Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2965378 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #8760 : 05. mars 2009, 00:02 »
Hva med behandling til fysio ?? Wink
Nå er dette en skade jeg har hatt i 12 år og har hatt relativt bra kontroll på selv. Jeg tror ikke en fysio kan gjøre noe fra eller til annet enn å anbefale hvile. For at ting skal bli helt bra tror jeg at operasjon må til. Tror, men vet ikke, at det er noe løst i kneet. Å dra til fysio er uansett ikke det første jeg gjør. Først ser jeg ann, har jo bare gått et par dager enda, men hvis det ikke blir som normalt i løpet av kort tid så må jeg såklart oppsøke hjelp. Det første jeg imidlertid vil gjøre er å dra til lege og få MR. Å være 100% sikker på årsaken er det viktigste slik at ikke de overbetalte tullingene arbeider i blinde.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #8761 : 05. mars 2009, 00:08 »
Massasjestol ja, det hadde vært noe, om man hadde hatt penger. Si meg Einar, hvor mye verdt er en massasjestol? Masserer den godt og hardt nok? Sliter ganske bra med låsninger og ekstremt ømme muskler i øvre og midtre rygg. Iblandt legger jeg meg oppå skrutrekkere, plankebiter, osv og klemmer til. En sterk massør klarer vel det samme, men en skrutrekker koster bare 49,90 på claes ohlson, og varer lenge. En massør koster mange hundre spenn. Dama er massør, men gidder aldri Sad Dessuten trenger jeg power over lengre tid..noe/noen som kan klemme og dra i timesvis. Kan massasjestolen det? Er den verdt ett par måneder på krita?
Det finnes mange forskjellige typer massasjestoler og mange forskjellige prisklasser. Finner du imidlertid en som du liker så er stolen verdt alt. De har ikke spesielt gode stoler på Elkjøp på Leangen her i Trondheim, men når jeg går fra parkeringsplassen og går ruta forbi tv'er og dvd'er og kommer til hvitevare-avdelingen hvor massasjestolene står plassert ; da pleier jeg å være sliten i ryggen. Det er ikke langt men jeg har perioder hvor jeg stivner i ryggen jævlig fort. Når jeg da setter meg i en slik stol og blir massert litt så er jeg som en helt ny person etterpå. Det er rett og slett nirvana. Stolen jeg har en kanonhard. Den er utrolig kraftig og tåler at jeg stritter litt imot slik at massasjekulene går dypt inn i ryggen min. Du hadde kommet til å elsket den. Jeg ønsker meg imidlertid bedre og vet nå at jeg skal kjøpe en skikkelig stol for å ha på senteret mitt. Tror imidlertid jeg med tid og stunder skal ha ny stol hjemme også. Hvis du vil kan du sikkert få kjøpe min stol. Er du i Trondheim kunne du fått prøvd den.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #8762 : 05. mars 2009, 00:31 »
Onsdag 4.mars 2009

Trening på KK-67

Ergometersykkel
10 min!!! NY REKORD!

Lårcurl
5x15 - 5x15 - 5x15 -5x15

Benkpress med stopp
5x60 - 5x60 - 8x100 - 6x117,5 - 5x132,5 - 5x132,5 - 5x132,5 - 5x132,5

SUPERSETT

Frontpress
6x60 - 5x65 - 5x65 - 4x70 - 4x70

Hantelpress
5x21 - 5x21 - 5x21 - 5x21

Pushups i slynger
5 - 5 - 5

FINITO

Droppet frontbøy i dag. Varmet opp i 10 minutter med erogmetersykkelen. Det er ny rekord. KNUSING av den gamle rekorden. Jeg hadde et fint tempo. Ble ikke andpusten i det hele tatt, følte at kondisjonen var kanon, men stivnet noe helt forferdelig. Sykling er ikke min sport.

Testet kneet litt etterpå og det hjelper ikke sånn direkte med oppvarmingen. Det må liksom falle på plass riktig noe det bare gjør litt sånn tilfeldig, men det hjelper å tvinge det til med knebøy samt det å skyve kneskåla på plass og bare håpe på det beste  Grin

Det å bruke skyv fra beina under benkpress er det verste jeg kan gjøre, men det ble bedre etterhvert og jeg fikk håp for kneet utover i økta. Regner med at ting er mye bedre over helgen. Håper i alle fall det Smiley

Jeg var i form i dag synes jeg. Benken virket veldig lett, frontpressen helt sykt lett og pushupsen kanon. Svensken var tilstede og fikk meg til å prøve å være disiplinert med å trene benken uten å la brystkassa gi etter for hver rep. En av feilene jeg alltid har gjort er å slippe spennet jeg har når jeg senker stangen slik at bevegelsesbanen blir lengre enn den ville vært om jeg hadde latt kasse stått i været slik jeg er under setupen i benken. Det ble litt tyngre slik, men det er en av områdene jeg bør bli sterkere på. Når jeg trente slik som normalt så føltes benken veldig bra ut i dag.

