Skrevet av Emne: Nytt dopingtilfelle  (Lest 9806 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Nytt dopingtilfelle
« : 12. mai 2005, 13:41 »
Ser at vi dessverre har en ny dopingsak. En norsk styrkeløfter har testet positivt i følge mail som i dag er sendt fra Tore Kristiansen i styrkeløftforbundet .

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Danny

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 975
  • Honnør: 196
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 975

SV: Nytt dopingtilfelle
« #1 : 12. mai 2005, 13:46 »
Hvem er det som er tatt da? Pleier ikke alltid navn å bli offentliggjort i slike sammenhenger?
Stats 2015 Rein på TRT: Høyde: 1,83. Vekt: 95-105. Alder: 27. Discopumper. Armer: 45-50, Midje: 85-95. Noen sett fra 2015; 100x50 i medium smal benk, 30 "strongman" Chins på 103kg bw.

Utlogget Ossie

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 949
  • Honnør: 746
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 949

SV: Nytt dopingtilfelle
« #2 : 12. mai 2005, 13:51 »
Han som ble tatt hadde tatt et forurenset kosttilskudd Undecided  Sværet lave verdier av effedrin fra et fettforbrennings-tilskudd..

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
SV: Nytt dopingtilfelle
« #3 : 12. mai 2005, 15:14 »
Efedrinen kommer fra Twinlab Ripped Fuel eller Prolab Sidia Cordifolia. Begge produkter kjøpt i Skottland. Ingen av ingrediensene fra innholdsfortegnelsen dukket opp som ulovlige da jeg søkte på AntiDoping Norge sidene.

Testen viste 12,7 mg efedrin, lovlig grense er 10 mg. Kappsler på markedet selges somregel som 50mg. Efedrin går under betegnelsen særskillt stoff pga svært stor tilgjengelighet. Efedrin ble diskutert tatt bort fra listen pga lite dokumentert effekt, men ble værende igjen mens koffein ble fjernet fordi disse produktene ofte brukes sammen da de har en sterk synergieffekt.

I Canada ga tilsvarende sak fire mnd utestengelse, i Norge gir den to år. Saken er anket.

Konklusjon: Ikke stol på innholdsfortegnelsen og vær ekstremt påpasselige med hva dere bruker av kosttilskudd.

Sven Cry
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Nytt dopingtilfelle
« #4 : 12. mai 2005, 15:46 »
Jeg syns du er tøff, Sven, som forklarer deg her også. Selv om du ikke er nødt til å gjøre det.
Offentliggjøringsprinsippet til forbundet er jeg For, og det er vel de fleste. Men utøverens rett til å "forklare" saken er minst like stor.

Dette er selvfølgelig en lei sak, da "Tatt for doping" er "Tatt for doping". Uansett detaljer.  what Men heldigvis (hvis man kan si slikt) så virker det å være litt mindre alvorlig enn man kan først anta.

Sees forhåpentligvis på stevne raskere enn om to år da?!  Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Nytt dopingtilfelle
« #5 : 12. mai 2005, 16:02 »
Bra at du "står fram" Sven. Regner med efedrinen kommer fra Ripped Fuel ja - står det virkelig ikke at det er efedrin i innholdsfortegnelsen? Trodde det var opplest og vedtatt at dette kost-tilskuddet inneholdt efedrin.

Veldig trist tilfelle i alle fall, men du har iallefall mine kondolanser. Får du to års utestengelse for dette er det noe feil med systemet - og det er det vel egentlig ellers også. jeg ser ikke på deg som en syndebukk og jeg håper ingen andre gjør det heller. Du kunne kanskje fått én mnd utestengelse, men to år synes jeg skulle vært forbeholdt anabole steroider. Kost-tilskuddsaker er bare regelrytteri.

Håper du vinner fram med anken Sven. Takk for at du delte dette med oss. Tror, og håper, at det bare vil være bra for deg å gjøre.

Mvh,
Einar B. Gilberg
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Nytt dopingtilfelle
« #6 : 12. mai 2005, 16:28 »
Efedrinen kommer fra Twinlab Ripped Fuel eller Prolab Sidia Cordifolia. Begge produkter kjøpt i Skottland. Ingen av ingrediensene fra innholdsfortegnelsen dukket opp som ulovlige da jeg søkte på AntiDoping Norge sidene.

