Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138406 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #870 : 11. juli 2009, 13:23 »
Samvittighet....nå beveger vi jo oss inn på filosofi...

Tilbake til apene, du sier vi skal gå "back to the nature" og leve som apene (og urmennesket gjorde or 2mill. år siden). Siden menneskers og sjimpansers DNA er 98% identisk, ville det da ikke vært logisk at vi spiste hverandre en gang i blant? Ja, siden våre nærmeste slektninger gjør det?

Det finnes kannibalister her i verden.

Mord/drap er noe vi mennesker har satt som galt. I naturen er ikke hva vi anser som mord/drap, galt. Det bare er.

Men i naturen dreper ikke dyr bare for å drepe, slik mange av oss gjør. De dreper alltid for en grunn, om de føler seg truet, skal beskytte territorium og hjem eller for mat.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #871 : 11. juli 2009, 13:34 »
Så du mener mennesker dreper uten grunn?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #872 : 11. juli 2009, 13:36 »
Det finnes alltid en underliggende grunn i alle mennesker til absolutt alt vi gjør. Vi gjør aldri noe uten egen vinning. Nå mente jeg mere at man tilsynelatende dreper uten et åpenlyst motiv for selve drapet. Altså blind vold osv. Voldtekt av fremmede, for å mette ett eget maktbehov.

Den type adferd er jeg ikke kjent med at andre dyr utviser.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #873 : 11. juli 2009, 13:41 »
Det finnes alltid en underliggende grunn i alle mennesker til absolutt alt vi gjør. Vi gjør aldri noe uten egen vinning. Nå mente jeg mere at man tilsynelatende dreper uten et åpenlyst motiv for selve drapet. Altså blind vold osv. Voldtekt av fremmede, for å mette ett eget maktbehov.

Den type adferd er jeg ikke kjent med at andre dyr utviser.

Voldtekt, lystmord osv er kjente fenomener også fra dyreverdenen. Du trenger ikke dra lenger enn til norge for å se f.eks bjørn som slår 30-40 sauer på en gang, og klarer kanskje ikke spise mer en 1. Dette kalles slagbjørn i norge. Enkelte dyr som vandrer fritt og dreper mer en de kan spise er velkjent også fra andre steder i verden.

Hele argumentasjonen om at vi skal gjøre ting slik dyrene gjør, fordi det på en eller annen måte skal være bedre for oss kjøper jeg ikke.
Hunder spiser egen og andres avføring, betyr det at vi også bør gjøre dette?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #874 : 11. juli 2009, 13:42 »
Så du mener at om vi satte bort alle mennesker som viket fra normalen og utstøtte disse, eventuelt at vi drepte ungen til den nye samboeren osv, ville vert mer i pakt med naturen og derfor mer ok enn å bare drepe på grunn av for eksempel penger?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #875 : 11. juli 2009, 13:55 »
Iceberg: Bjørnen hadde motiv for å drepe, om bjørner tenker på at de kun skal drepe de dyra den skal spise og skåne resten, ja da kommer man inn på mennesklige tanker igjen. Andre dyr har vel ikek konsept om hva "skåne" betyr. Det er min oppfatning.

Har du noen eksempler på voldtekter og lystmord i dyreverden? Og i så fall, hvordan vet man dette?

Jeg sier ikke at vi skal leve identisk med alle dyr, det er da ingen dyr som lever identisk med hverandre av de forskjellige artene. Folk her misforstår meg veldig mye. Enten om det er med vilje eller om det er genuint. Mulig jeg ikke er i stand til å forklare godt og at jeg ikke er flink til å ordlegge meg riktig.

Two girls, one cup sier jeg bare.. Den ødela meg fullstendig. Men å se andre dyr spise avføring og oppkast, det går ikke hardt innpå meg i det hele tatt. Så det er en innebygd samfunnsskapt grense som har blitt bygget i oss.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #876 : 11. juli 2009, 14:01 »
Så du mener at om vi satte bort alle mennesker som viket fra normalen og utstøtte disse, eventuelt at vi drepte ungen til den nye samboeren osv, ville vert mer i pakt med naturen og derfor mer ok enn å bare drepe på grunn av for eksempel penger?


Ja, survival of the fittest.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #877 : 11. juli 2009, 14:16 »
Iceberg: Bjørnen hadde motiv for å drepe, om bjørner tenker på at de kun skal drepe de dyra den skal spise og skåne resten, ja da kommer man inn på mennesklige tanker igjen. Andre dyr har vel ikek konsept om hva "skåne" betyr. Det er min oppfatning.



Har du noen eksempler på voldtekter og lystmord i dyreverden? Og i så fall, hvordan vet man dette?

Jeg sier ikke at vi skal leve identisk med alle dyr, det er da ingen dyr som lever identisk med hverandre av de forskjellige artene. Folk her misforstår meg veldig mye. Enten om det er med vilje eller om det er genuint.

Two girls, one cup sier jeg bare.. Den ødela meg fullstendig. Men å se andre dyr spise avføring og oppkast, det går ikke hardt innpå meg i det hele tatt. Så det er en innebygd samfunnsskapt grense som har blitt bygget i oss.



