Skrevet av Emne: - fett %  (Lest 3707 ganger)

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

- fett %
« : 24. desember 2010, 18:06 »
Hei, jeg er en gutt på 17 år. trent 1 år, 70kg 186 høy.

jeg er egentlig veldig fornøyd med resulatet, vegde 62kg når jeg begynte, og har ikke gått opp en halv kg i fett. Men jeg blir helt forvirra av den vekta, for jeg er så stor iforhold til vekta mi synes jeg. Har like store armer så folk på 90kg, men tror kansje det er beina og som  henger etter. får lyst og bare gi opp. har spist alt jeg kan , med gainer og alt som finnes hele tiden, men blir ingenting fett. har lyst og se litt større ut med litt fett og, men det er tydeligvis umulig. så jeg har lurt på om jeg egentlig bare skal utnytte potensialet mitt, og begynne og trene mage og bli skikkelig ripped? kansje jeg bare er for vektkåt??

her er foresten et bilde fra en treningsøkt. så kan dere bedømme.

http://bildr.no/view/785642

takker for svar.

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: - fett %
« #1 : 24. desember 2010, 18:25 »
mange finner det vanskelig å bulke, for mange er det lett... Dette er en klassisk problemstilling, hvor man tror man spiser nok, men sannheten er at du ikke gjør det! Prøv å beregn hvor mye du forbrenner ut ifra vekt og aktivitetsmengde, og ligg ca 200-400 kcal over det, daglig altså. Og ja, du må telle kalorier. ha en en liten bok i lomma, litt slitsomt i starten, men går greit etter hvert som du lærer deg hvor mange kalorier matvarene inneholder etc.

og sliter du med matmengden, hiv på noen snickers og litt vaniljeis og slikt, så får du sikkert fart på sakene.

Det er enkel fysikk, kcal inn over kaloriforbruk blir til fett. Kanskje med unntak hos spesielle individer med sykdom, men det er max snakk om en promille av befolkningen.

Mitt råd er uansett å ikke overfokusere på å legge på deg fett, å legge på seg 8 kilo muskler på 1 år indikerer nok at du allerede er i et svakt kalorioverskudd, men hvor vidt det er optimalt for en bulk skal jeg ikke uttale meg om, nå som jeg ikke veit hvor mange kcal du spiser per dag.

et bilde av deg midt i en rep på bicepscurl er forøvrig veldig lite gunstig i denne situasjonen, ta heller et bilde der du er avslappet foran speilet i bar overkropp (følte meg jævla nasty når jeg skreiv det xD)

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: - fett %
« #2 : 24. desember 2010, 19:09 »
så sant så sant, men du har ikke helt rett i at jeg ikke har spist nåkk. jeg spiste så mye en periode at jeg spydde mens jeg tok markløft, kjente maten i halsen nesten. men takk for tipset, jeg tror kansje jeg har spist for sunt. kansje jeg skal kjøre på med litt mer usunt også, i tilleg. for det har som oftest gått i grove skiver, og havregryn. kansje litt mer kalorifull mat.

Utlogget Mjødmann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 90

Sv: - fett %
« #3 : 24. desember 2010, 19:53 »
alt er relativt... "nok" for kroppen din er tydeligvis ikke nok for å øke i fettprosent... om du egentlig har spist nok kan du kun finne ut ved å telle kalorier. Det er ikke noe vits i å spise mindre "ren mat" enn man må, men så lenge du ligger på 2-3 g/kg protein per dag burde ikke karbs vere noe problem på bulk, om du ligger unna for mye rørsukkerbaserte varer og hvitt brød.

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: - fett %
« #4 : 24. desember 2010, 20:21 »
Takker for svar.

Utlogget Slt93

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 362

Sv: - fett %
« #5 : 24. desember 2010, 20:46 »
Hva spiser du? har du en spiseplan?
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101356.0

Jærens sterkeste mann 2012 - 3plass.
Norges sterkeste mann -90kg 2012 - 2plass.
Norges sterkeste mann -105kg 2013 - 6plass.
Norges sterkeste mann -105kg 2014 - 5plass.

Markløft: 302.5kg.
Knebøy: 250kg.
Benkpress: 150kg.