Da jeg kom på trening så fikk jeg høre av Stigmandur Areson at ADN var på besøk hos oss. Fem minutter før jeg ankom lokalet så hadde Svenskejunioren kommet og han hadde sporenstreks blitt innkalt til dopingkontroll. Jeg har ikke erfart at ADN har gjort så mange dopingkontroller på folk som har kommet etter at de selv hadde kommet dit og det har hendt meg mange ganger. Altså at jeg har kommet på trening en stund etter at de har kommet dit. Og på den måten har jeg "sluppet" å bli testet. I dag så hilste jeg på dem da jeg kom og spurte den ene dama om jeg nå skulle bli testet. Plutselig kom hun bort til stolen min og spurte om jeg skulle delta på benk-NM. Da jeg sa nei og at jeg ikke var noen benker så virket det som om de skulle vurdere om de skulle teste flere og da meg. Hun kom tilbake og sa at jeg ikke ble teste denne gangen. Trodde en skinhead på 140 kg var litt mistenkelig, men når de ser meg glise og spørre om dopingtest så blir jeg vel ufarligjort Smiley Litt usikker på hvem som ble testet i dag men Gud blir såklart testet hver gang. Og det er jævlig ofte. Så ble Russeren, Svenskejunioren og til og med Fotballspilleren (han fra Kristiansund) testet!

Etter ei stund kunne hele klubben rope "HALLELUJAH!" i kor. Da var det som om Jesus entret lokalet. Gud kjente kreftene rant ut av han fordi det var en annen kraft som kom og sugde til seg alle krefter han kunne få. Det var Stålmannen. Han kom inn som om ingenting hadde hendt. Akkurat som i gamle dager. Han gikk jævlig bra og kom glisende inn til oss gutta. Det var litt av et øyeblikk. Helt utrolig! Stålmannen den utrolige hadde mange gode historier på lager og nå skal han begynne og trene "som normalt" fremover. Han tok også 3x12x20 kg i enarms benk. Det var utrolig stemning på KK i dag!

Til slutt kom pinadømeg både verdensmesteren og Den Sorte Diamant - Sexsymbolet! Hun har nå begynt klatringen mot norgesrekorder og verdensrekorder. Dette blir kult!

Og ikke minst så kom også, skulle til å si Hullet - dama til Nullet, innom. Jeg snakker selvsagt om Kaata som da er dama til Nullet. En utrolig trivelig dame som er så uvinnelig stolt over sin kjære Nullet. Og med hun til stede så ble Nullet inspirert og klarte å gjøre en trippel på 120 kg i frontbøy.

Happy times!

Gooooooood essszy night!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Fasiten
« #8763 : 05. mars 2009, 00:39 »
gammel pers på ergometersykkelen var vel 7 min ? Grin
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #8764 : 05. mars 2009, 00:52 »
gammel pers på ergometersykkelen var vel 7 min ? Grin
Jeg tror det stemmer Smiley

Altså min livspers er jo mye større. Tror jeg satt ganske lenge noen ganger når jeg deffet, men i nyere tid så var persen 7 min før dagens økt. 10 min er en milepæl!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Fasiten
« #8765 : 05. mars 2009, 00:53 »
Det finnes mange forskjellige typer massasjestoler og mange forskjellige prisklasser. Finner du imidlertid en som du liker så er stolen verdt alt. De har ikke spesielt gode stoler på Elkjøp på Leangen her i Trondheim, men når jeg går fra parkeringsplassen og går ruta forbi tv'er og dvd'er og kommer til hvitevare-avdelingen hvor massasjestolene står plassert ; da pleier jeg å være sliten i ryggen. Det er ikke langt men jeg har perioder hvor jeg stivner i ryggen jævlig fort. Når jeg da setter meg i en slik stol og blir massert litt så er jeg som en helt ny person etterpå. Det er rett og slett nirvana. Stolen jeg har en kanonhard. Den er utrolig kraftig og tåler at jeg stritter litt imot slik at massasjekulene går dypt inn i ryggen min. Du hadde kommet til å elsket den. Jeg ønsker meg imidlertid bedre og vet nå at jeg skal kjøpe en skikkelig stol for å ha på senteret mitt. Tror imidlertid jeg med tid og stunder skal ha ny stol hjemme også. Hvis du vil kan du sikkert få kjøpe min stol. Er du i Trondheim kunne du fått prøvd den.

