Skrevet av Emne: STADIG kritikk/uthegning av kroppsbyggere Vs. styrkeløftere  (Lest 7522 ganger)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Det er fordi Kråppsbyggere å fitnessutøvere er så egoistiske og selvsentrerte at de ikke gidder å se seg til siden engang, og med den selvmedisineringen som enkelte bedriver så er det vel også best at de holder kjeft også. Men hvis de gjør det ler de rått og kommer med en kommentar sånn rundt "du kommer ikke langt i konkurransen her med den kroppen der"!
Det er faktisk det eneste miljøet du blir uglesett og som ingen vil gi en utstrakt hånd hvis noen trenger en. Ihvertfall ikke som middelmådig utøver.
Kan si i styrkeløftmiljøet så er alle behjelpelig uansett hvilket nivå du er på.
Overvære et stevne så får du se hvordan et ordentlig miljø skal og bør være.. Wink

Nok et innsiktsfult innlegg fra denne kanten (individnivå jeg påpeker her).... tenkt om jeg hadde tolket dine meninger som fullt representative for styrkeløftere generelt? Da hadde jeg ikke hatt mye respekt igjen for de. Heldigvis så har jeg møtt flere hyggelige individer av den arten og jeg har i tillegg trua på at de kan være greie folk Smiley  Men hva du mener som 'byggere' og hvor du har fått dine holdninger fra har jeg ingen anelse om. Det er kanskje litt lett å sette likhetsstegn mellom byggere og tilfeldig strandtrente tufser som trener for egoet sin del... De har jo faktisk klart  å tulle seg oppå en scene noen av de jeg tenker på.....

Altså: syns du bør revurdere den holdningen din og muligens hva klistrelappen 'bygger' innebærer. Jeg kan jo også si at jeg i hovedtrekk er enig med Nann-Rosita sitt første innlegg.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Nok et innsiktsfult innlegg fra denne kanten (individnivå jeg påpeker her).... tenkt om jeg hadde tolket dine meninger som fullt representative for styrkeløftere generelt? Da hadde jeg ikke hatt mye respekt igjen for de. Heldigvis så har jeg møtt flere hyggelige individer av den arten og jeg har i tillegg trua på at de kan være greie folk Smiley  Men hva du mener som 'byggere' og hvor du har fått dine holdninger fra har jeg ingen anelse om. Det er kanskje litt lett å sette likhetsstegn mellom byggere og tilfeldig strandtrente tufser som trener for egoet sin del... De har jo faktisk klart  å tulle seg oppå en scene noen av de jeg tenker på.....

Altså: syns du bør revurdere den holdningen din og muligens hva klistrelappen 'bygger' innebærer. Jeg kan jo også si at jeg i hovedtrekk er enig med Nann-Rosita sitt første innlegg.

Å si at jeg er en styrkeløfter er å ta kraftig i. Jeg er knapt en hobbyutøver på mosjonistnivå som stiller i en eller annen konkurranse bare for morro skyld. Så er den saken oppklart.

Du er heldig som har truffet enn eller annen hyggelig strandtrenende tufs som du sikter til her. Jeg har også gjort det, men bunn i grunn så er ikke de tydeligvis ikke på den planeten jeg er på.
Innen kroppsbygging og fitness generelt er det et veldig stort press på prestasjonsfremmede midler og man får hele tiden meldinger om at man må kjøre ditt og datt for å oppnå et mål om plass på pallen og en boks protein.
Enkelte svake sjeler kan være ettergivende og høre på disse så velmenende råd. Det er trist synes jeg.
Slikt gjør man bare ikke uten oppfordring av utøveren/personen selv.
Er man da så uheldig og stiller som ren utøver på konkurranse og det vises, så blir man omtrent mobbet?
Er man så uheldig å stille et spørsmål blir man stort sett oversett hvis man som sagt er en middelmådig utøver.
Er det fordi disse strandtrende tufsene er så mye bedre?

