Skrevet av Emne: Full Styrketrening med vekter& Apparater 3 dager i uka?  (Lest 1361 ganger)

Utlogget Budd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Hei. Jeg trener regelmessig 2 økter om dagen. En økt på skolen, som varer i alt fra 45-90min, der har vi mest ballteknikk, løp og intervaller. Er nøye med kostholdet, så spiser litt mat innen 10 minutter etter økta, og et bedre måltid innen 1 time etter, for å få best mulig restitusjon. Trener også en andre økt på kvelden som varer i ca 1.5t. Jeg trener styrke med manualer og apparater 3 ganger i uka: mandag,onsdag og fredag. De andre dagene (tirsdag & torsdag) trener jeg kickboxing. Jeg vil få mest mulig ut av styrkeøktene mine på man, ons og fredag. Derfor trener jeg biceps, triceps, bryst, rygg, mage, skrå mage, skuldre og lår disse dagene. I motsetning til mange andre som trener man-fre og trener spesielle muskelgrupper hver av disse dagene.

Kommer Oppsettet mitt til å funke i lengden, kan jeg pådra meg skader eller må jeg legge helt om oppsette mitt? Klarer ikke trene utholdenhet, så styrke etter skolen og deretter en hard økt med kickboxing. Noen forslag og tips til hvordan jeg kan fike dette på best mulig måte?
-Budd

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Ser ut som at du har gjort det beste ut av din treningssituasjon. Du trener fullkropp(-ish i alle fall) i stedet for splitt og du trener styrke tre ganger i uka. Mer enn tre ganger i uka nytter ikke ettersom har annen trening du også driver med. Men du har ikke skrevet hvordan du trener styrke, og det er viktigst her.

Utlogget Budd

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Mandag, tirsdag og fredag trener jeg på treningstudio, der jeg trener hele overkroppen HVER av disse dagene. Trener de samme øvelsene hver gang, utenom noen apparater som er på treningsstudioet, som jeg bruker til å variere med. Trener markløft, benkpress, skråbenk, diverse andre muskeldeler med manualer og resten av kroppen som ikke har fått gjennomgått, tar jeg med apparater. Trener samme muskel del\ gruppe minst 6 sett, med minst 2 forskjellige apparater for å få variasjon. På kickboxinga trener vi mest med egenvekt (Push\Sit -ups, spensthopp)

Men vil jeg fortsatt få forbedring på styrkedelen, når jeg trener ALLE muskelgruppene ANNEN HVER DAG, isteden for å trene hver dag ,og splitte opp muskeldelene. Musklene får jo 1 dag med hvile, utenom litt egenvekt på kvelden?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!