Skrevet av Emne: Proteinpulver og søtningsmiddel  (Lest 6353 ganger)

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #15 : 18. september 2009, 22:46 »
Beklager at jeg har klart å ikke legge ut fettinnholdet , dette er nå korrigert.
I Smaken sjokolade som vi har inne så er det kakao som er de naturidentiske smaksstoffene , tar vi inn andre smaker så definerer vi de enkelte bestanddelene.
Det finnes mange smaksstoffer på markedet som ikke nødvendigvis er kunstig framstilte.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #16 : 19. september 2009, 19:25 »
Linken virker ikke lenger pågrunn av at vi har byttet butikk , av pulvere uten kunstig tilsetning så har vi nå denne http://www.norkost.no/natural_whey_23kilo_sjokoladesmak/P_140
Veldig dyrt, må finnes noe billigere? Skjønner ikke at alt uten tilsetningsstøffer er dyrere, det er jo mindre lagt til derav mindre jobb!
Blablabla

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #17 : 19. september 2009, 22:59 »
Kan det tenkes at ting som er spesielle og lages i mindre serier samt krever uvanlige ingredienser koster mer enn andre ting.
Denne er naturlig å sammenligne med ON`s gold standard , hva ville den kostet i 5lb ?


Uansett så vil slike spesialvarer koste mer , de vil ikke smake like godt som ting med kunstig søtning farge og aroma osv men noen vil ha det naturlig så da må man jo ha noe for disse menneskene også

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #18 : 19. september 2009, 23:06 »
Alt burde lages naturlig, naturlig er trosalt best. Jeg lurer og på hvorfor det andre pulveret uten kunstige søtninger kostet mindre enn det som er nå ? Den linken du refererte meg til først.
Blablabla

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #19 : 20. september 2009, 11:26 »
Det første pulveret var et pulver som ikke var bearbeidet , det var altså emulgert råvare fylt rett på emballasje, det blir altid billigere enn en vare som tilsettes kostbare ingredienser

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #20 : 20. september 2009, 20:28 »
Det første pulveret var et pulver som ikke var bearbeidet , det var altså emulgert råvare fylt rett på emballasje, det blir altid billigere enn en vare som tilsettes kostbare ingredienser
Hvilke kostbare ingredienser er det snakk om som ikke var i det første?
thanks.
Blablabla

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #21 : 20. september 2009, 21:40 »
Hvis vi nå ser på Reflex sin Natural så har den følgende ingredienser i sjokosmak

Ultrafiltrert myseprotein konsentrat, mikrofiltrert myseprotein isolat,emulgator (soyalecitin),hveteprotein (peptidbundet glutamin), hydrolysert myseprotein (30%hydrolysering),naturidentiske smaksstoffer(lavfett kakao i sjokoladesmak),fordøyelses enzymer,pro-biotika
 
Danutrition sin 100% pure whey i nøytral smak har følgende ingrediens

Ultrafiltrert myseprotein konsentrat og isolat...............thats it.

Altså har Reflexvaren glutaminpeptider , hydrolysert myse,smak , fordøyelsesenzymer og probiotika , noe danutrition varen ikke har

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #22 : 24. september 2009, 11:56 »
Mitt maximpulver uten kunstig søtning:
http://www.maxim-norge.no/products_no/productview?pid=600102
Dyrt, men gjør nytten Smiley Med endel karbs, så brukes post-pumping Wink

Dette er også greit:
http://www.maxim-norge.no/products_no/productview?pid=800606
I alle fall hvis man vil har karbs (noe jeg er ute etter).
Sikkert gode pulvere de der men de produktene må vel kunne regnes som MRP/gainere og ikke proteinpulver som tråden handler om

mvh
Norkost

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #23 : 24. september 2009, 16:00 »
Jeg forsøker også å holde meg unna kunstig søtning. Har endt opp med Maxim som eneste alternativ, men det er kanskje bare fordi jeg ikke har lett godt nok? Eller, Maxim er det eneste jeg har funnet MED smak men uten kunstig søtning. Ellers bruker jeg nøytral whey fra PF, men det smaker høgg og støv så jeg blander det i andre saker istedet for å drikke det alene.

