Skrevet av Emne: Fotballspillere+knebøy=fail  (Lest 30636 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Fotballspillere+knebøy=fail
« : 21. desember 2010, 17:55 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10012525
Sitat
- Jeg var i gymmen og trente knebøy da jeg plutselig mistet balansen og vekten falt ned på hendene mine. Jeg brakk begge to, forteller Wojciech Szczesny til Arsenal.com og senere plukket opp av The Sun.
Dette er vel bevis på at knebøy er en dårlig øvelse for fotballspillere?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #1 : 21. desember 2010, 17:56 »
http://www.vg.no/sport/fotball/engelsk/artikkel.php?artid=10012525Dette er vel bevis på at knebøy er en dårlig øvelse for fotballspillere?

Sier mer om fotballspillere en knebøy. Wink
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #2 : 21. desember 2010, 18:01 »
Hvis man vender litt på det må det jo ha vært en ganske tung vekt for å knekke begge armene på karen Grin

Utlogget Champions

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #3 : 21. desember 2010, 18:03 »
Vis en fotballspiller ikke kan ta knebøy så betyr ikke det at ingen andre kan.
Jeg mener at du ikke burde skjære alle over èn kam.

Fotballspillere er kanskje ikke de beste på styrketrening, men de kan sitt og du kan ditt.
Stats:
18 år (96 mod)
182 cm
86 kg (13.12.14)

Maksløft:                               
Knebøy:       177,5kg            13.12.2014
Benkpress:   110kg               23.11.2013             
Markløft:      190kg               13.12.2014


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102203.0

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #4 : 21. desember 2010, 18:31 »
Vis en fotballspiller ikke kan ta knebøy så betyr ikke det at ingen andre kan.
Jeg mener at du ikke burde skjære alle over èn kam.
Du forstod ikke at det var en spøk?

Sitat
Fotballspillere er kanskje ikke de beste på styrketrening, men de kan sitt og du kan ditt.
Men at fotballspillere burde[/b] kunne en del mer om både styrketrening og kosthold er det ingen tvil om. Fotballspillere legger jo så sinnsykt lite arbeid inn i idretten sin i forhold til en hel rekke andre toppidrettsutøvere.

Hvis man vender litt på det må det jo ha vært en ganske tung vekt for å knekke begge armene på karen Grin
Ikke noe problem å trene med tunge vekter når du trener kvartbøy.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #5 : 21. desember 2010, 18:37 »
Du forstod ikke at det var en spøk?
Men at fotballspillere burde kunne en del mer om både styrketrening og kosthold er det ingen tvil om. Fotballspillere legger jo så sinnsykt lite arbeid inn i idretten sin i forhold til en hel rekke andre toppidrettsutøvere.[/b]
Ikke noe problem å trene med tunge vekter når du trener kvartbøy.

Fortsatt er det verdens mest populære sport, og sikkert den som det tjenes mest penger på? Dessuten tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid som har blitt gjort for å bli en god fotballspiller. Man starter tross alt å leke med kula i 5-6-årsalderen
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #6 : 21. desember 2010, 18:42 »
Fortsatt er det verdens mest populære sport, og sikkert den som det tjenes mest penger på?
Og poenget var?
Sitat
Dessuten tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid som har blitt gjort for å bli en god fotballspiller. Man starter tross alt å leke med kula i 5-6-årsalderen
Da tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid svømmere/friidrettsutøvere/kroppsbyggere osv legger ned. Å være fotballspiller er ett yrke, å være kroppsbygger er en livsstil.

Jeg vet nok meget mer enn du tror om hvor mye arbeid som ligger i å bli en god fotballspiller.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #7 : 21. desember 2010, 18:47 »
Akkurat på dette området er somme fotballspillere totalt hjelpesløse.. Kvartbøy i kombinasjon med alt for mye vekter gjør vel susen kan jeg tenke meg.. Synd de ikke får mer profesjonell hjelp ang. teknikker..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Champions

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #8 : 21. desember 2010, 18:50 »
Tenk dere hvor mye tid det tar å få en teknikk som f.eks Cristiano Ronaldo.
Det er voldsomt mange år.
Fotball er en lidenskap, alle fotballspillere har lagt hele livet sitt i sporten sin.
Stats:
18 år (96 mod)
182 cm
86 kg (13.12.14)

Maksløft:                               
Knebøy:       177,5kg            13.12.2014
Benkpress:   110kg               23.11.2013             
Markløft:      190kg               13.12.2014


Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=102203.0

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #9 : 21. desember 2010, 18:53 »
Tenk dere hvor mye tid det tar å få en teknikk som f.eks Cristiano Ronaldo.
Det er voldsomt mange år.
Fotball er en lidenskap, alle fotballspillere har lagt hele livet sitt i sporten sin.

Hva er poenget i all denne meningsløsheten din? Elsker fotball jeg og, men bare fordi somme fotballspillere ikke har fått nok veiledning i styrketeknikker, betyr ikke at du skal brette ut om ditt syn på fotball.
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Vetke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 289
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 289

  • Trening er digg atm!
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #10 : 21. desember 2010, 20:01 »
Og poenget var?Da tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid svømmere/friidrettsutøvere/kroppsbyggere osv legger ned. Å være fotballspiller er ett yrke, å være kroppsbygger er en livsstil.

Jeg vet nok meget mer enn du tror om hvor mye arbeid som ligger i å bli en god fotballspiller.

En på laget mitt tar btw 180 kg i benken Wink
Og poenget var?Da tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid svømmere/friidrettsutøvere/kroppsbyggere osv legger ned. Å være fotballspiller er ett yrke, å være kroppsbygger er en livsstil.

