avstemning
Spørsmål: Jeg vurdere den nye kappi logoen som
svært bra
bra
likegyldig
mindre bra
misslykket

Skrevet av Emne: NYHETER ankommet sjekk KAPPI på facebook  (Lest 103627 ganger)

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nye takter og ny sesong
« #645 : 26. august 2009, 09:37 »
Jeg skjønte heller ikke logikken der..

Å klare å tyne seg ned til godkjent dybde på 140 kg kan vel ikke være positivt for noen andre enn de som har 130 eller mindre som pers?


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nye takter og ny sesong
« #646 : 26. august 2009, 09:44 »
jeg har prøvd meg på en kostplan som jeg nå klarer å ha 1-3 av 7 måltider korrekt.

Et godt måltid som jeg anbefaler er
1 x extreme polarbrød
magerost i stedet for smør
salat, frukt og grønnsaker etter smak
3 skiver lett norvegia
3 skiver kost skinke
5 dl melk av et eller annet slag (lett/extra lett eller letter litago)

Kcal         ca 520 kcal
Proteiner drøyt 40 gram
Fett         ca 12 gram
Fiber       ca 7 gram
Kroner    17-25 (avhengig om du kjøper 1/2 liter eller liter med melk)

Utlogget Store Mage

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 725
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 725

  • SDVV SC
Sv: Nye takter og ny sesong
« #647 : 26. august 2009, 11:52 »
Mat er viktig, selv har jeg gått ned 13 kg etter at jeg la opp. Trener mer enn før, men helt andre ting Smiley

Og tusen takk for den svarte dingsen til bøy/benkstativet du sendte i posten.
Sølv NM benkpress 2011 og 2012
Stevneperser: 255 - 180 - 230

Konkurrerende utøver - styrkeløft - Røros SK



Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nye takter og ny sesong
« #648 : 14. september 2009, 08:02 »
Godt å høre.

Mat er viktig, selv har jeg gått ned 13 kg etter at jeg la opp. Trener mer enn før, men helt andre ting Smiley

Og tusen takk for den svarte dingsen til bøy/benkstativet du sendte i posten.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nye takter og ny sesong
« #649 : 14. september 2009, 08:08 »
Gårsdagen trening var å bære renska greiner som straur, grasklipping, improvisorisk taktekking, lensing samt kapping og stabling av ved.

Noen erfaringer av effekter av kappekoppløfttrening forran pcen er:
- Knapt med tiltakslyst til fysiske utskeielser i heimen
- Når man ført må gjøre tyngre arbeid enn å klippe plena blir man fort svett
- Når man er igang med litt tyngre arbeid bir man fort anpusten
og sånn gjenntas proseesn til man ikke gidder mer.

Dage etter er man støl i latsen og skuldra. Er litt fornøyd da økta varte i fem timer  biggrin

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Nye takter og ny sesong
« #650 : 01. oktober 2009, 13:13 »
Kappi har fått ny Logo som vil være logoen for firmaet. I tillegg vil Titan patriot logo med kappi.no være på Titan tøy.

Kom gjerne med kommentarer.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NY Kappi Logo
« #651 : 01. oktober 2009, 13:31 »
Først inntrykk er at den ser både kul og original ut.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: NY Kappi Logo
« #652 : 01. oktober 2009, 13:37 »
Fikk assosiasjoner til Kilroy eller en slags opplevelses park eller noe myntet på eventyr - helst noe afrikansk. Kunne vært fra et spill også.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: NY Kappi Logo
« #653 : 02. oktober 2009, 15:34 »
Fulle lager med Titan Toro 10mm Lever belter til styrkeløft og benkpress (ankom i dag)

Rosa knebind og hådleddsbind a Titan Max RPM for det mer forfenegelige kjønn.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: NY Kappi Logo og ROSA bind
« #654 : 02. oktober 2009, 18:19 »
Fulle lager med Titan Toro 10mm Lever belter til styrkeløft og benkpress (ankom i dag)

Rosa knebind og hådleddsbind a Titan Max RPM for det mer forfenegelige kjønn.