Innen styrkeløftmiljøet kan alle stille så fremt de er medlem av en klubb uansett kroppsfasong, vekt, hårvekst, styrke. Minimumskravet er 25 kg, at man klere å bøye knærne, albuene og ryggen. Klarer man dette det kan man stille i en konkurranse. Man kan få god hjelp og veilledning om man er litt usikker. Ei heller blir man mobbet selv om man er smellfeit og løfter veldig lite.

Er det slik at man må veie over 100 kg deffet eller klare å løfte sinnsykt mye i benk eller bicepscurl for å få respekt innen byggermiljøet?

Mulig jeg er litt sær og rar, men jeg for min del trives best i styrkeløftmiljøet. For der er de fleste på min planet. Ikke er det noe press om ditt og datt får å klare målene sine heller.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Å si at jeg er en styrkeløfter er å ta kraftig i. Jeg er knapt en hobbyutøver på mosjonistnivå som stiller i en eller annen konkurranse bare for morro skyld. Så er den saken oppklart.

Du er heldig som har truffet enn eller annen hyggelig strandtrenende tufs som du sikter til her. Jeg har også gjort det, men bunn i grunn så er ikke de tydeligvis ikke på den planeten jeg er på.
Innen kroppsbygging og fitness generelt er det et veldig stort press på prestasjonsfremmede midler og man får hele tiden meldinger om at man må kjøre ditt og datt for å oppnå et mål om plass på pallen og en boks protein.
Enkelte svake sjeler kan være ettergivende og høre på disse så velmenende råd. Det er trist synes jeg.
Slikt gjør man bare ikke uten oppfordring av utøveren/personen selv.
Er man da så uheldig og stiller som ren utøver på konkurranse og det vises, så blir man omtrent mobbet?
Er man så uheldig å stille et spørsmål blir man stort sett oversett hvis man som sagt er en middelmådig utøver.
Er det fordi disse strandtrende tufsene er så mye bedre?

Innen styrkeløftmiljøet kan alle stille så fremt de er medlem av en klubb uansett kroppsfasong, vekt, hårvekst, styrke. Minimumskravet er 25 kg, at man klere å bøye knærne, albuene og ryggen. Klarer man dette det kan man stille i en konkurranse. Man kan få god hjelp og veilledning om man er litt usikker. Ei heller blir man mobbet selv om man er smellfeit og løfter veldig lite.

Er det slik at man må veie over 100 kg deffet eller klare å løfte sinnsykt mye i benk eller bicepscurl for å få respekt innen byggermiljøet?

Mulig jeg er litt sær og rar, men jeg for min del trives best i styrkeløftmiljøet. For der er de fleste på min planet. Ikke er det noe press om ditt og datt får å klare målene sine heller.

Jaha, kanskje du bør lese innlegget mitt litt nøyere.. Jeg mente at det jeg kategoriserer som 'byggere' ikke nødvendigvis er noen strandtrenende tufser - som du muligens har kjennskap til. Og de jeg er kjent med er behjelpelige og velmenende folk som ofte vil hjelpe frem eventuelle middelmådige utøvere.

Som mitt forrige innlegg er dette ment som en litt subtil måte å foreslå at du kanskje bør øke kunnskapen din eller revurdere oppfatningen din om byggere før du kommer med slik krass kritikk.

Men kanskje du bare er sær og rar som du sier.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Jaha, kanskje du bør lese innlegget mitt litt nøyere.. Jeg mente at det jeg kategoriserer som 'byggere' ikke nødvendigvis er noen strandtrenende tufser - som du muligens har kjennskap til. Og de jeg er kjent med er behjelpelige og velmenende folk som ofte vil hjelpe frem eventuelle middelmådige utøvere.

Som mitt forrige innlegg er dette ment som en litt subtil måte å foreslå at du kanskje bør øke kunnskapen din eller revurdere oppfatningen din om byggere før du kommer med slik krass kritikk.

Men kanskje du bare er sær og rar som du sier.

Litt feil av meg å si at jeg har kjennskap til strandtrenede tufser. Jeg er aldri på stranden.

