Skrevet av Emne: Ujevne brystmuskler  (Lest 4657 ganger)

Utlogget capri92

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2

  • Keep it natural!
Sv: Ujevne brystmuskler
« #15 : 07. mars 2012, 15:18 »
Har samme problem, venstre bryst muskel bygger mye mer ut enn høyre siden. En får vell det det aldri helt symmetrisk om en har ujevn symmetri fra starten av vil eg tro.
Har fått blandete svar, noen sier at en kan ta noen extra reps med tyngre vekter, andre sier at du må trene likt på begge sider.
Trente litt mer på den siden som er mindre, det ble noe bedre men ser vell det at det aldri vil bli helt optimalt. Så nå trener jeg likt igjen.
Er vell bare å fortsette å trene likt, å gjøre øvelsen så jevn som mulig.
Intereserer meg for kroppsbygging

Kenneth Halvorsen
18år-snart 19år vell å merke.

Har drevet med styrketrening i mange år, startet vell på gym da jeg gikk 9.klasse, og har vært av og på.
Fritids sykling har lenge vært en stor glede, liker å trene det meste av aktiviteter men styrketrening er øverst på listen.

Litt info:
vekt - 72-74, varier
fett- 3,1% ( vekt sommer 2010, 73,7kg)
høyde-  ca 175
Mål rundt overarm kald 40,5cm (sommer 2010)

Trener 4dagers splitt hvor
dag1 -Lår
dag2 -skuldre og armer
dag3 -bryst og rygg
dag4 -rygg og mage

Utlogget SKINKEOST

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 91

Sv: Ujevne brystmuskler
« #16 : 07. mars 2012, 15:24 »
Anbefaler denne øvelsen for å jevne det ut:

http://www.youtube.com/watch?v=WDBP_xdzyxI#noexternalembed

Utlogget g0trice

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 454
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 454

Sv: Ujevne brystmuskler
« #17 : 07. mars 2012, 15:46 »
Anbefaler denne øvelsen for å jevne det ut:

http://www.youtube.com/watch?v=WDBP_xdzyxI#noexternalembed

hahahha.... ahh

Men jeg har faktisk nøyaktig samme problemet, venstre bryst er mer utviklet en høyre. Merka det fort i starten så begynte å kun trene med hantler istedenfor stang, kjører liksom nøyaktig det samme på begge sider obviously men blir alltid mye mer støl i venstre siden Tongue og man kan kjenne at muskelfibrene i venstre er hardere og tykkere. Virker også som at venstre brystmuskel er bredere. Har fundert litt på dette og lagt merke til at ujevnhetene manifisterer seg andre steder også, høyre skulder er større en venstre, noe jeg mistenker kommer av at skulderen løfter mer av vekta på høyresiden, passer alltid på å stramme skulderbladene bak slik at skulder skal bli minst mulig aktivert. Venstre side av rygg er også bedre utviklet en høyre, har også lagt merke til at skulderbladet på venstre side er mye "kraftigere" en høyre, dvs jeg kan trekke skulderbladet lengre bak og det virker bare større og mer mobilet en det høyre. Jeg vet at det finnes en tilstand som heter halvt skulderblad eller noe sånt som gjør at en av skulderbladene er mindre utviklet en den andre, altså i skjelletet, noe som gjør at man får ubalanser over hele kroppen. Mistenker sterkt at det høyre skulderbladet mitt rett og slett ikke er like stort/velutviklet som det venstre, som gjør at jeg ikke får dratt det like kraftig tilbake som på venstresiden, som gjør at skulder tar over noe av belastningen på høyre. Virker ikke som det er så mye å få gjort med det =/
kom hit for å drepe myter og tygge tyggegummi, og jeg er helt tom for tyggegummi...

Utlogget Bro

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 519
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 519

  • No Gain -> No Brain
Sv: Ujevne brystmuskler
« #18 : 08. mars 2012, 12:27 »
Hadde samme problem for mange år siden. Det som skjedde var før jeg begynte å trene, så var venstre arm og bryst i utgangspunktet svakere. Jeg trente jo med samme vekter på begge sider, men ettersom venstre var i utgangspunktet svakere så vokste venstre delen mye mer. Men jeg bare trente jeg, og kjørte på. Det utjevnte seg etter en stund, ca 1 år. Men kanskje og fordi  jeg fikk en strekk i venstre arm, så venstre armen holdt seg mye mer i ro. Hvem vet.
Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=120505.new

Bilder side 1, 5, 7 og 9.

Benk: 135 x 5

Knebøy: 150 X 5

Mark: 180 X 10

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!