Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348017 ganger)

Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1080 : 03. februar 2009, 12:53 »
Ga deg honnør, slike innlegg bidrar til et lite smil i en ellers svært traurig hverdag uten sann komedie.



Så flott da Smiley....
De mest usaklige her er ikke oss for å si det slik..
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1081 : 03. februar 2009, 13:10 »
Tror dere på Cæsar? Bøkene om han ble skrevet 900 år etter han levde!! Og i kun 5-6 håndskifter..
Bibelen (ny testamentet) ble skrevet 30 - 40 år etter Jesu tid, og finnes i 10 - 15 000 håndskrifter!!!
(Hebraisk, latinsk og gresk!!)

Antar du mener Julius Caesar her, ettersom han er den mest "kjente" og ofte referers til som Cæsar.
Hadde du tatt en aldri så liten kikk på f.eks wikipedia så hadde du sett dette :

http://en.wikipedia.org/wiki/Julius_Caesar#Literary_works

Sitat
Literary works

Caesar was considered during his lifetime to be one of the best orators and authors of prose in Rome—even Cicero spoke highly of Caesar's rhetoric and style.[123] Among his most famous works were his funeral oration for his paternal aunt Julia and his Anticato, a document written to blacken Cato's reputation and respond to Cicero's Cato memorial. Unfortunately, the majority of his works and speeches have been lost.

Memoirs
Commentarii de Bello Gallico, an account written by Julius Caesar about his nine years of war in Gaul.

    * The Commentarii de Bello Gallico (Commentaries on the Gallic War), campaigns in Gallia and Britannia during his term as proconsul; and
    * The Commentarii de Bello Civili (Commentaries on the Civil War), events of the Civil War until immediately after Pompey's death in Egypt.

Other works historically attributed to Caesar, but whose authorship is doubted, are:

    * De Bello Alexandrino (On the Alexandrine War), campaign in Alexandria;
    * De Bello Africo (On the African War), campaigns in North Africa; and
    * De Bello Hispaniensi (On the Hispanic War), campaigns in the Iberian peninsula.

These narratives were written and published on a yearly basis during or just after the actual campaigns, as a sort of "dispatches from the front". Apparently simple and direct in style—to the point that Caesar's Commentarii are commonly studied by first and second year Latin students—they are in fact highly sophisticated and subtly slanted advertisements for his political agenda, aimed most particularly at the middle-brow readership of minor aristocrats in Rome, Italy, and the provinces.

Og under "Primary sources" ser vi og at det refereres til både hans og tidligere historikeres verk.

Før du kritiserer :
Sitat
Unfortunately, the majority of his works and speeches have been lost.
, så betyr ikke "majority" alle tekstene.

og ang. hvor mange "håndskrifter" ting finnes i, så er jo det bare en indikasjon på all variasjonen du får i bibelen, oversettelser avskrifter osv.
Jeg tidligere i tråden og vist til at bibelen så absolutt ikke var samlet med en gang!

I helga ble min tanke om at helbredelse til tider kan være placebo knust, da 2 jenter som ikke var kristne kom fram til forbønn, og den ene av de med en medfødt "feil" (feil i kne.. noe som gjør at hun går rart og sliter med bevegelse av ledd i kne) Og hun ville kun teste om forbønn funka.. pga hun hadde ikke tro på det! Men ble helbreda i Jesu navn, og freaka skikkelig ut pga dette var skummelt og "fremmed" for henne, men vi fikk snakka med henne osv Smiley AMEN!

De var da der, og åpen for tanken. Hvis det er så enkelt og vanlig, barre skaff et medisinsk vitenskaplig bevis på at det fungerer, enkelt og greit.

Noen andre interessante spm vi ble stilt var disse 2:
- Om Bibelen er fabrikkert, hvorfor går den så sinnsykt i strid mot samfunnet på den tiden? Altså, for å bli populær må man treffe det som er moderne\vanlig\populært..
I bibelen ble Kongenes Konge, født i en STALL, tok på seg en tjeners skikkelse... Jesus gikk mye med kvinner.. elska de.. han var alene med den samaritanske kvinnen på brønnen.. (dette var ulovlig).. Jesus lot en hore vaska føttene hans.. (på den tiden var man skitten ifølge jødisk skikk å bare være i nærheten av en prostituert..) Jesus ødela kvinnesynet.. Jesus stoppa de skriftlærde i å steine kvinnen som hadde hatt sex utenfor ekteskap, og sa til de: "de som ikke bærer på synd, kan kaste den første steinen.." Men en etter en slapp de steinen og gikk.. Vi er alle like, og like mye verdt og elska..