Nei jeg skal ikke øke min kunnskap og revurdere min opfatning om byggere. Prøver å slutte.

Hva krass kritikk angår mener jeg å ha mitt på det tørre, og flere vet hva jeg mener med det..  Wink
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Litt feil av meg å si at jeg har kjennskap til strandtrenede tufser. Jeg er aldri på stranden.

Nei jeg skal ikke øke min kunnskap om byggere. Prøver å slutte.

Hva krass kritikk angår mener jeg å ha mitt på det tørre, og flere vet hva jeg mener med det..  Wink

Okai...

Men jeg er av den oppfatningen at man bør ha en viss kjennskap til et tema dersom man skal være så bastant.... Tror du slipper å bli kjent med noen byggere hvertfall, det sørger holdningen din for - det er vel kanskje målet ditt også?

Du trenger ikke svare - mer kommunikasjon på denne tråden gjør jo at du kan komme i skade for å bli mer kjent med byggere (slik som meg). Tror ikke jeg gidder å skrive mer her jeg heller....

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Å si at jeg er en styrkeløfter er å ta kraftig i. Jeg er knapt en hobbyutøver på mosjonistnivå som stiller i en eller annen konkurranse bare for morro skyld. Så er den saken oppklart.

Det gjelder vel de fleste byggere også......

Er man da så uheldig og stiller som ren utøver på konkurranse og det vises, så blir man omtrent mobbet?

I grunn godt du setter et spørsmålstegn bak den setningen.... Det stemmer definitivt ikke!

Er man så uheldig å stille et spørsmål blir man stort sett oversett hvis man som sagt er en middelmådig utøver.
Er det fordi disse strandtrende tufsene er så mye bedre?

En av mine store overraskelser når jeg ble litt kjent med det miljøet du rakker ned på  - og jeg hadde nokså identiske fordommer som det du legger for dagen - er at det faktisk var stikk motsatt. Vanlige folk lissom - noen særinger, men stort sett bare hyggelige folk som liker å snakke om felles interesser. Så å si alle er interessert i hvordan andre gjør ting for å komme i form, og de aller fleste er mer enn villige til å fortelle og veilede dersom en spør - og da synes jeg der greit å påpeke at doping uhyre sjelden er noe tema. Tro det eller ei.

Innen styrkeløftmiljøet kan alle stille så fremt de er medlem av en klubb uansett kroppsfasong, vekt, hårvekst, styrke. Minimumskravet er 25 kg, at man klere å bøye knærne, albuene og ryggen. Klarer man dette det kan man stille i en konkurranse. Man kan få god hjelp og veilledning om man er litt usikker. Ei heller blir man mobbet selv om man er smellfeit og løfter veldig lite.

I den grad en blir mobbet for å være i dårlig form som bygger - så blir en vel mobbet på steder som dette......og da er neppe aktive byggere overrepresentert blandt hakkeren.... De som i såfall slenger slik dritt burde uansett gå i seg sjøl....

Er det slik at man må veie over 100 kg deffet eller klare å løfte sinnsykt mye i benk eller bicepscurl for å få respekt innen byggermiljøet?
Nope! I såfall finnes det bare 2-3 byggere i Norge som yter respekt. Jeg er ikke sikker på hvem de er. Det er vel anslagsvis 10 stykker eller så som greier å stille på over 100kg deffa - men de færreste av dem er spesielt sterke i hverken benkpress eller bicepscurl så vidt jeg veit.

Mulig jeg er litt sær og rar, men jeg for min del trives best i styrkeløftmiljøet. For der er de fleste på min planet. Ikke er det noe press om ditt og datt får å klare målene sine heller.

