Skrevet av Emne: Fra tjukkis til markert!  (Lest 18432 ganger)

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #15 : 14. januar 2011, 13:49 »
Hvis du syns det er vanskelig å holde kontroll på kostholdet, typ at du har lyst til å spise mer, så kan du jo prøve periodisk faste?
leangains.com

Da får du spise mye større porsjoner.

Kan dog bli litt vanskelig òg, ettersom det er ganske mye mat du skal ha innomhus.

Hehe, er stikk motsatt! Jeg sliter med å komme opp på 2800 - 3000 kcal (prøvde nøtter, men sliter med å få det ned). Men får teste det jeg har satt opp en uke nå, så får jeg spørre og grave om det ikke gir resultater.
Hadde helt ærlig syntes det var bedre om jeg måtte kutte ut kalorier, istedetfor å grave frem kalori-kilder.
Sånn har det bare blitt når den usunne maten og sjokoladen er kuttet ut..

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #16 : 21. januar 2011, 08:06 »
Uke 1: 122,0 -> 121,6kg.
Uke 2: 121,6 -> 120,4kg.

Har denne uken gjort store endringer i kosten. Eller, har mest vært et "forsøk" for å se hvordan en litt stor nedtrapping på kalorier og en ganske stor nedtrapping på karbohydrater vil fungere. Vekta sto stille de første 3 dagene denne uka, men etter å ha gjort endringene som nevnt over kom resultatene fort. Har de siste 3-4 dagene spist noe sånn:

Energi:   1717
Fett:   41.91
Karbohydrat:   97.08
Protein:   232.74

Planen fremover er å holde dette kostholdet på treningsfrie dager og spise mer på dager hvor jeg trener. Prøvde dette kostholdet på en treningsdag og følte meg litt slapp, ikke mye, men nok til at jeg må oppjustere matinntaket på treningsdager.
Må i starten prøve å lære meg å kjenne kroppen og vite hvordan den reagerer på forskjellige ting, slik at jeg kan finne en jevnlig og fin vektnedgang.

Resultatene denne uken har vært en god motivator, så la oss håpe det fortsetter! Målet til neste fredag er 119,5kg. Ønsk meg lykke til!

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #17 : 28. januar 2011, 13:59 »
Uke 1: 122,0 -> 121,6kg.
Uke 2: 121,6 -> 120,4kg.
Uke 3: 120,4 -> 119,0kg

Fornøyd med nedgangen denne uken også! Målet var jo 119,5kg og å miste den ekstra halvkiloen hjelper selvfølgelig på motivasjon og er et steg nærmere målet.

Jeg har slitt en liten stund med beinbetennelse i begge beina nå, noe som gjør at jeg ikke kan løpe på asfalt. Har ei lysløype her i nærheten men blir nok dårlig tatt imot om jeg løper i den, så det har blitt med gåturer. Da gåturer ikke blir like hard trening har jeg valgt å gjøre dette 5-6 ganger i uken (1t 15m-turer ca), noe som har vist seg å fungere. Trener fortsatt med manualene mine 3 ganger i uken og synes og det går veldig greit.

Kostholdet har jeg vært streng på disse to ukene noe jeg absolutt kommer til å fortsette med. Det skal nok ha mye av æren for nedgangen sålangt.
For å nå målet mitt på -25kg på 207 dager må jeg brenne vekk 3,6kg per måned. For å klare målet den første måneden må jeg ned på 118,4kg til neste fredag, noe jeg tror skal gå veldig greit. Håper på 118 blank eller litt under, da det sikkert er greit å ligge litt foran planen til de siste kiloene skal vekk, noe jeg tror vil bli mye tyngre enn de første, men det vil jo tiden vise!

I dag som det har vært veiedag er det på tide å kose seg med en 100g sjokolade igjen før en ny uke med bra innsats!

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #18 : 04. februar 2011, 09:31 »
Uke 1: 122,0 -> 121,6kg.
Uke 2: 121,6 -> 120,4kg.
Uke 3: 120,4 -> 119,0kg
Uke 4: 119,0 -> 117,6kg

Måned 1: 122 -> 117,6kg

Min andre uke på rad hvor jeg har gått ned 1,4kg. Føler jeg har god kontroll på vektnedgangen nå og lært ganske mye om hvordan kroppen reagerer på forskjellige ting. Siden nedgangen har gått så greit den første måneden, tror jeg 4kg blir enkelt i denne andre måneden også!

