Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348777 ganger)

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: allmektig Gud
« #1125 : 03. februar 2009, 22:23 »
Så enig, så enig.

Vil bare si til alle ateister som alltid bruker evolusjonsteorien som et argument mot kristendommen. Jeg tror kanskje at mennesker holder på å oppdage hvordan Gud skapte verden. nettopp gjennom evolusjon.

(hilsen en kristen)
Så hvis bibelen er Guds ord, hvorfor står det da ingenting om dette i bibelen? Hvorfor er prester, biskoper og dypt religiøse så skeptiske til teorier og beviste sannheter som kan motbevise deres tro?

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1126 : 03. februar 2009, 22:32 »
Smart å bombe seg selv inkludert småbarn å familier som sitter å spiser i resturanter


Vel, det fungerer. Oppslutingen om Islam har ihvertfall ikke tatt særlig skade av det.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1127 : 03. februar 2009, 22:38 »
"The greatest single cause of atheism in the world today
Is Christians who acknowledge Jesus with their lips
Then walk out the door and deny him by their lifestyle.
That is what an unbelieving world simply finds unbelievable."

er kristelig selv, og dette stemmer faktiskt at største ateismen i verden idag er av "kristne" som snakker om Jesus men gjør helt omvendt av det Jesus sier. Så ikke alle kristne er like, mange er løgnere, rett å slett.
Sier ikke at de som er kristne her er det altså, for jeg vet ikke noe om noen her på forumet, og er ikke akkuratt tankeleser.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1128 : 03. februar 2009, 22:39 »
Vel, det fungerer. Oppslutingen om Islam har ihvertfall ikke tatt særlig skade av det.

du,, ikke vær dum nå........ingenting med bomber som dreper små barn og familier som bare sitter å spiser fungerer.

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1129 : 03. februar 2009, 22:59 »
Så hvis bibelen er Guds ord, hvorfor står det da ingenting om dette i bibelen? Hvorfor er prester, biskoper og dypt religiøse så skeptiske til teorier og beviste sannheter som kan motbevise deres tro?

Så vidt jeg vet så sier evolusjonsteorien ingenting om skapelsen av artene, kun utviklingen gjennom mutasjoner og naturens 'prøving og feiling', altså naturlig utvelgelse. Dette forsøker selvsagt kreasjonistene å score billige poeng på ved å peke på at en ape ikke kan føde et menneske osv, ergo er evolusjonsteorien feil. Setter man da likhetstegn mellom evolusjon og ateisme så kan jo det tolkes som et bevis mot ateisme. Så lenge man ikke forholder seg til fakta kan man jo 'bevise' det meste.

Heldigvis så har vi ikke så mange av disse skrotingene her til lands, men når presidentkandidater på andre siden av atlanteren faktisk tror at jorda er 6000 år gammel og fornekter evolusjon og videre ønsker å sprøyte dette fjaset inn i barnesinn på statens bekostning, så er det ikke godt å vite hvordan dette skal gå.

Bare det faktum at religiøse folk faktisk prøver å bevise bibelen på vitenskapelig grunnlag vitner jo om dårlig dømmekraft. Vitenskapen og fornuften er jo deres fiende #1.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1130 : 03. februar 2009, 23:05 »
du,, ikke vær dum nå........ingenting med bomber som dreper små barn og familier som bare sitter å spiser fungerer.

Jo, det fungerer som faen. Disse aksjonene er strategi og politisk spill i temmelig barbarisk stil, og i den konteksten så oppnår de akkurat det de vil. Et større skille fra vesten som i neste omgang styrker de ekstreme bevegelsene. Pluss gratis markedsføring.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #1131 : 04. februar 2009, 01:28 »
"The greatest single cause of atheism in the world today
Is Christians who acknowledge Jesus with their lips
Then walk out the door and deny him by their lifestyle.
That is what an unbelieving world simply finds unbelievable."

er kristelig selv, og dette stemmer faktiskt at største ateismen i verden idag er av "kristne" som snakker om Jesus men gjør helt omvendt av det Jesus sier. Så ikke alle kristne er like, mange er løgnere, rett å slett.
Sier ikke at de som er kristne her er det altså, for jeg vet ikke noe om noen her på forumet, og er ikke akkuratt tankeleser.

Haha! Veit du kva ein ateist er? Eg håpar at du er ein morsom kar som likar å parodiere kristne fanatikarar.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1132 : 04. februar 2009, 08:35 »
Jo, det fungerer som faen. Disse aksjonene er strategi og politisk spill i temmelig barbarisk stil, og i den konteksten så oppnår de akkurat det de vil. Et større skille fra vesten som i neste omgang styrker de ekstreme bevegelsene. Pluss gratis markedsføring.

Dette er jo galt

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1133 : 04. februar 2009, 08:37 »
Haha! Veit du kva ein ateist er? Eg håpar at du er ein morsom kar som likar å parodiere kristne fanatikarar.

ja veit faktiskt ka en ateist er...og det stemmer faktiskt det jeg skrev. å det var ingen parodiering av noe som helst

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1134 : 04. februar 2009, 08:50 »
Dette er jo galt

Det hadde jo vært fint om du kunne kommet med noen motargument, kanskje vi kan bli enige om noe?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1135 : 04. februar 2009, 09:04 »
Det hadde jo vært fint om du kunne kommet med noen motargument, kanskje vi kan bli enige om noe?

ehm, dødsfall i mangevis, store ødeleggelser. empire state building(som var)

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: allmektig Gud
« #1136 : 04. februar 2009, 11:50 »
ja veit faktiskt ka en ateist er...og det stemmer faktiskt det jeg skrev. å det var ingen parodiering av noe som helst


Hehe. Eg veit ikkje kva eg skal tru.

Kan du gi meg definisjonen på ateisme, utan å google først?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1137 : 04. februar 2009, 11:59 »

Hehe. Eg veit ikkje kva eg skal tru.

Kan du gi meg definisjonen på ateisme, utan å google først?

jada, ateister er vel noen som ikke tror på noe gud i det hele tatt eller noe overnaturlig?

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1138 : 04. februar 2009, 12:26 »
ehm, dødsfall i mangevis, store ødeleggelser. empire state building(som var)

Hva mener du med sammenhengen mellom Empirestate building og islamsk terrorisme? dessuten hva menes med (som var)?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1139 : 04. februar 2009, 12:32 »
Hva mener du med sammenhengen mellom empirestate building og islamsk terrorisme?

De var sikkert muslimer de som gjorde det. Siden alle filmene som er lagd om krasjet i empire state building(før dem krasjer så sier allti en trerrorist: alt for allah eller noe i den duren)
Så bin laden er vel muslim å de fleste av hans tilhengere, de har jo blitt hjernevasket hele gjengen, men uansett er det ikke bra med selvmordsbombere som dreper uskyldige små barn.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!