Skrevet av Emne: Norske banker verdensmester i USA.  (Lest 7066 ganger)

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #30 : 02. november 2007, 15:07 »
Å pisse i ADNs kopp, er vel litt vanskelig når man er bosatt i USA. Dog, konkurrerer hun i USAPL, pisser hun vel i WADAs kopp fremdeles?

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #31 : 02. november 2007, 15:22 »
Å pisse i ADNs kopp, er vel litt vanskelig når man er bosatt i USA. Dog, konkurrerer hun i USAPL, pisser hun vel i WADAs kopp fremdeles?

Helt sikkert, men kommentarene fra enkelte her i tråden gikk jo på hvor grusomt det var at hun ikke pissa i noen kopper. Sånn indirekte. Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #32 : 02. november 2007, 15:33 »
Helt sikkert, men kommentarene fra enkelte her i tråden gikk jo på hvor grusomt det var at hun ikke pissa i noen kopper. Sånn indirekte. Wink

Huff! Du er bare tragisk.

Utlogget TT

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 419
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 419

Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #33 : 02. november 2007, 15:35 »
Jeg kritiserer ingen som ikke har brutt norsk lov, selv om dette ikke samsvarer med mitt egen livssyn.

Dette var en lovpositivisme som overskrider selv de mest "hardcore" jurister.  Loven er altså en uttømmende liste over umoral?

Forøvrig er det en vanlig kortslutning om dopingbruk at fordi selve bruken ikke er forbudt, så er det å bruke dop ok i et kriminalitetesperspektiv. Til det er å si at kjøp, salg, import mv i sin alminnelighet er forbudt slik at med mindre du har fått dopingpreparatene utskrevet av lege, så må det ligge en kriminell handling bak. Det er forøvrig kriminelt i seg selv (som heleri) og dra nytte av en kriminell handling som dopsmugling mv.


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #34 : 02. november 2007, 16:19 »
Det TT er inne på her, er nesten STØRRE moralsk grunn, enn valget om ikke å jukse i idrett.
Nemlig det at pengene ens går til et kriminellt miljø. det ligger større etiske problemer ved det, enn det å jukse i en idrett. (mener jeg.... )

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #35 : 02. november 2007, 17:11 »
Nå er dette strengt tatt en kommentar på hetsingen av maris kommentar om jantelov Norge.
Og jeg såt med hvert eneste ord jeg skriver.
Mari er ei flott jente og at en person ( Mr Trening) går ut å rett og slett hakker på henne , syns jeg er direkte ufint.
Det er ikke for å skape noen som helst debatt, men kun for ufinhetene . Denne tråden hadde med hennes prestasjoner i USA å gjøre, og ikke hvorvidt hun pissa i en kopp.

Og her er vi igjen tilbake til at alle er i mot alle som ikke pisser i ADN sin kopp.
For det er dette det hele bunner ned til: " tiske tiske , rømte til usa , tiske tiske, meldte seg inn i annet forbund.. tiske tiske.. nekter pisse i kopp.. tisk tisk "..

Skjønner god at mari kommenterte Norge og Janteloven, for den lever i beste velgående. Både i landet og på dette forumet.

Det er få som har stilt spørsmål vedrørende hennes flytting til USA, og valget om å løfte for et forbund uten testing.
Jeg personlig vet at hun flyttet dit av andre årsaker, og at hun etter en periode kom inn i benkpressmiljøet der. Valg av organisjon var nok tilfeldig men gjorde sitt til at hun ikke kunne konkurrere innen NSF og IPF. Jeg har for lenge siden skrevet til henne at dersom hun ville delta i VM i benkpress, måtte hun først melde seg inn i det forbundet som tilhører IPF. Hvilket jeg tror hun nå har gjort.
Det jeg reagerte på var at hun i en antidopdebatt valgte å skrive et innlegg om janteloven osv. (Innlegget kunne da faktisk tolkes slik at hun mener doping er greit og at vi andre kun er misunnelig?)
For meg er det helt merkelig at hun har opplevd sin karriere i Norge slik. Synd at hun føler det slik, men en sak har som regel to sider. Og jeg vet at hun i Norge fikk hjelp, både fra folk i klubben og sin eksmann. Da hun gikk over til fitness, fikk hun blant annet hjelp av en venninne av meg.

Blenda!

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #36 : 02. november 2007, 17:20 »
Forøvrig vil jeg si at jeg er enig i at dette er utenfor tema. Dette er en tråd sikker ment for gratulasjoner!
Blenda!

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #37 : 02. november 2007, 19:33 »
Ok. Her er jeg på min hest.

Forøvrig er det en vanlig kortslutning om dopingbruk at fordi selve bruken ikke er forbudt, så er det å bruke dop ok i et kriminalitetesperspektiv. Til det er å si at kjøp, salg, import mv i sin alminnelighet er forbudt slik at med mindre du har fått dopingpreparatene utskrevet av lege, så må det ligge en kriminell handling bak. Det er forøvrig kriminelt i seg selv (som heleri) og dra nytte av en kriminell handling som dopsmugling mv.

Igjen, og dette blir min subjektive mening. Man kan hetse kjøpet. Salget. Smuglingen. Et cetera. Men ikke bruken. Det er per dags dato, lovlig. Derfor blir bruk individuelt, lovlig, men fortsatt urettferdig hetsende. Ellers krenker man handlingsfriheten man har i et land med et "fungerende" rettssystem. Man kan godt være uenig, diskutere, ta en prat over et stykke kake. Men å bedrive spamming av en tråd som hyller en stor norsk prestasjon, er latterlig.