_____________________________________________________________________________________
De to siste ukene har en vanlig dag sett slik ut:

Frokost:

2 skiver birkebeinerbrød
18g kokt skinke
2 skiver Norvegia lett ost
5dl ekstra lett melk

Lunsj:

Om jeg er på skolen: (3 dager i uken)
Ost og skinke salat fra bama

Om jeg er hjemme:
250-300g kylling og salat

Middag:

Ørret/Laks/Wok med kylling eller andre godsaker. Kjøtt og grønnsaker for det meste.

Kveldsmat:

250g svinestrimler
Salat
En dæsj tacosaus.

I løpet av dagen spiser jeg også 2 applsiner og drikker rikelig med vann.

Dette ser sånn ca sånn ut:

Energi:   1815
Fett:   49.32
Karbohydrat:   110.69
Protein:   179.23
______________________________________________________________________________________

Med dette kostholdet føler jeg meg ikke sulten og kroppen føles veldig bra. Om vektnedgangen stopper opp/blir kraftig redusert vil jeg øke inntaket opp ~500kcal og øke treningsmengden.

Når det gjelder trening sliter jeg såpass med senebetennelse i beina og jeg kommer derfor til å fortsette med gåturer på ca 1time og 15min 5-6 ganger i uken. Styrketrening med manualer 3 ganger i uken fortsetter også som vanlig. Trives med treningen slik det går nå og resultatene er på vei!

I dag blir det oppkarbingsdag + et liten sjokolade, noe jeg gleder meg veldig til! Har i løpet av den første måneden ikke spist usunt utenom på disse fredagene, noe jeg er ganske stolt over egentlig. Sjokoladene i butikkhyllene skriker til meg, men jeg har hver gang klart å overlegent gå rett forbi!

Ny logg på Fredag hvor jeg håper nedgangen har vært ned 1kg eller mer! Jeg ligger nå 0,8kg foran skjemaet, men som jeg har sagt før er det nok en fordel å ligge litt foran skjemaet til de siste kiloene skal av.

God helg!

Utlogget |||=-HaH-=|||

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 361
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 361

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #19 : 09. februar 2011, 08:34 »
Jævlig bra at du kjører strict på maten, de måltidene ser gode ut, og ser den at det kan virke mye. Noen som sa at mat er 70% og trening 30%..

Skal fra 1mars kjøre mer strict selv, og vil bruke din plan som mal tror jeg. Post mer Smiley

KJØR PÅ !!! Du virker disiplinert og kunnskapsrik nok til å klare detta. Som jeg har erfart, går det saktere nedover på vekta etter at allt vannet er borte, men til gjenngjeld bør du flytte motivasjonsfaktoren til rent utseende når den tid kommer. Har begynnt å se forskjeller nå som er driit bra, og DET er så jævlig konge hahaha Smiley





man-fre 06:20 - 07:40- lør-søn: stengt
med forbehold om utmattelse.

Treningslogg | Morgentrimmerens Feltsekk rev1 | Grønnsaker i 2L Saus

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #20 : 11. februar 2011, 08:22 »
Måned 1: 122 -> 117,6kg

Uke 5: 117,6 -> 116,5kg

Ukene tidligere har vært veldig bra, denne har vært grei. Maten har det gått greit med, til tross for en liten smell på søndag hvor det ble lasagne til middag - med kyllingkjøttdeig riktignok, men likvel ikke et sunt måltid. Den dårlige samvittigheten var på plass hvertfall, så da prøver man å holde seg unna slike feller i senere tid.

De andre måltidene har vært bra og det gir stadig resultater. Min "spesialitet" med strimlet svinekjøtt med tacokrydder og salat er en gjenganger i huset. Litt sukkerfri fanta må det vel være lov til å kose seg med, bare det ikke blir FOR ofte.




For treningens del har jeg slitt litt med tiden til å kunne gå den times-lange turen hver dag denne uken, så har bare blitt 4-5 av dem. Selv om det sikkert ikke er riktig føler jeg at disse turene holder kroppen i gang og at det påvirker vektnedgangen en del, til tross for at det ikke er voldsomme kcal-mengder som blir brent bort. Kanskje derfor jeg gikk ned 0,3kg mindre enn jeg har gjort de siste to ukene?

Denne uken blir det å prøve på en daglig tur igjen og fortsette med det bra kostholdet. Målet er å miste 1kg, så tar jeg heller alt over det som en bonus.

Motivasjonen er ikke noe problem da jeg ser litt forskjell og merker forskjell. Har allerede måtte kjøpe en størrelse mindre bukser, og beltet på buksa må strammes et hakk for hver uke som går (hvertfall nå i starten), så det føles bra!

