:22 »
Det er svært trist om det er slik at strongman er så svake uten dop at hvem som helst fra publikum kan gjøre reps på konkurransevektene deres.... what




Ok, la meg forklare nærmere: VERDENS STERKESTE MANN BØR VÆRE VERDENS STERKESTE MANN!

La oss si at WSM gikk av stabelen et sted, og alle som var interesserte i sporten reiste dit, inkludert de som driver med det uten å konkurere.

Så blir en publikummer (med sinnsyk genetikk, kosthold og treningsiver) forbannet og skjokkert over at de sliter med vektene han trener reps på!

Han går inn å viser de hvor skapet skal stå. Hvem er så verdens sterkeste mann?

Så lenge som en konkuranse skal hete "verdens sterkeste", "Norges sterkeste" eller uansett sterkeste, bør det være DE STERKESTE SOM ER Å FINNE. Seff, om noen skulle mene at de rene utdøverene er like sterke og ville være sterkest uansett, så får de tro det, men jeg mener at Verdens sterkeste mann er dopet. Hvorfor? For det er sansynlig. Jeg VET det ikke, men en som har de fordelene medikamenter gir, OG super genetikk, trening og kost, vil slå den som har genetikken, treningen og kosten, men ikke medikamentene.

Så: STRONGMAN UTDØVERE ER IKKE SVAKE UTEN DOPET SITT. De er kanskje litt svakere en de er med.

Må minne om det Roy Skrev i en post om overgangen til SL. Enkelte (MERK enkelte) styrkeløftere slengte det i øya på han og andre strongman at de ikke ville være mye mann uten dopet sitt. Han stillte ren, og TOK dem til tross. GENER og KOST er mesteparten av gamet.

Enig med Arilds innlegg her da. Det er trist at HVER ENESTE GANG noen gjør noe bra i BB eller Strognman blir tråden automatisk forvandlet til en jævla sjalusi post, der alle skriker DOOOOP fordi de er MISUNNELIGE på de MEGET DYKTIGE IDRETTSFOLKENE som får sendetid på TV2 eller en slags "kjendisoppmerksomhet"! I steden for å kritisere så jævlig, se innsatsen i det disse karene gjør, og om dere tror at det er bare dop som gjør de sånn, KJØR PÅ, bruk så mye Dop at det tyter ut øra på dere, og se om dere når dit allikevel!

Slutt iallefall med sjalusien! Vil dere dit, gjør det dere må! I steden for å angripe de som gjør idretten sin så best de kan.

Jeg mener de som ikke klarer å respektere idrettstalentet til disse karene, kan holde kjeft, eller prøve dop selv, for å se om de selv klarer det så jævlig mye bedre.

L- Som bøyer seg i støvet for Arild, Svend, Espen, Reidar, Odd, Haldor, Kjetil og Expedite  og de andre som stiler opp og gjør et KANON show. SUPERT gutter:)

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #117 : 25. juni 2006, 16:41 »
Noe som jeg også ønsker å påpeke spesielt til dere styrkeløftere og andre som rakker ned på oss. Jeg er 20år har trent siden jeg var 16 år og har brukt all min fritid og penger på mat trening og kosttilskudd. Kjenner svært mange gode styrkeløftere og mener personlig de ikke har rare kunnskapen om ernæring, hvor jeg mener at 70% av mine resultater kommer fra. Mange tenker alltid slik om de ser noen som er bedre enn de selv, at de må bruke dop, men det går faktisk alltid ann å finne større talent enn deg sjøl, og folk som ofrer og vet mer enn deg om trening ol..

PS: Det er faktisk strengt forbudt å bruke dop både i norge og internasjonalt, men enda har vi ikke testing i Norge, men det betyr ikke at vi har lov eller gjør det..

Hilsen Arild Haugen


Her var det så mykje svada å ta tak i at det blir for mykje, men noko må eg spørre om, sidan du på dine fire år med erfaring har tilegna deg slik vannvittig kunnskap om kosthold som vi styrkeløftere som har trent i 10-20 år mangler.
Sidan kost betyr 70 prosent, så vil vel det bety at for kvar 10 kg du øker i knebøy, så vil 7 av dei komme pga, dine omfattande kunnskaper om ernæring. Om du valgt å slutte å trene, men spiser like bra, vil du fortsette å bli sterker då trur du???
Eg har økt fra 170 til 320 i knebøy på 10 år med trenig, og garantert Ifølge deg svært dårlig kost, har eg då berre fått ut 30% av potesialet mitt om eg hadde spist perfekt??? I såfall durde eg jo ha gjort i overkant av 500 kg i knebøy, og det hadde vært gøy, eg håper du skriver ei bok som kan lære oss styrkeløfter å spise oss sterke, den vil du bli steinrik på, det garanterer eg...

Ellers ønsker eg deg lykke til videre i karieren, ein kariere der du (om helsa holder) Garanter vil vinne wsm, det er eg villig til å sette mykje penger på, men eg er redd at oddsen er veldig lav, så det ville vært lite å tjene på det.. Såg deg konkurer første gang i tvedestrand på jr. stevnet der, og vart nesten sjokkert over prestasjonene og talentet ditt då, og derifra har jo det berre gått fremover.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #118 : 25. juni 2006, 17:14 »
Mr. Benkpress: Fysisk prestasjon står i mere en max styrke. Arild kunne blitt genrellt bedre av ksotholdet. 70% av resultatet kan jo innebære mere energi, max muskelvekst o.l.

At Arild vurderer 70% av sin framgang pga kosthold KAN jo faktisk bety at Arild spiste dårligere før.
At han regelrett har kommet inn i det selv, og dermed med genetisk hell, har vokst som f pga nettop det.
Han snakker om SIN fremmgang. Den kan være et resultat av HANS kosthold som kroppen HANS svarer bra på.

Dette vil ikke automatisk bety at du ville gjort det samme med samme kosthold, det er det som er det finurlige med genetikk forskjeller og slikt. Det som funker for en trenger ikke fungere for andre.

Ta ikke ALT så bokstavelig da.Smiley

Mvh L


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #119 : 25. juni 2006, 17:17 »
Mr. Benkpress: Fysisk prestasjon står i mere en max styrke. Arild kunne blitt genrellt bedre av ksotholdet. 70% av resultatet kan jo innebære mere energi, max muskelvekst o.l.

At Arild vurderer 70% av sin framgang pga kosthold KAN jo faktisk bety at Arild spiste dårligere før.
At han regelrett har kommet inn i det selv, og dermed med genetisk hell, har vokst som f pga nettop det.
Han snakker om SIN fremmgang. Den kan være et resultat av HANS kosthold som kroppen HANS svarer bra på.

Dette vil ikke automatisk bety at du ville gjort det samme med samme kosthold, det er det som er det finurlige med genetikk forskjeller og slikt. Det som funker for en trenger ikke fungere for andre.

Ta ikke ALT så bokstavelig da.Smiley

Mvh L


Enda meir svada, tar det aldri slutt?Huh
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!