Skrevet av Emne: Sixpack for tynne?  (Lest 30362 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Sixpack for tynne?
« #135 : 28. oktober 2009, 23:53 »
Brukeren her minner veldig i eneres med måten han trekker konklusjoner basert på at gitte ting er riktig. Men hele logikken skorter når det han mener er basert på noe som bare er tull. F.eks dette han kaller "pure styrke". Hva er egentlig dette? Og hva i helvete har det med saken å gjøre Tongue?
Jeg vil først takke alle dere som har sendt meg private meldinger om å fortsette det bra arbeidet. Det inspirerer meg til å fortsette. Så takk.

Cred for nice comeback btw! Jeg lo!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #136 : 29. oktober 2009, 00:17 »
Takk, takk, TFKong1! Ser fram til ei lattermild og laaang natt her på TF Cheesy Ufattelig godt gjort å holde logisk bristande "argumentasjon" gåande over so lang tid med mangelfull kunnskap om dei fleste moment innanfor trening, styrke mm. Om ikkje detta e eit troll e han eit studie verdig!

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #137 : 29. oktober 2009, 00:21 »
Takk, takk, TFKong1! Ser fram til ei lattermild og laaang natt her på TF Cheesy Ufattelig godt gjort å holde logisk bristande "argumentasjon" gåande over so lang tid med mangelfull kunnskap om dei fleste moment innanfor trening, styrke mm. Om ikkje detta e eit troll e han eit studie verdig!

Avtale en time slik du kan studere meg? Kan vise deg mine syke muskler, lagd av 15+ reps. Og ikke minst mine sicko abs, lagd av pushups, planken ++.

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #138 : 29. oktober 2009, 00:21 »
At du mener tour de france og mount everest er 1RM og at turnere er sykt sterke kan vvære det samme. At du mener noen ting har ingen ting å si. Selv er jeg syklist. Kardiovaskulær kapasitet har lite med styrke å gjøre.

Styrke er styrke

1 meter er en meter

jorda er tilnærmet lik rund.

Du sier det til og med selv, "for meg er tour de france styrke". Ok sier jeg da, men det er feil fra et objektivt empirisk bevist standpunkt.

I treningslære på videregående lærer du disse forskjellene.

Jeg er mer fan av syklister, torkildsen, phelps osv enn byggere, men du tar fortsatt feil.

Turn er forresten en tåpelig idrett (min mening), jeg har møtt breakdansere som koker suppe på turnere i verdensklasse ( i frittstående). De er forresten heller ikke sterke.

Ellers koser jeg meg med at du blir irritert. Hadde du hatt noe substansiellt å komme med kunne dette blitt en fruktbar diskusjon. Nå er bare alle opptatt av hvor teit din neste post blir.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #139 : 29. oktober 2009, 00:26 »
Avtale en time slik du kan studere meg? Kan vise deg mine syke muskler, lagd av 15+ reps. Og ikke minst mine sicko abs, lagd av pushups, planken ++.

Yes please! E nokso fleksibel angåande tidspunkt for time, men den bør foregå i full offentligheit! Tek ikkje sjangsen på at du pryle meg me stakemusklane dine :S

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #140 : 29. oktober 2009, 00:47 »
Styrke handler om å lage en kraft. En kraft må til for å dytte en sykkel rundt i timevis. En muskelbunt burte klart å lagd mer kraft enn de du referer til som ikke har styrke og er pingler. Så hvorfor vinner ikke bodybuildere tour de france når styrke = styrke. Er det slik? Sist gang jeg sjekket i fysikk timene på vgs, så taler det imot din treningslære på skolen.
Jorda er ikke rund. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/27/544908.html
Nå skal man også nevne, at jorda har vært flat. lengre enn den har vært rund.

 Det er også noe som heter meterkonvensjonen, og land/personer som ikke er med. Kan ha forskjellige mål på hvor lang en meter faktisk skal være.

1791 Den franske nasjonalforsamlingen aksepterer 30. mars et forslag fra det franske vitenskapsakademiet om at en meter skal tilsvare en ti-milliondel av avstanden fra nordpolen til ekvator gjennom Paris.
1906 1.000.000/0,64384696 bølgelengder av den røde linjen i kadmiumspektrumet i luft.
1960 1.650.763,73 bølgelengder av radioaktive bølger produsert av et krypton-86-atom som går fra energinivået 2p10 til 5d5.
1983 Strekningen lys forplanter seg i vakuum i løpet av nøyaktig 1/299.792.458 sekund.



