Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 348741 ganger)

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1200 : 05. februar 2009, 22:19 »
Kan du foklare enklere? Du mener at kristne(protestanter) har mer tillit til Gud siden Gud er "nesten" som dem (et menneske) i kristne mytologi?

Vanskelig språk for meg og vanskelige uttrykk, men er fortsatt lov å diskutere litt..hehe
Jeg mener at siden protestantene tror at gud ble menneske gjennom Jesus, så tror de også at Jesus både var gud og f.eks. fikk skrubbsår når han falt og slo seg.  Dette har ført til at den materielle verden (som Jesus opplevde som andre mennesker opplevde den) betyr mer for protestanter enn for jøder og muslimer.  Det viser seg i en arbeidsmoral der arbeidet er mer enn nødvendig slit og strev for å overleve.  Arbeidet er noe som utvikler og forandrer samfunnet.  Dermed blir protestantismen en forgjenger til markedsliberalismen og marxismen.

På Martin Luthers tid var de protestantiske landene de fattigste i Europa, og blandt de fattigste i hele verden.  Men protestantismen passet som hånd i hanske med kapitalismen, som var den nye produksjonsmåten.  Det er garantert ikke tilfeldig at de samme landene var meget rike og høyt utviklede fire hundre år etterpå.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1201 : 05. februar 2009, 22:44 »
Ok. Det var kanskje ikke akkurat knyttet til spørsmålet mitt da, men skjønner hva du mener nå.

edit: mente det første spm mitt om Jesus var Guds sønn og greier...
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1202 : 05. februar 2009, 22:55 »
Ok. Det var kanskje ikke akkurat knyttet til spørsmålet mitt da, men skjønner hva du mener nå.

edit: mente det første spm mitt om Jesus var Guds sønn og greier...
Hei igjen.  Jeg tror ikke på den jødiske/kristne/muslimske guden eller på noen andre guder.  Men dersom jeg trodde på gud, så ville ikke det være noe problem for meg å tro at Jesus var guds sønn.  Det er et mirakel på linje med at Gud hjalp jødene ut av Egypt eller at Muhammed steg opp til himmelen på et hesteliknende vesen med vinger.  Sånne mirakler er mulige dersom en eller flere guder finnes.  Men sånne guder finnes nesten helt sikkert ikke, etter mitt skjønn.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: allmektig Gud
« #1203 : 05. februar 2009, 22:58 »
Det er helt greit. Prøvde ikke å presse deg til å tro noe som helst, hvis det var sånn du tolket det ;P

Bare litt nysgjerrig på hvordan kristne kan svare på disse miraklene. Ell for den saks skyld muslimer/jøder.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1204 : 05. februar 2009, 23:05 »
Det er helt greit. Prøvde ikke å presse deg til å tro noe som helst, hvis det var sånn du tolket det ;P

Bare litt nysgjerrig på hvordan kristne kan svare på disse miraklene. Ell for den saks skyld muslimer/jøder.
For all del, jeg ble ikke fornærmet :-).  Jeg er en smule nysgjerrig selv.  Det er påfallende hvordan mange religiøse er skeptiske til mirakler i vår tid, men samtidig tror på at Jesus gjorde vann om til vin, eller på vingehesten til Muhammed eller lyssøylen som hjalp jødene gjennom ørkenen.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: allmektig Gud
« #1205 : 05. februar 2009, 23:06 »
Det handler om bibelens trenighet til gud.. Faderen, sønnen og den hellige ånd.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1206 : 05. februar 2009, 23:23 »
For all del, jeg ble ikke fornærmet :-).  Jeg er en smule nysgjerrig selv.  Det er påfallende hvordan mange religiøse er skeptiske til mirakler i vår tid, men samtidig tror på at Jesus gjorde vann om til vin, eller på vingehesten til Muhammed eller lyssøylen som hjalp jødene gjennom ørkenen.

Ja, det er merkelig hvordan miraklene har avtatt (både i kvantitet og kvalitet) med årene gitt Tongue

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1207 : 07. februar 2009, 00:16 »
hei! måtte bare komme innpå igjenn....dere spurte hele tiden om hvorfor Gud utryddet menneskene fra nohas tid. Alle som gjorde synd ble tatt med i flommen som kom over jorda, men hvorfor drepte han ikke hitler å alle de som drepte jødene osv..

Her er svaret: Gud utryddet de som gjorde vonde ting før i tiden(i Gamle testamente står det)  Etter Gud hadde utryddet alle de "onde" menneskene i flommen som kom over jorda, sa han at han aldri skulle gjøre dette igjen og at regnbuen var et tegn på det, derfor utrydder ikke Gud mennesker som gjør synd eller vonde ting lengre.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1208 : 07. februar 2009, 00:28 »
hei! måtte bare komme innpå igjenn....dere spurte hele tiden om hvorfor Gud utryddet menneskene fra nohas tid. Alle som gjorde synd ble tatt med i flommen som kom over jorda, men hvorfor drepte han ikke hitler å alle de som drepte jødene osv..

