avstemning
Spørsmål: Skal du ta svineinfluensavaksinen når den kommer?
Ja, jeg er i en risikogruppe - 1 (2.1%)
Ja, selv om jeg er frisk ønsker jeg ikke å bli influensasyk og vil være på den sikre siden - 5 (10.6%)
Nei, jeg er villig til å gjennomgå en influensa og satser på at den blir mild for meg - 26 (55.3%)
Nei, tør ikke pga den ikke er tilstrekkelig testet - 4 (8.5%)
Skal isolere meg i kjelleren de nærmeste 3-5 årene så det er ikke en aktuell problemstilling - 4 (8.5%)
Usikker - 7 (14.9%)
Stemmer totalt: 45

Skrevet av Emne: Avstemning: Alle vil få tilbud om svineinfluensavaksine - tar du den?  (Lest 3501 ganger)

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Vi er nå i første uke av den frie smitten av svineinfluensa. I de kommende ukene kan opptil 30 % av den norske befolkning bli syke av denne influensan, med en estimert topp rundt den 14. september med 300,000 syke per uke.

Dette er for de aller fleste en mild influensa. Men forskjellen fra vanlig influensa, er at den har vist seg å ta livet av friske unge mennesker. 30 % av de som døde av denne influensaen i England var unge, og de var enten helt frisk, eller hadde mild sykdom som forhøyet blodtrykk eller diabetes 1. Derfor er det så mye oppmerksomhet både fra myndighets - og mediehold.

Rundt 1. oktober kommer svineinfluensavaksinen. Vi som trener liker som oftest ikke å bli satt ut av sykdom - og vi er vel over gjennomsnittet opptatt av helse.

Lurer i den anledning på hvor mange av medlemmene på treningsforum som vil ønske å ta svineinfluensavaksinen, som vil bli tilbudt alle personer i Norge. Har også flettet inn en tilleggsbegrunnelse i svaralternativene - hvis det er noe ytterligere man vil tilføye så er det bare å svare i denne tråden.

(Setter også pris på om folk kan unngå å komme med urealistiske konspirasjonsteorier i akkurat denne tråden, der fins andre tråder for dette.)

Jeg for min del vil komme til å ta vaksinen som blir tilbudt, og frem til da holde streng hygiene og holde meg mest mulig unna store folkeansamlinger.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget prizm-image

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 94
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 723

nei jeg kommer ikke til å ta den
jeg vil holde kroppen min så uberørt som mulig av alle former for medisiner og vaksiner
VEIKING-POWER FOREVER AZZ
STEI KLIN WITT TJIKKEN ÆND REIS
BOLING AR FÅRR PUSSIS
NO PAIN NO MØSSEL-GAY-NING

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Jeg kommer ikke til å ta den, og ingen av svaralternativene passer...
 
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Karky

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

du trenger ett svaralternativ for de som unngår den fordi de ikke vil støtte den onde legemiddelindustrien.

Jeg vet ikke om jeg vil ta den.. er litt skeptisk ettersom det vil være en ny vaksine uten noe testing for langtidsvirkninger.

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Hva med oss som alt har fått den?

Utlogget Espenc

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 837
  • Honnør: 278
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 837

  • It's All About The Aesthetics!
Er usikker.. men får se hva som skjer. Arbeider jo i barnehage med rundt 100 barn.. så jeg er vell i en risikogruppe Shocked Men uansett usikker på om jeg vil takke ja til vaksinen.
Alder: 1989
Vekt: 95kg~
Høyde: 1.83

Benk: 1x120kg
Bøy: 1*172.5kg 19.02.13
Frontbøy 1x130kg 05.03.13
Mark: 1*200kg 03.04.12
Militæpress: 1*80kg 16.02.13
Clean & Jerk: 1.90kg 26.02.12

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=76095.0 Treningslogg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=81042.0#msg1154832 Bildelogg.

