Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 39977 ganger)

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #150 : 30. mai 2008, 16:37 »
Til alexander.
Ser at du indirekte støtter synspunktet mitt om at man faktisk kan bli svakere av å ha for mye fokus på skjorta, da du må innrømme at du kanskje ville vært litt sterkere i raw-benk, hvis du ikke hadde brukt skjorte.

Samtidig sier du at det ikke har kommet gratis å løfte så mye, men at det er fokuset og omleggingen av trening med skjorte som gjør at du har klart å få så mange kg ekstra på denne skjorta, men det du sier, rimer jo dårlig med at du har brukt skjorta kun 6 ganger på 10 mnd.?  
steinar  


Å fått opp raw styrken hadde nok berre tatt nokre mnd. men for meg som har som mål å konkurrere innad i IPF, der skjorte blir brukt, så er det av NULL betydning kor mykje ein gjer uten skjorte, da det hjelper utrulig lite å klage å syte over hvor vondt eller dumt det er å løfte med skjorte.

At eg har trent så lite med skjorte kan enkelt forklares med at etter mye forskning har eg funnet frem til de øvelser som gir meg absolutt størst overførings effekt til skjorteløfting, noe som blandt annet innebærer stort fokus på trisceps og tilsvarende lite på brystmuskler i forhold til "raw" trening. Hadde dei 70 kg kommet gratis, så er det vel naturlig at eg hadde "fått" disse allerede for 3 år siden.
SÅ nei, man blir ikke svakere, du får ett annet fokus og blir sterker i andre deler av løftet, uten at "raw" styrken nødvendig vis følger med. Skulle man bli svakere i benk raw, så er vel ikkje dette noe stor samfunnsproblem uansett, og ingen andre enn den som tar dette valget kan lastes for det. Om man virkelig føler at livet avhenger av at man blir sterker i "raw" benk, så er ikkje det at man konkurrerer med skjorte noe begrensende faktor i seg selv.

Når det gjelder skremselspropagandaen din med tanke på kor dyrt det er, så vil eg påpeke at skjorta eg løfter med no, og vil bruke resten av året, ble kjøpt i 2006 en gang, den er altså 2 år gammel. 1200 kr fordelt på 2 år er ikkje spesielt mykje.

Eg gjentar at eg ønsker dere lykke til med satsingen, det var berre eit tidsspørrsmål før ett konkurrerende forbund ville få fotfest i Norge. Eg foretrekker at Raw med iallefall en "token" dopfri linje, enn ett unlimited forbund, der alt er lov og med begredelige regler.

Ingen som reagere slik eg ser det på din oppstart, men heller ditt heller dårlige begrunnelse for å starte det, der du går til angrep på alle som velger å satse på styrkeløft etter IPF's regler.


"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #151 : 30. mai 2008, 16:48 »
....etter mye forskning har eg funnet frem til de øvelser som gir meg absolutt størst overførings effekt til skjorteløfting, noe som blandt annet innebærer stort fokus på trisceps og tilsvarende lite på brystmuskler i forhold til "raw" trening.

Selv de som ikke liker skjorta må vel være enige i at skjorteløft er bedre enn buksevann (aka raw løfting). Case Closed. PANG!
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #152 : 30. mai 2008, 18:10 »
  Alexander: Ingen som reagere slik eg ser det på din oppstart, men heller ditt heller dårlige begrunnelse for å starte det, der du går til angrep på alle som velger å satse på styrkeløft etter IPF's regler.

svar: synd at du ikke henger helt med i svingene, at du kan tolke ut i fra det jeg har skrevet, at jeg går til angrep på alle som driver med styrkeløft, er jo helt på jordet, hvordan har du kommet frem til dette? 

Jeg sier jo at, mange av mine beste venner driver med styrkeløft og jeg hjelper de med trening og konkurranser, og hadde jeg ikke vært skadet i ryggen, så hadde jeg fortsatt konkurrert i styrkeløft, alle øvelser.

Dette handler kun om en ting, vi har startet et benkpressforbund fordi vi er imot benkpresskjorta, at enkelte ikke liker mine argumenter for å ikke tillate den, hadde jeg regnet med, hadde jeg ikke hatt noen argumenter for å starte opp, så hadde vel det vært galt også? har enda ikke hørt et eneste fornuftig argument for hvorfor denne skjorta skal være tillatt brukt i Norge, annet enn att de som løfter internasjonalt må bruke denne.

