Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508872 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2265 : 18. juni 2011, 19:29 »
Satan ! Cheesy  Rått

Ta noen pose bilder en dag da !!!!

Takk for det Smiley

Hehe nja vi får nå se, ikke så mye form å legge ut bilder av Wink


Ser bra ut Wink Sterk!! biggrin

Blir inspirert av løftingen din vet du Smiley

Figuz

  • Gjest
Sv: Evis skal bli sterk
« #2266 : 18. juni 2011, 19:29 »
Ser bra ut Evis, ikke værst å holde teknikken så bra hele tiden!
Har vist noe å lære Wink

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli sterk
« #2267 : 19. juni 2011, 15:54 »
Imponerende hvor godt teknisk du løfter på så tunge sett. Hva er hemmeligheten for å holde spennet hele veien?

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2268 : 19. juni 2011, 16:02 »
COOL! lige attituden du har mot vektene Wink dominert

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2269 : 19. juni 2011, 21:21 »
Ser bra ut Evis, ikke værst å holde teknikken så bra hele tiden!
Har vist noe å lære Wink

Takk!

Det kommer det, bare du jobber strikt hele veien.. Smiley



Imponerende hvor godt teknisk du løfter på så tunge sett. Hva er hemmeligheten for å holde spennet hele veien?

Hjelper å ha lange armer og kort overkropp.. men teknikken var helt på trynet på et tidspunkt, før jeg bestemte meg for å begynne på nytt med lette vekter og sette meg inn i løftet.

Du må huke tak i Fenriken neste gang du ser han.. der jeg har fått de mest utslagsgivende tipsene i markløft Smiley Først da at jeg skjønte hva det gikk i.

1. Dra stangen rolig i gang.. skal du skubbe en lastebil kan du ikke ta løpefart mot lastebilen, du må gå bort til den og jobbe den i gang. Løsne, så dra til. Dra bakover over knærne og kom deg bak på hælene.
2. Startposisjonen er alt. Uten den så fungerer ingenting. Ryggen må være rett/spent, hoftene bak og hodet enten nøytralt eller litt ned... litt forskjellige meninger ute å går her, men det er etter min erfaring.



COOL! lige attituden du har mot vektene Wink dominert

Er det jeg liker så godt med markløft.. er bare å ta i så går det opp Wink

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2270 : 19. juni 2011, 21:56 »
Småsyk i dag så ikke noe trening i håp om å slippe unna noe videre sykdom.

Ble litt grepstrening med 44kg hantel+Fat Gripz. Måtte såklart også prøve å se hvilke måter jeg klarte å hive hantelen over hodet på. Støt, pushpress og rykk gikk rimelig smidig.. strikt press not so much. Tydelig noe ubalanser ute og går når jeg presser mer med stang/2 enn med en hantel..?

Har forøvrig bestilt meg CoC gripperne opp til 3. Fikk prøve en ny 1 og 1.5 på trening i går. De gikk greit. 2.5 var jeg sjanseløs på. Tviler egentlig på at 2 hadde gått, så må kjøre meg opp på disse når de kommer frem!

Edit:

Ble noen kjappe sett i militærpress med stopp også, opp til 3x80,  2x85 og 1x90. Muligens litt smalere grep enn vanlig.


Utlogget ToBigForDoors

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 962
  • Honnør: 492
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 962

Sv: Evis skal bli sterk
« #2271 : 19. juni 2011, 22:24 »
Heihei, jeg bare spørr det alle andre lurer på. Hva tar du i strict EZ/stang-bicepscurl?
24 og feit

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2272 : 19. juni 2011, 22:27 »
Heihei, jeg bare spørr det alle andre lurer på. Hva tar du i strict EZ/stang-bicepscurl?

Haha alle lurer nok på det ja.. det vet jeg ikke helt.. trener aldri sånt. 60kg kanskje?

Har albuer og bicepsfester som liker bicepstrening dårlig.

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2273 : 19. juni 2011, 23:19 »
Småsyk i dag så ikke noe trening i håp om å slippe unna noe videre sykdom.

Ble litt grepstrening med 44kg hantel+Fat Gripz. Måtte såklart også prøve å se hvilke måter jeg klarte å hive hantelen over hodet på. Støt, pushpress og rykk gikk rimelig smidig.. strikt press not so much. Tydelig noe ubalanser ute og går når jeg presser mer med stang/2 enn med en hantel..?

Har forøvrig bestilt meg CoC gripperne opp til 3. Fikk prøve en ny 1 og 1.5 på trening i går. De gikk greit. 2.5 var jeg sjanseløs på. Tviler egentlig på at 2 hadde gått, så må kjøre meg opp på disse når de kommer frem!

Edit:

Ble noen kjappe sett i militærpress med stopp også, opp til 3x80,  2x85 og 1x90. Muligens litt smalere grep enn vanlig.

Hvorfor skulle det være ubalanser siden du presser mer med stang enn hantel*2? Er vel normalt dette så lenge det er uten push, akkurat som man gjerne benker mer med stang enn man gjør med to hantler? Eller misforstod jeg?

Tipper førvrig coc #2 går greit, stor forskjell på #2 og #2,5. Er selv sjanseløs på 2,5, mens en rep eller to går greit på 2.

