Skrevet av Emne: The Atkins diet  (Lest 2599 ganger)

Utlogget bingeling

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

The Atkins diet
« : 25. april 2009, 14:09 »
eg har begynt med Atkins diet, men så lurte jeg på om jeg kan ha en spisedag 1 gang i uken på denne dietten. Man blir litt lei av å bare spise proteiner og fett og ikke noe karbohydrater. Så det jeg lurte på er om jeg kan spise litt karbohydrater kanskje 1 gang i uken, og kanskje litt godteri på den dagen?

Setter stor pris på alle svar Cheesy

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: The Atkins diet
« #1 : 30. april 2009, 16:13 »
Når du ikke spiser karbohydrater, eller får i deg ekstremt lite karbohydrater, så vil kroppen din gå inn i noe som heter ketose. Da bruker den kroppsfettet ditt som energikildet istedetfor karbohydrater. Ketosen varer helt til du begynner å hive i deg karbo. igjen. Hvis kroppen din f.eks er i ketose i 14 dager, får kroppsfettet ditt tilnærmet samme funksjon som karbohydratene hadde tidligere (du vil selvfølgelig føle deg slapp, men det er ikke poenget). Det betyr at du brenner mye fett, så lenge kroppen din er i ketose. Hiver du på med karbo. hver lørdag da, så stopper ketosen, og du må begynne på nytt igjen.

Utlogget bingeling

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: The Atkins diet
« #2 : 12. mai 2009, 22:38 »
Så da må jeg holde meg unna karbohydrater gjennom hele dietten? Tongue

Det kan bli vanskelig, men får gjøre mitt beste.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: The Atkins diet
« #3 : 12. mai 2009, 22:41 »
Er vel helt greit å spise karbs en dag i uken, med mindre du spiser ekstra kalorier gjør det ingenting.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: The Atkins diet
« #4 : 12. mai 2009, 22:50 »
Tja, du går jo ut av ketose, så kuren blir mindre effektiv. Vet ikke hvor lang tid man trenger for å komme inn i ketose igjen, dog.

Utlogget bingeling

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: The Atkins diet
« #5 : 12. mai 2009, 22:51 »
Men om det stopper den ketose prosessen så klarer jeg holde å meg unna. Drømmen er å se bra ut til sommeren ^^

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: The Atkins diet
« #6 : 12. mai 2009, 23:22 »
Det er litt invdividuelt hvor lang tid man bruker paa aa komme inn i ketose igjen, du kan jo kjoepe ketosticks paa apoteket og sjekke. Hva som er normalt, kan du jo soeke paa, og gaa utifra det.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: The Atkins diet
« #7 : 12. mai 2009, 23:42 »
Tja, du går jo ut av ketose, så kuren blir mindre effektiv. Vet ikke hvor lang tid man trenger for å komme inn i ketose igjen, dog.

Poenget med ketose er å gå ned i vekt samtidig som du holder deg mett, så lenge kaloriforbruket ikke blir større på spisedagen går du fortsatt ned i vekt like fort som du ellers ville gjort.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: The Atkins diet
« #8 : 13. mai 2009, 11:00 »
Poenget med ketose er å gå ned i vekt samtidig som du holder deg mett, så lenge kaloriforbruket ikke blir større på spisedagen går du fortsatt ned i vekt like fort som du ellers ville gjort.
Ketose er vel når glykogenlagrene dine er tomme, altså du er "tom" for karbohydrater, og kroppen bruker fett som energikilde istedet? Hvis du dytter i deg karb hver lørdag, vil vel kroppen gå ut av ketosen. Og da forbrenner du karb istedet for kroppsfett, ergo du vil ikke gå ned like mye.

Correct me if I'm wrong.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: The Atkins diet
« #9 : 13. mai 2009, 17:15 »
Ketose er vel når glykogenlagrene dine er tomme, altså du er "tom" for karbohydrater, og kroppen bruker fett som energikilde istedet? Hvis du dytter i deg karb hver lørdag, vil vel kroppen gå ut av ketosen. Og da forbrenner du karb istedet for kroppsfett, ergo du vil ikke gå ned like mye.

Correct me if I'm wrong.

Joda, du forbrenner karb i stedet for fett siden du har spist karbs. Du går ned like mye for det ettersom du spiser så lite fett/karbs at kroppen uansett må tære på fettlagrene for å dekke energibehovet.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Mathi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 191

  • Steinløfting i fjæra
Sv: The Atkins diet
« #10 : 13. mai 2009, 17:22 »
Det spørs egentlig hva du vil oppnå; er du ute etter å slanke deg ødelegger spisedagen litt, men hvis du trener vil du merke at du får ekstra energi etter spisedagen, og du vil greie å løfte mere kg.

Utlogget damnation

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: The Atkins diet
« #11 : 17. juni 2009, 02:50 »
en karbodag i uka ødelegger alt, kort og godt. det kan fort gå en uke før du er i ketose igjen. har selv kjørt lavkarbodiett, det er den letteste dietten å følge men samtidig den man må være strengest med. om du absolutt må variere med karber er det bedre å ha en spiseuke i måneden.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!