Som sagt tidligere, det var kun med en stemme overvekt at skjorta ble godtatt på tinget, hadde det ikke vært for det, så hadde årets NM i benkpress blitt holdt uten skjorte, små marginer her for hvordan utviklingen ble.

Jeg respekterer de som ønsker å konkurrere med skjorte, men nå er det mulighet for alle å velge om de vil stille i et NM med skjorte eller NM uten skjorte, uansett, vil det være flere som kommer til å være med i benkpresskonkurranser i tiden fremover, enn det har vært til nå.
steinar

     

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #153 : 30. mai 2008, 18:17 »
meget bra tilltak Smiley

endelig ordentlig benkpress Smiley

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #154 : 30. mai 2008, 18:22 »
meget bra tilltak Smiley

endelig ordentlig benkpress Smiley

aka FLESKEPRESS!!!!!

I raw forbundene trener de ikke "benkpress til flaske", de trener "benkpress til flesket".
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget *HELLmik*

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 383
  • Honnør: 214
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 383

  • Medlem av "Lars Sværds Fanklubb"
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #155 : 30. mai 2008, 18:23 »
Hadde vi droppet skjorten på NM imorgen, så tror jeg nok topp 2 i de fleste vektklasser ville vært stort sett de samme...Hvis det skulle være riktig er det i det minste fortsatt de "sterkeste" som vinner, men med litt kunstige resultater i forhold til raw løft.  :Smiley
Finn fem feil.

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #156 : 30. mai 2008, 18:38 »
Skjorta er jo designa for å øke sikkerheten samt minske skadene.
Skadene kommer når skjorten blir for liten og kiloene presser på for å få skjorta ned til brystet.
En altfor liten skjorte øker skadefrekvensen...
Kun erfarne skjorteløftere kan takle en altfor trang skjorte.



Hele verden bruker Skjorte...å løfte Raw med en kar som Svend Viking Karlsen som en av lederne,Lukter doping på mils avstand.


jorden kaller liz1... haalllloooooo........

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #157 : 30. mai 2008, 18:43 »
Føler dette beskriver nyheten og debatten:


jæ mele mæ på markede, vi non andre ha mæ?
jæ drøme mæ te lane såm vi stave krava får mæ,
jæ dritr i fleksiti, difekt virilitet, kreativitet,
vofår dule me mæ når jæ ter mæ såm en drit?
jæ ser ike logikn i dit kråpsutryk,
ja! vi har gåt hit, men ike lenger,
å en kapasitet a dit bør se va tia bringer,
jæ snaker ike åm en idealplanet,
jæ snaker åm en sån helt o kå realitet,
spør mæ va jæ heter,
va jæ leter eter,
va jæ vil berete,
va jæ trakter eter eter dete,
de seter jæ etertrykeli pris på,
men eter åtåtjue nytår hører jæke no, o kå!
da kuter jæ trån,
venr jån mot nye åkre,
me lit slit, hade jæ blit
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #158 : 30. mai 2008, 21:58 »
I spania har det spanske styrkeløft forbundet 3benk konkuranser i løpet av 1år. Det er Benkpress med skjorte. Benkpress uten skjorte. Benkpress max reps ( tror det er på 100kg for menn )

Dette er ting som nsf kunne ha utført, men da er det opp til klubbene om de ønsker å arrengere stevner. Per i dag sliter en med å få klubber til å avholde stevner. Men er det noen som brenner for RAW løfting, så burde det la seg gjennomføre.

Ganddal AK har ett stevne i året som er RAW. Der oppfordrer de til løfting uten drakter. De nekter ingen å stille med løfte utstyr om det er ønske om det. Jeg har selv fått stille med noen av "mine" løftere på slike stevner, for å sette Norges rekorder, eller sanke inn poeng til lagserien.

Vi har og arrengert ett utstyrsfritt km på hommersåk, for mangen år siden.

Ang det nye forbundet. Hvis en skal oppnå respekt utad. La alle løftere som skal konkurere i forbundet, være medlem i NIF. Dvs i boksing, turn, bryting, sykkling, vektløfting, styrkeløft osv. Da har en mulighet til å teste utenfor konkuranser.