Testen viste 12,7 mg efedrin, lovlig grense er 10 mg. Kappsler på markedet selges somregel som 50mg. Efedrin går under betegnelsen særskillt stoff pga svært stor tilgjengelighet. Efedrin ble diskutert tatt bort fra listen pga lite dokumentert effekt, men ble værende igjen mens koffein ble fjernet fordi disse produktene ofte brukes sammen da de har en sterk synergieffekt.

I Canada ga tilsvarende sak fire mnd utestengelse, i Norge gir den to år. Saken er anket.

Konklusjon: Ikke stol på innholdsfortegnelsen og vær ekstremt påpasselige med hva dere bruker av kosttilskudd.

Sven Cry

Stod det ikke "ephedra" på innholdsfortegnelsen på Ripped Fuel? Såvidt jeg vet så finnes det en versjon som heter "Twinlab Ripped Fuel" og denne inneholder ephedra. Så har de en som heter "Twinlab Ripped Fuel Ephedra Free", og denne skal ikke inneholde ephedra. Hvis du har brukt Ephedra Free og den inneholder ephedra så burde  ha en bra sak mot produsenten.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Bigmc

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 855
  • Honnør: 81
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 855

SV: Nytt dopingtilfelle
« #7 : 12. mai 2005, 17:23 »
Efedrinen kommer fra Twinlab Ripped Fuel eller Prolab Sidia Cordifolia. Begge produkter kjøpt i Skottland. Ingen av ingrediensene fra innholdsfortegnelsen dukket opp som ulovlige da jeg søkte på AntiDoping Norge sidene.

Testen viste 12,7 mg efedrin, lovlig grense er 10 mg. Kappsler på markedet selges somregel som 50mg. Efedrin går under betegnelsen særskillt stoff pga svært stor tilgjengelighet. Efedrin ble diskutert tatt bort fra listen pga lite dokumentert effekt, men ble værende igjen mens koffein ble fjernet fordi disse produktene ofte brukes sammen da de har en sterk synergieffekt.



I Canada ga tilsvarende sak fire mnd utestengelse, i Norge gir den to år. Saken er anket.

Konklusjon: Ikke stol på innholdsfortegnelsen og vær ekstremt påpasselige med hva dere bruker av kosttilskudd.

Sven Cry

har ikke endel av grenseverdier på ulike ting blitt senket de siste år, f.eks efedrin?Huh??

synes også det er tøft av deg å stå frem, slik burde telle i avgjøreslen av straff
MÅL: 312,5 i benkpress

Jeg er benkpresser og stolt av det.
Benkpress er toppidrett

Utlogget LilleMy

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 884
  • Honnør: 128
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 884

  • liten men tøff
SV: Nytt dopingtilfelle
« #8 : 12. mai 2005, 18:15 »
Twinlab lager også Ripped fuel Extreme, med relativt store doser med efedrin. (selges vel under disk i sverige)

Jeg vet ikke hvem du er, men vi styrkeløftere står sammen, og for meg virker det ikke som du hadde noen "uærlige" hensikter, om je kan si slikt.

Masse lykke til!! Kickass


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Knebøy 180 Benk 117,5kg Markløft 177,5kg Sammenlagt: 475kg Kl 63kg

"Why choose failure, when success is an option"

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Nytt dopingtilfelle
« #9 : 12. mai 2005, 19:24 »
Twinlab lager også Ripped fuel Extreme, med relativt store doser med efedrin. (selges vel under disk i sverige)


Nei det er faktisk omvendt. Ripped Fuel inneholder betydelig mer MaHuang enn Ripped Fuel Extreme. Extreme har imidlertid andre ting i tillegg, men etter det jeg kan se så er dette ikke ulovlige stoffer.

http://www.bodybuilding-supplements-for-you.com/supplement-reviews/ripped-fuel-review.htm