Å si at turnere er svake er faen meg så i granskauen på jordet. Har du noen gang møtt turnere? Og hva har breakdansere med saken å gjøre?


Er du så forbanna imot hva jeg diskuterer, kan du jo pelle deg vekk? Ingen ber deg om å poste her.


Hvor og når etna?

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #141 : 29. oktober 2009, 00:56 »
"Styrke handler om å lage en kraft". Presis definisjon...

Ei kraft må til for å dytte ein sykkel rundt i timevis, men den relativt konstante krafta på hjulet e nokså liten samenligna med den krafta feks. ein styrkeløftar generera idet han løfta 250 kg i benken. At syklisten generera denna forholdsvis lille krafta over lengre tid(altså også avstand) føre til at han utføre eit større arbeid, som jo er strekningsavhengig. Du blanda resultantkraft med arbeid. Les fysikken din gutt!

Turnara e svake i sammenligning med bodybuildara/styrkeløftara. Men i forhold til heile befolkningen e dei sterke. Ha du høyrt ordet "relativt"?

Ha beleielig nok ei treningsøkt i mårotidle på Vektertorget, so kan godt ta det der...?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Sixpack for tynne?
« #142 : 29. oktober 2009, 01:05 »
Amatørnewb er jo bare helt vrang her.

Styrke kan jo også være psykisk styrke. Det har heller ingenting med fysisk styrke å gjøre. Akuratt like lite som styrken det kreves å sykle tour de france har noe med styrken det kreves å løfte en 200kgs stein med.

INGEN kan vel være uenig i at Tor Hushovd IKKE hadde klart å benkpersse 200kg. Han er ikke dermed svak, han har en ekstremt utholdende styrke. Verdensmesteren i styrkeløft hadde IKKE klart å sykle tour de france. Han er ikke dermed svak, men han har kun eksplosiv styrke.

En turner, Thorkildsen etc, er mennesker som kombinerer både maksimal styrke og utholdenhet, en turner er selvsagt mer utholden enn thorkildsen, da han driver eksplosiv idrett. Alikevell kan han IKKE være en muskelklump, fordi han trenger å være bygget optimalt for å kaste langt. Han er avhengig av ekstremt god funksjonalitet i skuldre, hofter osv.

Toppidrettsutøvere er sterke uansett hva de driver med, men man kommer aldri unna det faktum at for å bli sterk på forskjellige måter må man trene forskjellig. Ønsker du å bli verdens råeste i benkpress nytter det ikke å trene pushups, eller benkpress med 40 repetisjoner. Ønsker du å bli verdens beste syklist, så nytter det ikke å trene knebøy med 5 repetisjoner, eller sykle med maksimal tung belastning i fem minutter.

Så hva er det vi egentlig diskuterer da?
Sa brura

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #143 : 29. oktober 2009, 01:09 »
For det første:
"Jorda er tilnærmet lik rund".

For det andre:

kraft x strekning= arbeid

Arbeid / tid = watt

Verken Kraft(N), Strekning, Arbeid(Nm/J), tid eller watt er betegnelse på styrke.

Muskelkraft er ikke det samme som styrke.

Ja du bruker muskelkraft til utholdenhetsidrett, men du bruker også muskelkraft for å pumpe blod rundt i kroppen. Så det å bruke en muskel mye er ikke det samme somå være sterk.

Det å si at masse ikke har noe med styrke å gjøre er også feil. En stor motor har større forbrenning, og dermed større frigjøring av energi.

Å løfte 100kg 1 meter opp krever:

(100 x 9,81) x 1= 981 Nm eller joul energi.

En liten muskel vil bruke mye lengre tid på å produsere energien enn en stor muskel.

Uansett, turnere, lance armstrong, phelps og nordthug er ikke sterke.

Relativ styrke er ikke styrke.

Du kunne like greit prøvd å motsi Euclids 5 postulater om geometrisk matematikk.

Ting er definert slik at vi skal kinne vite hva det snakkes om. Hvis du har lyst til å redefinere ting for ditt eget fysiologiske system er det greit. Bare vit at resten av verden forholder seg til et annet system.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #144 : 29. oktober 2009, 01:12 »
Har jeg noen gang sagt at en styrkeløfter ikke genererer mer kraft ved å løfte 250 kilo benk enn å sykle i samme perioden? Jeg sier at det må styrke til for å trå rundt på sykkelen, som du også sier. Ergo, du er enig med meg.

