Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348003 ganger)

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #870 : 21. januar 2009, 14:27 »
Jeg trives i alle fall ikke med å ligge i armkroken til min dame. Noen god forklaring har jeg ikke - det blir ganske enkelt feil.

Du er sikkert ikke aleine, men det ville likevel være et trist om alle menn var slik.

Det går faktisk ann å bevege hodet ned mot en kvinnes fang uten å måtte ha det godt plantet mellom lårene hennes......... Du skal ikke se bort fra at kvinner flest synes det er OK med sin manns hode behagelig i fanget/armkroken heller.... Kose med håret og sånn vettu. Vise omsorg! Smiley

Dette har seff null med religion å gjøre, men handler primært om å kose seg med den en holder av Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #871 : 21. januar 2009, 14:34 »
Det ville være et trist kjærlighetsliv om alle menn var slik.

Det går faktisk ann å bevege hodet ned mot en kvinnes fang uten å måtte ha det godt plantet mellom lårene hennes......... Du skal ikke se bort fra at kvinner flest synes det er OK med sin manns hode behagelig i fanget/armkroken heller.... Kose med håret og sånn vettu. Vise omsorg! Smiley
Hehe, joda. Jeg er ikke så svart hvitt på dette, men prøver å sette ting litt på spissen for å understreke et poeng Smiley  Folk får selvfølgelig kose akkurat som de vil! Jeg tror uansett det ligger en symbolikk her som ubevisst uttrykker vår rolle.
En annen ting jeg har lagt merke til bli sagt er: "ta vare på henne". Dette sies ofte til mannen. Sjelden hører jeg en kvinne oppfordres til det samme. Da er det liksom noe som skurrer!
Det er mulig det er andre forhold i Drammen eller hvor nå du holder til - det skal jeg ikke uttale meg om Wink

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #872 : 21. januar 2009, 14:35 »
Jeg mener at underordningen ikke bare har en fysisk side, kanskje først og fremst psykisk.
Disse tingene er av en medfødt adferdskarakter. Kvinner og menn er ulike, helt enkelt. En kvinne responderer ikke på samme type kjærlighet som en mann. Vi viser kjærlighet på ulike måter fordi vi er ulike. Mens en mann ofte viser kjærlighet ved omsorg og ansvar, er kvinnens ømhet og ydmykhet den naturlige måten å elske mannen på. Vi er jo stort sett menn her inne, og jeg tror vi kan være enige om en del slike ting hvis vi går inn i oss selv og er ærlige. Jeg trives i alle fall ikke med å ligge i armkroken til min dame. Noen god forklaring har jeg ikke - det blir ganske enkelt feil.
En kan si at også kvinnnen skal elske sin mann, men poenget er at kjærlighetsspråket er annerledes. Jeg ser ikke noe som helst galt med det, tvert imot. Vi er ulike og skal være det. Kun på den måten ytfyller vi hverandre og smetter sammen slik vi var ment til.

Det er da litt forskjell på å ligge i armkroken, og "du må underordne deg til meg, fordi jeg er mann".


En annen ting jeg har lagt merke til bli sagt er: "ta vare på henne". Dette sies ofte til mannen. Sjelden hører jeg en kvinne oppfordres til det samme.

Kanskje fordi mennen i din omgangskrets egentlig ikke er så mye å ta vare på?


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #873 : 21. januar 2009, 14:38 »
Kanskje fordi mennen i din omgangskrets egentlig ikke er så mye å ta vare på?

Vittig er du i alle fall Cheesy  Mannfolka måtte klare seg selv da Titanic sank.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #874 : 21. januar 2009, 14:41 »
Jeg mener at underordningen ikke bare har en fysisk side, kanskje først og fremst psykisk.
Disse tingene er av en medfødt adferdskarakter. Kvinner og menn er ulike, helt enkelt. En kvinne responderer ikke på samme type kjærlighet som en mann. Vi viser kjærlighet på ulike måter fordi vi er ulike. Mens en mann ofte viser kjærlighet ved omsorg og ansvar, er kvinnens ømhet og ydmykhet den naturlige måten å elske mannen på. Vi er jo stort sett menn her inne, og jeg tror vi kan være enige om en del slike ting hvis vi går inn i oss selv og er ærlige. Jeg trives i alle fall ikke med å ligge i armkroken til min dame. Noen god forklaring har jeg ikke - det blir ganske enkelt feil.
En kan si at også kvinnnen skal elske sin mann, men poenget er at kjærlighetsspråket er annerledes. Jeg ser ikke noe som helst galt med det, tvert imot. Vi er ulike og skal være det. Kun på den måten ytfyller vi hverandre og smetter sammen slik vi var ment til.