Hva det står at jesus gjorde eller ikke i bibelen er da totalt uinteresant når det er en person som ikke er blitt dokumentert gjennom andre kilder og han er tvetydig og motstridende (tror det var linket til "50 reasons why jesus was a jerk" tidligere i tråden.)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1082 : 03. februar 2009, 13:14 »
Bibelen (ny testamentet) ble skrevet 30 - 40 år etter Jesu tid, og finnes i 10 - 15 000 håndskrifter!!!
(Hebraisk, latinsk og gresk!!)

 woot


Utlogget Jokkemannj

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 112
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 112

Sv: allmektig Gud
« #1083 : 03. februar 2009, 13:17 »
Kan skaffe èn dokumentasjon fra meg selv, der legen skriver at det har skjedd et mirakel.
Men kan og skaffe 2 røtgen bilder av et totalt knust kne og et perfekt kne, til en kompis av meg etter et stygt hopp på telemarkski.. der foten ble sittende igjen fast i snøen på hoppe, og han snurra noen ganger med kneèt stående fast.. auau.. men helbreda, og legene trodde ikke det var det samme kneèt de så på når de så på røntgen bildene! Smiley Men alt dette vil dere tro er fake uansett!! Sad
Er ikke noe vits...
Vi blir aldri enige!! Sad
Jeg brenner bare mere og mere for Gud og Jesus for hver dag og desto mere dere motargumenterer det med det jeg mener er ganske dårlige argumenter, så blir jeg sterkere i troen! Smiley

Gud ga oss fri vilje Smiley Vi er ikke bedre enn dere pga vi tror, vi bare ønsker så inderlig at dere skal få oppleve det samme som oss  Smiley Men btw; Tx Vikings kommer til Trondheim til våren!!
KOM KOM KOM!!
www.txvikings.com
-Kaliber GYM
-Bilgal
-Høyspent-Montør\Energi-Montør
-Paintball

Min Bildeprofil:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=56175.0

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1084 : 03. februar 2009, 13:20 »
Hvor er dokumentasjonen du snakker om?  DU sier du har dokumentasjon, men så kommer du bare med en røverhistorie full av skrivefeil. Du får kopiere og scanne dokumentasjonen fra legen, så skal vi kanskje tro deg.

Txvikings? Har du tatt syre? hahaha
Sa brura

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #1085 : 03. februar 2009, 13:20 »
Let me tell you about Mithra....
Mithra was a Persian/Indian god of the 6th century BC. Apparently,
he was born of a virgin on December 25th (as were the gods
Osiris, Horus, Marduk, Sol, Saturn and Apollo), a birth witnessed by
shepherds, and gift-bearing Magi who had followed a falling star.
He became known as the Light/ Good Shephard/ Son of God,
and was said to be able to raise the dead, cast out the devils,
and cure the blind, lame and sick
. Like the god Attis, Mithra was
sacrificed at the spring equinox (Ester or Eostre, being the ancient
godess of spring), rose up after three days, and ascended
to paradise
(a Persian word). Prior to this, Mithra
celebrated a last supper with his 12 disciples (representing the
12 signs of the zodiac). In memory of this, his followers would
"eat" their god in the form of wafers and bread
(like the followers
of Osiris, Adonis and Dionysis) -bread marked with the cross, a
symbol borrowed from another god, Tammuz. Mithra's worshippers
also belived there would be a "day of judgement" when sinners
and the "unbaptised" would be dragged down to darkness...


Hmmmmmmmmmmmm......

Hva skal man si. Gleder meg til å høre den gjennomtenkte åndelige forklaringen
på hvorfor dette ikke stemmer.

Christians dismiss 9,999 religions as false.
Atheists dismiss just one more than that...

