Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 350245 ganger)

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1275 : 07. februar 2009, 23:42 »
Nå er da ikke ateisme og "agnostisme" "Mutually exclusive" (som det heter på engelsk; kommer ikke på en god norsk oversettelse i farten).

Det går fint ann å være agnostisk ateist eller en gnostisk ateist. En kan og godt argumentere at alle agnostikere er ateister ettersom de definitivt ikke er teister.

Gnostiske ateister viser bare til sannsynligheten for at gud finnes mot f.eks sannsynligheten for at hva som helst fins. Det vil si, vi vet ikke 100% sikkert noe som helst, men det er noe som kan kalles "praktisk viten" ettersom "absolutt viten" ikke er mulig. Og i denne sammenheng sier en at gud ikke eksisterer av samme grunn som at alver, enhjørninger, spagettimonstre, satelittekanner etc. ikke eksisterer.


Kan du vise til kilder for dette?
Jeg har lært at en agnostiker er en som ikke benekter at  det finnes noe mer mellom himmel og jord. Mens en ateist er en som benekter at det finnes en/flere guder.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1276 : 07. februar 2009, 23:52 »
http://en.wikipedia.org/wiki/Agnostic_atheism

men her er de vel litt uenige med meg Tongue ettersom de mener det går ann å være agnostisk teist og deler de den agnostiske ateisten i "strong or weak atheism" antagelig pga absolutt viten så vil og gnostik ateisme (= strong atheism) være litt ute å kjøre ettersom ingenting er 100% sikkert, men men tilnærmet Tongue

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1277 : 08. februar 2009, 00:57 »
Hva snakker DU om?
Dere bruker BESTANDIG kilder av forskere\forfattere\filosofer som HATER kristendom.. DET er samma som Hanzyman gjør!! akkurat det samme!!

har ikke akkurat sett en kilde fra dere tøffe ateister som er nøytral og ser BEGGE sider..
Vi bruker såklart det som beviser VÅR sannhet og dere bruker deres.
naturlig

sa ikke du at du skulle gå?

burde skjønne at det også var løgn Sad alt du sier er jo det..  </3



Utlogget Tannfeen

Sv: allmektig Gud
« #1278 : 08. februar 2009, 01:12 »
sa ikke du at du skulle gå?

burde skjønne at det også var løgn Sad alt du sier er jo det..  </3

Slikt bidrar ikke til debatten.

Jeg synes denne tråden har en viss underholdningsverdi, i tillegg til at den faktisk er noe lærerik og vil nødig at den stenges fordi noen ikke klarer å holde seg på saklig nivå.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: allmektig Gud
« #1279 : 08. februar 2009, 01:23 »
Slikt bidrar ikke til debatten.

Jeg synes denne tråden har en viss underholdningsverdi, i tillegg til at den faktisk er noe lærerik og vil nødig at den stenges fordi noen ikke klarer å holde seg på saklig nivå.

har du ikke forstått at det ikke går ann å argumentere med jokke?
på 80+ sider har han ikke sakt noe som helst fornuftig. nå vil jeg også ha det litt gøy.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1280 : 08. februar 2009, 01:32 »
Legg deg din jævla "isje sei at dår e fest i kvell" dust.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: allmektig Gud
« #1281 : 08. februar 2009, 10:10 »
Offtopic
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: allmektig Gud
« #1282 : 08. februar 2009, 12:04 »
Om det finnes en Gud som er både god og allmektig; hvorfor finnes det da så mye ondskap i verden?

Det ondes problem er et velkjent argument mot Guds eksistens, og ved første øyekast et godt spørsmål. Før jeg går videre til å besvare hvordan en god Gud kan tillate eksistensen av ondskap vil jeg innledningsvis demonstrere hvordan dette argumentet selvdestruerer ved nærmere ettersyn.

La meg stille et dumt spørsmål: Hvordan vet du at det finnes ondskap i verden? Hvordan vet du at noe er godt og noe annet er ondt? Må det ikke finnes en absolutt objektiv standard? Kan en absolutt objektiv standard eksistere uten at en absolutt autoritet har fastsatt den? Og er ikke denne absolutte autoriteten nettopp hva dette argumentet forsøker å motbevise eksistensen av? Vi har altså den pinlige situasjonene at vi har et argument som motbeviser en av sine egne forutsetninger, hvilket betyr at det er noe grunnleggende feil med det.