Og hvordan i svarte er turnere svakere i sammenligning med bodybuildere/styrkeløftere? Det spørs jo helt hva du sammenligner med å være sterk. Å ta egen kroppsvekt er den mest vanlige styrketreningen og måten å måle styrke på. (Push-ups, sit-ups, hengups). Turnere er jo mye sterkere enn buruuglene du snakker om. Og så trekker du bodybuildere inn sammen med styrkeløftere? En turner er jo mye sterkere enn bodybuildere. Alle turnere vil knuse dem i styrkeøvelser med kroppsvekt. Og jeg tror at de fleste er også sterkere enn dem benk, squat etc.

Nok engang. Masse(bodybuildere) handler ikke om muskler og styrke.

Gratis time på vektertorget?


Og psykisk styrke er bare bullshit. Mentalitet er bare tull prat. Så klart vil en pingle ikke kunne presse seg lengre enn hva mannfolk klarer. Men dette går på så mange faktorer det er umulig å dra inn i diskusjonen.
Ser du begynner å akseptere sykling av tour de france som en styrketest. Imponert Unknown, er kanskje håp.

Hvorfor er det ingen nytte å trene pushups hvis man vil bli god i benkpress?  dry gleder meg til å høre svaret. Og benkpress med 40 repetisjoner kan være posetivt også engang i blandt.

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: Sixpack for tynne?
« #145 : 29. oktober 2009, 01:16 »
Sorry mac, men du tar bare feil.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Vadtrudne gîfr

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 436
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 436

Sv: Sixpack for tynne?
« #146 : 29. oktober 2009, 01:19 »

En liten muskel vil bruke mye lengre tid på å produsere energien enn en stor muskel.

Uansett, turnere, lance armstrong, phelps og nordthug er ikke sterke.


Nei, turnere er ikke sterke. Nice!

Lol, størrelsen på muskelen har noe å si på hvor lang tid den bruker på å generere energi? Hahahahahaha gi meg en link a. Mest idiotiske på hele tråden til nå.
Stor muskel> liten muskel, i å generere energi. hahahaha

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #147 : 29. oktober 2009, 01:25 »
Nei, turnere er ikke sterke. Nice!

Lol, størrelsen på muskelen har noe å si på hvor lang tid den bruker på å generere energi? Hahahahahaha gi meg en link a. Mest idiotiske på hele tråden til nå.
Stor muskel> liten muskel, i å generere energi. hahahaha

Ettersom ein stor muskel ha evnen til å generera mykje energi på kort tid, og ein liten muskel bruka lengre tid på å generere samme energi vil eg sei at detta stemme på ein prikk... Ek=1/2 mv^2

Utlogget The Weise-Guy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 886
  • Honnør: 375
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 886

  • Nidarø Styrkeløftklubb
Sv: Sixpack for tynne?
« #148 : 29. oktober 2009, 01:27 »
Styrke handler om å lage en kraft. En kraft må til for å dytte en sykkel rundt i timevis. En muskelbunt burte klart å lagd mer kraft enn de du referer til som ikke har styrke og er pingler. Så hvorfor vinner ikke bodybuildere tour de france når styrke = styrke. Er det slik? Sist gang jeg sjekket i fysikk timene på vgs, så taler det imot din treningslære på skolen.
Jorda er ikke rund. http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/27/544908.html
Nå skal man også nevne, at jorda har vært flat. lengre enn den har vært rund.

 Det er også noe som heter meterkonvensjonen, og land/personer som ikke er med. Kan ha forskjellige mål på hvor lang en meter faktisk skal være.

1791 Den franske nasjonalforsamlingen aksepterer 30. mars et forslag fra det franske vitenskapsakademiet om at en meter skal tilsvare en ti-milliondel av avstanden fra nordpolen til ekvator gjennom Paris.
1906 1.000.000/0,64384696 bølgelengder av den røde linjen i kadmiumspektrumet i luft.
1960 1.650.763,73 bølgelengder av radioaktive bølger produsert av et krypton-86-atom som går fra energinivået 2p10 til 5d5.
1983 Strekningen lys forplanter seg i vakuum i løpet av nøyaktig 1/299.792.458 sekund.



Å si at turnere er svake er faen meg så i granskauen på jordet. Har du noen gang møtt turnere? Og hva har breakdansere med saken å gjøre?


Er du så forbanna imot hva jeg diskuterer, kan du jo pelle deg vekk? Ingen ber deg om å poste her.


Hvor og når etna?


I all verden var det du royka foer du begynte og skrive da?

Utlogget etna

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 131
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 131

Sv: Sixpack for tynne?
« #149 : 29. oktober 2009, 01:31 »
I all verden var det du royka foer du begynte og skrive da?

Trur han røykte side 43-47 i University Physics av Young and Freedman...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!