Mangen sier det er urettferdig å løfte med utstyr, for det beviser ikke den sanne styrke. Men hva når en "gutt" på 19-20år, 120+kroppsvekt, med mageruter, stiller i en konkuranse, og løfter 230+ kg. Vil det være den sanne styrken?


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #159 : 30. mai 2008, 22:01 »
Mangen sier det er urettferdig å løfte med utstyr, for det beviser ikke den sanne styrke. Men hva når en "gutt" på 19-20år, 120+kroppsvekt, med mageruter, stiller i en konkuranse, og løfter 230+ kg. Vil det være den sanne styrken?

Hva mener du? Er han _egentlig_ ikke så sterk? Bør man også ekskludere guttunger som har litt pondus, men er abnormalt store for å være 20 år? Man bør kanskje ekskludere alle som har vært medlem av et ungdomsmiljø hvor hasj er utbredt?

Dette er nok litt off-topic ja, men jeg svarer deg allikevel; jeg synes helt klart en som benker 200 kg uten doping er MYE sterkere enn en som løfter 250 kg med doping.
Veldig mye sterkere også! 
Finnes absolutt ingen tvil i mine øyne.

Men det er nå min mening og dette trengs ikke å diskuteres her.
Back to the bench!

Du er et moralsk unikum! Og syntes verdiene dine virker oppriktige og ærlige. Men jeg er ikke enig. Sterkest er den som løfter mest. Men det er kun min mening. Smiley

Gleder meg til de tvilende styrkeløfterne får lov til å løfte i dette forbundet. Da blir det flere glade styrkeløftere, og færre bekymrede styrkeløftere.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #160 : 30. mai 2008, 22:11 »
Hadde vi droppet skjorten på NM imorgen, så tror jeg nok topp 2 i de fleste vektklasser ville vært stort sett de samme...Hvis det skulle være riktig er det i det minste fortsatt de "sterkeste" som vinner, men med litt kunstige resultater i forhold til raw løft.  :Smiley
Ganske enig i denne! Smiley

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #161 : 30. mai 2008, 22:24 »
Du er et moralsk unikum! Og syntes verdiene dine virker oppriktige og ærlige. Men jeg er ikke enig. Sterkest er den som løfter mest. Men det er kun min mening. Smiley

Gleder meg til de tvilende styrkeløfterne får lov til å løfte i dette forbundet. Da blir det flere glade styrkeløftere, og færre bekymrede styrkeløftere.

Jeg er nok sær på det punktet der ja.
Tror ikke så mange tvilende styrkeløftere vil forsvinne over i dette forbundet, dersom ikke reglene vil være det samme.

Personlig synes jeg at man kunne ført egne raw rekorder innenfor det nåværende styrkeløftforbundet.
Hvor vanskelig vil dette være?  what
I en protokoll kan det føres på om utøveren brukte utstyr eller ikke. Ingen sak for dommerene å holde styr på dette.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #162 : 30. mai 2008, 22:26 »
Personlig synes jeg at man kunne ført egne raw rekorder innenfor det nåværende styrkeløftforbundet.
Hvor vanskelig vil dette være?  what
I en protokoll kan det føres på om utøveren brukte utstyr eller ikke. Ingen sak for dommerene å holde styr på dette.

Dette var et veldig godt forslag, Lars! Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #163 : 30. mai 2008, 22:28 »
Jeg er nok sær på det punktet der ja.
Tror ikke så mange tvilende styrkeløftere vil forsvinne over i dette forbundet, dersom ikke reglene vil være det samme.

Personlig synes jeg at man kunne ført egne raw rekorder innenfor det nåværende styrkeløftforbundet.
Hvor vanskelig vil dette være?  what
I en protokoll kan det føres på om utøveren brukte utstyr eller ikke. Ingen sak for dommerene å holde styr på dette.

Mest sannsynlig vil ikke dette kreve mer enn ett forslag på NSF's ting.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #164 : 30. mai 2008, 22:40 »
Benkpress med og uten skjorte er to helt forskjellige øvelser.

Benkpress uten skjorte er kanskje den mest populære øvelsen blant folk som trener med vekter -- bare bra at det lages skikkelige konkurranser i denne øvelsen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!