Såvidt jeg kan se, så finnes det ingen absolutt objektiv standard. Forskjellig samfunn og kulturer har forskjellige moralske standarder, og disse forandres også på til stadighet. Hva som bedømmes som umoralsk/ondskapsfullt med en standard, aksepteres med en annen standard. Slik er det også innenfor relgiøse samfunn og relgiøse lover. Noe som bedømmes som umoralsk innefor en relgion, kan bedømmes som moralsk rett innefor en annen relgion. Dette er også et spørsmål om tolkning av skriften som kan være selvmotsigende. En absolutt objektiv standard blir da umulig.

Uten en absolutt moralsk autoritet, blir rett og galt bare et spørsmål om preferanser. Om du synes det er galt å drepe, men jeg synes det er riktig, så har du ingen autoritet til å si at jeg tar feil. Du kan til nød si at et flertall av andre mennesker synes jeg tar feil, men hva om jeg minner deg om at et flertall av mennesker i den vestlige verden for få tiår siden syntes det var i orden å kjøpe og eie negerslaver? Eller at selv i dag mener et flertall at det er i orden å drepe ufødte barn av bekvemmelighetshensyn? Er du sikker på at mennesket uten Gud er i stand til å bedømme forskjellen mellom rett og galt?

Nei, mennesket er ikke istand til å bedømme forskjellen mellom rett og galt. Det er som det skrives her et spørsmål om preferanser. Hvorfor må det eksistere en absolutt moralsk autoritet?
Moral er ett plastisk begrep, i evig forandring.
Jeg vil hevde at det moralske synet vi har i vår kultur er basert på erfaring, og ikke på relgiøse dogmer.
Menneskeverd er ikke et prinsipp som står høyt innefor mange relgiøse samfunn.

Jeg kan ikke for mitt bare liv forstå hvorfor relgion skal ha monopol for det begrepet vi kaller moral..
Hvilken relgion?
Den som sammenfaller best med ditt eget syn?
Den som har flest medlemmer?
Hvilken retning innefor den bestemte relgionen skal jeg velge? Protestant? Katolikk? Shia? Sunni? valgene er mange...

Kan vi ikke fri oss fra disse eldgamle dogmene som bremser vår utvikling, og heller baser våre moralske verdier på menneskeverd?


Hele den resterende biten faller på sin egen urimelighet:
Iom at du tror på en allmektig og alltvitende Gud: Hvorfor skapte han da menneskene? Om han vet allt og ser allt, så vet han også utfallet av våre liv.
Han visste det før han skapte de første menneskene.
Han visste det før Eva gikk på epleslang.
Han visste hvem som kom til å bli frelst og hvem som kom til å bli syndere.

Kan du forklare meg hvorfor GUD har valgt å gjennomføre dette eksprimentet? Eller, det kan jo ikke kalles ekspriment så lenge man vet utfallet på forhånd?
HVORFOR er vi her om Gud er alltivitende?
Om han er alltivtende, så blir hele vår eksitens totalt poengløs: utfallet er allerede gitt.
Om han ikke er alltivtende, så er han vel ingen GUD?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: allmektig Gud
« #1283 : 08. februar 2009, 14:35 »
Såvidt jeg kan se, så finnes det ingen absolutt objektiv standard. Forskjellig samfunn og kulturer har forskjellige moralske standarder, og disse forandres også på til stadighet. Hva som bedømmes som umoralsk/ondskapsfullt med en standard, aksepteres med en annen standard. Slik er det også innenfor relgiøse samfunn og relgiøse lover. Noe som bedømmes som umoralsk innefor en relgion, kan bedømmes som umoralsk innefor en annen relgion. Dette er også et spørsmål om tolkning av skriften som kan være selvmotsigende. En absolutt objektiv standard blir da umulig.

Du toucher innom noe essensiellt her. Ondskap eksisterer ikke. Mentalt divergerende (og alternativt destruktiv) adferd gjør. En vanlig feil er å tro at det finnes en slags objektiv justis i naturen. I stedet så har du mennesket som gjør seg opp sine meninger (som egentlig ikke er annet enn variasjoner over temaet: "Hva tjener mine interesser best?") og som rasjonaliserer utfra dette.

