Skrevet av Emne: Erik sin logg. Handbak og diett :)  (Lest 291781 ganger)

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2970 : 21. juni 2012, 02:56 »
Get Ripped Uke 10 dag 4

Blir ikke noe særlig styrketrening nå.. Et par set rollout, litt annen magetrening, sidehev, utfall og dvs... Så 60min jogg.. Dette grunnet NM i Handbakk i helgen, så sparer spesiellt høyrearmen som jeg har slitt litt med i det siste.

18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2971 : 21. juni 2012, 04:29 »
Ser at jeg har misforstått uke 10-12 i Get Ripped litt... Jeg skal faktisk dag 1 og dag 3 har intervall-langkjøring-intervall, dag 2 og 4 morgentur OG langkjøring, og treningsfrie dager bare morgenturer.. Jeg har seff glemt at jeg skulle ha tilsammen 60min cardio på dag 2 og dag 4, ikke bare 30min.. Så da jogger/går jeg 60min imorgen, og 60min fredag.. Så jeg får tatt igjen dette.... Faen nå må nå fettet snart forsvinne !!!! 82-85cm rundt midjen om morgenen, og jeg er fornøyd !!!
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2972 : 22. juni 2012, 02:30 »
Get Ripped Uke 10 dag 4

Vanlige oppvarminga....

Veldig lette sett med bicepscurl, underarmscurl, tricepsextension, benkpress osv.. Bare for å holde kroppen igang til lørdag..

60min cardio
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2973 : 23. juni 2012, 01:23 »
Handbak NM imorgen.. Nervøs... Har varmet opp med biff, krokan is, chillinøtter og kebab... Imorgen tidlig blir det havregryn og h-melk, og 2 bananer... Utover dagen, og stevnet blir det bananer, masse vann og skiver.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2974 : 23. juni 2012, 02:42 »
hva mener du med hook hold ?
er det denne ? http://www.youtube.com/watch?v=tT5jYAf1IFA#noexternalembed
Isåfall så ser det ut som vi tar ca det samme, men jeg veier 118 Smiley
Har du noen tips til en håndbak noob ?

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2975 : 23. juni 2012, 09:39 »
hva mener du med hook hold ?
er det denne ? http://www.youtube.com/watch?v=tT5jYAf1IFA#noexternalembed
Isåfall så ser det ut som vi tar ca det samme, men jeg veier 118 Smiley
Har du noen tips til en håndbak noob ?

Ja det er den jeg mener med hook hold Smiley ...Selvom vi tar det samme har nok sikkert du mye sterkere fingre og spesiellt handledd enn meg Smiley

Jeg kan gi deg et par gode tips når jeg er tilbake ifra NM senere idag/imorgen, nå er jeg nødt til å reise
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2976 : 23. juni 2012, 20:10 »
Her har jeg logget 200sider, og over 3300 innlegg, og ikke EN eneste, på både treningsforum og facebook  sa lykke til før NM, litt skuffendes.. Hehehe Smiley Men kanskje dette har noe med meg å gjøre, og ikke andre ?
Men NM gikk helt greit, og fikk 5 plass venstre, og 3plass høyre.. Neste år har jeg gull.. Det har jeg stor troa på, handbakk er noe jeg kan bli skikkelig god i Smiley
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2977 : 24. juni 2012, 04:16 »
Jeg skjønner at det var skuffende, men nå har du i det minste en extra håndbakker i loggen din (jeg har ikke konkurert enda, men er med i håndbak klubb og starter sparring om 1ukes tid tenker jeg)
Jeg skulle til å ønske deg lykke til, men da var konkuransen allerede ferdig,
jeg sto opp før live streamen begynnte men ble så skuffet over at det lagget så mye så sto over resten.

Kjempe resultat på deg btw, har trua på deg som framtidig håndbak ikon hehe ( i det minste i lille norge)

Har faktisk ikke sett i boka de før igår, så du kan vente masse lykke til fra meg den kommende tiden, kansje til og med vi kommer til å konkurere mot værandre selv om jeg er litt feit og mest sansynlig aldri kommer til å konkurere i din klasse om du fortsetter å gå ned i vekt.

Lykke til på etterskudd i det minste Wink
du må ikke slutte å logge nå som jeg først fant en håndbakker med logg her inne da Wink

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2978 : 24. juni 2012, 20:58 »
Jeg skjønner at det var skuffende, men nå har du i det minste en extra håndbakker i loggen din (jeg har ikke konkurert enda, men er med i håndbak klubb og starter sparring om 1ukes tid tenker jeg)
Jeg skulle til å ønske deg lykke til, men da var konkuransen allerede ferdig,
jeg sto opp før live streamen begynnte men ble så skuffet over at det lagget så mye så sto over resten.