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Bare ynklige pyser blir smittet, så nei... Grin
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

hvorfor i heiteste ikke ta den?

regner med alle oss i forsvaret får den på tvang.

dette er like idiotisk som alle andre vaksine-nektere. dere lar en sykdom leve som tar livet av mennesker. takk skal dere ha Smiley

Utlogget Tannfeen

hvorfor i heiteste ikke ta den?

regner med alle oss i forsvaret får den på tvang.

dette er like idiotisk som alle andre vaksine-nektere. dere lar en sykdom leve som tar livet av mennesker. takk skal dere ha Smiley

Jeg betrakter det å ikke ta vaksinen som et bidrag til naturlig utvalg. Kanskje menneskeheten vil takke nettopp oss som ikke tar vaksinen om noen hundre år.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Jeg betrakter det å ikke ta vaksinen som et bidrag til naturlig utvalg. Kanskje menneskeheten vil takke nettopp oss som ikke tar vaksinen om noen hundre år.

like mye et bidrag som å ta livet av folk med downsyndrom siden de "egentlig ikke ville klart seg".

bare fordi vi er et produkt av naturlig utvalg betyr ikke vi trenger å leve i en "dog eat dog"-verden, som richard dawkins så fint sier det. muligens verdens største ekspert på emnet.

og hvorfor skulle de takket oss? har du noe som tilsier dette eller tar du det bare rett ut av rævva?


Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
like mye et bidrag som å ta livet av folk med downsyndrom siden de "egentlig ikke ville klart seg".

bare fordi vi er et produkt av naturlig utvalg betyr ikke vi trenger å leve i en "dog eat dog"-verden, som richard dawkins så fint sier det. muligens verdens største ekspert på emnet.

og hvorfor skulle de takket oss? har du noe som tilsier dette eller tar du det bare rett ut av rævva?


når alle som har tatt vaksinen har dødd av aids og kolera så sitter de andre igjen og må føre verden videre.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Tannfeen

like mye et bidrag som å ta livet av folk med downsyndrom siden de "egentlig ikke ville klart seg".

bare fordi vi er et produkt av naturlig utvalg betyr ikke vi trenger å leve i en "dog eat dog"-verden, som richard dawkins så fint sier det. muligens verdens største ekspert på emnet.

og hvorfor skulle de takket oss? har du noe som tilsier dette eller tar du det bare rett ut av rævva?



Nei, det er ikke det samme som å ta livet av mennesker.

Personer med Down's syndrom er forresten som oftest sterile og reproduserer sjelden.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Nei, det er ikke det samme som å ta livet av mennesker.

Personer med Down's syndrom er forresten som oftest sterile og reproduserer sjelden.

jo det er det samme i den form at du vil "naturlig utvikling" gå sin gang. da hadde ikke slike mennesker overlevd, og da vil ikke folk som egentlig skulle dødd av svineinfluensa heller overlevd.

alt vi mennesker skaper og gjør ER en del av den evolusjon/naturlig seleksjon, fordi vi er et produkt av samme system.

so what om de er sterile? de blir laget av friske mennesker uansett.


Utlogget Gaffel

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 400
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 400

  • kose?
Nei, jeg er villig til å gjennomgå en influensa og satser på at den blir mild for meg
sterk,blid og ronkefri

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Forrige gang var vaksina verre enn influensaen:
Sitat
Bakgrunnen for de britiske myndighetenes frykt er bruken av vaksine mot svineinfluensa i 1976 i USA som førte til 25 dødsfall - mens bare en person døde av svineinfluensa. 500 personer ble alvorlig syke av vaksinen.

Vaksinasjonsprogrammet ble stoppet etter ti uker, og myndighetene måtte betale flere millioner dollar i erstatning til de omkomnes familier.
http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=557231

Så 25 døde av vaksina + 500 alvorlig syke (og som regel er det mørketall) mens en døde av influensa. Artikkelen sier for øvrig videre at dagens vaksine er "svært forskjellig". Men vaksiner blir aldri testet for langtidsbivirkninger som f.eks. kreft. Vaksiner inneholder også X antall DNA-fragmenter som ikke er gjort rede for. Nei, utdann dere, folkens angående vaksiner, bivirkninger og og nytteverdi, og ikke bare stol på de farmasøytiske firmaene uten videre. 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!