Lystmord, voldtekt i naturen ; http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_sexual_behaviour

Løver som dreper av lyst; http://www.africanwildlifeguide.com/articles/life-of-lions/killing-for-survival

Delfiner dreper av lyst og kan utføre voldtekt; http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080831135003AA68nDs

"From a National Geographic Special on Dolphins:

"But beneath the harmony lies a darker side of dolphins. Gangs of strong males pick on younger or smaller dolphins. Bottlenose dolphins are even known to kill for reasons other than hunger.

Cinematographer Paul Atkins, diving in the Bahamas with wild dolphins, heard the first sign of trouble before a particularly intense fight. “Jaw clapping” is a bone-chilling, audible threat to those around. The encounter that ensued–including head ramming, biting, and blows from powerful flukes–is surprisingly violent.

In another hemisphere, Dr. Richard Connor, studying dolphins in Shark Bay in Western Australia, has documented cases of males kidnapping and holding females captive, sometimes for months at a time. “Dolphins are complex, intelligent, social animals and that carries with it a range of behaviors from the nice to the not-so-nice. Just like in our own species.”

Dr. Connor is especially intrigued by relationships between the males. To him it’s like cracking the code of a secret society. These alliances can last for a dozen years or more. The strategy is designed to keep females from mating with other males so that the alliance will have the most offspring."

Det er bare å google så finner du tusenvis av artikler som motbeviser dine påstander.

Mitt hovedargument er at du benytter naturen som en slags fasit på noe som skulle være rent og perfekt. Slik er det ikke. Som tidligere nevt naturen inneholder grusomheter uten sidestykke, sult, død, voldtekt, lystmord, sjalusi osv. Å trekke et skille mellom et slags menneskeskapt univers og naturen blir kunstig i mine øyne. Å deretter bruke dette kunstige skille for å argumentere vitenskaplig for noe du TROR på blir også feil for meg.

Som tidligere nevnt, at du føler deg bedre ved å gjøre dette er jo bra for deg. At du derimot forsøker å føre noen slags "bevis" for at dette skulle være den eneste riktige måten å eksistere på er absurd for meg.

Jeg har påvist brister i all din argumentasjon når det gjelder hva du TROR om dyr, og at du legger dette til grunn for din livsanskuelse rundt kosthold er åpenbart. Jeg ser rett og slett ingen logikk i din argumentasjon.

At en dyregruppe oppfører seg på en bestemt måte, eller spiser på en bestemt måte beviser jo ingenting. En skildpadde kan bli flere hundre år på sitt kosthold, mens en kanin lever noen år på klorofyll og bark. Av dette får vi ingen fellesnever som vi kan benytte til noe som helst!

Den største utfordringen med å diskutere med deg, er at det ikke ser ut til at du anerkjenner de samme rammer for logiske slutninger som jeg gjør. Jeg opplever at du blander tro, og viten til en salig røre, for deretter å plukke ut de fakta eller følelser du til en hver tid mener støtter ditt argument-og presenterer dette som vitenskap. At du deretter åpenbart spiller på at alle angriper deg for å søke sympati gjør ikke saken bedre. Du virker ung, ureflektert og skråsikker. En livsfarlig kombinasjon.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #878 : 11. juli 2009, 16:03 »
Delfiner dreper av lyst og kan utføre voldtekt;
De prøver seg også av og til på dykkere, hørte om ei som hadde nesten fått seg en omgang; flaks hun hadde på seg våtdrakt. De er noen kåte jævler.

Forøvrig, det er derfor hvithaien er redd for delfiner: de vet at hvis de ikke stikker av så kommer det delfinpølse i hvithaiens kloakk. :-P

Utlogget MarreLom

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 381
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 381

  • I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #879 : 11. juli 2009, 16:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=qRm8okHhapU#noexternalembed

Dette er no ihvertfall forsøk på voldtekt
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #880 : 11. juli 2009, 20:36 »
Ja om det er slik at dyra faktisk utøver blind vold og gjengvoldtekt, så er de jo mer lik oss enn jeg trodde! Nok en tanke å tenke på oss som dyr.



"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #881 : 11. juli 2009, 20:39 »
Ja om det er slik at dyra faktisk utøver blind vold og gjengvoldtekt, så er de jo mer lik oss enn jeg trodde! Nok en tanke å tenke på oss som dyr.




Dermed er alt vi gjør naturlig, siden alt dyr gjør er naturlig... Eller benekter du din egen definisjon på naturlig?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #882 : 11. juli 2009, 20:44 »
Jaja, slapp av nå Solberg, ikke kjøre så fort i svingene. Selvom noe av vår adferd er lik andre dyr sine, så betyr ikke det at ALT vi gjør er naturlig, det er jo tydelig at det ikke er.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #883 : 11. juli 2009, 20:47 »
Jaja, slapp av nå Solberg, ikke kjøre så fort i svingene. Selvom noe av vår adferd er lik andre dyr sine, så betyr ikke det at ALT vi gjør er naturlig, det er jo tydelig at det ikke er.


Feil, vi er dyr, altså er alt vi gjør ifølge din definisjon naturlig. Eller benekter du din egen definisjon av naturlig? Kan det være at o store Eneres har tatt feil for første gang i livet sitt?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #884 : 11. juli 2009, 21:03 »
Vi er avviket Cat, vi er avviket... 
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!