Skrevet av Emne: Always aim higher!  (Lest 258344 ganger)

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #195 : 27. juli 2004, 21:01 »
bah. faktisk så sliten i ryggen etter gårsdagens vektløfterøkt, så jeg valgte å bevilge meg treningsfri i dag. hehe, sånn kan det gå når man plutselig skal leke seg med nye øvelser. men artig var det. nesten så det var verdt dagens stølhet! kommer sterkere tilbake i morgen!

får heller leke litt med kattefaen i kveld -tror ho e gørresur fordi det regner, eller noe sånt. ho oppføre seg helt merkelig ihvertfall. kommer med masse rar mjauing, og springer tulling rundt i stua...
 rofl


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #196 : 28. juli 2004, 23:56 »
hadde en totimersøkt med gutta (eh -vi var vel tre stykker) i dag. startet friskt med knebøy. følte at dybda var grei. men når jeg skulle opp på 90' så kommenterte sjefen at jeg ikke pusta ordentlig. det hadde jeg ikke tenkt på før -så økta utartet seg til "puste-trening". pustetrening faktisk! jaujau. så det ble heidundrende mange reps og sets med pusting på knebøy, benkpress og mark. tok også noen omganger støt.
etter økta ble det litt mat, og så en times dekkvelting. det var både spontant og kanskje litt vel ambisiøst. (slapp av. jeg fikk i meg noen raske karbs. dog gjennom cola og melkesjokolade. må man, så må man.)
 :Smiley
dimmensjonen på dekket var ca 150cm høyt/langt/rundt og 50-60cm bredt. dekkdonøren mente det veide ca 200-250kg. tungt var det i hvertfall! ikke helt greit å finne tak på det heller. må innrømme at tiltross for cola og sjokolade -så klarte jeg ikke å få veltet det helt rundt alene. kom halveis, men sleit med vendinga. men fikk det greit rundt når min (rimelig utrente) venninne hjalp meg -så det er godt å vite at det sansynligvis ikke er såååå mye om å gjøre før jeg klarer det greit sjøl. skal ta meg en dekkøkt i helga (uten å ha slitt 2 timer først, kansje...).
men jeg brukte ikke annet utstyr enn armbind og hansker, kanskje det er mer å hente med belte feks -tester det ut til helga.

sliten nå. blir ikke trening i morgen pga jobbings fra 10-21.




Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #197 : 29. juli 2004, 10:42 »
må le litt av meg selv; bruker mye tid og energi på å mekke meg et duganes treningsopplegg -men følger jeg det?? næh, ikke så veldig....
har alltid vært kronisk ute av stand til å følge oppskrifter, handlingsplaner osv osv. er nok litt for "kreativ" til det.
 biggrin

jadda. sånn går nu dagan.....


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

nann-rosita

  • Gjest
SV: HypHeidis treningslogg
« #198 : 29. juli 2004, 11:06 »

får heller leke litt med kattefaen i kveld -tror ho e gørresur fordi det regner, eller noe sånt. ho oppføre seg helt merkelig ihvertfall. kommer med masse rar mjauing, og springer tulling rundt i stua...
 rofl

kalles løpetid det!!

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #199 : 29. juli 2004, 11:40 »


kalles løpetid det!!

det ante meg at det var noe slikt på gang ja. værre gnåling og merkelige bevegelser, har jeg ikke vært borti siden idol!
har ikke hatt katta så lenge -fikk ho av eksdama til brodern når ho flytta for en mnd siden. det fulgte desverre ingen bruksanvisning med ho...


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

nann-rosita

  • Gjest
SV: HypHeidis treningslogg
« #200 : 29. juli 2004, 11:51 »


det ante meg at det var noe slikt på gang ja. værre gnåling og merkelige bevegelser, har jeg ikke vært borti siden idol!
har ikke hatt katta så lenge -fikk ho av eksdama til brodern når ho flytta for en mnd siden. det fulgte desverre ingen bruksanvisning med ho...

må nok holde henne inne en ukes tid ja... stikk å kjøp p-piller til henne hos dyrelegen, eller få henne sterilisert. så slipper du sånt...

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #201 : 29. juli 2004, 12:04 »

må nok holde henne inne en ukes tid ja... stikk å kjøp p-piller til henne hos dyrelegen, eller få henne sterilisert. så slipper du sånt...

okidoki. trur jeg skal få sterilisert katta nå snart. ho har akkurat fyllt et år -så det er vel like greit å få gjort det først som sist... billigere (og stillere) i lengden er det sikkert også!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: HypHeidis treningslogg
« #202 : 29. juli 2004, 14:17 »
hei di! (hahaha så morsom jeg er for den har vel ingen hørt før ...neeida :Smiley - kult navn forrresten Grin)
tenkte det jaggu meg var på tide at jeg stakk innom denne loggen å sa hei jeg også( for en uforskammet oppførsel...men er bergenser og kvæne da så har vel unnskyldning god nok Grin)