Grunnen til at det selges under disk i Sverige er vel ikke mengden efedrin/MaHuang/Ephedra, men at det i det hele tatt inneholder det. Såvidt jeg vet så er det heller ikke i Sverige lov å selge produkter med disse stoffene.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
SV: Nytt dopingtilfelle
« #10 : 12. mai 2005, 19:32 »
Jeg er ikke helt tilhenger av dette med å "henge ut" de dopingtatte, men når regelverket nå en gang er slik, så er det bare slik...
Men uansett, Sven; tøft av deg å stå fram! Håper virkelig du vinner fram med anken din! 
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Sjefskjerring

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 569
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 569

SV: Nytt dopingtilfelle
« #11 : 12. mai 2005, 22:03 »
Hvorfor i all verden brukte du disse produktene? Trodde "alle" var innforstått med at slike produkter som lover nedgang i fettprosent inneholdt slike "ulovlige" midler?


Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: Nytt dopingtilfelle
« #12 : 12. mai 2005, 22:07 »
Hmm nå har jeg tatt noen sånne kapsler og jeg kan ikke si annet enn at jeg synes det gir mer futt og fart, og det er vel doping så godt som noen vil jeg tro. Og å tro at ripped fuel eller dets like er efedrafritt er i beste fall nokså naivt . Som aktiv utøver ville det i allefall vært et av de preparatene jeg  for sikkerhets skyld definitivt hold meg unna.

 På den annen side synes jeg nok grenseverdiene for akkurat det stoffet, som er såpass vanlig i diverse relativt sett harmløse medisiner, er alt for lavt. I mine øyne er man derfor ikke dopet i annet enn lovens forstand når man har slike verdier som nevnes over.
Men at effedrin har prestasjonsfremmende effekt er jeg uansett overbevist om, om enn ikke nødvendigvis i størst grad i styrkeløftsammenheng.
Synergien sammen med koffein har såvidt jeg har oppfattet ikke noe med prestasjonsfremming å gjøre, men med den termogene effekten av dem samlet.

Fint å høre hva det dreide seg om i allefall  - honnør


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Lille Sven

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 017
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 017

  • Aktiv innen styrkeløft og strongman
SV: Nytt dopingtilfelle
« #13 : 13. mai 2005, 13:57 »
Takker for mye støtte.

Efedrin er ikke lov i Skottland heller dette spurte jeg selvfølgelig om da jeg kjøpte produktet. Hverken Ephedra eller Mah Hong eller noen annen underliggende form for efedrin sto oppført på innholdsfortegnelse. Har prøvd varianten med mah hong før jeg startet å konkurrere, det er to helt forskjellige preparater.

Til Tricep, Peter Hemersbach sjef for dopingtestingen her tillands hevdet dette med synergieffekten i koffein og efedrin, det er ikke noe jeg finner opp.
Nr 4 -105 Kristiansand Showlift 2008
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2009
Nr 3 -105 Kristiansand Showlift 2010
Norgesmester i Atlasstein 2009 for -105
Nr 3 Heilt vilt 2009
Nr 8 NSM 2011

LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=84861.0

Medlem av Kristiansand Atlet Klubb og Kristiansand Strongteam

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Nytt dopingtilfelle
« #14 : 13. mai 2005, 14:07 »
Hvis det ikke sto noen som helst form for efedrin på innholdsfortegnelsen må jeg bare si gratulerer! Da er kanskje de to årene verd det du kanskje kan få hvis du tar en sak mot Twinlab. For Guds skyld ikke kast kost-tilskuddet og få det testet i ett labaratorie. Det virker som om du er rammet av det samme som Stian Grimseth opplevde, selv om du var litt mer forsiktig og ikke valgte ett ukjent spansk eller østeuropeisk merke - men kjente Twinlab. Hvis det er efedrin i boksen og det ikke står noe om dette i innholdsfortegnelsen har du rett og slett bare hatt uflaks og kunne ikke forhindret dette uten å unngått alt kost-tilskudd overhode og/eller fått alt du har tatt i munnen testet på lab noe ingen normalt menneske gjør. Dette gjør at jeg mener du ikke fortjener noe som helst straff, men jeg mener Twinlab skylder deg en god slump med penger i erstatning. Slikt som dette skal ikke skje.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!