Selv en person som defineres som "ond" vil en gjerne se prøver å rasjonalisere sitt handlingsmønster som "korrekt", selv om det samme handlingsmønsteret kan fremstå som uforståelig for denne persons omgivelser.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1284 : 08. februar 2009, 14:53 »
Du toucher innom noe essensiellt her. Ondskap eksisterer ikke. Mentalt divergerende (og alternativt destruktiv) adferd gjør. En vanlig feil er å tro at det finnes en slags objektiv justis i naturen. I stedet så har du mennesket som gjør seg opp sine meninger (som egentlig ikke er annet enn variasjoner over temaet: "Hva tjener mine interesser best?") og som rasjonaliserer utfra dette.

Selv en person som defineres som "ond" vil en gjerne se prøver å rasjonalisere sitt handlingsmønster som "korrekt", selv om det samme handlingsmønsteret kan fremstå som uforståelig for denne persons omgivelser.
Jeg er enig i at det ikke finnes noen objektiv justis i naturen, og ondskap eksisterer ikke som noen størrelse uavhengig av oss mennesker.  Hva som er ondt og godt bestemmes dels av våre instinkter når det gjelder den enkeltes beste, felles beste, emapti osv., og dels av det som Richard Dawkins kaller tidsånden (zeitgeist).

Jeg synes at Dawkins argumenterer glimrende skriftlig mot religion, og han er en fryd å høre på når han argumenterer muntlig.  Men jeg mener at det er noe som mangler hos Dawkins (og likså hos Blackmore, Dennett, Harris og PZ Mayers), og det er en nærmere diskusjon av hva tidsånden er.  Det er bare oss mennesker som har en tidsånd, og denne tidsånden skyldes samfunnet rundt oss.  Aztekiske menneskeofrere, det romerske gladiatorpublikum og de tyske SS og SA-medlemmene hadde tanker om godt og ondt som var helt grunnleggende forskjellig fra våre, uten at dyrenes normer for sosial adferd har forandret seg noe på tusenvis av år.

Jeg synes at Karl Marx er den 'profeten' som har bidratt med mest når det gjelder å forklare det særskilt menneskelige som kan kalles tidsånd.  Vi former samfunnet rundt oss, som i sin tur former oss.  Vi skaper eiendomsformer, produksjonsmåter og klassesamfunn, som i sin tur dikterer hva som er godt og ondt.  Vi er den eneste historieproduserende arten her på jorda, den eneste arten som gjennomgår marxistisk evolusjon.  Jeg tror også at utviklingen av tidsånden følger en bestemt retning.  Derfor er godt og ondt ikke helt opportunistisk og valgfritt bestemt, selv om de er menneskeskapte begreper.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1285 : 08. februar 2009, 15:29 »
Det gamle testament skal stort sett oversees sier det, bortsett fra De Ti Bud som hele den kristne tro er basert på og som stammer utelukkende fra gt's beretninger og moral...

alt i GT stemmer, alt i NT stemmer, det er bare det at når Jesus kom igjenn ble det nye regler osv, Gt er for at vi skal forså visse ting og hvorfor det var,ble og er sånn den dag idag å den gang det var. siste innlegg fra min side.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1286 : 08. februar 2009, 16:00 »
å vist dere lurer på hvorfor vi bare trenger å tro, å ikke blir frelst etter gjerninger så er det fordi:

Fra Bibelen(vist noen ønsker kilder)

For da verden ikke brukte visdommen til å kjenne Gud i hans visdom, besluttet Gud å frelse dem som tror

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: allmektig Gud
« #1287 : 08. februar 2009, 16:05 »
alt i GT stemmer, alt i NT stemmer, det er bare det at når Jesus kom igjenn ble det nye regler osv, Gt er for at vi skal forså visse ting og hvorfor det var,ble og er sånn den dag idag å den gang det var. siste innlegg fra min side.
Så du påstår altså at alt i GT stemmer.  Tror du at skapelsesberetningen er bokstavelig riktig?  Dersom du gjør det, så har du stengt deg helt ute fra all logisk og bevisbasert tenkning.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1288 : 08. februar 2009, 16:28 »
tro hva du vil

Utlogget aLesserChristian

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 601
  • Honnør: 97
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 601

Sv: allmektig Gud
« #1289 : 08. februar 2009, 17:04 »
Om det finnes en Gud som er både god og allmektig; hvorfor finnes det da så mye ondskap i verden?