Kjempe resultat på deg btw, har trua på deg som framtidig håndbak ikon hehe ( i det minste i lille norge)

Har faktisk ikke sett i boka de før igår, så du kan vente masse lykke til fra meg den kommende tiden, kansje til og med vi kommer til å konkurere mot værandre selv om jeg er litt feit og mest sansynlig aldri kommer til å konkurere i din klasse om du fortsetter å gå ned i vekt.

Lykke til på etterskudd i det minste Wink
du må ikke slutte å logge nå som jeg først fant en håndbakker med logg her inne da Wink
Ja veldig morro å ha en anna med felles interesse for handbakk i loggen sin, utrulig kjekkt ! Tusen takk for fine ord, setter virkelig pris på det Smiley Haha, ja kan hende vi blir motstandere i nær framtid ?? Hehehehe. Jeg kommer nok ikkje til å slutte å logge, detter er jo noe jeg mest gjør for meg selv...
Uansett som sagt jævla morro å ha ein med samme interesse her !!! Og kossen handbakk klubb stiller du for ?
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2979 : 24. juni 2012, 21:04 »
Liten input; for at fler skal legge merke til at du skal på stevner, legg det til i tittel, noe som 'Erik mot Handbak nm, formbilde s.197'

Faller litt bort i mengden av vanlig tekst.
Grattis med plasseringa, absolutt ikke værst for en debutt
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2980 : 24. juni 2012, 21:08 »
Liten input; for at fler skal legge merke til at du skal på stevner, legg det til i tittel, noe som 'Erik mot Handbak nm, formbilde s.197'

Faller litt bort i mengden av vanlig tekst.
Grattis med plasseringa, absolutt ikke værst for en debutt

Hehe, joda.. Men jeg tenkte litt mer på de som har fulgt/fulgte loggen min en stund Smiley Men her er det bare jeg som er grinette, men er jo en fin følelse at folk ønsker deg lykke til når man skal ut i ilden, hehehe Smiley
Tusen takk du Smiley Ja er godt fornøgd eg Smiley Var vell utrulig nok den ein av dei lettaste på stemnet også, haha
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2981 : 24. juni 2012, 22:25 »
jeg er medlem av Haugaland atletklubb (Haugesund), det er både en styrkeløfter klubb og håndbak klubb. Vi har nettopp startet med håndbak i klubben Wink
Men har trent mye støtteøvelser til håndbak det siste halv året og er utrolig motivert til å konkurere i det, om jeg blir noe god er usikkert da jeg enda ikke har tatt mye håndbak men håper og tror jeg kan bli over middels god på det Wink

Vi må nok konkurere en gang ja, men det spørs om jeg rekker  å ta innpå deg da du blir bedre med tiden du også Wink

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2982 : 24. juni 2012, 22:33 »
jeg er medlem av Haugaland atletklubb (Haugesund), det er både en styrkeløfter klubb og håndbak klubb. Vi har nettopp startet med håndbak i klubben Wink
Men har trent mye støtteøvelser til håndbak det siste halv året og er utrolig motivert til å konkurere i det, om jeg blir noe god er usikkert da jeg enda ikke har tatt mye håndbak men håper og tror jeg kan bli over middels god på det Wink

Vi må nok konkurere en gang ja, men det spørs om jeg rekker  å ta innpå deg da du blir bedre med tiden du også Wink

Fett !! Bakgrunn som strongman/styrkeløftar så har mann eit godt utgangspunkt å gå ut ifra Smiley Håper dere stiller ett par folk derfra på neste NM, vi må bare bli større og større!! Jeg mener mann kan bli så god som mann selv ønsker, det er bare deg selv, og ingen andre det står på.
18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget believe93

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 388
  • Honnør: 159
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 388

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2983 : 24. juni 2012, 22:48 »
Og du spurte jo også om tips innen handbak, det jeg har erfart er det at du obviously må ha sterke armer. En med bakgrunn som tømrer eller murer har jo ett godt utgangspunkt, da de jobber mye med hendene Smiley

Tips ?

Tren mye hook hold, top roll hold og reverse hold !

http://www.youtube.com/watch?v=tT5jYAf1IFA#noexternalembed.. Denne øvelsen vil du nok føle du er sterkest i...

Top roll hold er akkuratt det samme som hook hold, bare ett nøytralt grep... Her er du vanligvis litt svakere enn i en hook.

Reverse hold er også akkuratt det samme, bare at du har overhåndsgrep... Altså oppsida av handa di mot deg, her vil du nok være svakest..