Kanskje du er usikker på din seksuelle legning? Jeg kan ikke si at det er noe jeg egentlig trives med heller alltid, men i blandt er det digg å cuddle innpå. Dessuten er det jo endel fysiske faktorer som spiller inn da. En mann på 100kg gjør det ikke akuratt behagelig for kvinnen ved å ligge på hennes lille arm. Men ok, jeg kan føye meg noe på det punktet..jeg synes ved ettertanke at det ikke føles så naturlig for meg å ligge i en armkrok, men jeg ville bare lage et poeng. Det trenger i hvert fall ikke å ha noe med gud å gjøre at man som mann ikke foretrekker å ligge i ei kvinnes arm, men heller motsatt.

"Mens en mann ofte viser kjærlighet ved omsorg og ansvar, er kvinnens ømhet og ydmykhet den naturlige måten å elske mannen på."

Det her høres helt søkt ut spør du meg. Jeg beklager, men jeg har da ikke noe mer omsorg for min kvinne enn hun har for meg? Vi lager middag like ofte som regel ( spiser egentlig sjeldent det samme) vi prøver å fordele husarbeidet omtrent like mye, og jeg vil vel egentlig påstå at det er HUN som tar mest ansvar. Hun har kontroll på avtaler, datoer, ting som burde gjøres, mens jeg som regel gjør tingene, hvis det er noe "mannlig" og praktisk. Men disse tingene kunne hun helt fint ha gjort selv, da hun er nermest like praktisk som meg.

Mener du videre at mannen ikke viser ydmykhet ovenfor kvinnen? Hvis ikke, på hvilken måte er ikke dette et tegn på kjærlighet?
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #875 : 21. januar 2009, 14:46 »
Hehe, joda. Jeg er ikke så svart hvitt på dette, men prøver å sette ting litt på spissen for å understreke et poeng Smiley  Folk får selvfølgelig kose akkurat som de vil! Jeg tror uansett det ligger en symbolikk her som ubevisst uttrykker vår rolle.
En annen ting jeg har lagt merke til bli sagt er: "ta vare på henne". Dette sies ofte til mannen. Sjelden hører jeg en kvinne oppfordres til det samme. Da er det liksom noe som skurrer!
Det er mulig det er andre forhold i Drammen eller hvor nå du holder til - det skal jeg ikke uttale meg om Wink

Vet ikke hvilken stein du bor under, men du har kanskje ikke hørt om fenomenet " jenter som vil forandre den skakkjørte mannen?" Dette er jo et fenomen som omtrent ALLE jenter går igjenn, der de igjennom omsorg for den litt rådville og rotløse mannen ønsker å forandre ham til en som er foretrukket å formere seg med.

Er ikke det omsorg kvinner viser da? Og er ikke omsorg fra kvinner like mye kjærlighet som fra menn?

De aller fleste kvinner har den her jenta som ønsker å forandre den litt sårbare og rotløse mannen i seg gjennom hele livet. Det er derfor kvinner ikke ønsker en som er 100% streit og alltid lynene sikker på alt her i livet. Kvinner ønsker å se ydmykhet og sårbarhet hos menn også, for dette er gode kvaliteter ved siden av å veie over 100kg og aldri barbere seg helt ned.
Sa brura

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #876 : 21. januar 2009, 14:47 »
Hehe, joda. Jeg er ikke så svart hvitt på dette, men prøver å sette ting litt på spissen for å understreke et poeng Smiley  Folk får selvfølgelig kose akkurat som de vil! Jeg tror uansett det ligger en symbolikk her som ubevisst uttrykker vår rolle.
En annen ting jeg har lagt merke til bli sagt er: "ta vare på henne". Dette sies ofte til mannen. Sjelden hører jeg en kvinne oppfordres til det samme. Da er det liksom noe som skurrer!
Det er mulig det er andre forhold i Drammen eller hvor nå du holder til - det skal jeg ikke uttale meg om Wink

Menn fra Drammen er med noen få hederlige unntak metroseksuelle polettnegre med knekk i håndledet, så de kan jeg ikke svare for.
På Eikerbygdene er det en dyd av nødvendighet at kvinnene tar vare på mannen - noe annet ville ført til en endemisk katastrofe!

Det er ikke noe som skurrer i det heletatt med den anmodningen der - det er meg bekjent en helt vanlig ting å si.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #877 : 21. januar 2009, 14:48 »
Har du hatt sex før MB7? Eller er du ikke gift enda?
Sa brura

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #878 : 21. januar 2009, 14:51 »
Det er flere kvinner i Bibelen som blir satt høyt, og kvinnelige engler osv osv..