God Helg folkens!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #21 : 11. februar 2011, 08:46 »
Fantastisk fremgang med en buksestørrelse ned. Blir spennende å følge deg videre Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #22 : 18. februar 2011, 12:17 »
Måned 1: 122 -> 117,6kg

Uke 5: 117,6 -> 116,5kg
Uke 6: 116,5 -> 115,1kg

Tilbake på gode gamle 1,4kg ned! Det føles selvfølgelig bra, og jeg er veldig glad for at ikke vekta begynner å bremse ned enda! Dette lover bra!
Er nå ferdig med uke 6 og har gått ned ca 7kg. Det vil si at jeg ligger et lite stykke foran skjemaet så langt (kan faktisk gå ned 100g de to neste ukene for å være etter skjemaet når 2 måneder har passert).

Har denne uken spist perfekt igjen (etter min bok hvertfall), og fått trent en god del. Kanskje ikke like mye som jeg håpte, men resultatene kommer!

Nå har jeg vinterferie noe som vil si hyttetur. Her blir det obligatorisk å drikke en av kveldene, så da unner jeg meg det, og dropper heller spisedagen neste fredag. Tar det med måte, og siden jeg ikke har drukket alkohol enda i 2011 så bør det vel gå greit med en litt fuktig kveld. Kan jo ikke gå FOR mye utover det sosiale livet dette heller...

De første 7 kiloene har som sagt gått veldig lett (hvem sa slanking var vanskelig?), men jeg kan ikke si at jeg ser så veldig stor endring. Kanskje litt, men ikke mye. Merker forskjellen gjør jeg jo,men... Håper de neste 7 kiloene gir større utslag på hvordan jeg ser ut og gir meg nok et motivasjonsboost (selv om det egentlig ikke er nødvendig da jeg svever på en sky når det gjelder slankingen). Har på en måte blitt en hobby! Wink

Til slutt vil jeg si det er veldig hyggelig med fine tilbakemeldinger av dere! Tusen takk Smiley

Ha en fin helg, så snakkes vi om en kilo eller to!

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #23 : 25. februar 2011, 12:48 »
Måned 1: 122 -> 117,6kg

Uke 5: 117,6 -> 116,5kg
Uke 6: 116,5 -> 115,1kg
Uke 7: 115,1 -> 113,3kg

Uke 7 av dietten/slankingen over og jeg kan notere en rekord! Ned 1,8kg smaker godt, men veldig overraskende...

Ble småsyk på fredag. Vond hals og verking i hele kroppen, men matlysten var der så jeg spiste bra frem til Tirsdag. Da var det hyttetur på gang og det ble taco og en god dose alkohol (for første gang i år) + sjokolade i moderate mengder. Formen har vært såpass laber at jeg ikke har trent en eneste gang denne uka, og tross alt dette har jeg gått ned såpass mye.. Merkelig, men godt! Trodde det kanskje var tap av vann for det meste, som skulle komme tilbake, men det ser ikke slik ut.

Uken som kommer blir nok en bedre uke! Trening og fortsette med det riktige kostholdet så blir nok det en knalluke!

Da har jeg gått ned nesten 10kg, og målet til fredag er å ha gjort det. Altså ned 1,3kg. Ønsk meg lykke til!

God helg!


Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #24 : 25. februar 2011, 13:38 »
Så bra, det bør gi deg god motivasjon videre.

Masse lykke til og god bedring!
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #25 : 04. mars 2011, 08:22 »
Måned 1: 122 -> 117,6kg

Uke 5: 117,6 -> 116,5kg
Uke 6: 116,5 -> 115,1kg
Uke 7: 115,1 -> 113,3kg
Uke 8: 113,3 -> 112,0kg

Måned 2: 117,6 -> 112kg

Det gikk akkurat det! Nå er 10kg borte og det føles jo veldig bra å kunne skrive! Dette har jeg gjort over 2 måneder, så jeg ligger et stykke foran skjemaet med "25kg på 207 dager". Etter 3 måneder skulle jeg ha gått ned 10,8kg, så jeg har 3-4 uker til overs! For øyeblikket må jeg ta bort 15kg på 149 dager. Dette vil igjen si at jeg må gå ned 0,7kg i uka frem til august, noe som for øyeblikket ser veldig lett ut, men plutselig stopper det vel opp.

