Skrevet av Emne: Bredt eller smalt grep i markløft  (Lest 4259 ganger)

Utlogget Krabbatten

Bredt eller smalt grep i markløft
« : 10. februar 2011, 17:02 »
Mange sier at man bør holde smalest mulig grep, bare det ikke kommer i veien for hoftene på toppen av løftet. Det eneste argumentet for denne påstanden er at løfteveien blir kortest mulig.

Etter inspirasjon fra noe jeg leste om CYC har jeg selv kjørt et par økter med 4-5cm bredere grep. Jeg følte at jeg fikk vektene lettere i bevegelse og klarte 1-2 repetisjoner mer enn hva som var planen.
Dette er nok naturligvis ikke likt for alle. Den eneste forklaringen jeg har på det er at jeg muligens har bedre bunnstyrke og får vektene lettere i bevegelse ved å gå litt dypere.

Hva mener dere?
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #1 : 10. februar 2011, 18:56 »
Har også hørt kommentatorne i WSM kommentert grepet til Kevin Nee om jeg ikke husker feil.. Han holdt bredt grep og drar mer enn normale folk
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #2 : 10. februar 2011, 18:57 »
Har også hørt kommentatorne i WSM kommentert grepet til Kevin Nee om jeg ikke husker feil.. Han holdt bredt grep og drar mer enn normale folk

Ja, men nå drar jo alle de WSM gutta mer en normale folk
Mandal Treningssenter.

Utlogget Krabbatten

Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #3 : 10. februar 2011, 19:06 »
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1431

Her er en artikkel der håndplassering blir anbefalt smalest mulig. Er foresten et bilde av Kevin Nee som dra mark, men ser ikke så godt bredden på grepen

Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #4 : 10. februar 2011, 19:11 »
Grunnen til at løftere som CYC holder bredt er at de er såpass store og kraftige at det ellers blir vanskelig å komme i en skikkelig startposisjon med smalt grep. Dette fordi knærne også må føres smalt med smalt grep, og skaper dermed dårlig plass i mellom lårene og magen.

Smalt grep vil gi kortest løftevei, så med mindre du har store lår, stor mage og/eller korte armer så vil det være det beste.



Forresten, hva slags honnør-triks er det du har gjort Alfolaf? Har du to kontoer som du logger inn og gir deg selv honnør med? Cheesy  Ser veldig sånn ut! Grin

Utlogget Tollefsen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 756
  • Honnør: 132
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 756

Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #5 : 10. februar 2011, 19:13 »
Grunnen til at løftere som CYC holder bredt er at de er såpass store og kraftige at det ellers blir vanskelig å komme i en skikkelig startposisjon med smalt grep. Dette fordi knærne også må føres smalt med smalt grep, og skaper dermed dårlig plass i mellom lårene og magen.

Smalt grep vil gi kortest løftevei, så med mindre du har store lår, stor mage og/eller korte armer så vil det være det beste.



Forresten, hva slags honnør-triks er det du har gjort Alfolaf? Har du to kontoer som du logger inn og gir deg selv honnør med? Cheesy  Ser veldig sånn ut! Grin

Onkelharald aka Paul i steinviga aka Alfolaf Tongue
Mandal Treningssenter.

Utlogget Krabbatten

Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #6 : 10. februar 2011, 19:17 »
Grunnen til at løftere som CYC holder bredt er at de er såpass store og kraftige at det ellers blir vanskelig å komme i en skikkelig startposisjon med smalt grep. Dette fordi knærne også må føres smalt med smalt grep, og skaper dermed dårlig plass i mellom lårene og magen.

Smalt grep vil gi kortest løftevei, så med mindre du har store lår, stor mage og/eller korte armer så vil det være det beste.



Forresten, hva slags honnør-triks er det du har gjort Alfolaf? Har du to kontoer som du logger inn og gir deg selv honnør med? Cheesy  Ser veldig sånn ut! Grin
Hørt om å ha onkler, brødre eller kamerater? Er lagli det Smiley

Er vel ikke ulovlig å låne andres brukere heller Wink hvertfall ikke som jeg har hørt
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Bredt eller smalt grep i markløft
« #7 : 10. februar 2011, 19:21 »
Smalt grep vil gi kortest løftevei, så med mindre du har store lår, stor mage og/eller korte armer så vil det være det beste.
Låra begynner vel å bli passe store, magen er fremdeles slank og har vel normal lengde på armer.

Tror nok ikke det er det som er forklaringen. Føler at jeg får mer fart i begynnelsen.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!