" 18 Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like"

Kvinner like mye verdt som oss, og vi har fått befaling og ta vare på de!! det er bare at LIKESTILLING er et motsigelsesord..
Hvordan kan man "likestille" 2 forskjellige ting..
Skal damene få penis og vi få pupper? Skal mennene begynne å føde, fordi det skal være likestilt?
Haha, nei, likestilling med 2 forskjellige ting går ikke..

Men i alle år har alltid Far (mannen) vært "mannen i huset" og det har fungert siden tidenes morgen fordi det viser seg at mannen er en bedre ledertype enn kvinner..
Vi er skapt forskjellige med forskjellige gaver og interesser..
Jeg vil påstå at kvinnfolk er mye bedre omsorgspersoner og det noe spesielt med "morsrollen".. Jeg, og vet mange er enige med meg når jeg sier at jeg har alltid hadd et ekstra forhold til min mor.. Jeg kunne alltid prate med henne om mere private ting enn min far...  Dette kan være tilfeldig og er sikkert forskjellig fra person til person..

men uansett;
er så lei av feminismen.. på min forige jobb ansatte de en kvinne i en lederstilling likevell om de mennene som var på intervjuet visst nok hadde bedre erfaring og mere kompetanse og garantert bedre for den jobben, men de ansatte kvinnen kun fordi de ville ha kvinner inn i ledelsen.. blir dette riktig?

og holdt på å klikka da jeg så feminist-toget i trondheim som klaga over at "grønnmann" trafikklysene..
"Hvorfor er det rød og grønn man.. den ene av de MÅ være kvinne!!"
"Hvorfor er det bilde av en MANN som løper fra flammene på "Exit" skiltene??"
(ikke rart det er krig i verden.......)

jo, fordi dere kvinner ligger trygt på skuldra til brannmannen når det brenner... det er vi mannfolk som MÅ løpe!! Og var det noen menn som klaga på Titanic, når vi lå der i vannet og drukna, men kvinner satt og drakk te og strikka votter i redningsbåtene???!!

Beefcake er tøffel og får juling av dama hver dag..  rofl rofl
IKKE prøv engang å si at dette var så sårende! buuhuuu..
Dere har vært så syyykt frekke mot meg og alle kristne her, så dette tåler du din TØFFEL!
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #879 : 21. januar 2009, 14:57 »
Skal damene få penis og vi få pupper?

Smile Har du foresten noen gang reflektert over brystvortene dine? Smile


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #880 : 21. januar 2009, 14:57 »
Det er flere kvinner i Bibelen som blir satt høyt, og kvinnelige engler osv osv..

" 18 Da sa Herren Gud: «Det er ikke godt for mannen å være alene. Jeg vil gi ham en hjelper som er hans like"

Kvinner like mye verdt som oss, og vi har fått befaling og ta vare på de!! det er bare at LIKESTILLING er et motsigelsesord..
Hvordan kan man "likestille" 2 forskjellige ting..
Skal damene få penis og vi få pupper? Skal mennene begynne å føde, fordi det skal være likestilt?
Haha, nei, likestilling med 2 forskjellige ting går ikke..

Men i alle år har alltid Far (mannen) vært "mannen i huset" og det har fungert siden tidenes morgen fordi det viser seg at mannen er en bedre ledertype enn kvinner..
Vi er skapt forskjellige med forskjellige gaver og interesser..
Jeg vil påstå at kvinnfolk er mye bedre omsorgspersoner og det noe spesielt med "morsrollen".. Jeg, og vet mange er enige med meg når jeg sier at jeg har alltid hadd et ekstra forhold til min mor.. Jeg kunne alltid prate med henne om mere private ting enn min far...  Dette kan være tilfeldig og er sikkert forskjellig fra person til person..

men uansett;
er så lei av feminismen.. på min forige jobb ansatte de en kvinne i en lederstilling likevell om de mennene som var på intervjuet visst nok hadde bedre erfaring og mere kompetanse og garantert bedre for den jobben, men de ansatte kvinnen kun fordi de ville ha kvinner inn i ledelsen.. blir dette riktig?

og holdt på å klikka da jeg så feminist-toget i trondheim som klaga over at "grønnmann" trafikklysene..
"Hvorfor er det rød og grønn man.. den ene av de MÅ være kvinne!!"
"Hvorfor er det bilde av en MANN som løper fra flammene på "Exit" skiltene??"
(ikke rart det er krig i verden.......)

jo, fordi dere kvinner ligger trygt på skuldra til brannmannen når det brenner... det er vi mannfolk som MÅ løpe!! Og var det noen menn som klaga på Titanic, når vi lå der i vannet og drukna, men kvinner satt og drakk te og strikka votter i redningsbåtene???!!