Det ondes problem er et velkjent argument mot Guds eksistens, og ved første øyekast et godt spørsmål. Før jeg går videre til å besvare hvordan en god Gud kan tillate eksistensen av ondskap vil jeg innledningsvis demonstrere hvordan dette argumentet selvdestruerer ved nærmere ettersyn.

La meg stille et dumt spørsmål: Hvordan vet du at det finnes ondskap i verden? Hvordan vet du at noe er godt og noe annet er ondt? Må det ikke finnes en absolutt objektiv standard? Kan en absolutt objektiv standard eksistere uten at en absolutt autoritet har fastsatt den? Og er ikke denne absolutte autoriteten nettopp hva dette argumentet forsøker å motbevise eksistensen av? Vi har altså den pinlige situasjonene at vi har et argument som motbeviser en av sine egne forutsetninger, hvilket betyr at det er noe grunnleggende feil med det.

Hehe, her missforstår du. Spørsmålet er: Hvordan kan ondskap eksistere dersom gud eksisterer? Altså så anntar en at gud eksisterer, og vil være en absolutt autoritet, og dermed er også ondskap godt definert etter moralen som "gud har gitt oss".

Vi forandrer ikke på premissene underveis og sier "men vi tror ikke det finnes "ondskap", hvordan kan vi da si at noe ondt skjer?"!

Det er da fult mulig å utføre tankeeksperiment og se resultatene av feilaktige satte premisser.


Uten en absolutt moralsk autoritet, blir rett og galt bare et spørsmål om preferanser. Om du synes det er galt å drepe, men jeg synes det er riktig, så har du ingen autoritet til å si at jeg tar feil. Du kan til nød si at et flertall av andre mennesker synes jeg tar feil, men hva om jeg minner deg om at et flertall av mennesker i den vestlige verden for få tiår siden syntes det var i orden å kjøpe og eie negerslaver? Eller at selv i dag mener et flertall at det er i orden å drepe ufødte barn av bekvemmelighetshensyn? Er du sikker på at mennesket uten Gud er i stand til å bedømme forskjellen mellom rett og galt?

De hadde da gud og bibelen under slavetider og? Hvordan har gud fått oss til å se at det å ha slaver er galt? Disse tilsynelatende moralske fremskritt fram til i dag er ikke gjort på grunn av religion, men på tross av. Uten gud er det da ikke noe definitivt rett eller galt (Som Apelars og Quadriceps skriver), og dette ser vi og eksempler på opp gjennom historien.

Det de fleste i realiteten mener når de sier at Gud burde tilintetgjøre all ondskap er at han burde tilintetgjøre alle de andres ondskap. Men ikke misforstå. Jeg prøver ikke å benekte eksistensen av ondskap. Så spørsmålet består: Hvordan kan en god og allmektig Gud, eksistere side om side med en ond og syndig verden? Vel, det har å gjøre med vår tidligere nevnte mangelfulle evne til å foreta moralske vurderinger, og da spesielt de som angår oss selv. For det de fleste i realiteten mener når de sier at Gud burde tilintetgjøre all ondskap er at han burde tilintetgjøre alle de andres ondskap.

Hva slags ondskap mener du Gud burde fjerne? Burde han fjerne alle mordere? Alle voldtektsmenn? De fleste vil svare ja på disse to, fordi de ikke befinner seg i noen av disse kategoriene. Hva med alle tyver? Hva om de bare tok en bitteliten ting? Nå begynner det å bli litt mer ukomfortabelt. De fleste har vel på et eller annet tidspunkt, kanskje som barn, tatt et eller annet som ikke tilhørte dem. Eller de har snytt litt på skatten, lastet ned musikk fra nettet ulovlig, eller lignende. Hva med løgnere da? Eller baktalere? Da ville nok de aller fleste synes Gud gikk altfor drastisk til verks. For det er jo noe vi alle har gjort, og kanskje gjerne har lyst til å fortsette å gjøre.

