Skrevet av Emne: Dopingfokus før NSM 09  (Lest 21768 ganger)

Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #15 : 27. november 2008, 15:26 »
Vil nå takke styrkeløfteren som ringte avisen i Bø og informerte om det enorme dopingforbruket blant norske strongmen!

Vedkommende ble oppfattet av jounalisten til å ringe fra Norges Styrkeløftforbund. Hvorvidt vedkommende faktisk ER i styre, stell eller klubb, vites selvfølgelig ikke. Men Viking Power Productions hadde en lengre prat med vedkommende journalist. Smiley

Selv om jeg først ble litt irritert over at noen skal forsøke å sabotere et arrangement som det er lagt ned så mye tid og verdier i, så måtte jeg samtidig trekke på smilebåndet. Her har vi fått en fantastisk posisjon.
Det er faktisk så fælt av vi arrangerer NSM 09, at noen finner det nødvendig å komme med angrep på doping blant deltakerne, selv FØR vi vet hvem deltakerne er! biggrin

Som vi informerte avisen om, så inviterer vi alle sterke menn i norge til å stille opp på kvalifisering fredag 22. Mai 2009. Vi kan umulig greie å gjennomføre en bra dopingkontroll på alle byggere, mekanikere, snekkere, kjeltringer og tullinger som velger å komme for å prøve seg. Vi vet jo ikke selv hvem som kommer enda...

Enhver som er engasjert nok i denne problematikken til å faktisk komme på å kontakte en avis for å sverte strongman, burde vite at det er fullstendig nytteløst.
Vi kårer norges sterkeste mann, og inviterer alle til å stille!

Enda en tråd om doping og strongman er sikkert ikke akkurat det trengingsforum trenger mest av, men jeg greier ikke la være, når ergrelsen over oss er så stor som den er... Smiley

Styrkeløfteren er så patetisk, han synker ned på "bolenivå". 
Finn fem feil.

Utlogget Djammen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #16 : 27. november 2008, 15:49 »
Ikke prøv og fortell meg at ingen i styrkeløft doper seg, for det vet jeg noen gjør, en test er ikke umulig og fake

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #17 : 27. november 2008, 15:58 »
Ikke prøv og fortell meg at ingen i styrkeløft doper seg, for det vet jeg noen gjør, en test er ikke umulig og fake
Det er alltid noen som prøver seg. det blir tatt folk hvert år.

Det som er trist her, er at en person bruker sin tilstand som styrkeløfter når han "rapporterer" at strongman på bø neste år er fullt av dop.

Greit å mene ting om dop, som fenriken så bra skriver om, og greit å reagere. Men å presentere seg som styrkeløfter før man sprer drit, ødelegger for styrkeløft og for strongman.

Hva med å gjøre noe positivt i steden?

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #18 : 27. november 2008, 16:10 »
Jaja, da vet vi det; Bull Hansen har skaffet seg speed dial til alle landets aviser og Egil har fått seg en nemesis!  Grin
Spøk til side; utrolig barnslig, få han til å ringe til London Times med doping spekulasjoner rundt OL 2012, man vet jo aldri?  Huh

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #19 : 27. november 2008, 16:10 »
Aner jeg en arg Bjørn Andreas Bull-Hansen igjen tro?
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=529772

Jeg vet ikke hvem som har tatt kontakt med lokalpressen, men jeg syns det er unødvendig å nevne Bull-Hansen i denne sammenhengen. Ja, han har gått åpenlyst ut mot strongman-Norge og man kan godt få anta at det er han, men det får man holde for seg selv. For alt det vi vet kan det være en annen, og det kan hende han ikke setter pris på å bli beskyldt for noe han ikke har foretatt seg.

Ikke prøv og fortell meg at ingen i styrkeløft doper seg, for det vet jeg noen gjør, en test er ikke umulig og fake

Det er alltid noen som prøver seg. det blir tatt folk hvert år.

Det som er trist her, er at en person bruker sin tilstand som styrkeløfter når han "rapporterer" at strongman på bø neste år er fullt av dop.

Greit å mene ting om dop, som fenriken så bra skriver om, og greit å reagere. Men å presentere seg som styrkeløfter før man sprer drit, ødelegger for styrkeløft og for strongman.

Hva med å gjøre noe positivt i steden?

Som Egil sier er det alltid noen, uavhengig av idrett, som bryter reglementene de er underlagt. Grunnene til dette er selvsagt ulike, men virkningen er uansett uakseptabel. Videre er det en vesensforskjell mellom styrkeløft og strongman, og er at styrkeløftere er underlagt Antidoping Norge (og Wada) sin antidopingpolicy.