Beefcake er tøffel og får juling av dama hver dag..  rofl rofl
IKKE prøv engang å si at dette var så sårende! buuhuuu..
Dere har vært så syyykt frekke mot meg og alle kristne her, så dette tåler du din TØFFEL!

Du veit at man må være over 16 år her inne sant?

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #881 : 21. januar 2009, 14:59 »
Du veit at man må være over 16 år her inne sant?

Fortell meg èn eneste GOD (ikke usaklig) grunn til at innlegget mitt var barnslig og dumt?
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: allmektig Gud
« #882 : 21. januar 2009, 15:00 »
Fortell meg èn eneste GOD (ikke usaklig) grunn til at innlegget mitt var barnslig og dumt?

Fordi! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #883 : 21. januar 2009, 15:00 »
Jeg, og vet mange er enige med meg når jeg sier at jeg har alltid hadd et ekstra forhold til min mor.. Jeg kunne alltid prate med henne om mere private ting enn min far...  


Selv om det oppfordres til incest i bibelen, så betyr det ikke at det er lov i følge norsk lov!
Sa brura

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: allmektig Gud
« #884 : 21. januar 2009, 15:01 »
Kanskje du er usikker på din seksuelle legning? Jeg kan ikke si at det er noe jeg egentlig trives med heller alltid, men i blandt er det digg å cuddle innpå. Dessuten er det jo endel fysiske faktorer som spiller inn da. En mann på 100kg gjør det ikke akuratt behagelig for kvinnen ved å ligge på hennes lille arm. Men ok, jeg kan føye meg noe på det punktet..jeg synes ved ettertanke at det ikke føles så naturlig for meg å ligge i en armkrok, men jeg ville bare lage et poeng. Det trenger i hvert fall ikke å ha noe med gud å gjøre at man som mann ikke foretrekker å ligge i ei kvinnes arm, men heller motsatt.

"Mens en mann ofte viser kjærlighet ved omsorg og ansvar, er kvinnens ømhet og ydmykhet den naturlige måten å elske mannen på."

Det her høres helt søkt ut spør du meg. Jeg beklager, men jeg har da ikke noe mer omsorg for min kvinne enn hun har for meg? Vi lager middag like ofte som regel ( spiser egentlig sjeldent det samme) vi prøver å fordele husarbeidet omtrent like mye, og jeg vil vel egentlig påstå at det er HUN som tar mest ansvar. Hun har kontroll på avtaler, datoer, ting som burde gjøres, mens jeg som regel gjør tingene, hvis det er noe "mannlig" og praktisk. Men disse tingene kunne hun helt fint ha gjort selv, da hun er nermest like praktisk som meg.

Mener du videre at mannen ikke viser ydmykhet ovenfor kvinnen? Hvis ikke, på hvilken måte er ikke dette et tegn på kjærlighet?
Forstå meg rett. Jeg er som sagt ikke så svart hvitt på ting.
Mannen viser ikke etter mitt skjønn kjærlighet hovedsakelig via ydmykhet (ømhet). Selvsagt er det tilfeller der mannen også må være ydmyk. Han er tross alt ikke feilfri og trenger å tilgis mange ganger gjennom et langt liv for ting han gjør feil.
Det er kanskje dumt av meg å beskrive dette altfor mye med ord, for det er ikke så lett å sette ord på alltid. Poenget er uansett at vi er så ulikt satt sammen, og vi temmes på forskjellige måter. Sånn er det, sånn har det vært og sånn bør det være.

Jeg tror det samme fenomenet gjenspeiles i arbeidslivet. Selv om det er åpnet for full likestilling i arbeidslivet i dag, så er det fortsatt menn som har de dominerende og overordnede rollene. Selv om krefter faktisk jobber for å kvotere inn kvinner enkelte steder.
Jeg tror menn ofte egner seg bedre som ledere fordi de i større grad har medfødte lederegenskaper. Dette er noe jeg bare tror, og folk kan være uenige. Selv om kvinner i dag KAN bli ledere i like stor grad som menn, så skjer det ofte ikke likevel. Jeg tror mange kvinner ganske enkelt mistrives med det. Og da er det ikke lengre fordommer som er et problem, for her i Norge har vi kommet "langt" på sånne områder. Man oppfordres snarere til å ta tradisjonelle mannsroller her og der. Samtidig som jeg tror menn ofte egner seg best som ledere, så har kvinner andre kvaliteter. F. eks. tror jeg de er mer tålmodige, empatiske og forsiktige. Derfor tror jeg kvinner passer bedre i yrker der dette er viktig, f. eks som sykepleiere. Det er jo heller ikke mange menn å finne i slike yrker. De passer sjelden inn der. Det gjør likevel ikke mannen noe dårligere eller mindreverdig av den grunn. Han har ganske enkelt andre kvaliteter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!