Jeg vet nok meget mer enn du tror om hvor mye arbeid som ligger i å bli en god fotballspiller.

Hehe Wink tror nok jeg vet det.. Har flere i klassen som er på landslag i bl.a bryting, svømming og handball. Ingen av disse har i nærheten av vår (fotballspillerne) sin treningsmengde Smiley
Prøv på det umulige, vær fornøyd med det perfekte.

Utlogget Warrior

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #11 : 21. desember 2010, 20:12 »
En på laget mitt tar btw 180 kg i benken Wink
Hehe Wink tror nok jeg vet det.. Har flere i klassen som er på landslag i bl.a bryting, svømming og handball. Ingen av disse har i nærheten av vår (fotballspillerne) sin treningsmengde Smiley
Svømming og håndballspillere har minst like mye treningsmengde som fotballspillere. Treningsmengden til fotballspillere er ikke så veldig høy, heller ikke intensiteten.

Og poenget var?Da tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid svømmere/friidrettsutøvere/kroppsbyggere osv legger ned. Å være fotballspiller er ett yrke, å være kroppsbygger er en livsstil.

Jeg vet nok meget mer enn du tror om hvor mye arbeid som ligger i å bli en god fotballspiller.
Helt enig! Inviduelle utøvere har stor treningsmengde, selvdisiplin og ja, det blir deres livstil. Selv om også fotball også blir en livsstil, så kan ikke en fotballspiller sammenlignes med feks. en turner.

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #12 : 21. desember 2010, 20:25 »
Fortsatt er det verdens mest populære sport, og sikkert den som det tjenes mest penger på? Dessuten tviler jeg på at du vet hvor mye arbeid som har blitt gjort for å bli en god fotballspiller. Man starter tross alt å leke med kula i 5-6-årsalderen

true true, men har sett feks Rosenborg (som har bl.a vunnet tippeligaen X antall ganger osv) på impulse å trene og vet du hva..For en gjeng! Skulle tro at litt styrke trening ville hjulpet på i dueller etc men noen gir faen i det i allefall, rosenborg i allefall (tar ikke alle under en kam her).. For å si det sånn..hadde jeg hatt 4 mill i lønn for å drive med en sport som yrket hadde jeg trent som faen, tror enkelte tar det for git.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #13 : 21. desember 2010, 20:31 »
Jeg selv mener at man må ofre og gi mye mer for å bli en god fotballspiller, enn å for eks bli en styrkeløfter eller strongman.. Men styrkeløfterne som ikke aner den dritt om fotball mener helt sikker noe annet, men det er bare å drite i meningen deres..
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Fotballspillere+knebøy=fail
« #14 : 21. desember 2010, 20:39 »
Tenk dere hvor mye tid det tar å få en teknikk som f.eks Cristiano Ronaldo.
Det er voldsomt mange år.
Fotball er en lidenskap, alle fotballspillere har lagt hele livet sitt i sporten sin.
Alle fotballspillere har lagt hele livet sitt i sporten sin? Nei? Cristiano Ronaldog er et ekstremt eksempel, det blir det samme som å si at alle svømmere er like seriøse som Micheal Phelps. Trenger vel ikke si mer om den saken.

En på laget mitt tar btw 180 kg i benken Wink
Hehe Wink tror nok jeg vet det.. Har flere i klassen som er på landslag i bl.a bryting, svømming og handball. Ingen av disse har i nærheten av vår (fotballspillerne) sin treningsmengde Smiley
Tror ikke du vet en dritt, no offense. En kroppsbygger, for å ta et eksempel. Har egne spiseplaner, han lever som kroppsbygger. En fotballspiller går ut i helgene, har ikke noe bestemt kostholdsplan, og har 2-3 slappe økter til dagen 5-6 ganger i uken.
Jeg selv mener at man må ofre og gi mye mer for å bli en god fotballspiller, enn å for eks bli en styrkeløfter eller strongman.. Men styrkeløfterne som ikke aner den dritt om fotball mener helt sikker noe annet, men det er bare å drite i meningen deres..
Jeg valgte bevisst å ikke nevne styrkeløft eller strongman.

Ellers ser jeg at andre i denne tråden har svart godt, og dekker det jeg ikke gjør. Turnere er et annet eksempel, er det virkelig noen som mener at fotballspillere dedikerer mer av livet sitt til fotball enn turnere gjør?

Og fordi som måtte tro jeg er en bitter styrkeløfter som ikke liker at fotball får så mye oppmerksomhet så tar dere feil. Jeg vil mye heller se fotball enn noen annen idrett. Men å påstå at fotballspillere gir mer av seg for å lykkes blir bare tull. Fotballspillere, sammen med en rekke andre lagidretter som hockey, håndball osv. er noen slasker sammenlignet med seriøse utøvere i individuelle idretter.

For å ta et par eksempel:
Ivano Balic: Satt sammen med lagkameratene å røykte og drakk dagen før kamp i EM i Stavanger for 2(?) år siden.

Wayne Rooney: Storrøyker?

Paul Gascoigne: Er vel ikke ukjent med alkoholen?

Sikkert mange flere eksempler, men dette er de jeg kommer på i farten.



I Sovjet avlet man opp individuelle idrettstalenter (nå gjelder vel det forsåvidt ishockey også) fra de var små. De ble tatt fra foreldrene i ung alder for å trene og representere landet på en bra måte. At dette har vært med på å heve nivået i disse idrettene er det vel ingen tvil om? Det samme skjedde (og skjer muligens fortsatt) i Kina.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!