Skrevet av Emne: Er dette en fullgod profosjonell benk?  (Lest 5558 ganger)

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #15 : 28. august 2008, 07:17 »
Mål en benk du liker nå og be om mål til de som selger - og så sammenligner du.
Til å være en grytespisende styrkeløfter med hanekam er du ganske så smart Grin

Forøvrig synes jeg benken i første post ser veldig smal ut - jeg er en av de selv som er vant til å ha en viss putebredde...skal prøve å måle bredden på den benken jeg liker best for å skape et lite sammenlikningsgrunnlag.
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget Zuul

Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #16 : 28. august 2008, 08:22 »
Skal man først kjøpe en benk ville jeg gått for noe ala den Gilberg har for seg her. Selv har jeg blitt veldig glad i Frank Gyland sine benker, så det er også et godt alternativ.
Det viktigste for meg med en benk, om du skal benke virkelig tungt, er justerbar høyde på armene slik at man kan løfte nesten rett ut på avløftet. benker med to, tre, fire sånne fastlåste høyder stanga ligger på er stort sett noe dritt syns jeg, enten for høyt eller lavt.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #17 : 28. august 2008, 10:27 »
Støtter Gilberg på denne.
Det greieste må vel uansett være å kjøpe et powerrack og en løs benk du kan ha inne i racket.
Da kan du trene benk med sikring, knebøy med sikring, mark fra knehøyde osv.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #18 : 28. august 2008, 13:15 »
Litt utenom emne men er det noen som har noen bra mål og gå etter? Bredde/lengde og kanskje høyde?


Edit: Ser det ligger en del rundt 30cm bred og 40 høy?

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #19 : 28. august 2008, 14:17 »
Du spør etter fullgod proff benk, til det har jeg dette svaret:
- Mobech selger kun til hjemmemarkedet og ikke til treningssenter = dette er ikke profesjonell benk.

Hva menes med profesjonell benk:
- kommersielt bruk 8-16 timer per dag og tåler alt du ønsker å legge på den

Hva menes med konkurranse benk:
- Møter IPF sine mål for benk hva angår
               - bredde på pute
               - høyde fra gulv til toppen av puta
               - høyde til laveste innstillings posisjon og høyeste innstillings posisjon
               - maksimum avstand mellom hver høyde justering
               - krav til sikring hvis du ikke klarer løft

Du har fått en rekke gode forslag fra medlemmene her med MYE erfaring. Jeg vil gjerne sammenligne det med bil, data ol. Bruker du mye penger på en bil eller datamaskin vil du ofte få en rask og kraftig maskin, veldig presis, meget funksjonell, med flere innstillinger og ulike ekstra sikkerhetstiltak. Dette gjør kjøreopplevelsen behagelig og fornøyelig, du slipper irritasjonsmomenter og alt du kunne fått til om du bare.....

PS: Høydejustering er et MÅ HA i min tankegang.



Ettersom jeg nå ser på meg selv som litt mer en nybegynner, vil jeg nå kjøpe meg en skikkelig benkpress. Jeg har siklet en stund over denne : http://www.mobech.no/Vekttrening/Benker/PRO%20FLAT%20OL.BENCH%20grå/3051G

Så lurer jeg på:
1. Er dette en benk som "holder konkuransemål"? (Standard på de fleste benker?)

2. Er puten litt smalere en på vanlige benker, eller er det bare kameravinkelen? (stort sett standard?)

3. Er det noen som har erfaring med denne?

Benken jeg kjøper blir en benk jeg kommer til å ha i maange år, og som jeg kommer til å ta 200 kg på i nærmeste framtid (forhåpentlig vis). Er derfor veldig usikker og redd for å kjøpe katta i sekken. Håper noen med litt peiling kan komme med meninger om denne... 

N.B den er nok en del kraftigere og større i virkeligheten enn på bildet.

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #20 : 28. august 2008, 16:12 »
Mål en benk du liker nå og be om mål til de som selger - og så sammenligner du.

Absolutt ikke dumt. Jeg vurderer å ta kontakt med  Kappi-Stian og høre hva han mener. Fort det blir der jeg handler. Har han det meste utstyret inne, eller importerer han?
Til å være en grytespisende styrkeløfter med hanekam er du ganske så smart Grin

Forøvrig synes jeg benken i første post ser veldig smal ut - jeg er en av de selv som er vant til å ha en viss putebredde...skal prøve å måle bredden på den benken jeg liker best for å skape et lite sammenlikningsgrunnlag.

Det hadde vert snilt av deg Smiley
Skal man først kjøpe en benk ville jeg gått for noe ala den Gilberg har for seg her. Selv har jeg blitt veldig glad i Frank Gyland sine benker, så det er også et godt alternativ.
Det viktigste for meg med en benk, om du skal benke virkelig tungt, er justerbar høyde på armene slik at man kan løfte nesten rett ut på avløftet. benker med to, tre, fire sånne fastlåste høyder stanga ligger på er stort sett noe dritt syns jeg, enten for høyt eller lavt.


Takk for svar Zuul :)Du har ikke bilder av Frank Gyland benker vell? Jeg fant ikke noe. Dere har vell kansje rett anngående justerbar høyde. Det er justerbar høyde på benken jeg har nå (Power center combo benk fra Mobech)  Når jeg tenker meg om så er jo det veldig greitt å ha.
Støtter Gilberg på denne.
Det greieste må vel uansett være å kjøpe et powerrack og en løs benk du kan ha inne i racket.
Da kan du trene benk med sikring, knebøy med sikring, mark fra knehøyde osv.