Men om Gud nå skulle fjerne all ondskap fra verden—og så lenge mennesker har fri vilje må det bety å fjerne alle onde mennesker fra verden—ville det ikke da fremdeles være grunn til å anklage ham om han lot noe som helst ondskap være tilbake? Ville han ikke måtte fjerne all ondskap? Og betyr ikke det videre at han måtte fjerne alle mennesker?

Gud kunne vel enkelt og greit skapt oss uten vilje til ondskap. Men men, hvordan definerer du da en himmel uten ondskap? En himmel uten fri vilje ?

Forgjengelighet betyr at ting forgår. Mennesker dør, biler ruster, stjerner brenner opp, DNA-strenger får introdusert nye feil ved hver kopiering og sakte men sikkert går alle ting i oppløsning. Mennesker blir syke, barn blir født med misdannelser, og naturen vender seg imot mennesker og skader og dreper dem. Hvorfor? Det er bilder på hva synd er. Så se ikke elendigheten rundt oss som en anledning for å anklage Gud, men se det som et bilde av din egen ondskap. Det du tror er små synder—alle ser på sine egne synder som små—er ikke så små for Gud. Hvor store er de for ham? Se på et univers som gradvis slokner og forsvinner i det store intet. Et nyfødt barn med så store misdannelser at det aldri kommer til å se sin første fødselsdag. Eller en flodbølge som velter inn over land og knuser titusener av mennesker. Slik ser Gud på dine «små» synder.

Annerkjenner du DNA-strenger og "et univers som gradvis slokner"? Dette er da vitenskaplige bedrifter. DNA og kartleggingen av genene er da et definitivt bevis for evolusjonsteorien, og ville vært tilstrekkelig selv uten alle "mellomstadiedyrene" (som alle, også vi, dyr er) /fossilene.

Et ekspanderende univers er da og et av hovedargumentene for big bang.


Jeg er enig i at det ikke finnes noen objektiv justis i naturen, og ondskap eksisterer ikke som noen størrelse uavhengig av oss mennesker.  Hva som er ondt og godt bestemmes dels av våre instinkter når det gjelder den enkeltes beste, felles beste, emapti osv., og dels av det som Richard Dawkins kaller tidsånden (zeitgeist).

Jeg synes at Dawkins argumenterer glimrende skriftlig mot religion, og han er en fryd å høre på når han argumenterer muntlig.  Men jeg mener at det er noe som mangler hos Dawkins (og likså hos Blackmore, Dennett, Harris og PZ Mayers), og det er en nærmere diskusjon av hva tidsånden er.  Det er bare oss mennesker som har en tidsånd, og denne tidsånden skyldes samfunnet rundt oss.  Aztekiske menneskeofrere, det romerske gladiatorpublikum og de tyske SS og SA-medlemmene hadde tanker om godt og ondt som var helt grunnleggende forskjellig fra våre, uten at dyrenes normer for sosial adferd har forandret seg noe på tusenvis av år.

Jeg synes at Karl Marx er den 'profeten' som har bidratt med mest når det gjelder å forklare det særskilt menneskelige som kan kalles tidsånd.  Vi former samfunnet rundt oss, som i sin tur former oss.  Vi skaper eiendomsformer, produksjonsmåter og klassesamfunn, som i sin tur dikterer hva som er godt og ondt.  Vi er den eneste historieproduserende arten her på jorda, den eneste arten som gjennomgår marxistisk evolusjon.  Jeg tror også at utviklingen av tidsånden følger en bestemt retning.  Derfor er godt og ondt ikke helt opportunistisk og valgfritt bestemt, selv om de er menneskeskapte begreper.

Ja, jeg er enig i  dette. Men zeitgeist er vel bare på grunn av menneskets gruppementalitet og tendens til å velge ledere /ledergrupper. Disse lederenes egenskaper og mentalitet påvirker da en gruppe i en mer direkte forstand.

Det at vi "beveger oss framover" er vel på grunn av vi har mulighet til å lære av våre feil i historien ?

Eller har jeg missforstått begrepet "zeitgeist" ? Synes det ble beskrevet litt diffust, og har ikke lest noe særs om det.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!