Videre er jeg enig med Egil i at det er synd at "en styrkeløfter" nok en gang har gått ut og skapt unødvendig splid mellom styrkeløft og strongman. Ja, det er forskjeller mellom aktivitetene og holdningene er ikke nødvendigvis like, men man bør kanskje heller fokusere på seg og sitt fremfor "å ødelegge" for andre som prøver å skape noe...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #20 : 27. november 2008, 16:12 »
Ikke prøv og fortell meg at ingen i styrkeløft doper seg, for det vet jeg noen gjør, en test er ikke umulig og fake
Det er alltid noen som prøver seg. det blir tatt folk hvert år.
...
Hva med å gjøre noe positivt i steden?
I dette tilfellet er det mest positive man kan gjøre å tipse ADN om dopingbruken. Jeg har gjort dette selv tidligere, men jeg tror jeg tok feil med min mistanke.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Djammen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #21 : 27. november 2008, 16:19 »
Ser ingen hensikt og sladre på noen uansett, jeg blir ikke sterkere av og melde ifra om at en doper seg, greit han blir fortere sterk osv...men det kommer som regel store bivirkninger over tid..

Og som jeg alltid har sakt til folk som spør hvorfor de ikke har tester på NSM

Hvorfor skal de testes? Her leter vi etter norges sterkeste mann, med eller uten dop. Dopere han seg, er han alikevell norges sterkeste mann, og det er han vi er på jakt etter...

Utlogget Vegeta

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

  • "Uninhibited by foolish emotion!"
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #22 : 27. november 2008, 16:20 »
Strongman er  å blir kjempe underholdning Cheesy

Til dere som bruker enormt med energi på å rakke ned på Strongman:

 Hadde dere bare brukt en brøkdel av tiden på å fremme egen sport,golf,ludo,styrkeløft, så tror jeg nok
at det hadde gitt dere enormt mye mer publisitet enn det Strongman faktisk får. Men dog grunnet annen energibruk som svartmaling av andres prestasjoner,organisering med alt som har med strongman å gjøre så er det ikke rart at styrkeløft forblir usynelig for "mannen i gata.

Lær å reklamer bedre for egen sport i stedet. Bedre det enn å sutre,syte,klage på at strongman er mer i media, det er evnen til markedsføring som er avgjørende for publisiteten man får.

Der har kanskje visse folk som er misfornøyd med mediadekning de får om egen sport en jobb å gjøre?




Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #23 : 27. november 2008, 16:26 »
Ser ingen hensikt og sladre på noen uansett, jeg blir ikke sterkere av og melde ifra om at en doper seg, greit han blir fortere sterk osv...men det kommer som regel store bivirkninger over tid..
Trenger du å ha personlig vinning på det? Nei, du blir ikke sterkere men du gjør noe som er rett. Folk som gjør noe som er galt bør ikke få holde på. Veldig trist hvis du virkelig vet av noen som doper og driver med styrkeløft. Mest sannsynligvis er det vel egentlig bare folk du vet om som du tror bruker dop eller at du har fått høre fra andre at en person bruker dop? Kanskje personen ikke engang er med i NSF?

Har du meget troverdig informasjon på at noen som konkurrerer innen NSF (eller NIF for den saks skyld) bruker ulovlige midler så gjør du en god gjerning ved å tipse om denne personen. Det bør være vinning nok ved å gjøre det. Og selv om du ikke blir sterkere så viser det i alle fall at du allerede er sterk som tør å si ifra.

Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Djammen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 96
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 96

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #24 : 27. november 2008, 16:45 »
Greit Smiley

Sender inn tips:)

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #25 : 27. november 2008, 17:04 »
"- Så lenge det ikke er dopingkontroller, er ikke dette et seriøst idrettsarrangement, sier Bjørn Andreas Bull-Hansen til VG Nett."

Spørsmål: Når ble strongman idrett? Trodde det kun var "sport" jeg...

I så fall formulerer Bull seg feil.
Støttes av Lånekassen

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #26 : 27. november 2008, 17:09 »
"- Så lenge det ikke er dopingkontroller, er ikke dette et seriøst idrettsarrangement, sier Bjørn Andreas Bull-Hansen til VG Nett."

Spørsmål: Når ble strongman idrett? Trodde det kun var "sport" jeg...

I så fall formulerer Bull seg feil.

(legg merke til at intervjuet er fra 11. september ... og at VG kaller det Strong Man Smiley)
HABEAS CORPUS

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #27 : 27. november 2008, 17:10 »
11. september... DET ER AL QUAIDAS VERK!! Grin

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #28 : 27. november 2008, 17:12 »
Vil nå takke styrkeløfteren som ringte avisen i Bø og informerte om det enorme dopingforbruket blant norske strongmen!


Har ikke avisen telefonlogger som kan brukes til å spore opp mannen *?* ... for en en såkalt oppfølging av historien (/kildekontroll)   Smile
HABEAS CORPUS

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: Dopingfokus før NSM 09
« #29 : 27. november 2008, 17:12 »
Al Quaida
Bull-Hansen

Hva er forskjellen?  what
Støttes av Lånekassen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!