Skrevet av Emne: Styrkeløft, strongman og doping.  (Lest 40662 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #150 : 26. juni 2006, 14:16 »
Normalt å være lubben ?? Huh
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #151 : 26. juni 2006, 14:23 »
Normalt å være lubben ?? Huh

Du burde finne trøst i det du?
listefyll returns

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #152 : 26. juni 2006, 14:39 »
Jeg har alltid blitt behandlet som en unormal en - så derfor jeg begynte å lure. what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #153 : 26. juni 2006, 14:41 »
Jeg har alltid blitt behandlet som en unormal en - så derfor jeg begynte å lure. what

Du er lubben og utrent - altså en helt gjennomsnittlig nordmann. Ingen grunn til bekymring.
listefyll returns

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #154 : 26. juni 2006, 14:47 »
Redigert:   
....oki sletta den der - for dumt å ødelegge en ellers OK tråd...... Lei meg, men jeg leder meg selv så lett ut på glattisen!


Meeeeen når det er sagt . Listefyll sa i grunn det som skulle ha stått her - Åååå, noen ganger føles det nesten for godt å vri kniven rundt Grin


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #155 : 26. juni 2006, 14:54 »
Altså, dere må gjerne kalle meg lubben, jeg er smertelig klar over det.. Tongue Spesielt etter at dama sa "jeg synes du er søt med pondus jeg".. Wink

Problemet er bare psyken.. og omgivelsene:P Man føler at man ikke kan gå ned i vekt OG opp i styrke samtidig.. og det er jo snart stevner her, snart stevner der.. og man kan jo ikke gå ned i styrke.. osv.. Smiley
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget listefyll

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 419
  • Honnør: 245
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 419

  • a.k.a. Mickey Goldmill and Jabba The Hut
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #156 : 26. juni 2006, 15:01 »
Syntes du er fin som du er jeg  Smiley

Trivselsvekt er et veldig bra ord syntes jeg.
listefyll returns

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #157 : 26. juni 2006, 15:05 »
Altså, dere må gjerne kalle meg lubben, jeg er smertelig klar over det.. Tongue Spesielt etter at dama sa "jeg synes du er søt med pondus jeg".. Wink

Problemet er bare psyken.. og omgivelsene:P Man føler at man ikke kan gå ned i vekt OG opp i styrke samtidig.. og det er jo snart stevner her, snart stevner der.. og man kan jo ikke gå ned i styrke.. osv.. Smiley

Damer er rare sånn - de sier ting for å behage oss. I allefall de første årene........ Deretter kommer sannheten - som ei slegge!


PS!
Du faller ikke inn i den "lubben-kategorien" min asså. Du kommer inn i kategorien under som kalles "kraftfull fysikk". Når sant skal sies så er det en ganske hyggelig kategori i mine øyne, fordi den tillater en å ha nokså mye pondus og endog "skinkerytterhåndtak" og det hele, men fortsatt bli ansett som veltrent.
Egentlig en superkategori spør du meg! Hvem har lyst til å fly rundt deffa som ei skinnmager høne?? Itte je!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #158 : 26. juni 2006, 16:23 »
hehe. du kan fint gå ned i fettprosent og gå opp i styrke. se på meg - tynn som en strek - men sterk likevel. Smiley trener du godt trenger du ikke miste noe styrke mens du mister fett. Smiley det er psykisk!

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #159 : 26. juni 2006, 20:09 »
Jeg vet ikke helt hva du baserer din uttalelse om at man har bedre forutsetninger for å øke i styrke, unngå skader o.l på 10% kroppsfett i stedet for 20%.. hadde du sagt 12-15% i stedet for 30% hadde det vært noe annet.. Wink
jeg baserer dette på at 2 personer på 120kg med samme benbyggning høyde etc skiller det 12kg muskelmasse dersom den ene har 10% fett og den andre har 20% vri og vend på dette hvordan du vil, men FETT løfter ingenting.
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #160 : 26. juni 2006, 21:54 »
jeg baserer dette på at 2 personer på 120kg med samme benbyggning høyde etc skiller det 12kg muskelmasse dersom den ene har 10% fett og den andre har 20% vri og vend på dette hvordan du vil, men FETT løfter ingenting.
Jeg løftet mere for 1 år siden da jeg var 102kg,enn jeg gjør nå med mine 88kg.. Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #161 : 26. juni 2006, 22:01 »
At Arild Haugen på 20 år skal få en haug med kverulanter på nakken når han burde få en kjempeklapp på skulderen for en flott innsats er faen meg trist.
Folk henger seg opp i ting bare for å kverulere: "70% av fremgangen pga. kosthold betyr at jeg skulle tatt 500 kg her og der"; dere må da skjønne at når A.Haugen skriver "70%" så er det ment som som en illustrasjon og ikke som en matematisk korrekt formel!