Man trenger ikke å være så innmari åndelig for å kjenne et snev av stank her. Du antyder tydeligvis plagiat her, men har du i det hele tatt studert kildene til den teksten du siterer? Man skal ikke lenger enn til Wikipedia før man finner indikasjoner på noe annet:

Some authors have drawn parallels between the circumstances of Mithras' and Jesus' birth: Joseph Campbell described it as a virgin birth,[29] and Martin A. Larson noted that Mithras was said to have been born on December 25, or the winter solstice.[30] This theory is in contradiction to the traditional understanding of Mithras' birth. In Mithraic Studies it stated that Mithras was born as an adult from solid rock, "wearing his Phrygian cap, issues forth from the rocky mass. As yet only his bare torso is visible. In each hand he raises aloft a lighted torch and, as an unusual detail, red flames shoot out all around him from the petra genetrix."[31] David Ulansey speculates that this was a belief derived from the Perseus' myths which held he was born from an underground cavern
http://en.wikipedia.org/wiki/Mithraic_Mysteries

Denne går mer grundig igjennom påstandene i sitatet:
http://christopherbutler.wordpress.com/2006/10/07/jesus-is-not-a-mithras-redux/

Så hvem lånte egentlig fra hvem her?

Jeg har ikke snøring på Mithraisme, og det kan hende det er noen paralleller her og der til en viss annen gudommelighet, men som så mye annet i denne tråden mangler det du sier skikkelig oppbækking. Hvor fant du sitatet? Har du sjekket kildene? Hvordan vet du at det stemmer? Du får bare kritisere kristendommen så mye du vil for meg, men vennligst gi bedre begrunnelser og dokumentasjon for å legitimere kritikken. Og for å fortsette å være b(e)lærende, så kunne det kanskje heller bli sagt at: "Jeg fant denne teksten et eller annet sted som påstår at kristendommen er et plagiat av XX. Stemmer dette, hva sier dere?", i stedet for å fremstille det som fakta. Hilsen pappa.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1086 : 03. februar 2009, 13:23 »

[

Jeg har ikke snøring på Mithraisme, og det kan hende det er noen paralleller her og der til en viss annen gudommelighet, men som så mye annet i denne tråden mangler det du sier skikkelig oppbækking. Hvor fant du sitatet? Har du sjekket kildene? Hvordan vet du at det stemmer? Du får bare kritisere kristendommen så mye du vil for meg, men vennligst gi bedre begrunnelser og dokumentasjon for å legitimere kritikken. Og for å fortsette å være b(e)lærende, så kunne det kanskje heller bli sagt at: "Jeg fant denne teksten et eller annet sted som påstår at kristendommen er et plagiat av XX. Stemmer dette, hva sier dere?", i stedet for å fremstille det som fakta. Hilsen pappa.

Uhh..Og hvordan VET dere kristne at Bibelen stemmer da?
Sa brura

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1087 : 03. februar 2009, 13:27 »
Jeg har ikke snøring på Mithraisme, og det kan hende det er noen paralleller her og der til en viss annen gudommelighet, men som så mye annet i denne tråden mangler det du sier skikkelig oppbækking. Hvor fant du sitatet? Har du sjekket kildene? Hvordan vet du at det stemmer? Du får bare kritisere kristendommen så mye du vil for meg, men vennligst gi bedre begrunnelser og dokumentasjon for å legitimere kritikken. Og for å fortsette å være b(e)lærende, så kunne det kanskje heller bli sagt at: "Jeg fant denne teksten et eller annet sted som påstår at kristendommen er et plagiat av XX. Stemmer dette, hva sier dere?", i stedet for å fremstille det som fakta. Hilsen pappa.

... og det sier en som er kristen..? Snakk om å kaste sten i glasshus!  rofl



Så flott da Smiley....
De mest usaklige her er ikke oss for å si det slik..

Har du allerede glemt din egen oppførsel tidligere her i tråden Jokkemann?


Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1088 : 03. februar 2009, 13:34 »
Man trenger ikke å være så innmari åndelig for å kjenne et snev av stank her. Du antyder tydeligvis plagiat her, men har du i det hele tatt studert kildene til den teksten du siterer? Man skal ikke lenger enn til Wikipedia før man finner indikasjoner på noe annet:

Some authors have drawn parallels between the circumstances of Mithras' and Jesus' birth: Joseph Campbell described it as a virgin birth,[29] and Martin A. Larson noted that Mithras was said to have been born on December 25, or the winter solstice.[30] This theory is in contradiction to the traditional understanding of Mithras' birth. In Mithraic Studies it stated that Mithras was born as an adult from solid rock, "wearing his Phrygian cap, issues forth from the rocky mass. As yet only his bare torso is visible. In each hand he raises aloft a lighted torch and, as an unusual detail, red flames shoot out all around him from the petra genetrix."[31] David Ulansey speculates that this was a belief derived from the Perseus' myths which held he was born from an underground cavern
http://en.wikipedia.org/wiki/Mithraic_Mysteries

Denne går mer grundig igjennom påstandene i sitatet:
http://christopherbutler.wordpress.com/2006/10/07/jesus-is-not-a-mithras-redux/

Så hvem lånte egentlig fra hvem her?

Jeg har ikke snøring på Mithraisme, og det kan hende det er noen paralleller her og der til en viss annen gudommelighet, men som så mye annet i denne tråden mangler det du sier skikkelig oppbækking. Hvor fant du sitatet? Har du sjekket kildene? Hvordan vet du at det stemmer? Du får bare kritisere kristendommen så mye du vil for meg, men vennligst gi bedre begrunnelser og dokumentasjon for å legitimere kritikken. Og for å fortsette å være b(e)lærende, så kunne det kanskje heller bli sagt at: "Jeg fant denne teksten et eller annet sted som påstår at kristendommen er et plagiat av XX. Stemmer dette, hva sier dere?", i stedet for å fremstille det som fakta. Hilsen pappa.

teksten (altså den fra no-pain-no-gain) ligner litt på det som blir presentert i begynnelsen av videoen "zeitgeist" som er en slags konspirasjonsfilm. Første del av filmen tar for seg religioner og likhetene til da spesielt jesus og kristendommen. Og med det lille jeg har lest så virker det som om filmen bygger mye på spekulasjoner og drar likheter veldig veldig lett. Så det viser en bør være kristisk til mye av det en får servert Smiley Men som du sier, det kan godt hende det er endel paralleller her og der Smiley

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #1089 : 03. februar 2009, 13:41 »
Uhh..Og hvordan VET dere kristne at Bibelen stemmer da?
Tja...det er ikke så lett å vite noe som helst om gamle dager. Ingen har da sett verken Harald Hårfagre eller Magnus Berrføtt, men vi stoler på gamle bøker og arkeologi... Jeg har lest/driver og leser en del om Bibelen i et historisk/arkeologisk perspektiv (høres flott ut) og synes den virker riktig så troverdig. Men hva man tror og "vet" er en personsak, men når man skal presentere det for andre, må man muuuligens være mer overbevisende enn å si at "jammen jeg VET".

... og det sier en som er kristen..? Snakk om å kaste sten i glasshus!  rofl
Tja, du liker da å poste "bibelmotsetninger" du også, uten å være så veeeldig grundig i å sette deg inn i sammenhengen, eller hva? Jeg mener at Bibelen kan bækkes opp på flere forskjellige måter, men hvis man diskuterer bibelvers og personlige opplevelser, blir jo oppbækkingen deretter...

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: allmektig Gud
« #1090 : 03. februar 2009, 13:50 »
Dette var vel strengt tatt et sitat jeg kom over et eller annet sted.
Jeg postet det mer for å provosere enn å bevise at kristendommen er
et plagiat.

Hvorfor? Jo fordi det ikke har noe for seg å diskutere rasjonalisering
av livet med folk som er og tenker helt irrasjonelt. Vi ateister kan bevise
så mye vi vil at gud, eller guddommelighet ikke finnes. Dette har dog lite
for seg når teistene ikke greier å møte oss på halvveien, men insisterer
på å isteden rasjonalisere sin egen fantasi for å forhøye seg selv over
mennesker som har tilegnet seg nok kunnskap til å se logiske mønstre som
bryter med religiøse påstander.

Ateister lever livet som best de kan i troen om at det ikke er noe mer etter døden.
Teister lever livet sitt mens de venter på det neste steget opp, en bedre tilstand.
Dette livet er kun en "togstasjon" eller en "test" for å se om du er verdig luksusen.