Kult at du vil satse på styrkeløft! heia heia...flere jneter JIPPI!
og du er jo bare rååå sterk: en smulemissunnelig jadda dry*

 så sterk vil jeg også bli...men det skjer neppe med den pingletreningen jeg bedriver blush

 jaja får nøye meg med å følge med fra sidelinja. regner med å ha deg på plass på nm neste år?
enda en å heie på - må får laget meg sånne duskegreier jeg da og fikset en cheerleader drakt eller noe sånn så kan jeg hoppe og sprette og hoie på neste nm da også Smiley

det blir spennende og følge utviklinga di videre iallefall!
Du kommer til å bli kjempeflink bare du blir litt mer strukturert Grin

T


tommy har en lillebror som heter Michael og som jobber på ungdommens hus, han er mest sammen med min lillebror Per-Erik ( Perka og Micke , som de kalles) .. klin gærn de to der.

ommy bor i kvænangen nå da.


Ha! kvænangen der er min familie også fra Smiley

godt spørsmål egentlig; hvorfor mer slitsomt om morgenen enn om ettermiddagen...

lurer jeg og på ......

fordi morgenen er til for å sove på vel Grin ikke til å hoppe og sprette rundt på og tøy og bøy Tongue ;)enkte det jaggu meg var på tide at jeg stakk innom denne loggen din

Når det gjelder katta forresten så er det lurt å få henne sterilisert! Det er en bra langsiktig investering. Er ikke bra for katta å gå på p-piller for lenge, dessuten er det jo ikke like sikkert som sterilisering da og vips så sitter du der med 5 søte små pelsdotter som du ikke har peil på hvor skal gjøres av Undecided Kjipt å måtte avlive slike søte små krabater....

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #203 : 29. juli 2004, 14:59 »
mystique: kult at du stakk innom da! og du er totaly unskyldt, tatt i betraktning din "uheldige" geografiske tilknytning... Grin
kvænangen ja... lenge siden du har vært her oppe i nord? (her er det sååååå nydelig vær nå! -kjempekjipt å være inne å jobbe da ja!)

...som sagt er det nok på tide å ta det svarte kattekreket med en tur til dyredoktoren for litt "klipping". noen som vet hva det koster? en tusenlapp eller noe ca?

jepp -jeg gleder meg til å se deg stå å hoppe og sprette med dusker under NM (målet mitt er å delta der til neste år i hvertfall!). litt kjipt at du har gitt opp håpet om å delta der selv da... men vi trenger absolutt en cheerleder med dusker!! så det er bra at du tar ansvaret!
 2thumbsup




Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: HypHeidis treningslogg
« #204 : 29. juli 2004, 15:12 »
heidi: jepp dessverre veldig lenge siden jeg har vært i kvænangen :-'(
 hmmm det er iallefall 11 år siden jeg var oppi nodr sis. Og etter at besteforeldrene mine døde har jeg ingen å besøke akkurat i kvænangen ( resten av hopen holder til i tromsø som også er en utrolig flott by)
og når man i tillegg ikke har kontakt med resten av familien blir et besøk til bardommens feriested lite sannsynlig Sad
 litt trist egentlig for det er jo nydelig der oppe...sommer ut med fiksebåten, plukke multer i fjellet, dra til bjørnbukta på tur....*mimre mimre*

lurer forresten på hva de har gjort med eiendommen til besteforeldrene mine ( stooor stor )....

jaja en gang i fremtiden kanskje får jeg kommet meg opp dit igjen Smiley

å få fikset en ho katt er dessverre dyrere enn å fikse guttepuser.... er usikker på hva det koster..varierer sikkert også, men skal høre med mamsen hva hun har betalt når våre katter ble fikset.
men rundt 1500 må du iallefall regne med. men det er nok verdt investeringen.
Bare husk å kjøp tørrfor til katta som er beregnet for steriliserte puser etterpå ( ikke kjøp sånn friskies og kittekatt tørrfor boss! det er fy fy uansett...ikke bra for katter på plass og iallefall ikke for steriliserte/kastrerte puser)

ja kanskje litt kjipt at jeg droppet konkurranseplanene, men men..sikkert ikke det helt store tapet for å si det sånn Tongue
Oser ikke akkurat av talent da.... er ikke heller akkurat utrustet så godt fra naturens side Sad har fått glatte hårfrie ben og pen hud, men kanskje ikke akkurat de beste forutsetningene for å bli sterk Undecided men hvem vet - kanskje jeg ombestemmer meg igjen om noen år biggrin

