Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 349841 ganger)

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Sv: allmektig Gud
« #1005 : 22. januar 2009, 11:26 »
I`m not that smart, but I can lift heavy things

morni

  • Gjest
Sv: allmektig Gud
« #1006 : 22. januar 2009, 17:34 »
.......

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1007 : 22. januar 2009, 18:46 »
hold slikt griseprat ute av en seriøst diskusjon takk.

djeeeeze -_-

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1008 : 22. januar 2009, 22:48 »
Quote MB7: Tricepsmann er homo..... Unqoute   >Cheesy

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: allmektig Gud
« #1009 : 22. januar 2009, 22:59 »
Sitat
Kan jeg komme med et ydmykt spørsmål?
(Beklager min dårlige gramatikk, men skriver bestanig på trøndersk.. idiotisk egentlig, for min bokmål blir elendig... men nok om det, hehe..)

Er det ikke lett å bli hjernevaska av vitenskap??
Dere leser en artikkel og svelger den hel og tror blindt på det fordi noen bruker avangserte ord, og litt bilder og sier f.eks: "Ja, vi fant denne arten under en stein i egypt (bilde..) og den er karbondatert til 300 000 000 år gammel og er nok starten av alt dyreliv. (+ litt avangserte tall og kule ord.. så det høres ekte ut)"

Så tjener de masse penger på den artikkelen eller den rapporten og dere leser den og sier: "OI, det er da sannheten"..

Er det ikke lett å tro på feil grunnlag innen vitenskap? Det er jo mennesker om "lager" det og de er ikke feilfrie..

Med smil og positivitet; Joachim

her tar du jo helt rivende røskende galt.

forskjellen mellom religion og vitenskap er jo NETTOP DET AT VITENSKAPEN MÅ BEVISE SINE EGNE PÅSTANDER! de som da skriver en slik artikkel må altså dokumentere sinn forskning og sine forsøk for å vise til at resultatene deres er korrekte. tror du arkeologer blir rike? neppe.

styrken til vitenskapen er jo nettop det at vi ikke vet alt, og som du sier er vi bare mennesker som gjør feil. vitenskap er en læringsprosess. det driver oss framover =)

Nettop! Vitenskapen baserer sin kunnskap på konkrete observasjoner, eksperimenter, tester, utregninger m.m. Vitenskapsmenn begynte jo allerede på 1400-1500-tallet å måle, veie og teste den fysiske virkeligheten før de kunne konkludere, og fastslå at slik "VAR" noe.  Det hendte at de valgte feil metoder for å bevise forskjellige ting, men det kunne man fort finne ut av. Slik de fant fram til uttallige spørsmål vedrørende verdensrommet og jorda, og klarte å luke ut de som kom med falske påstander. Dette trodde jeg folk flest visste godt.
Power - squat  - rått

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1010 : 23. januar 2009, 01:17 »
Skulle sett programmet om darwin med Richard Dawkins istad på Nrk1. Det omhandlet NØYAKTIG denne diskusjonen. Og det var artig å se at de gærne kristnes argumenter var like dårlige som i denne tråden. Selv de med best snakketøy av de kristne hadde nøyaktig like dårlig argumenter som hansimann, og endte opp med å si at " jammen, gud er jo allmektig og buuhuhu". Og når Dawkins konfronterte dem, ble de bare barnslige og usaklige.

Som Dawkins sa; " Jeg har egentlig mest sympati med disse menneskene og deres ynkelige retorikk" Da mente han selvsagt at han har sympati med deres begrensede evne til å tenke logisk. Det har jeg også, jeg synes oppriktig synd på disse menneskene. Sad
Sa brura

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #1011 : 23. januar 2009, 01:28 »
Skulle sett programmet om darwin med Richard Dawkins istad på Nrk1. Det omhandlet NØYAKTIG denne diskusjonen. Og det var artig å se at de gærne kristnes argumenter var like dårlige som i denne tråden. Selv de med best snakketøy av de kristne hadde nøyaktig like dårlig argumenter som hansimann, og endte opp med å si at " jammen, gud er jo allmektig og buuhuhu". Og når Dawkins konfronterte dem, ble de bare barnslige og usaklige.

