Skrevet av Emne: Mennesket, den femte ape????  (Lest 50710 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #195 : 09. juli 2009, 18:04 »
Vi har aldri snudd oss fra naturen, vi har bare manipulert den til vår egen gode, som alle andre dyr gjør også til den grad de GREIER.

Hvordan og hvem manipulerer naturen unntatt oss? Nå snakker jeg ikke om å lage bolig eller verktøy av den rå naturen. Men hvem og hvordan?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #196 : 09. juli 2009, 18:06 »
Hvordan og hvem manipulerer naturen unntatt oss? Nå snakker jeg ikke om å lage bolig eller verktøy av den rå naturen. Men hvem og hvordan?
Alle dyr. Men det heter seg at "naturen går sin gang". Hver gang en løve dreper en antilope manipulerer den antilopebestanden. Men må stikke på trening, snoopberlingdogg står utenfor og venter. Mulig at jeg redigerer dette etterpå Tongue
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #197 : 09. juli 2009, 18:09 »
Ja det håper jeg virkelig du gjør, for den uttalelsen der er ganske tynn.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #198 : 09. juli 2009, 18:18 »
Eneres, ta deg tid og se dokumentaren Zeitgeist. så kan du se hvordan vi kan bruke teknologien vår til et bedre samfunn. http://video.google.com/videoplay?docid=7065205277695921912
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Utlogget burny_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 249
  • Honnør: 178
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 249

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #199 : 09. juli 2009, 18:19 »
Ja det håper jeg virkelig du gjør, for den uttalelsen der er ganske tynn.
Mesteparten av det du skriver er jævlig tynt, og vær faens gang noen bruker lang tid til et bra og konstruktivt svar, så svarer du ikke på det.....

Foreslår at folk ikke skal bry seg om innleggene til Eneres lengere.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #200 : 09. juli 2009, 18:23 »
Zeitgeist er gjennomsyret av konspirasjonsteoretisk vås.

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #201 : 09. juli 2009, 18:30 »
Den første filmen "zeitgeist the movie" består av mange konspirasjons teorier ja. Men andre filmen "Zeitgeis Addendum" handler mer om kapitalisme, hvordan det økonomiske styrer verden og hvordan vi kan bygge et samfunn der vi ikke er slaver. 
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Utlogget ThirdEye

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 164
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 164

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #202 : 09. juli 2009, 18:32 »
men off topic. Anbefaler eneres å se filmen for det om;)
"if life gives you aids, make lemonades"-Jesse Hughes

Høyde: 170
Vekt: 67-69 kg

Mark: 200 kg
Benkpress: 132kg
Knebøy: 150 kg

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #203 : 09. juli 2009, 20:23 »
Ja det håper jeg virkelig du gjør, for den uttalelsen der er ganske tynn.
Ok gjør deg klar, her kommer det.

Manipulere=
1 tildekket påvirke andre, lure.
2 tildekket forandre noe, trikse.

Om en løve spiser en antilope, påvirker den da antallet antiloper? Ja. Så det blir men andre ord feil å si at vi er de eneste som manipulerer naturen.

Det jeg tror du mener å si er at vi forstyrrer den naturlige balansen, altså ratioen mellom dyrene. Rovdyrene er med å holde planteeterene tilbake, slik at de ikke blir for mange. Dersom det blir for mange så vil de spise opp all maten og det vil bli sult blant planteeterene. Da dør naturligvis noen av planteeterene og dette er en del av den naturlige balansen. Men å si at vi er de eneste som manipulerer dyrelivet blir helt galt, det ser du vell selv? Både klima, naturkatastrofer o.l. er med å manipulere dyrelivet, og ikke kom med den der "klimaet er som det er pga menneskelige karbonutslipp osv". For vi har hatt både istider og perioder med over gjennomsnittlig varme tidligere, altså før menneskene begynte å utnytte fossile brennstoff.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Mennesket, den femte ape?
« #204 : 09. juli 2009, 22:29 »
Eneres; det later til at du er enig med Darwin og hans teori (er) rundt naturlig seleksjon osv og at mennesket har utviklet seg naturlig dit vi er.
Hvorfor er det da unaturlig måten vi lever på?
Peppe's Pizza, klær fra Dressmann og hus fra Nordbohus er resultat av naturlig seleksjon og vår avanserte hjerne og er dermed like naturlig som beverdammen, revehiet, spise måkeegg fra reiret eller å gå naken som en gorilla (som for øvrig ikke bor i en temperert region der kulden ville drept den om den ikke hadde klær eller pels).

Det virker som du mener at mennesket lever unaturlig og at alt rundt oss i vår hverdag og i vår kost er likeså men vår utvikling er jo (som du også er enig i) naturlig og har fått oss til dette stadiet på jordkloden (den industrielle tidsalder).
Du må velge om du er enig med Darwin eller om han var full av skit, hvis du sier at vi lever unaturlige liv spytter du nemlig på verket hans og går mot deg selv.

PS: Når det gjelder ubalanse i naturen er alle arter potensielt skadelige i for store bestander og ikke bare mennesket. Insekt svermer som spiser alt i sin vei, planteetere som river i stykker skog og mark og fortærer all næring på et område for deretter å bare flytte seg og gjenta (slik som gamle nomader) og selvsagt store rovdyrbestander som ødelegger økosystemer.
Bakterier, virus og annet herk herjer også vilt og hele artsgreiner har blitt drevet til kanten av utryddelse av pandemier og sykdom eller gasser og utslipp etter vulkanutbrudd osv.