Gymmen Strongman Team

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: - fett %
« #6 : 24. desember 2010, 22:14 »
nei alså, det går vell som oftest i det jeg føler for, men samtidig mest og sunnest mulig. men i vekedagene, så blir det desverre mye brødskiver med peanøttsmør. inkludert gainer, også middag da midt på dagen. Jeg har ikke anledning til og følge en skikkelig plan, for det er mye annet jeg også må prioritere selvom trening er det eneste som surrer oppi hodet mitt. Men det er jo tydelgivis ikke nåkk mat da, så jeg har vell egentlig nesten gitt opp, og vurderer og bygge muskler på muskler, bare bli skikkelig ripped. selvom vektene har redusert sei litt etter jeg gikk ned 3 kg, bare fordi at jeg gikk tom for gainer, i 1 veke. så det faller desverre fort tilbake, det er også en av grunnene til at jeg har falt på denne beslutningen, hvor lurt det er, er jeg ikke  så sikker på. men ser ikke ut som det er noen annet utvei. :z

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: - fett %
« #7 : 24. desember 2010, 22:46 »
Hei, jeg er en gutt på 17 år. trent 1 år, 70kg 186 høy.

jeg er egentlig veldig fornøyd med resulatet, vegde 62kg når jeg begynte, og har ikke gått opp en halv kg i fett. Men jeg blir helt forvirra av den vekta, for jeg er så stor iforhold til vekta mi synes jeg. Har like store armer så folk på 90kg, men tror kansje det er beina og som  henger etter. får lyst og bare gi opp. har spist alt jeg kan , med gainer og alt som finnes hele tiden, men blir ingenting fett. har lyst og se litt større ut med litt fett og, men det er tydeligvis umulig. så jeg har lurt på om jeg egentlig bare skal utnytte potensialet mitt, og begynne og trene mage og bli skikkelig ripped? kansje jeg bare er for vektkåt??

her er foresten et bilde fra en treningsøkt. så kan dere bedømme.

http://bildr.no/view/785642

takker for svar.

Nei, synes jeg. Hvorfor ikke bare fortsette å gå opp i vekt hvis du kan det uten å bli feit?

Utlogget Has left the building

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • Russians know the drill...
Sv: - fett %
« #8 : 25. desember 2010, 16:14 »
Sjansen for at fettprosenten går ned etterhvert som du stiger i vekt er også til stede her... Fortsett å gå opp du så vil du med stor sannsynlighet bli mere rippa med tiden da muskler trenger mere energi enn fett. Holder du det samme kaloriinntaket over tid vil stigningen i vekt stoppe noe opp og du vil rippes... Du er priviligert som har den muligheten... Ser også på bildet at du har ganske lav fett % uansett, sånn at det er ikke sikker det tar så lang tid før magen er borte også... Det er alltid den som forsvinner til slutt... En annen mulighet er jo da å bygge litt større magemuskler for å kompensere litt...

Hva måler forresten armene? og midjen?

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: - fett %
« #9 : 27. desember 2010, 15:37 »
Takk for dette, jeg er desverre litt vekt hypnotisert blir gal av det. Men jeg har desverre ikke målt armane og midjen, men kan komme med mål så raskt det er gjort:)
Takk for svar Detoxer.

Utlogget Sparkling

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 70

Sv: - fett %
« #10 : 27. desember 2010, 15:51 »
Samme høyde som meg trådstarter. Når jeg begynte veide jeg vell 75kg og var 18 år, og nå 6 år etterpå er jeg 20-22kg tyngre med lavere fettprosent, på disse 6 årene har jeg hatt førstepriortiet å ha et høøøyt protein inntak i kosten min.

Har akkurat samme "fordelen" som deg med at det er vanskelig å legge på seg fett, og da tar det lenger tid å bli "stor".
Noe som du kanskje bør fokusere på er å bruke mye knebøy og markløft. 1 baseløft hver trening! Du har plenty med tid! gjelder bare å ikke gi opp!

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Sv: - fett %
« #11 : 27. desember 2010, 16:03 »
Synes det er helt vilt at du har lyst til å legge på deg fett når godt over halvparten av de trenende streber etter det motsatte. Synes du bare skal utnytte dette potensialet du nevner - å legge på deg uten å legge på deg noe særlig fett. I mellomtiden er det bare å spise godt og riktig, og går du ikke opp i vekt må du spise mer.

Bor du på hybel eller bor du hjemme og kan snylte på foreldrene dine ved matbordet? En ekstra påsa nøtter om dagen skader ikke. Inneholder masse kcal og er et fint tilskudd når man skal opp i vekt. En neve (20-35 g) til hvert måltid er passelig.
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: - fett %
« #12 : 28. desember 2010, 01:32 »
ja det er vel egentlig sant, men min vennegjeng har vert så besatt av denne kroppsvekta, så har jeg blitt påvirka av d, tror du må veie mye for og være stor. men har skjønt det ikke alltid er sånn:P

takk for svar.

Utlogget thy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 832
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 832

Sv: - fett %
« #13 : 28. desember 2010, 02:18 »
Det viktigste har du ikke fortalt oss.........., mye tar'u i benken a?

Utlogget Deepvalley

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 36

Sv: - fett %
« #14 : 28. desember 2010, 23:06 »
110:) 1x1

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!