Her er svaret: Gud utryddet de som gjorde vonde ting før i tiden(i Gamle testamente står det)  Etter Gud hadde utryddet alle de "onde" menneskene i flommen som kom over jorda, sa han at han aldri skulle gjøre dette igjen og at regnbuen var et tegn på det, derfor utrydder ikke Gud mennesker som gjør synd eller vonde ting lengre.
Du har svaret på Guds handlinger, mens jeg ikke engang kan fatte hva allmektig betyr siden jeg ikke er Gud. Mhm joa  :Smiley

Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1209 : 07. februar 2009, 00:29 »
Hva slags bevis mot Guds eksistens ville en religiøs person vurdert som godt nok?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1210 : 07. februar 2009, 00:34 »
Du har svaret på Guds handlinger, mens jeg ikke engang kan fatte hva allmektig betyr siden jeg ikke er Gud. Mhm joa  :Smiley

Jeg har jo ikke svaret på Guds handlinger automatisk...det står jo i bibelen dette. Jeg fant jo ikke dette ut av mitt eget hode at han skapte regnbuen som et tegn på å aldri utslette menneskene igjenn....det sto jo i bibelen, var der jeg så det. Gud har jo gitt oss bibelen så vi skal forstå visse ting.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1211 : 07. februar 2009, 00:35 »
Hva slags bevis mot Guds eksistens ville en religiøs person vurdert som godt nok?

Bevis trenger man ikke........man bare tror(syns bibelen høres fornuftig ut siden vi finner alle svarene vi søker der, pluss det å føle Guds ånd og hvor utrolig bra det er å være kristen enn når jeg ikke var det.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1212 : 07. februar 2009, 01:01 »
At man kan støtte en religion som har vært opphav til så mye jævelskap opp igjennom historien, synes jeg er forkastelig.

En annen ting jeg synes er like forkastelig er at oppegående, ikke-egentlig-kvasi-troende støtter den jævla kirka ved å stå i statskirka, døpe barn, gifte seg i kirka og begraves der. Selv om ikke kirken har noen reel makt lenger, så synes jeg ikke vi skal la symbolikken prege oss lenger. Hvor patetisk og hyklerisk er det ikke å gifte seg i kirka, når man ikke engang tror på bibelen? At kirken forandrer seg, forandrer mening, blir mer tolerante, og følger tiden, sier jo bare at kristendommen er feil. Dersom Gud er allmektig og ufeilbar, og det er HAN som har skrevet bibelen, hvordan kan vi da forandre på den ved å hoppe over de tingene som ikke lenger passer inn i samfunnet vårt?

Folk må ta ansvar. Boikott kirken ett hundre prosent, slik at vi blir kvitt den.
Personlig har jeg nå tatt et valg, nemlig om å ikke engang stille opp i kirken dersom jeg blir invitert til bryllup, dåp, eller begravelse, selv ikke engang hvis mine nermeste skulle velge å begraves der.

Sa brura

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1213 : 07. februar 2009, 01:17 »
At man kan støtte en religion som har vært opphav til så mye jævelskap opp igjennom historien, synes jeg er forkastelig.

En annen ting jeg synes er like forkastelig er at oppegående, ikke-egentlig-kvasi-troende støtter den jævla kirka ved å stå i statskirka, døpe barn, gifte seg i kirka og begraves der. Selv om ikke kirken har noen reel makt lenger, så synes jeg ikke vi skal la symbolikken prege oss lenger. Hvor patetisk og hyklerisk er det ikke å gifte seg i kirka, når man ikke engang tror på bibelen? At kirken forandrer seg, forandrer mening, blir mer tolerante, og følger tiden, sier jo bare at kristendommen er feil. Dersom Gud er allmektig og ufeilbar, og det er HAN som har skrevet bibelen, hvordan kan vi da forandre på den ved å hoppe over de tingene som ikke lenger passer inn i samfunnet vårt?

Folk må ta ansvar. Boikott kirken ett hundre prosent, slik at vi blir kvitt den.
Personlig har jeg nå tatt et valg, nemlig om å ikke engang stille opp i kirken dersom jeg blir invitert til bryllup, dåp, eller begravelse, selv ikke engang hvis mine nermeste skulle velge å begraves der.