Bor i Oslo.. Hvor mye skal du ha for den da? Og hvor gammel er den? Har den noen år på seg enda? Spørs om jeg har råd til noe sånt nå gitt..student og dårlig råd.
Sa brura

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Fasiten
« #8766 : 05. mars 2009, 07:05 »
Bor i Oslo.. Hvor mye skal du ha for den da? Og hvor gammel er den? Har den noen år på seg enda? Spørs om jeg har råd til noe sånt nå gitt..student og dårlig råd.

Stikk ned til akerselva og ran en asylsøker - de har nok kontanter på seg til å kjøpe stolen til Gilbatross!
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Fasiten
« #8767 : 05. mars 2009, 07:15 »
Hm, så alle syntes sånne stoler er fett. JEg sverger heller til å bli massert av en svær massør, som finner knuter og stive punkter, og jeg blir lei av å presse kroppen ned mot stolen så det blir hardt nok.

Den beste jeg har prøvd hadde de i resepsjonen på Elixia på sjølyst - det er litt digg, men jeg syntes liksom ikke det kan sammenlignes med ordentlig massasje. Men det er helt sikkert fetere enn den brunbjørnteknikken på verktøy, hushjørner og gamle biler! Smiley

Du må også spille mer Yatzy med dami di, jeg vet om en fyr som har fiksa terninger. knegg knegg

Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #8768 : 05. mars 2009, 09:20 »
Testet kneet litt etterpå og det hjelper ikke sånn direkte med oppvarmingen. Det må liksom falle på plass riktig noe det bare gjør litt sånn tilfeldig, men det hjelper å tvinge det til med knebøy samt det å skyve kneskåla på plass og bare håpe på det beste  Grin

Det er dette som er forskjellen på vektløfting og styrkeløft. I vektløfting er det bare å kaste seg under stanga og håpe på det beste, mens man i styrkeløft skyver kneskåla på plass og håper på det beste.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Fasiten
« #8769 : 05. mars 2009, 09:25 »
Hm, så alle syntes sånne stoler er fett. JEg sverger heller til å bli massert av en svær massør, som finner knuter og stive punkter, og jeg blir lei av å presse kroppen ned mot stolen så det blir hardt nok.

Presse kroppen ned? Kan man ikke legg noe tungt oppå seg? Hvis man ikke har en person som kan ligge oppå så kan man vel lesse på masse vektskiver på bryst og mage slik at man blir presset ned?

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Fasiten
« #8770 : 05. mars 2009, 09:54 »

Etter ei stund kunne hele klubben rope "HALLELUJAH!" i kor. Da var det som om Jesus entret lokalet. Gud kjente kreftene rant ut av han fordi det var en annen kraft som kom og sugde til seg alle krefter han kunne få. Det var Stålmannen. Han kom inn som om ingenting hadde hendt. Akkurat som i gamle dager. Han gikk jævlig bra og kom glisende inn til oss gutta. Det var litt av et øyeblikk. Helt utrolig! Stålmannen den utrolige hadde mange gode historier på lager og nå skal han begynne og trene "som normalt" fremover. Han tok også 3x12x20 kg i enarms benk. Det var utrolig stemning på KK i dag!



Kult at Stålmannen er tilbake Smiley

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Fasiten
« #8771 : 05. mars 2009, 10:01 »
Jeg bruker en vanlig hagestol og gnir meg godt på den. Et triks til en som ikke har 9999,90 å bruke på en stol fra Elkjøp, men heller 19,50 å bruke på Nille. Den var litt dyr, men jeg syntes jeg fortjente det.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Fasiten
« #8772 : 05. mars 2009, 10:19 »
joa, det kan man - men det føler jeg blir enda lengre fra "ordentlig massasje" Smiley Ligge der med vektskiver på kassa… VS ligge med håndkle rundt livet og bli massert med oljer som dufter avmynte og kamille… mmmm Mer grønn te? ja takkzzzz zzz…zzzhuh ?   Shit, jeg er på jobben, det regner, og jeg må måke snø av taket til muttern etterpå… Smiley

Men øYH!  kanskje dama kan ligge oppå for å presse deg ned! Og når hun først ligger der… Cheesy
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Zuul

Sv: Fasiten
« #8773 : 05. mars 2009, 10:27 »
Om dama er såpass tungt at det blir noe effektivt press ut av det er det på tide å sende henne ut og jogge litt Smiley

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Fasiten
« #8774 : 05. mars 2009, 10:42 »
Ikke før du har fått massasje!
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!