Må ellers få kommentere din ursterke 6er på 85% av 1rm i mark, det står det respekt av=)

Figuz

  • Gjest
Sv: Evis skal bli sterk
« #2274 : 19. juni 2011, 23:29 »
Måtte ha 10 rep på 2ern og 30 rep på 1,5 før jeg lukket 2,5. Så er ganske stort hopp

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2275 : 19. juni 2011, 23:34 »
Hvorfor skulle det være ubalanser siden du presser mer med stang enn hantel*2? Er vel normalt dette så lenge det er uten push, akkurat som man gjerne benker mer med stang enn man gjør med to hantler? Eller misforstod jeg?

Tipper førvrig coc #2 går greit, stor forskjell på #2 og #2,5. Er selv sjanseløs på 2,5, mens en rep eller to går greit på 2.

Må ellers få kommentere din ursterke 6er på 85% av 1rm i mark, det står det respekt av=)

Enarms hantelx2 burde være mer enn militærpressen, mener jeg. Halvparten av vekten å stabilisere med en hantel altså.

Ja vi får se, tar forhåpentligvis ikke så lang tid før jeg får lukket et par til Smiley


Takk for det.. var jo litt pauser i mellom settene, så det utvider vel antallet repetisjoner man kan ta på den prosentsatsen. Smiley


Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Evis skal bli sterk
« #2276 : 20. juni 2011, 01:26 »
Enarms hantelx2 burde være mer enn militærpressen, mener jeg. Halvparten av vekten å stabilisere med en hantel altså.
Aha, skjønner tankegangen, men blir nok ikke nødvendigvis sånn i praksis. For det første er det jo mye enklere å stabilisere med to punkt, du slipper bl.a å korrigere særlig bevegelse sidelenges. Tenk bøy kontra ettbensbøy; vanskeligere å stabilisere sistnevnte selv med < bøy/2 kg, uten at det innebærer ubalanser i muskulatur. Videre vil jo press med én hantel gjøre at du må lene deg mot motsatt side av pressarmen for å kompensere, og dermed  endre litt på vinkler (uten at det er kategorisk negativt/positivt for kraftutviklingen, men det kan påvirke uten at det trenger indikere ubalanse.) 

tl;dr - tror neppe det er tegn på signifikante ubalanser at du ikke presser mp/2 med en hantel. Har dog ikke særlig empiri å backe opp dette med, så kunne jo vært interessant om noen postet forholdstallene sine:)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk
« #2277 : 20. juni 2011, 02:23 »
Aha, skjønner tankegangen, men blir nok ikke nødvendigvis sånn i praksis. For det første er det jo mye enklere å stabilisere med to punkt, du slipper bl.a å korrigere særlig bevegelse sidelenges. Tenk bøy kontra ettbensbøy; vanskeligere å stabilisere sistnevnte selv med < bøy/2 kg, uten at det innebærer ubalanser i muskulatur. Videre vil jo press med én hantel gjøre at du må lene deg mot motsatt side av pressarmen for å kompensere, og dermed  endre litt på vinkler (uten at det er kategorisk negativt/positivt for kraftutviklingen, men det kan påvirke uten at det trenger indikere ubalanse.) 

tl;dr - tror neppe det er tegn på signifikante ubalanser at du ikke presser mp/2 med en hantel. Har dog ikke særlig empiri å backe opp dette med, så kunne jo vært interessant om noen postet forholdstallene sine:)

Kanskje, ja hadde vært greit å sammenlignet med andre her. Verdt å nevne er vel også at hantelpressen er noe kortere da jeg ligger hantelen oppå skulderen, mot press fra kragebeinet med stang.

Men ubalanser er også kanskje feil ord å bruke, tror svakhet beskriver bedre hva jeg tenker på.

Ang. eventuell lateralfleksjon av midjen mm. så kommer det tydeligvis ann på hva man trener på..

http://www.youtube.com/watch?v=kny0jxHszX0#noexternalembed&feature=channel_page

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli sterk
« #2278 : 20. juni 2011, 09:19 »
Hjelper å ha lange armer og kort overkropp.. men teknikken var helt på trynet på et tidspunkt, før jeg bestemte meg for å begynne på nytt med lette vekter og sette meg inn i løftet.

Du må huke tak i Fenriken neste gang du ser han.. der jeg har fått de mest utslagsgivende tipsene i markløft Smiley Først da at jeg skjønte hva det gikk i.

1. Dra stangen rolig i gang.. skal du skubbe en lastebil kan du ikke ta løpefart mot lastebilen, du må gå bort til den og jobbe den i gang. Løsne, så dra til. Dra bakover over knærne og kom deg bak på hælene.
2. Startposisjonen er alt. Uten den så fungerer ingenting. Ryggen må være rett/spent, hoftene bak og hodet enten nøytralt eller litt ned... litt forskjellige meninger ute å går her, men det er etter min erfaring.

Faen, jeg som trodde lang overkropp var tingen.
Uansett, takk for tips - har vel hørt dette før, men må bli enda flinkere skjønner jeg. Skal forhøre meg med storoksen neste gang jeg ser han!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis skal bli sterk
« #2279 : 20. juni 2011, 11:03 »
Faen, jeg som trodde lang overkropp var tingen.
Uansett, takk for tips - har vel hørt dette før, men må bli enda flinkere skjønner jeg. Skal forhøre meg med storoksen neste gang jeg ser han!

I dag kl 1630, og på fredag kl 1530.  Grin Du får se godt etter bak de små kettlebellsene, så finner du meg kanskje.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!