Videre så skrev han vel at HAN kjente styrkeløftere som ikke hadde peiling på kostholdet. Det betyr ikka at han beskyldte DEG som styrkeløfter for å falle inn under denne kategorien.

Jeg trakk også litt på smilebåndet når det ble påstått at det var "strengt forbudt" med doping (det vel knapt nok forbudt og i hvert fall ikke "strengt"), men er det noe å henge seg opp i da?
Virker som om noen her inne er bitre sutreunger som blir rasende hvis noen andre enn dem selv får ros og går i strupen på vedkommende bare for å få utløp for egen bitterhet.

Jeg leste at Arild Haugen spiste vanvittige mengder torsk. Selv kan jeg ikke fordra fisk og tror ikke jeg har spist en fisk siden militæret (da under væpnet tvang). I dag spiste jeg en stor tallerken gjedde, for greier denne "bleieungen" på 20 å spise torsk og løfte 600kgs dekk så skal da faen meg jeg greie det også (etterhvert). Jeg begynner med fisken, jeg!
Smiley

Jeg har også økt både treningsmengde og intensitet på ergometersykkelen. Hvis Arild Haugen greier å bli grisesterk med en fettprosent på en halv skal faen skjære meg jeg greie sykle bort det jeg har av overflødig fett. Trenger ikke Arild Haugen fett på kroppen for å bli svinesterk så skal ikke jeg trenge det heller. Faktisk burde jeg skamme meg, jeg er jo fire år eldre enn ham og ligger så langt bak! Har faktisk gått ned et par kilo de siste ukene uten at jeg har merket noe nedang i styrken. Takk til Arild for at du ga meg et velfortjent spark bak! Ting kan alltids gjøres bedre og den beste inspirasjon er folk som er bedre enn deg.

I stedet for å rakke ned på en enorm idrettsprestasjon som setter Norge på kartet så velger jeg altså å la meg inspirere.
Nå skal jeg faktisk sende Arild en PM for å få kostholdstips; det er da bedre å bruke de ressurspersonene vi har her på forumet enn å jage dem vekk ved å hetse dem.

P.S: Jeg antar at Arild ikke har tatt noe som Svend ikke har tatt (og det driter jeg en milelang marsj i); hvorfor er det ingen som "tør" å skjelle ut Svend for dette de gangene han har vært innom for å legge igjen en melding? Det er kanskje lettere når man har men en 20-åring å gjøre enn med en mer voksen fyr som har rukket å etablere seg? "Skynd deg å hets ham før han oppnår noe virkelig stort slik at vi blir nødt til å behandle ham med respekt!" Er det sånn det er!?

Har dere ikke noe positivt å si om andres prestasjoner så HOLD KJEFT!!

(å diskutere strongman på generelt grunnlag er selvfølgelig OK, men det er vel ikke tilfeldig at man skal ta frem janteloven rett etter at NSM2006 har blitt sendt på TV?)

Enig.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #162 : 27. juni 2006, 01:01 »
.........uansett hva som sies om Strongman: vit en ting: VI GIR ALLE SAMMENS FAEN....så det er ingen vits i å si noe som helst til oss.....

Gjør som meg GI FAEN...he he TREN!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Wanna be fast

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 715
  • Honnør: 265
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 715

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #163 : 27. juni 2006, 01:24 »
Jeg løftet mere for 1 år siden da jeg var 102kg,enn jeg gjør nå med mine 88kg.. Wink

Kansje du har mistet litt muskler what
Beste Raw gymløft
Knebøy 180kg Benk m/u stopp 135kg/142,5kg  Markløft 220kg

Mål 2017

3000m under 11min

5000m under 20min

10000m under 43min

Halvmaraton under 1 time og 45min

Stoltzen under 14min


Treningslogg

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #164 : 27. juni 2006, 03:13 »
.........uansett hva som sies om Strongman: vit en ting: VI GIR ALLE SAMMENS FAEN....så det er ingen vits i å si noe som helst til oss.....

Gjør som meg GI FAEN...he he TREN!


Topp holdning!
Jeg elsker ting jeg kan gi skikkelig faen i; ser ut som om du har funnet en god en Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!