Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 507478 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2055 : 15. april 2011, 22:10 »
veldig bra mark!

2x3 med 250 er ikke til og kimse av.  Du drar vel godt over 270 på neste stevnet slik som du trener.

Er det NM i styrkeløft som blir neste stevne eller?  Siden du trener raw så blir du vel og stille raw og?

Hva blir isåfall målene og når er egentlig dette stevnet?  ja, vet jeg kunne sjekka men nå er jeg jo først igang med og stille spørsmål her.

Og siden jeg er igang med og spørre;  Har du noen tips til generelle kne vedlikeholds øvelser som du tror er bra?  Jeg kjører opp til stevne selv akkurat nå og er selvsagt livredd for kneskader.

Lykke til med videre trening!

Takk for det, forhåpentligvis blir det mer enn 270 ja.. eventuelt 270 på mindre enn 15 sekunder. Tongue

Ja tenker å stille på NM, mest for erfaringens skyld i grunn. Ingen konkrete mål for det stevnet annet enn å samle erfaringer og forhåpentligvis få noen godkjente løft. I utgangspunktet skal jeg bruke utstyr, men ikke kommet så godt i gang med det som jeg hadde håpet, men satser på å få tatt noen økter med bøy-drakt og skjorte innen den tid.

Stevnet er vel 03-05. Juni i Askim.

Tja både baklengs utfall og bulgarsk splittbøy pleier å være gode greier, så lenge det blir gjort kontrollert og riktig teknisk. Stabiliseringstrening for magen er også ganske viktig for kne-helse, så greit å supersettene de overnevnte øvelsene med planke, magerulle på enten ball eller hjul avhengig av styrkenivå.

Takk, og lykke til med din trening og stevne selv. Smiley



Evis din sterke faen; hver gang jeg er innom loggen så har du prestert noen
jævlig gode løft. Ser ut som jeg må passe meg for deg i mark snart >Cheesy

Hehe, tror nok du er trygg en god stund til. Og så må du huske at jeg har 15kg kroppsvekt på deg også. Smiley Men artig at du er innom og følger med! Ser ut som du har 300 inne forresten, om du ikke allerede har løftet det?

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2056 : 15. april 2011, 22:15 »
15.04.11


Knebøy

1x6 - 132,5
1x5 - 160
4x3 - 170

Benkpress med stopp

1x4 - 115
1x3 - 127,5
2x3 - 135
2x2 - 145


Grei økt, droppet strakmark på slutten siden ryggen var litt stiv etter onsdagen.. brukte heller litt tid på å jobbe med hoftene. Kom seg litt.

Det var ellers bra fres i bøy og greit i benk. Noe som tyder bra for uken som kommer.

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2057 : 15. april 2011, 22:34 »
Sitat
Hehe, tror nok du er trygg en god stund til. Og så må du huske at jeg har 15kg kroppsvekt på deg også. Smiley Men artig at du er innom og følger med! Ser ut som du har 300 inne forresten, om du ikke allerede har løftet det?

Bryr meg egentlig veldig lite om forskjeller i kroppsvekt...man løfter det man løfter Smiley
Hadde faktisk tenkt å prøve meg på 300 i morgen hvis formen er god. Tror jeg har det inne, men er
bekymret for siste delen av løftet fortsatt, må kanskje låre opp vekten.
Hva er det forresten for program du trener, virker "morsomt"... 
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2058 : 18. april 2011, 23:49 »
18.04.11


Knebøy

1x4 - 165
1x2 - 182,5
1x2 - 192,5
1x1 - 205
1x1 - 215
1x1 - 227,5

Benkpress med stopp middels bredt grep

1x4 - 117,5
2x3 - 125
2x2 - 135


+noe hantelswings, pullthroughs med grønt strikk, magetrening og litt chins



Grei økt, seigt i knebøy men pers med 7,5kg. Mangler styrke i hoftene så får et bra stickingpoint midt i løftet.

Fortsatt noe stiv i ryggen etter markløften på onsdag så kuttet ut strakmark og kjørte litt lette øvelser istede.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2059 : 18. april 2011, 23:57 »
18.04.11


Knebøy

1x4 - 165
1x2 - 182,5
1x2 - 192,5
1x1 - 205
1x1 - 215
1x1 - 227,5

Benkpress med stopp middels bredt grep

1x4 - 117,5
2x3 - 125
2x2 - 135


+noe hantelswings, pullthroughs med grønt strikk, magetrening og litt chins



Grei økt, seigt i knebøy men pers med 7,5kg. Mangler styrke i hoftene så får et bra stickingpoint midt i løftet.

Fortsatt noe stiv i ryggen etter markløften på onsdag så kuttet ut strakmark og kjørte litt lette øvelser istede.
Bøyen var et sterkt løft med så mye mengde som du har i kroppen no Wink Så tenk når det blir formtopp. Blir stygge vekter da Grin Kjempe persing!

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2060 : 18. april 2011, 23:58 »
bra bøy Smiley grattis


sleit ikke du med noe patelloformralt snacks her for en stund tilbake? har du kurert skiten? hvordan var forresten symptomene dine?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2061 : 19. april 2011, 00:03 »
Bøyen var et sterkt løft med så mye mengde som du har i kroppen no Wink Så tenk når det blir formtopp. Blir stygge vekter da Grin Kjempe persing!