En ting som også plager meg litt er logikken i det å be. Når troende ber setter de spørsmål
til deres egen gud. Hvis gud er skaper og oppfinneren av alt, må man jo kunne konkludere
i at han er mer kunnskapsrik enn et menneske. Så hvorfor setter man spørsmål til guds
gjerninger gjennom bønn?
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1091 : 03. februar 2009, 13:55 »
Tja...det er ikke så lett å vite noe som helst om gamle dager. Ingen har da sett verken Harald Hårfagre eller Magnus Berrføtt, men vi stoler på gamle bøker og arkeologi... Jeg har lest/driver og leser en del om Bibelen i et historisk/arkeologisk perspektiv og synes den virker riktig så troverdig. Men hva man tror og "vet" er en personsak, men når man skal presentere det for andre, må man muuuligens være mer overbevisende enn å si at "jammen jeg VET".
Tja, du liker da å poste "bibelmotsetninger" du også, uten å være så veeeldig grundig i å sette deg inn i sammenhengen, eller hva? Jeg mener at Bibelen kan bækkes opp på flere forskjellige måter, men hvis man diskuterer bibelvers og personlige opplevelser, blir jo oppbækkingen deretter...

Bibelen er en løs samling subjektive fortellinger som omhandler en kosmisk jødisk zombie som var sin egen far som kan få en å leve for alltid, hvis man symbolisk spiser hans kjøtt og telepatisk forteller ham at man aksepterer ham, så han kan fjerne en ond kraft fra ens "sjel" som finnes der fordi en kvinne, som ble skapt av et ribbein fra en mann for lenge siden, ble lurt av en snakkende slange til å spise et eple fra et magisk tre.

Hvorfor i huleste skulle jeg bruke tid på sette meg grundig inn i sammenhengen mellom alt vrøvlet som står i en så absurd bok?


Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: allmektig Gud
« #1092 : 03. februar 2009, 14:05 »
Bibelen er en løs samling subjektive fortellinger som omhandler en kosmisk jødisk zombie som var sin egen far som kan få en å leve for alltid, hvis man symbolisk spiser hans kjøtt og telepatisk forteller ham at man aksepterer ham, så han kan fjerne en ond kraft fra ens "sjel" som finnes der fordi en kvinne, som ble skapt av et ribbein fra en mann for lenge siden, ble lurt av en snakkende slange til å spise et eple fra et magisk tre.

Hvorfor i huleste skulle jeg bruke tid på sette meg grundig inn i sammenhengen mellom alt vrøvlet som står i en så absurd bok?
Det er da også en måte å framstille det på... Da har du kanskje forståelse for de som synes det er litt snodig at universet en gang var en supervarm liten prikk som ekspanderte og ble til alt vi har rundt oss, at det en gang på jorda var en organisk suppe der visse stoffer fløt sammen og puslet et lite liv, som lagde noen leifer i ulike varianter som til slutt ble til et snodig variert system av næringskjeder og organismer? Noen finner det ene sannsynlig og ikke det andre. Sånn er det bare, men skal man nå fram med kritikk, får man bare vær så god dykke ned i "absurditeten"...

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1093 : 03. februar 2009, 14:13 »
Det er da også en måte å framstille det på... Da har du kanskje forståelse for de som synes det er litt snodig at universet en gang var en supervarm liten prikk som ekspanderte og ble til alt vi har rundt oss, at det en gang på jorda var en organisk suppe der visse stoffer fløt sammen og puslet et lite liv, som lagde noen leifer i ulike varianter som til slutt ble til et snodig variert system av næringskjeder og organismer? Noen finner det ene sannsynlig og ikke det andre.
Så når du ikke har kunnskap og forståelse om noe, så velger du tro på den overnaturlig forklaringsmodellen fremfor å tilegne deg den manglende kunnskapen?
Lærer du dine elever dette også?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget no-pain-no-gain

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 120
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 120

Sv: allmektig Gud
« #1094 : 03. februar 2009, 14:14 »
Big bang er ikke bevist, det er en teori, get your facts stright.
Vi vet ikke, men smarte menn har forsket på dette og konkludert
i at det kan være en mulighet. Matematikken ser ut til å stemme,
men det strides om hvilken teori som er den som stemmer mest idag,
loop quantum gravity eller string theory.
"Modern fitness is defined by apparance rather than actual horsepower. A training environment contaminated by this attitude cannot produce superior fitness, physical or mental."-Mark F. Twight

"Alle drømmer om å vinne.
Ingen drømmer om å trene."-Cato Z. Pedersen

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!