Jeg kjenner nå en rekke styrkeløftere - både aktive og tidligere aktive. Min oppfattning av disse er at de er eksakt på samme planet som meg selv når det kommer til interesse for trening. De fokusere litt forskjellig mht øvelser og målsettninger - men praten går lett fordi det er langt flere likeheter enn ulikheter i treningen. Som mennesker er de seff like indivduelle som ellers i samfunnet.
Og en snodig ting på din planet.... Dersom det ikke er noe individuelt "press" for å bedre sine egne resultater, så vil jeg nå si at det høres ut som om det er et noe snodig idrettsmiljø der oppe...... Løkkefotball i godt voksen alder er det første bildet som dumpet ned i mitt hode..... Slik tror jeg rett og slett ikke majoriteten av noenlunde seriøse styrkeløftere er. De jeg kjenner er i det minste langt mer seriøse enn som så.



Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget kickstuff

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 199

  • p-p-pooowpow!
Det er kanskje litt lett å sette likhetsstegn mellom byggere og tilfeldig strandtrente tufser som trener for egoet sin del... De har jo faktisk klart  å tulle seg oppå en scene noen av de jeg tenker på.....

Hei hei hei! Hva er gale med strandtrente tufser? Det var da en fælt så nedlatende måte å omtale oss på! Sitter man virkelig i en tråd som dette og sutrer om at alle er så slemme mot kråppsbyggere, samtidig som man slenger rundt seg med dritt om andre grupper? Rart at en gruppe som fjerner alt kroppshåret sitt kan være så hårsåre.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Det er fordi Kråppsbyggere å fitnessutøvere er så egoistiske og selvsentrerte at de ikke gidder å se seg til siden engang, og med den selvmedisineringen som enkelte bedriver så er det vel også best at de holder kjeft også.
..for ALLE styrkeløftere er rene? biggrin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

..for ALLE styrkeløftere er rene? biggrin

Styrkeløftere selv, liker å tro det. Smiley
Ingen vecka utan deca!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
MyoShop sier det best...

Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Styrkeløftere selv, liker å tro det. Smiley
Jeg tror litt av grunnen til at styrkeløftere fremstår som "skinnhellige" er at de har tatt et jævla oppgjør med en ukultur som gjennomsyret hele org tidligere. De gjør alt for å distansere seg fra tidligere tiders synder, og det skal de jo ha honnør for. De kunne godt ha fortsatt med happy go lucky holdningen og produsert flere meget gode dopede løftere. Det har de ikke gjort og det synes jeg det står respekt av. Etter at både den ene og den andre gikk på en smell så bestemte de seg for å bli "rene" og derfor gjør de ting som til tider kan virke litt nazi, men vi må se det i lys av tidligere tiders synder.

Jeg tilhører også dem som TROR at noen av dagens toppløftere nok bruker både insulin og vekst, men det er stor sjanse for at jeg tar blodig feil. De har i alle fall vist en enestående evne og vilje til å slå knallhardt ned på ting som var akseptert før.



Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Som regel så er det mange flere som bruker ting enn man kan forestille seg..

Utlogget Benkleddet

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 95
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 307

  • kaillkarsk og blautkak
Som regel så er det mange flere som bruker ting enn man kan forestille seg..

Er det ikke da rart at ingen blir tatt? Det testes jo hele tiden?!
-Sannsynligvis den eneste i landet som er utstyrt med et eget benkledd



Oslo SKs hjemmeside: http://oslostyrkeloftklubb.no

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
..for ALLE styrkeløftere er rene? biggrin
Styrkeløftere selv, liker å tro det. Smiley

Til dette kan jeg si: Send meg en PM om navn på utøvere dere vet eller mener bruker. Jeg vil ta kontakt med ADN med informasjonen pronto slik at utysket forsvinner fra jordens overflate. Jeg vil ikke bruke dere som kilde. Jeg gjentar, jeg vil IKKE bruke dere som kilde.
Jeg står for det jeg sier uten å ha en rygg å dekke meg bak.
Jeg vet det var en som brukte, men han ble tatt i fjor. Da ser man at systemet fungerer. Og den som har "litt" hukommelse husker også den heksejakten som ble i kjølvannet av denne saken. Norske styrkeløftere med litt vett i skallen doper ikke, prøver ei heller på juks. Dette fordi man vet hvor skapet skal stå.  Wink

Til slutt: Uten kraftige indisier på bruk, slutt å så tvil om folk.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!