Formen er kommet seg betraktelig fra forrige uke og jeg har fått trent en del. Føler på en måte det er litt for gitt siden den ene uka jeg ikke trente noe, gikk jeg ned en halvkilo mer enn jeg til vanlig gjør, men det er nok tilfeldigheter. Maten har det gått ganske bra med, men for første gang sprakk jeg litt da sukkersuget på lørdag, etter spisedagen min, ble for stort og det gikk ned en sjokolade. Den dårlige samvittigheten var hvertfall på plass, og sørger nok for at jeg ikke går på samme smellen denne helga!

Resten av uka har gått veldig bra. God og sunn mat! Urtemarinert kyllingfilèt er en av yndlingene - selvfølgelig med den høyt elskede gule paprikaen:



Målet for neste uke setter jeg til ned 1,3kg, så med god trening og strengt kjør på maten håper jeg å melde om 110,7kg neste Fredag! I dag er det oppkarbing + en sjokolade, noe som jeg selvfølgelig gleder meg til!

God Helg folkens!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #26 : 05. mars 2011, 14:37 »
10 kg på to måneder er fantastisk bra! Følger spent med videre så stå på! Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget tjukkisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 154

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #27 : 11. mars 2011, 08:14 »
Måned 1&2 122 -> 112kg

Uke 9: 112 -> 111,3kg

Aiaiai, litt kjipt med første uken hvor jeg ikke klarte målet mitt. Har vært en litt rar uke. Etter spisedagen har jeg ALLTID gått ned 100g, til tross for at jeg trodde det var normalt å gå opp pga vann osv. Denne gangen ble plutselig jeg normal også, og veide 1,6kg mer dagen etter spisedagen.
Mulig det er feil det jeg tenker, men det virket som om kroppen brukte for mye tid på å få bort disse 1,6kg til at jeg kunne klare å gå ned noe mer enn 0,7kg denne uka.
Uansett, det er jo 0,7kg i uka jeg må klare for å nå målet mitt, så jeg tar det med et smil om munnen!

Vært litt slapp med treninga denne uka. Sliter fortsatt med senebetennelse i beina og må ty til gåturer, noe som er litt kjedelig i lengden. Gleder meg derfor som et barn til det er trygt å ta frem sykkelen og klatre opp bakkene. Bra trening og jævlig artig, så det blir bra! Håper det er under en måned til det skjer.

Maten har det gått veldig bra med denne uka. Enkelt og greit har jeg spist etter planen og er jo fornøyd med det.

Merker at selvtilliten begynner å stige i takt med at kiloene går av, og jeg ser endelig en ganske stor forandring selv. Angrer litt på at jeg ikke tok et "før-bilde" når jeg startet opp med dette prosjektet, men men...

Målet til Fredag blir..... hm, sier 110kg blank, selv om det kanskje er litt optimistisk etter denne 0,7-uka, men får trene bedre og fortsette med det gode kostholdet så skal jeg vel klare å komme meg tilbake på -1kg eller mer i uka.

God helg til alle!


Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #28 : 11. mars 2011, 08:55 »
Veldig bra resultat 2thumbsup

Første jeg tenkte da jeg leste første post var, dette kommer legger og knær til å slite med. Og som helt normalt når en er litt tung, fikk du også en smell. Samme skjedde med meg når jeg begynte og jeg var 25kg lettere. Kan sterkt anbefale å holde deg unna asfalt, og også være forsiktig med tredemølle. Heller løping i skogen som du gjør, sykkel eller bratte motbakker som brenner vel så mye kcal som jogging.


Lykke til videre.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Slankeprosjekt - 25kg, 207 dager
« #29 : 11. mars 2011, 10:00 »
Jeg opplevde akkurat det samme som du beskriver her, da jeg var på mitt største så påvirket ikke en spisedag nedgangen min stort, dvs. jeg veide ofte mindre eller det samme etter spisedagen sammenlignet med dagen før. Dette skjer aldri nå lenger, jeg vet ikke hvorfor men det har nok sine naturlige årsaker. Som du sier så tar det litt tid å bli kvitt det igjen (noen dager) og vektnedgangen den følgende uken blir ikke så stor. Jeg løste det ved å ta bedre kontroll over spisedagen, spise mindre rett og slett, hvertfall mindre av de raske karbsene som var synderen for det meste av vannet jeg dro på meg.

0,7 er uansett bra og du ligger jo fortsatt foran skjema totalt sett så ikke gi deg.

Du er ikke alene om å glede deg som et barn til sykkelen kan dras frem, jeg klarer knapt vente! Cheesy

Om ikke du tok et før-bilde så ta et nå, det blir store forskjeller å se uansett Smiley
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!