Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348040 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1980 : 17. mars 2009, 23:35 »
Ganske hyklerisk å skylde på en Gud man forkaster, etter min mening.



han sier jo dette med utgangspunkt i en hypotetisk tilværelse der gud faktisk finnes. må jo det for å kunne argumentere. han kunne skrevet "la oss si gud er ekte" forran hver setning, men regner med at du forstår det Wink

"do you notice how people who believe in kreationisme always look so unevolved?"

bra filmer unknown!

veldig mange gode innlegg nå her på slutten.

natta gladiator. håper du kommer tilbake til diskusjonen imorgen =)

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1981 : 18. mars 2009, 09:05 »
Ja, det er ganske trist at det finnes marked for enda flere slike retard-show. Sad
Er det rart man blir mer og mer misantrop for hver uke som går?

I blant syns jeg det er mer rart at ikke alle er det Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1982 : 18. mars 2009, 09:06 »
1.Gud har skapt alt som det står, så da må han også ha skapt djevelen(satan).
2. Han var en engel høyt oppe.
3. Både mennesker og engler har fri vilje.
4. Gud er god, han elsker menneskene, og sikkert englene.
5. Han skapte menneskene selv om han visste de ville gjøre hva de ville, og ikke alltid hva Gud syntes var best, det samme med englene. Englene har høyere makt enn menneskene, defor er de også høyere i "status", men de har også fri vilje. Det var djevelen som ville bli høyere enn Gud, og syntes dette var mer fornuftig enn å tilbe Gud som den høyeste, dermed fikk satan også andre engler(demoner) med på å skifte mening(med på laget).
Siden Gud er god, og nådig lot ham dem bo i helvete(ildsjøen der alle som ikke vil tilbe Gud og elsker det onde vil tilbringe sin tid, fordi man har et valg, enten det gode eller det onde.
Men når menneskene gikk imot Gud(startet med eva og adam) så skulle vi få se hvordan verden ville gå når vi menneskene ville bli vår egen herre, dermed ser vi den dag i dag hvordan mennesker blir født med flere fingre, føtter og misdannelser, sykdommer som kommer, større protest mot jøder å kristne og forfølgelser som er sagt i bibelen. Med andre ord ser vi at uten Gud så kunne verden ikke ha overlevd, heldigvis er Gud nådig å god og lar ikke verden gå helt under, og de som søker etter hans nåde skal gå fra livet på jorda som er forferdelig forant himmelen når Jesus kommer igjenn.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1983 : 18. mars 2009, 09:11 »
1.Gud har skapt alt som det står, så da må han også ha skapt djevelen(satan).
2. Han var en engel høyt oppe.
3. Både mennesker og engler har fri vilje.
4. Gud er god, han elsker menneskene, og sikkert englene.
5. Han skapte menneskene selv om han visste de ville gjøre hva de ville, og ikke alltid hva Gud syntes var best, det samme med englene. Englene har høyere makt enn menneskene, defor er de også høyere i "status", men de har også fri vilje. Det var djevelen som ville bli høyere enn Gud, og syntes dette var mer fornuftig enn å tilbe Gud som den høyeste, dermed fikk satan også andre engler(demoner) med på å skifte mening(med på laget).
Siden Gud er god, og nådig lot ham dem bo i helvete(ildsjøen der alle som ikke vil tilbe Gud og elsker det onde vil tilbringe sin tid, fordi man har et valg, enten det gode eller det onde.
Men når menneskene gikk imot Gud(startet med eva og adam) så skulle vi få se hvordan verden ville gå når vi menneskene ville bli vår egen herre, dermed ser vi den dag i dag hvordan mennesker blir født med flere fingre, føtter og misdannelser, sykdommer som kommer, større protest mot jøder å kristne og forfølgelser som er sagt i bibelen. Med andre ord ser vi at uten Gud så kunne verden ikke ha overlevd, heldigvis er Gud nådig å god og lar ikke verden gå helt under, og de som søker etter hans nåde skal gå fra livet på jorda som er forferdelig forant himmelen når Jesus kommer igjenn.


Hva med de av oss som ikke synes at livet på jorda er så forferdelig, kan vi få lov til å bli værende?

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1984 : 18. mars 2009, 09:16 »
Han var så nådig at de fikk bo i en ildsjø til evig tid? Nei menn så koslig da. Hitler var også koslig, han sendte også sine motstandere til sånne leirer

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1985 : 18. mars 2009, 09:22 »
Hva med de av oss som ikke synes at livet på jorda er så forferdelig, kan vi få lov til å bli værende?