Kirka har ikke selv bestemt at homofile skal gifte seg osv eller forandret regler mot noe som står i bibelen i det hele tatt min venn.. det er regjeringen som har sagt at det og det skal endres. De som er kristelige å ikke tror kan gjøre som de vil. Vist du ser her så ser du at det er noe inni deg som bare blir enda mer irretert når du hører om kirka og Gud osv, fordi helt innerst inne vet du at det er sant, Gud har sin Ånd i oss alle, men du velger selv om du vil ta imot Gud. djevelen prøver å gjøre alt han bare kan for at du ikke skal komme til tro, han vil ikke at du skal se hva som er sant(selvfølgelig kommer du til å nekte for dette, og blir bare enda mer irretert og kansje banner å kommer med flere skjellsord, men når du som menneske ikke vil innse hva sannheten er så får du gjøre som du vil. Jeg å en del andre har på forumet har sagt til både deg og andre her hva som er sant og hva vi tror på(vet at er sant), og når du kommer her i denne diskusjon å det samme med dere andre så ser dere at det er en liten del inni dere som er nyskjerrige på dette med Gud osv,hvorfor vil dere ikke prøve å ta kontakt en gang? Dere er jo bare sta,,,vist du vil kan du prøve alle guder som finnes på jord(som jeg ikke anbefaler siden det er avguder og falske å finnes ikke, å vist du vil be til sølv og gull istedenfor den virkelige Gud som har skapt hele jorda inkludert alle mennesker, om du liker det eller ikke SÅ SKAl du få se en dag, eller den dagen det ikke er flere dager her igjenn på jord at Gud som jeg og de andre her på forumet fortalte om, den Gud som dere ikke ville kjenne er den eneste Gud som finnes. Du kan si så mye du vil, du kan til og med brøle alt du orker opp mot himmelen eller ned mot bakken at du ikke tror eller sier at Gud ikke finnes, men uansett hva du, jeg, noen dyr, eller hvem som helst gjør Finnes Gud Allmektig Vår Herre om du liker det eller ei, om du tror eller ei.

For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. 13 Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger åpent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnskap for(Jesus tok regnskapet for oss mennesker om vi vil tro på ham). 14 Siden vi har en stor øversteprest som har gått inn gjennom himlene, Jesus, Guds Sønn, så la oss holde fast ved bekjennelsen!

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1214 : 07. februar 2009, 01:30 »
Kirka har ikke selv bestemt at homofile skal gifte seg osv eller forandret regler mot noe som står i bibelen i det hele tatt min venn.. det er regjeringen som har sagt at det og det skal endres. De som er kristelige å ikke tror kan gjøre som de vil. Vist du ser her så ser du at det er noe inni deg som bare blir enda mer irretert når du hører om kirka og Gud osv, fordi helt innerst inne vet du at det er sant, Gud har sin Ånd i oss alle, men du velger selv om du vil ta imot Gud. djevelen prøver å gjøre alt han bare kan for at du ikke skal komme til tro, han vil ikke at du skal se hva som er sant(selvfølgelig kommer du til å nekte for dette, og blir bare enda mer irretert og kansje banner å kommer med flere skjellsord, men når du som menneske ikke vil innse hva sannheten er så får du gjøre som du vil. Jeg å en del andre har på forumet har sagt til både deg og andre her hva som er sant og hva vi tror på(vet at er sant), og når du kommer her i denne diskusjon å det samme med dere andre så ser dere at det er en liten del inni dere som er nyskjerrige på dette med Gud osv,hvorfor vil dere ikke prøve å ta kontakt en gang? Dere er jo bare sta,,,vist du vil kan du prøve alle guder som finnes på jord(som jeg ikke anbefaler siden det er avguder og falske å finnes ikke, å vist du vil be til sølv og gull istedenfor den virkelige Gud som har skapt hele jorda inkludert alle mennesker, om du liker det eller ikke SÅ SKAl du få se en dag, eller den dagen det ikke er flere dager her igjenn på jord at Gud som jeg og de andre her på forumet fortalte om, den Gud som dere ikke ville kjenne er den eneste Gud som finnes. Du kan si så mye du vil, du kan til og med brøle alt du orker opp mot himmelen eller ned mot bakken at du ikke tror eller sier at Gud ikke finnes, men uansett hva du, jeg, noen dyr, eller hvem som helst gjør Finnes Gud Allmektig Vår Herre om du liker det eller ei, om du tror eller ei.

For Guds ord er levende og virkekraftig og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom til det kløver sjel og ånd, marg og bein, og dømmer hjertets tanker og planer. 13 Ingen skapning er skjult for ham. Alt ligger åpent og nakent for øynene på ham som vi skal stå til regnskap for(Jesus tok regnskapet for oss mennesker om vi vil tro på ham). 14 Siden vi har en stor øversteprest som har gått inn gjennom himlene, Jesus, Guds Sønn, så la oss holde fast ved bekjennelsen!
Dette må være den dårligste herskerteknikken jeg har sett for å overbevise noen. Fylt med unnskyldninger og bortforklaringer, sitater fra en hullete eventyrfortelling og vrangforestillinger som har blitt preket og perfeksjonert gjennom århundrere. Jeg er jaggu glad den nye blasfemiparagrafen ble en sagablott.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!