Poenget er; naturen er kaos og har alltid vært det med eller uten menneskelig påvirkning.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Cat__Tank

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

  • Cat Tank is not amused

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #207 : 10. juli 2009, 15:41 »
Hvordan og hvem manipulerer naturen unntatt oss? Nå snakker jeg ikke om å lage bolig eller verktøy av den rå naturen. Men hvem og hvordan?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #208 : 10. juli 2009, 16:58 »
- Vi spiser ikke fra den rå naturen, vi tilsetter, varmer, manipulerer og konserverer. Kjemisk mat.

- Vi er de eneste dyra som varmebehandler mat.

- Vi + kjæledyra våres, dør av fedme og andre livsstilsykdommer.

- Vi forurenser, ødelegger andre dyrs naturlige habitat.

- Vi tror vi er kongen på haugen over alle andre dyr, vi ser på dem som udersåtter og at vi har dominans over dem. Noe som er en meget arrogant og feilaktig holdning synes jeg.


Det er vel ingen tvil om at vår levemåte, skiller seg ut fra absolutt alle andre dyr her på kloden? Og at vi tvinger med oss alle andre dyr ned i gjørma med oss?


Poenget mitt er at vi er dyr, vi er fra dyreriket, vi er primater, vi er aper, naturen er vårt naturlige habitat. Men slik vi har blitt, så hadde vi ikke overlevd en halv dag i naturen engang.


 

Evolusjon og survival of the fittest er altså ikke naturlig.
Vi + kjæledyra blir generelt et par ganger eldre enn hva de vi ville ha blitt "i naturen", så at vi faktisk dør av et eller annet er ikke noen stor overraskelse...
Vet du hvorfor andre dyr ikke dør av livsstilsykdommer?
"Livsstilssykdommer er en samlebetegnelse på sykdommer eller lidelser et menneske kan få som resultat av egen, selvvalgt livsstil"

Legg merke til at det står menneske. Menneske, ikke ape, men menneske. Det er sånn som du og jeg.

http://no.wikipedia.org/wiki/Livsstilssykdommer
Here we go.. Vi tar det i Den femte ape tråden, eller så får vi 2 identiske diskusjoner i 2 forskjellige tråder.
Wtf?! Du kan ikke snu deg unna hver gang du tar feil! Innrøm nå for guds skyld at livsstilsykdommer argumentet ditt var håpløst dårlig?

1: Den femte ape tråden er død.
2: Selv om topic heter Raw food... så har diskusjonen tatt denne vendingen, og du kan ikke bare si "Jeg gidder ikke å diskutere dette da det ikke har noe med topic å gjøre." Hver gang noe du tydeligvis ikke har peiling på kommer opp. Hvis du er så overbevist om at det du sier er rett så får du pokker meg stå for det også! Du kan ikke trekke deg ut nå, da får du isåfall innrømme feil/komme til enighet med de andre debattantene på forumet.
Vi er jo de eneste som har nok hjernekapasitet i dyreverden til å få til noe som dette, det ligger i menneskes natur og ville utvikle seg. Avfallstoffer etterlater alle seg, mennesker i stor grad....elefanter...en del mindre....og mus..kjempe lite. Livsstilsykdommer er ikke unikt hos mennesker, det finnes i alle dyregrupper men type sykdommer varierer ut ifra geografi, kosthold etc. Hvordan mener du at vi egentlig skulle få gjort dette så dyrene hadde fått sin del av kaka? Kuer på stortinget? Sauer med stemmerett? At vi oppfører oss overlegne ovenfor dyr er jo naturlig, vi ER overlegne. Og selvfølgelig har vi dominans over dem, akkurat som løver står over gasseller og fugler står over mark. At vårt levesett skiller seg drastisk fra de andre dyrene på kloden er utrolig bra observert, du kan jo begynne med den hvite toppen du har på deg.....aper bruker ikke sånt. Jeg skjønner ikke hvorfor du må blande inn luftboble-ideologi og dine rosa drømmer med kosthold hele tiden...

Når det gjelder "slik vi har blitt" så ser det jo ut som vi klarer oss helt greit, vi kommer oss på månen, bestiger everest, kan reise gjennom luften fra norge til sør-afrika på under ett døgn, sykler tour de france, eksperimenterer med partikkel kollisjoner, lager fornøyelsesparker og gjorde virkelighet av fantasifortellingen om Noas Ark som nå går daglig mellom køben og larvik. Hva som er "naturlig" defineres av oss mennesker, og forandrer seg med tiden vi lever i.
Er den femte ape tråden død? Da får du vekke liv i den med det samme spm. Så kan vi ta det derfra. Tro meg, det er ikke for å løpe vekk fra spm, absolutt ikke. At vi er primater er noe jeg er ganske så sikker på du.
Sikker på at jeg? Jeg nekter å tro deg.

Nå som jeg har gjort som du ba om håper jeg at du kan innrømme at argumentet ditt med livsstilsykdommer var helt håpløst Smiley?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: Mennesket, den femte ape?
« #209 : 10. juli 2009, 17:12 »
Nei, det kan jeg ikke innrømme for det er jeg ikke enig i. Det er ingen overraskelse at vi er de eneste dyra som spiser kjemisk mat og drikker kjemiske blandinger. Og varmebehandling i seg selv er skadelig mtp alle gassene som blir dannet. og prossessert mat er osgå sykdomsgrunnlag. Livsstilsykdommer og fedme osv er noe vi mennesker dør av hele tiden.


Så har jeg forstått riktig, at du ikke tror på at vi er primater? Ett enkelt ja eller nei hadde vært fint, så jeg kan forstå deg ordentlig.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!