Som Dawkins sa; " Jeg har egentlig mest sympati med disse menneskene og deres ynkelige retorikk" Da mente han selvsagt at han har sympati med deres begrensede evne til å tenke logisk. Det har jeg også, jeg synes oppriktig synd på disse menneskene. Sad

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/450753

Har berre sett begynnelsen, men det virkar som eit veldig bra program!

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1013 : 23. januar 2009, 18:14 »
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1232707.ece

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/2008-2009/otprp-nr-22-2008-2009-/13/2/4.html?id=540710

Knut Storberget ønsker å innføre religionslov:

"I forslaget til ny straffelov fjerner regjeringen blasfemiparagrafen. I stedet skal rasismeparagrafen utvides til å gjelde hatefulle ytringer «slik at bestemmelsen ivaretar behovet for et strafferettslig vern mot kvalifiserte angrep på trossetninger og livssyn» for å verne «ulike religioner og den enkeltes religiøse følelser.»"

Så se til å få fortgang i denne debatten da folkens! Snart kan det være forbudt!!1!
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1014 : 23. januar 2009, 18:55 »
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1232707.ece

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok/regpubl/otprp/2008-2009/otprp-nr-22-2008-2009-/13/2/4.html?id=540710

Knut Storberget ønsker å innføre religionslov:

"I forslaget til ny straffelov fjerner regjeringen blasfemiparagrafen. I stedet skal rasismeparagrafen utvides til å gjelde hatefulle ytringer «slik at bestemmelsen ivaretar behovet for et strafferettslig vern mot kvalifiserte angrep på trossetninger og livssyn» for å verne «ulike religioner og den enkeltes religiøse følelser.»"

Så se til å få fortgang i denne debatten da folkens! Snart kan det være forbudt!!1!

Fy faen............... Speechless (snart bokstavlig talt)

står da dette :

"Departementet understreker at kritikk av troslærdommer eller ateistiske ytringer under enhver omstendighet vil være beskyttet av ytringsfriheten."

men "religiøse følelser" er såpass vagt og farlig.

Synes det er et stort steg i feil retning, og hemmer ytringsfriheten.


Edit:sorry for alle editene, vinglepetter...

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1015 : 23. januar 2009, 19:32 »
Fy faen............... Speechless (snart bokstavlig talt)

står da dette :

"Departementet understreker at kritikk av troslærdommer eller ateistiske ytringer under enhver omstendighet vil være beskyttet av ytringsfriheten."

men "religiøse følelser" er såpass vagt og farlig.

Synes det er et stort steg i feil retning, og hemmer ytringsfriheten.


Edit:sorry for alle editene, vinglepetter...

Som det blir antydet i artikkelen så blir det vel til at vi må lage Muhammedtegninger selv fra nå av. Jeg har et par skikkelig grove på lager, eneste problemet er at jeg ikke kan tegne.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1016 : 23. januar 2009, 19:46 »
Som det blir antydet i artikkelen så blir det vel til at vi må lage Muhammedtegninger selv fra nå av. Jeg har et par skikkelig grove på lager, eneste problemet er at jeg ikke kan tegne.

Hahaha Cheesy
Jeg har og gått å tenkt på grove muhammed/jesus/gud/allah o.l. tegninger, går og ler litt for meg selv Smiley

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1017 : 23. januar 2009, 20:09 »
Hahaha Cheesy
Jeg har og gått å tenkt på grove muhammed/jesus/gud/allah o.l. tegninger, går og ler litt for meg selv Smiley

Er litt ironisk da Smiley Muslimene dreper kristne i fleng, og har i mange år brent kors og brent masse dritt og angrepet kirker og brent de osv osv..
Men når vi TEGNER et bilde av Muhammed, NEI, da er grensa nådd! Da brenner de nasjonale FLAGG og hiver brennende flasker inn i Norske og Danske ambassader og dreper folk..
Ja, helt logisk..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: allmektig Gud
« #1018 : 23. januar 2009, 21:32 »
Fortell meg om de 2 første Korstogene Jokke, hvem drepte hvem der?
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1019 : 23. januar 2009, 22:20 »
Fortell meg om de 2 første Korstogene Jokke, hvem drepte hvem der?

Mhm... Er også bra om han sammenligner tallene. Hvor mange kristne er blitt drept og hvor mange muslimer...
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!