Blir du sterk her vil dette ha veldig god overføringsverdi i handbakk !

Trening for handledd og fingrer..

Jeg merket på NM og egentlig generellt mot folk som er mindre enn meg, men har et sterkere handledd har en stor fordel ! Jeg tror det er viktigere med ett sterkt handledd isteden for supersterk biceps og svakt handledd...

Sjekk disse videoene :

http://www.youtube.com/watch?v=uUxaFStS-Ow#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=LoGpgMT1y_g#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=b9YjEdB8LLY#noexternalembed&feature=related    Se video 1 til 4

Og om du har CoC tror jeg dette har veldig god overføringsverdi det også !



Håper jeg fikk hjelpt deg litt Smiley

18år

Jølster Handbakklubb
NM 2012 Junior 80+
5plass venstre 3plass høyre

A winner never quit, a quitter never win

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Erik På Get Ripped. Bilde s.197
« #2984 : 24. juni 2012, 23:51 »
Fett !! Bakgrunn som strongman/styrkeløftar så har mann eit godt utgangspunkt å gå ut ifra Smiley Håper dere stiller ett par folk derfra på neste NM, vi må bare bli større og større!! Jeg mener mann kan bli så god som mann selv ønsker, det er bare deg selv, og ingen andre det står på.
vi skulle faktisk stille men bordet kom aldri, vi skulle hat det i februar/mars, uten noe bord trening har mann ikke mye å komme med. hadde sikkert blitt skadet da.
Vi stiller minst med to neste nm, kansje fler. tror vi er 5 i klubben allerede noe jeg tror er bra da vi er en liten klubb og ikke en gang har startet enda Smiley

Jeg mangler nok mest i underarmene + låsestyrke tipper jeg, har litt leie håndledd (svake ikke skadet) men har grei fingerstyrke tror jeg.
Men får se hvordan den styrken jeg har blir overført bordet, tror jeg blir en håndbakker med fokus på teknikk, jeg er en "stor" mann men slåss som en liten hehe.

Og du spurte jo også om tips innen handbak, det jeg har erfart er det at du obviously må ha sterke armer. En med bakgrunn som tømrer eller murer har jo ett godt utgangspunkt, da de jobber mye med hendene Smiley

Tips ?

Tren mye hook hold, top roll hold og reverse hold !

http://www.youtube.com/watch?v=tT5jYAf1IFA#noexternalembed.. Denne øvelsen vil du nok føle du er sterkest i...

Top roll hold er akkuratt det samme som hook hold, bare ett nøytralt grep... Her er du vanligvis litt svakere enn i en hook.

Reverse hold er også akkuratt det samme, bare at du har overhåndsgrep... Altså oppsida av handa di mot deg, her vil du nok være svakest..

Blir du sterk her vil dette ha veldig god overføringsverdi i handbakk !

Trening for handledd og fingrer..

Jeg merket på NM og egentlig generellt mot folk som er mindre enn meg, men har et sterkere handledd har en stor fordel ! Jeg tror det er viktigere med ett sterkt handledd isteden for supersterk biceps og svakt handledd...

Sjekk disse videoene :

http://www.youtube.com/watch?v=uUxaFStS-Ow#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=LoGpgMT1y_g#noexternalembed

http://www.youtube.com/watch?v=b9YjEdB8LLY#noexternalembed&feature=related    Se video 1 til 4

Og om du har CoC tror jeg dette har veldig god overføringsverdi det også !



Håper jeg fikk hjelpt deg litt Smiley



En sånn planke må jeg fikse meg ser jeg, likte videoene.
Jeg har vel sett så å si alt med Larratt, vist jeg har forbilder innen denne sporten blir det vel han først så gammle brzenk (grunnen er faktisk ikke at de er blandt de beste, men virker som de liker å bidra mest, pluss at de virker hyggelige da)

Det jeg trener nå er vel mest Hook hold (har døpt denne Larratt curl, grunnet det er han jeg har stjelt den fra)
Og trener en del toproll rotasjoner, hammer wrist curl og en mengde andre øvelser.
Kan ikke navnet på alle så jeg gir øvelsene andre navn hehe.

Altid gøy med innspill fra noen som driver med håndbak og tydligvis har resultater fra det de driver med.

Her er en link til loggen min så kan du se alle de rare "håndbak" øvelsene jeg trener hehe Wink
gi gjerne kritikk om du mener jeg kunne gjort noe bedre, er ikke ny i treningsgame men er jo det i håndbak Smiley

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49892.msg1823188#msg1823188

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!