Får satse på at det kommer seg, bøyen er et seigt løft å få fremgang i for meg men det går litt etter litt. Smiley



bra bøy Smiley grattis


sleit ikke du med noe patelloformralt snacks her for en stund tilbake? har du kurert skiten? hvordan var forresten symptomene dine?

Takk skal du ha Smiley

Jo hadde litt irritasjon i låret som flyttet seg rundt fra innsiden/medialt til utsiden/lateralt i området over kneet. Det som hjalp var å få inn rotasjonen i hoftene og knærne ved hjelp av rulle skiten ut av IT-båndet, og trene smale, nøytrale knebøyvarianter (goblet squat og frontbøy).

Skikkelig seige greier men kom seg betraktelig når jeg begynte å rulle med på et PVC-rør rett før trening.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2062 : 19. april 2011, 00:16 »
i låret faktisk?

jeg har hatt noe rusk i kneet i langsomelige tider nå, og ruller nesten daglig, kanskje jeg må gå over på et pvc rør for å få ting til å skje.

min smerte er meget difus og nesten aldri på samme plass, det kan nesten kjennes ut som om jeg får litt væske i kneeet ved bevegelse, men om det er å gå opp 5 trapper eller løfte tung bøy som gir utslaget varierer fra dag til dag..

eneste som er konstant er når jeg sitter på ræva på en stol, løfter låret opp og ekstenderer beinet sakte ved kunn og stramme quads, så får jeg en stikkende smerte i kneet. (om jeg flekser glutes og hams i samma slengen kjenner jeg ingenting)

dog aldri noen direkte smerte under trening uavhengig av hvor tungt jeg løfter, bare et slags  ubehag enkelte ganger etter trening..

Har du noen stalltips å komme med tips?
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2063 : 19. april 2011, 00:25 »
i låret faktisk?

jeg har hatt noe rusk i kneet i langsomelige tider nå, og ruller nesten daglig, kanskje jeg må gå over på et pvc rør for å få ting til å skje.

min smerte er meget difus og nesten aldri på samme plass, det kan nesten kjennes ut som om jeg får litt væske i kneeet ved bevegelse, men om det er å gå opp 5 trapper eller løfte tung bøy som gir utslaget varierer fra dag til dag..

eneste som er konstant er når jeg sitter på ræva på en stol, løfter låret opp og ekstenderer beinet sakte ved kunn og stramme quads, så får jeg en stikkende smerte i kneet. (om jeg flekser glutes og hams i samma slengen kjenner jeg ingenting)

dog aldri noen direkte smerte under trening uavhengig av hvor tungt jeg løfter, bare et slags  ubehag enkelte ganger etter trening..

Har du noen stalltips å komme med tips?

Symptomer kan jo variere veldig fra person til person, selv med samme skeivstilling/dysfunksjon.

Men det jeg pleier å si til de fleste om dagen er å trene bulgarsk splittbøy i supersett med planke eller baklengs utfall i supersett med rollout eller reka på ball. Det virker som det hjelper på det meste.

Sånn ellers så trenger de fleste å forbedre rykkbøyen sin betraktelig, som forøvrig også er et løft som kan gjøres med smal (hoftebredde) og nøytral stand.. i hvertfall med vektløftersko. Øvelsen tar for seg det meste: skulder-, hofte- og ankelmobilitet, stabilitet i skuldre, hofter og midjen.. hjelper godt på alle tre styrkeløftene osv.. Smiley

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2064 : 19. april 2011, 00:26 »
Jeg er kåt jeg er våt, bøyen er et forbanna lett løft å få fremgang i for meg, så det flyr opp!!!




RIKTIG Grin

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2067 : 19. april 2011, 18:43 »
Fin bøy. Ifølge Kirketeigen er det minst 25 kg å gå på når du ennå ikke har begynt å jekke opp vektene i bøy, dvs at du burde ha 250 inne  Grin

Trene i morgen? Jeg skal til Dritvik med en protegé rundt 13-1330.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2068 : 19. april 2011, 18:46 »
Fin bøy. Ifølge Kirketeigen er det minst 25 kg å gå på når du ennå ikke har begynt å jekke opp vektene i bøy, dvs at du burde ha 250 inne  Grin

Trene i morgen? Jeg skal til Dritvik med en protegé rundt 13-1330.

Takk for det

Hehe stemmer, og helst skal man bomme en gang først for at det skal gå Grin

Jekkingen har blitt mye mindre men det er helt klart glutes og hams som ligger bak fortsatt, men forsåvidt fornøyd med at det har gått såpass fort å komme inn i de nye skoene.

Ja, jeg tar med meg Kjøleskapsmagneten og er der rundt den tiden!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #2069 : 19. april 2011, 22:40 »
19.04.11


Knebøy med stopp

3x3 - 140

Smalbenk uten stopp

3x3 - 117,5

Rykkmark fra heng

2x2 - 175

Slapp økt i dag, bare lett fjas.


Respekt! Solid løfting dette Wink

Takker, snart er du oppe på 42,5 uten å føle en ting selv Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!