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: HypHeidis treningslogg
« #205 : 29. juli 2004, 16:08 »
hadde en totimersøkt med gutta (eh -vi var vel tre stykker) i dag. startet friskt med knebøy. følte at dybda var grei. men når jeg skulle opp på 90' så kommenterte sjefen at jeg ikke pusta ordentlig. det hadde jeg ikke tenkt på før -så økta utartet seg til "puste-trening". pustetrening faktisk! jaujau. så det ble heidundrende mange reps og sets med pusting på knebøy, benkpress og mark. tok også noen omganger støt.
etter økta ble det litt mat, og så en times dekkvelting. det var både spontant og kanskje litt vel ambisiøst. (slapp av. jeg fikk i meg noen raske karbs. dog gjennom cola og melkesjokolade. må man, så må man.)
 :Smiley
dimmensjonen på dekket var ca 150cm høyt/langt/rundt og 50-60cm bredt. dekkdonøren mente det veide ca 200-250kg. tungt var det i hvertfall! ikke helt greit å finne tak på det heller. må innrømme at tiltross for cola og sjokolade -så klarte jeg ikke å få veltet det helt rundt alene. kom halveis, men sleit med vendinga. men fikk det greit rundt når min (rimelig utrente) venninne hjalp meg -så det er godt å vite at det sansynligvis ikke er såååå mye om å gjøre før jeg klarer det greit sjøl. skal ta meg en dekkøkt i helga (uten å ha slitt 2 timer først, kansje...).
men jeg brukte ikke annet utstyr enn armbind og hansker, kanskje det er mer å hente med belte feks -tester det ut til helga.

sliten nå. blir ikke trening i morgen pga jobbings fra 10-21.




Skal ikke bekymre deg for at du ikke flippa et dekk på 250kg. Dekket på NSK er vel 150??
Dessuten syns jeg det er veldig bra ned tanke på at du hadde trent knebøy og markløft i forkant. Grepet du får er jo veldig avhengig av hvordan mønster det er på dekket. Ikke tenk tenk så mye på det, bare skvis de under  buttrock Når du får dekket opp i magehøyde prøver du å bruke knee til å gi det et ekstra puff. Sparer mye krefter på det.

Bra du trener litt støt også. Bare konsentrer deg om å vende mest mulig kg. nå. Ikke terp for mye på riktig støt teknikk, da du uansett ikke får brukt den i noe særlig grad med en stokk.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #206 : 29. juli 2004, 17:37 »
mystique: what? spesial kattemat for steriliserte katter?? det har jeg aldri hørt om! hvorfor bør de ha annen type mat?
Huh

 


Skal ikke bekymre deg for at du ikke flippa et dekk på 250kg. Dekket på NSK er vel 150??
Dessuten syns jeg det er veldig bra ned tanke på at du hadde trent knebøy og markløft i forkant. Grepet du får er jo veldig avhengig av hvordan mønster det er på dekket. Ikke tenk tenk så mye på det, bare skvis de under  buttrock Når du får dekket opp i magehøyde prøver du å bruke knee til å gi det et ekstra puff. Sparer mye krefter på det.

Bra du trener litt støt også. Bare konsentrer deg om å vende mest mulig kg. nå. Ikke terp for mye på riktig støt teknikk, da du uansett ikke får brukt den i noe særlig grad med en stokk.

lillegull: (utrolig trivelig nickname forresten!) tror det er 200kgs dekk vi skal prøve å velte på nsk.
"bare skvise henda under"... what?? hva med mine lekre rosa negler?? hehe. neida. den er grei du. vet du om det er lov å bruke hansker?
ang støt: jepp. jeg skal støte alt jeg greier!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget The Gimp

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 305

  • Drinking milk & eating meat since '78
SV: HypHeidis treningslogg
« #207 : 29. juli 2004, 19:41 »
Tror kanskje du må være forberedt på å ofre negla.  biggrin  Om du får lov å bruke handsker må du nesten spørre Roy om.
"Dette er mannen som kappeter med trollet, og gjerne tar en dessert etterpå!"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #208 : 30. juli 2004, 10:28 »
har tatt avgjørelsen om å låne bilen min til brodern framover -sånn for å tvangskondisjonere meg. heretter er det bare sykling til jobb og trening. stortsett kun på de tyngste girene også. bratte motbakker på tungtrådd sykkel ruler!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Utlogget hypheidi

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 496
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 496

  • Always aim higher!
SV: HypHeidis treningslogg
« #209 : 30. juli 2004, 21:21 »
jeje. trening på atletklubben i kveld igjen.
begynnte med nedtrekk og kabelroing. ca samme reps, sets og vekt som vanlig. gikk over til markløft med vektløftergrep. gikk opp til 100kg. greit fornøyd med d pga grepet. ble også en del støting. gikk greit opp til 50kg uten større problem. (d gir jo 50kgs fremgang på en uke! hehe)trente også noe pushpress og vending. er blitt rene vektløftern, gitt! hehe
Weightlifter

gutta i klubben virker veldig klar for å ha et lokalt strongman arrangement i framtiden. det skal vi nok klare å fikse (hvis vi får overtalt sjefen). hadde vært litt kult da. men ingen av dem tør melde seg på fsk i år...

i mårra skal jeg velte dekk! det blir skøy!


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.
Pensjonert strongwoman

2x Norsk mester i styrkeløft (90+)
Norsk mester i benkpress (90+)
4x topp 3 "Norges Sterkeste Kvinne"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!