Du har ikke knebind i leopardmønster for oss som liker glam-metal a?
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: NY Kappi Logo og ROSA bind
« #655 : 06. oktober 2009, 18:14 »
Jeg sitter her nå er temmelig opprørt over merkelig/uakseptabel oppførsel:

Min feil er at jeg gikk inn uten å spørre og glemte å betale inngang for 15 min.

Her er klagen jeg sendte inn til Nydalen Atletica:

"I dag 06/09-09 Skulle jeg gi litt rettledning til en blivende konkurrerende styrkeløfter som jeg selv har satt opp program til. Dette har ikke været noe problem på noen andre senter i Oslo verken gratis (bla Toppidrettssenteret, Condis Stovner) eller mot betaling dvs. inngang Bla sentrum squash og trening, Condis Lørenskog.

Under en relativ lite konstruktiv samtale fikk jeg beskjed om av en instruktør (daglig leder?) at dette ikke kunne skje hos han. Han mente at jeg ikke skjønte hva som var problemet for jeg ikke så hva som var feil mens han pratet med meg og forlangte min oppmerksomhet. Dette var noe av sannheten, men er urelevant da han påkaller seg min oppmerksomhet. Jeg har lært mine pedagogiske prinsipper hos NSF og gjennom en styrkeløft karriere på snart 18 år, det han tok  jobbet vi videre med og utøver hadde ikke alt utstyret som han normalt skulle ha med seg så vi improviserte litt.

Under samtalen viser det seg at han ønsker ført at flere styrkeløfter skal trene der men ikke at de skal ha trenere som meg selv (selv har han ikke styrkeløft kompetanse). Dernest måtte en evt. trener trene der selv, men da jeg ville betale var ikke dette aktuelt og på toppen av dette ga han det til min utøver (snakk om uheldig oppførsel). I min trener gjerning er det best å ikke trene selv hvis man skal trene andre dette er ting man lærer bort i trener kursen til Norges styrkeløft forbund, der jeg har gjennomført trener 3. jeg har vært trener for meg selv som flere ganger norgesmester i aldersbestemte klasser, avdøde Jan Tore Robøle, Baltisk mester olav Kompelien, rekord holder Joachim Skaaren og er en betrodd hjelper for fem ganger kongepokal vinner Asbjørn Randen.

Det er flere punkter i denne uenigheten, bland annet pedagogisk teknikk, der prøve og feile, og på hvilken intensitet man skal trene teknikk er riktig.

Til slutt ber jeg deres personal om å la være å bruke makt for å holde tilbake personer som skal hente sine ting for å gå. Jeg minner om at man kun kan bruke makt for å beskytte seg eller andre. I dette henseende ber jeg om redgjørelse for hvorfor han måtte bholde igjen er fredelig mann som var uenig i hans vurdering og ville betale og går for å bli ferdig med denne svært uheldige episoden for Athletica Nydalen

Dette vil jeg ha svar på:
1. Vil dere ha konkurrerende styrkeløftere?

2. Er det greit at konkurrerende utøvere har med seg trener?

3. Er det greit at en trener følger opp en person og ikke skal utøve trening selv selv?

4. Er det greit at idrett ikke nødvendigvis er sunt og sikkert?

5. Da ikke deres personale har tilstrekkelig kompetanse til å trene konkurrerende utøvere, hvordan vil dere løse det om dere vil ha konkurrerende utever uten hans trener til stede?

Det er sjelden jeg møter på så slik oppførsel som jeg har i dag og dette vil selvfølgelig bli behørig kommentert på ulike fora om ikke en tilfredsstillende løsning forfinnes innen tidspunktet under.

Jeg ønsker svar innen 0809 klokka 1200.

Om du ønsker å sjekke min referanser så gi beskjed."

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NY Kappi Logo og ROSA bind
« #656 : 06. oktober 2009, 18:20 »
Tåpelig hvis det forløp slik du beskriver.

Jeg kjenner deg som en positiv og konstruktiv mann, og tror ikke det er mulig å bli sinna på deg slik du beskriver her.

gidder du fortelle hva som skjedde, jeg har jo lest klagen, men beskriv hvordan det forløp fra du kom og hvorfor han reagerte på at du var der?