Sitat
Dette var en lovpositivisme som overskrider selv de mest "hardcore" jurister.  Loven er altså en uttømmende liste over umoral?

Det er vel så. At jeg overskrider din subjektive oppfattelse av lovpositivisme er greit. Dog, det er min rettesnor når jeg dømmer personer i ny og ne. _Jeg_ kan ta et valg med andre baktanker enn norsk lov. Dog, jeg velger å ikke hetse noen, i en tråd hvor man heller burde hylle, som ikke allerede kan bli dømt i norsk rettssystem. Dette syntes jeg også andre kan holde seg for gode til.

Personlig har jeg helt andre faktorer som spiller inn ved valg av hva jeg putter i kroppen. Kunnskap, risiki, situasjon. For ikke å snakke om hva Explo skriver. At andre har gjort de samme tankene, og kommet fram til andre konklusjoner enn meg, er ikke klandreverdig. Uansett hva Mr. Trening måtte mene.

Forøvrig vil jeg si at jeg er enig i at dette er utenfor tema. Dette er en tråd sikker ment for gratulasjoner!

Veldig enig. Og dette selv om du honnørerte Mr. Trening. Grin

Å pisse i ADNs kopp, er vel litt vanskelig når man er bosatt i USA. Dog, konkurrerer hun i USAPL, pisser hun vel i WADAs kopp fremdeles?

Noen av de som kaster den første sten kan vel også kommentere dette? Eller er det kun de "beste" forbundene som gir deg retten på hyllest?

Alle er ikkje i mot alle, innad i styrkeløft miljøet er det mange meiniger og uenigheter, men en ting er vi vi alle enige i og det er at: "Alle er i mot dei som velger å ikkje pisse i ADN koppen."

Det var vel svaret.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Hard and Heavy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 125
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 125

  • Sterk er man den økten: Lenken Gleipne brytes.
Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #38 : 02. november 2007, 20:06 »
Nå er dette strengt tatt en kommentar på hetsingen av maris kommentar om jantelov Norge.
Og jeg såt med hvert eneste ord jeg skriver.
Mari er ei flott jente og at en person ( Mr Trening) går ut å rett og slett hakker på henne , syns jeg er direkte ufint.
Det er ikke for å skape noen som helst debatt, men kun for ufinhetene . Denne tråden hadde med hennes prestasjoner i USA å gjøre, og ikke hvorvidt hun pissa i en kopp.

Og her er vi igjen tilbake til at alle er i mot alle som ikke pisser i ADN sin kopp.
For det er dette det hele bunner ned til: " tiske tiske , rømte til usa , tiske tiske, meldte seg inn i annet forbund.. tiske tiske.. nekter pisse i kopp.. tisk tisk "..

Skjønner god at mari kommenterte Norge og Janteloven, for den lever i beste velgående. Både i landet og på dette forumet.


Er meget bra det Mari har prestert.
Honør til deg Nann for at du tørr å backe henne opp, du viste vel hva som kom til og skje her  Smiley

2x220 markløft film
Another day, another Kg
Treningslogg
\\\\\\\"Av lydighet lærer man ingen ting\\\\\\\", sitat Jens Bjørneboe
  Treningsprogrammet--> Supercharged! Blitzkrig 2000.BEYOND PUMPED!

Utlogget strong woman

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 480

Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #39 : 02. november 2007, 21:49 »
Well done Mari.

Hanne

PS I hope your shoulder is much better now!

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Norske banker verdensmester i USA.
« #40 : 25. november 2007, 01:44 »
En god utøver trenger ikke fremheve seg selv, prestasjonene taler for seg selv.

I den grad en ser på økonomien i styrkeløft (eller andre idretter), så trenger vi nok flere utøvere som fremhever seg selv. Idrettsutøvere som er offensive ovenfor både presse og omgivelser forøvrig vil skape mer blest om idretten sin.

Hva med en "most muscular" samtidig som du erklærer at du skal knuse alt av motstandere i helgens KM, NM, VM eller hva en nå skal stille i? Hvis en ønsker å være mer synlig i mediebildet, så er det nettopp mer fremhevelse vi trenger. Er ingen motsetningsforhold mellom dette og det å løfte rent. I stedet så har vi disse staute, lavmælte bamsene som stirrer i gulvet og som du må dra svarene ut av.

Dette med å ikke fremheve egne kvaliteter er egentlig et kulturelt betinget fenomen. Du må for all del ikke si at du kan noe ... og hvis du i tillegg våger å påstå at du er bedre enn sidemannen, så har du begått dødsynd nr #1. Det finnes sågar eksempler fra den norske sosialistskolen hvor flinke unger er blitt bedt om å ta det rolig av sine klasseforstandere for at ikke de andre ungene skal stilles i et dårlig lys.

Har en spesielle kvaliteter eller evner, så er det ingen grunn til å være beskjeden ovenfor omgivelsene. Det er ingenting galt med å si: "Jeg er flink!", "Jeg er spesiell!", "Jeg er best i kretsen min!" ... eller den aller mest ubeskjedne varianten: "Jeg er bedre enn alle andre!". Selvsagt skal ord backes opp med løfting, men det aner meg at det ville slå positivt ut på besøkstallene uansett. Hvis "Benk Best" sier han skal vinne kretsmesterskapet neste helg lekende lett, så vil det nok stille ekstra mange publikummere av to årsaker: a) Fordi de oppriktig tror "Benk Best" vil klare det, eller b) For å se den oppblåste skrytepaven bli knust av de andre etablerte løfterene. 

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!