Mitt maximpulver uten kunstig søtning:
http://www.maxim-norge.no/products_no/productview?pid=600102
Dyrt, men gjør nytten Smiley Med endel karbs, så brukes post-pumping Wink

Dette er også greit:
http://www.maxim-norge.no/products_no/productview?pid=800606
I alle fall hvis man vil har karbs (noe jeg er ute etter).

Skulle gjerne funnet flere som er uten kunstig søtning. Er på jakt etter pulver med mer karbs, men lurer på om jeg heller ender opp med å lage meg noe heksebrygg av forskjellige typer tilskudd..
Takk for svar Smiley Men jeg drikker heller proteinpulver som smaker litt dritt enn å hive i meg masse raffinert sukker.

Skjønner forresten ikke slike slankeprodukter som er spesielt rettet mot kvinner. Shakes med like mye karbo som protein. Og kvinner drikker dette og tror de er så sunne.  :Smiley (PS: ikke rettet mot deg, Tone.)

*_tone_*

  • Gjest
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #24 : 24. september 2009, 21:38 »
Takk for svar Smiley Men jeg drikker heller proteinpulver som smaker litt dritt enn å hive i meg masse raffinert sukker.

Skjønner forresten ikke slike slankeprodukter som er spesielt rettet mot kvinner. Shakes med like mye karbo som protein. Og kvinner drikker dette og tror de er så sunne.  :Smiley (PS: ikke rettet mot deg, Tone.)

Dette med sukker vs kunstig søtning er så vanskelig, jeg er der at jeg spiser så lite sukker ellers at rett etter trening hvor glykogenlagrene likevel er tomme drikker jeg litt shake med sukker med god samvittighet. Mye heller det enn all den kunstige søtningen, og nå som jeg er på bulk så må jeg finne produkter som gir karbs + proteiner.

Jeg kan godt se at folk kan bli lurt av produkter som det fra Maxim og tror de er "slankeprodukter", det skal jo nesten ikke mer til enn en litt feminin innpakning..

*_tone_*

  • Gjest
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #25 : 24. september 2009, 21:48 »
Sikkert gode pulvere de der men de produktene må vel kunne regnes som MRP/gainere og ikke proteinpulver som tråden handler om

mvh
Norkost

Ja, det har du forsåvidt litt rett i, selv om de ikke inneholder så monstermye kalorier Smiley

Utlogget Dishwasher

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #26 : 26. september 2009, 22:24 »
Nutrisport 90+ (proteinbutikken, ej-shop) skal også være uten aspartam i følge produsenten: http://www.nutrisport.co.uk/estorepro/proddetail.asp?productid=90P&catid=1&oc=0 Vanskelig å si hva slags annet kalorifritt søtningsmiddel de har puttet oppi men...

Utlogget Mathisen92

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 242

Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #27 : 26. september 2009, 22:37 »
Sitat
Vanskelig å si hva slags annet kalorifritt søtningsmiddel de har puttet oppi men...

hva med :Cyklamat, Acesulfam K, Sakkarin,Sukralose det finnes mange kalorifrie søtningsmiddler Wink

men poenget her var jo ting uten søtningsmiddler så litt oftopic men,men.

Utlogget ja

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 224
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 224

Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #28 : 27. september 2009, 11:27 »
Jeg har nettopp bestilt 1kg nøytralt proteinpulver fra Gymgrossisten. Jeg antok at det ikke fantes søtningsstoff i dette, da det er nøytralt.. Men står at det inneholder aspartam. Nå vet jeg ikke hvor mye, men jeg prøver å kutte ut alt av søtningsstoff for å se om eksemen min reagerer på det. Noen som vet av et bra pulver som ikke har noe søtningsstoff i det heletatt?

Takk for hjelp. Smiley


dette smaker hvertfall utrolig godt

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/435

og mye protein er det i det også fremfor andre,billig også

genialt rett og slett Smiley

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Proteinpulver og søtningsmiddel
« #29 : 27. september 2009, 14:15 »

dette smaker hvertfall utrolig godt

http://www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/435

og mye protein er det i det også fremfor andre,billig også

genialt rett og slett Smiley

Mye protein? Er 76 gram mye protein per 100 gr?
Gå heller for Nutrisport 90+ sitt i sjokolade. 86 gram protein per 100 gram, 65% whey isolat + 33% miccelar kassein! 5 kg for 649,-! Smaken duger også.

SLÅ DEN DU!
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!