Jeg vil tro at siden du er bare 1 person av flere milliarder her på jorda, tror jeg jorda vil gå i "oppløsning" uansett, fordi det aldri vil bli fred på denne jorda som vi lever på nå. Det vil bare bli verre og verre, og til slutt tror jeg ikke de som elsker livet her på jorda, vil leve her engang. Og de kristne vil jo til himmelen som er bedre enn noe annet. Selv om jeg vil til himmelen mest av alt, vil jeg fremdeles leve livet som jeg har fått tildelt her på jorda og komme i arbeidslivet, stifte familie evt osv. Livet er en gave så vi kunne få ha fri vilje og ha en egen verden der vi kunne gjøre hva vi absolutt følte for,. uheldigvis ville menneskene gjøre mye galt og som var ondt i Guds øyne, jeg ser jo når jeg krangler med noen hvorfor det er krig i verden som folk sier.

Han er nådig, men vist en ikke vil leve med Gud å gjøre hans vilje som er bare godt og som gjør godt mot medmenneskene som lever her på jorda, da vil man jo med andre ord være sin egen herre og være litt egoistisk siden en heller går etter det som er best for en selv hele tiden.

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1986 : 18. mars 2009, 09:26 »
bestem deg: Er livet en gave, eller er livet på jorden en forferdelig straff som du sier?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1987 : 18. mars 2009, 09:28 »
bestem deg: Er livet en gave, eller er livet på jorden en forferdelig straff som du sier?

Livet er en gave som menneskene har misbrukt.

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: allmektig Gud
« #1988 : 18. mars 2009, 09:29 »
Jeg vil tro at siden du er bare 1 person av flere milliarder her på jorda, tror jeg jorda vil gå i "oppløsning" uansett, fordi det aldri vil bli fred på denne jorda som vi lever på nå. Det vil bare bli verre og verre, og til slutt tror jeg ikke de som elsker livet her på jorda, vil leve her engang. Og de kristne vil jo til himmelen som er bedre enn noe annet. Selv om jeg vil til himmelen mest av alt, vil jeg fremdeles leve livet som jeg har fått tildelt her på jorda og komme i arbeidslivet, stifte familie evt osv. Livet er en gave så vi kunne få ha fri vilje og ha en egen verden der vi kunne gjøre hva vi absolutt følte for,. uheldigvis ville menneskene gjøre mye galt og som var ondt i Guds øyne, jeg ser jo når jeg krangler med noen hvorfor det er krig i verden som folk sier.

Han er nådig, men vist en ikke vil leve med Gud å gjøre hans vilje som er bare godt og som gjør godt mot medmenneskene som lever her på jorda, da vil man jo med andre ord være sin egen herre og være litt egoistisk siden en heller går etter det som er best for en selv hele tiden.

Dette er jo rett og slett fullstendig selvmotsigende.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: allmektig Gud
« #1989 : 18. mars 2009, 09:30 »
Han var så nådig at de fikk bo i en ildsjø til evig tid? Nei menn så koslig da. Hitler var også koslig, han sendte også sine motstandere til sånne leirer
Du "hitlet" akkurat debatten.... Grin

http://www.virrvarr.net/blog/2008/06/08/a-hitle-debatten-og-annen-bruk-av-kjente-personer/

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1990 : 18. mars 2009, 09:32 »

Sombody had to.

Gud er jo tidenes diktator, så jeg ber amatøren Hitler om unnskylding for å ha hypa han opp forøvrig

Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1991 : 18. mars 2009, 09:33 »
there, I did it again (whops? Not)

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1992 : 18. mars 2009, 09:35 »
Altså, Gud skapte alt og ingenting eksisterte før Gud skapte det? Hvem skapte Gud?

Eneste litteraturen som støtter denne hypotesen stammer omtrent fra den tiden mennesket trodde at jorden var flat. Jeg blir litt i tvil, vet sannelig ikke helt hva jeg skal tro.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1993 : 18. mars 2009, 09:48 »
Englene har høyere makt enn menneskene,

De er altså en form for halvguder?



Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1994 : 18. mars 2009, 09:48 »
Satan også er en slags gud, du skal bare ikke dyrke den. Da blir Gud sinna, for det er bare han som skal ha ære og hyllest.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!