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: NY Kappi Logo og ROSA bind
« #657 : 06. oktober 2009, 19:43 »
For en mnd tid siden satte jeg opp et opplegg til en kamerat fra studiet som vil bli så sterk og jeg forslo å begynne med styrkeløft. I dag tenkte jeg at jeg kunne hjelpe han siden jeg hadde litt tid 15-30 min
Vi gikk inn og det var åpent så jeg tenkte ikke over at jeg tuslet forbi skranken uten å spørre eller betale som trener fordi det er jeg vant til. På vei inn i treningssalen spør vedkommende meg om det er noe han kan hjelpe med (et spm. som jeg hater, prinsipp nr en i enhver kundesetting ikke gjør kunde hjelpesløs ved å spørre den om hjelp) jeg takket nei.

Utøver varmer opp

Ulrik (OSK) kommer innom og sier hei som var meget hyggelig.

Utøver begynner knebøy og det meste kan forbedres mye men han var mye bedre enn sist men fortsatt kommer han langt frempå og er stiv i hofta. Han får et belte (og AIW3 skoa hadde han glemt, det hjalp ikke mye på stive ankler) og det hjelper. Så kommer vedkommende og begynner å slå av en prat/spørre meg ut. Utøver gjøre ett sett til og mangler fortsatt 3-5 cm på dybde kommer forover og samler knærne tiltross for gjentatte oppfordringer til å spre knærne, se opp og stå i senter.
Så begynner vedkommende å ta over med ulike metoder som er mer eller mindre vellykkede med det resultat at han tok over (not good i noen tilfeller) og sa andre ting enn det jeg sa. Forslaget hans var å gå ned på vekter å trene teknikk, utøver har trent i 18 mnd nå og har ikke fått noe tilbakemeldinger før og nå som jeg var der fikk han masse hjelp.

Jeg spotter Ulik på en sekser på 100 i benk.

Det hele toppet seg da han sa at jeg ikke kunne være der uten å trene. Se klage trener-treningsavsnitt.
Jeg svarer som sant er at jeg hadde glemt å betale og bøy han penger, (jeg sto i kontor bukse og tennis skjorte så jeg kunne godt ha lesset på og humpet noen bøy).Han nektet å ta i mot der.

Gikk inn og tok meg til side fysisk for å si at det var de som kunne trening og hvis jeg ikke trente så måtte jeg forlate stedet, det kostet å trene der. Jeg byr han penger igjen for å trene, (jeg har ikke sette noe påbudt/forbudt skilt om antrekk, det nevnte han heller ikke)

Igjen konfronterer han meg og nå er jeg lei av å krangle, utøver venter, så jeg snur meg og han holder meg flere ganger før jeg ber om å få hente jakka permen og lua noe jeg får.

Jeg går til disken og vil betale, han maser fortsatt (men hva f... maser han om nå da.. jeg er drit lei av å bli udmyket sånn og vil bli ferdig og gjøre opp. Kassa ber om 110 kroner og får det. vedkommende nekter, jeg bare gir det til henne og går. Vedkommende skal gi dette til min utøver og kammerater, prat om å drite ut folk.

Jeg går etter men stopper ved en sperring og ber min utøver og venn om å ikke ta imot. Begge kommer til meg og han skjønner fortsatt ikke at jeg har et problem med hendelsen. Etter å ha forklart han at han ikke skjønner seg på styrkeløft og sagt at han er fantastisk som er veldig ironisk ment gir han meg pengene ved å legge de på mappa mi. Jeg har betalt og forlanger at han skal akseptere, da han ikke gjør det las jeg pengen gli av.

Jeg går og han ber om mitt navn med svaret det kan du glemme.

Dette er ikke flatterende men jeg klarer ikke sånn behandling, gud veit hvorfor.

 

Utlogget Rødhette

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 740
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 740

Sv: NY Kappi Logo og ROSA bind
« #658 : 06. oktober 2009, 19:59 »
Oooooh, rosa håndleddsbind  Cheesy Skal du selge utstyr på Syd-Norsk?

Synes forøvrig logoen ser kul ut.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: NY Kappi Logo og ROSA bind
« #659 : 06. oktober 2009, 20:18 »
Det er noen som maser om at jeg bør være der... kankje ikke dumt siden jeg ikke skal til Alta.

Kommer du? Dømme? Løfte? Lagleder?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!