Det funker også veldig bra sikkert. Men er litt sugen på en benkpress Wink

Du spør etter fullgod proff benk, til det har jeg dette svaret:
- Mobech selger kun til hjemmemarkedet og ikke til treningssenter = dette er ikke profesjonell benk.

Hva menes med profesjonell benk:
- kommersielt bruk 8-16 timer per dag og tåler alt du ønsker å legge på den

Hva menes med konkurranse benk:
- Møter IPF sine mål for benk hva angår
               - bredde på pute
               - høyde fra gulv til toppen av puta
               - høyde til laveste innstillings posisjon og høyeste innstillings posisjon
               - maksimum avstand mellom hver høyde justering
               - krav til sikring hvis du ikke klarer løft

Du har fått en rekke gode forslag fra medlemmene her med MYE erfaring. Jeg vil gjerne sammenligne det med bil, data ol. Bruker du mye penger på en bil eller datamaskin vil du ofte få en rask og kraftig maskin, veldig presis, meget funksjonell, med flere innstillinger og ulike ekstra sikkerhetstiltak. Dette gjør kjøreopplevelsen behagelig og fornøyelig, du slipper irritasjonsmomenter og alt du kunne fått til om du bare.....

PS: Høydejustering er et MÅ HA i min tankegang.

Gode poeng! Det blir nok handling hos Kappi tror jeg. Etter å ha sett meningene deres og grublet litt, blir det nå en solid og kraftig benk, med normale mål og forholdsvis god putebredde, med justerbar høyde og avløfter platning.  Da er det vell Kappi som er beste plassen?
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #21 : 28. august 2008, 17:13 »
styrkeløftere er bortskjemte med justerbar høyde på benken, vi vanlig dødelige trenger ikke sånt;)

Jeg må faktisk si meg litt enig med Ole Martin. Det _er_ absolutt ikke nødvendig med justerbare høyder. Vi er så klart forskjellig, men jeg går utifra at de ikke bare har sveist på "knaggene" helt tilfeldig, så de passer de fleste vil jeg tro. Vanligvis ihvertfall. Selv har jeg aldri vært borti en benk som er helt... feilkonstruert på det området. Det er ikke dødens farlig å løfte ut med så og si rette armer... Det vil jeg mene er et veldig, veldig pirkete sted å legge pengene sine, og det er dumt, hvis en ikke har så veldig mange av de til dette formålet.

Det viktigste, hvis jeg hadde kjøpt en benk var at den var solid bygd. At den var konstruert slik at hvert bein gikk "ut til siden". Alle disse benkene er jo bygd slik, og jeg vil mene at de da er egnet godt til tung benk. Jeg har benket på et par benker som regelrett holdt på å falle bakover når en la stanga på plass fordi disse benene "øverst" på benken ikke gikk utover, og derfor manglet evnen til å stå imot stanga med vektene som ble lagt på plass.

Se etter en benk, hvor du får mest mulig jern for penga. Utelukk småfinesser som justerbar høyde osv. Dette er ikke det viktigste vil jeg påstå. Ikke la det komme i første rekke ihvertfall. En solid konstruert benk, med en benkplate som er hard, stabil, og ganske bred (bredere enn den benken du, Stormtrigger, viser i første post) så er det meste på plass.

Når det kommer til sikring, som kanskje en god avløfterplatting så går vel dette også ikke et absolutt MÅ HA. Jeg har løftet av fra bakken langt over 200kg, og så strevsomt er det aldri. En trenger ikke henge over, og skulle det gå galt, så er det heller ikke 200kg+++ vi selv skal løfte. Det er jo gjerne ikke snakk om mer enn maks 20-30kg. Har vedkommende i så fall gjort et så ambisiøst forsøk så ja...

Ellers må jeg si at MetalMan kom med et godt forslag om et powerrack, men bare sørg for at den er også konstrurt på samme måte som benkene. At det lissom har «støttebein» Powerracks er vanligvis konstruert som en kube bare, og det er ikke bra nok blir det snakk om 200kg+++. Da vil det velve.

Men... Har du riktig nok penger til å kjøpe denne foreslåtte Metal benken, eller lignende i samme prisklasse så har du jo en benk som kan gå i generasjoner. Det vil jo så klart være det aller beste. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #22 : 28. august 2008, 17:36 »
Mange gode poenger her men la meg bare gjøre noe helt klinkende klart:
- man MÅ ha en høyde der du får stanga på plass uten å slite livet av deg.
- man MÅ ha en benk som ikke vipper bakover når man setter på plass stanga
- man MÅ ha en benk som ikke faller sammen under benkpress

Noen BØR, etter min smak:
- riktig (konkurranse dimensjoner) på benken fordi:
             - for bred benk gjør det vanskelig å komme inn med stanga
             - for smal gjør at du må ballansere pålessing og avlessing
             - for lav benk stimulerer "rumpe løft" noe jeg synes er tull
             - for høy benk gjør at du ikke får fotfeste
- solide puter som ikke går i stykker med en gang dgjerne i ekte lær(sterkt) eller skinn
- min 2mm rør helt 3 mm , slik at benken ikke vandrer når det blir tungt. om det er 40 x 40 eller 50 x 50mm spiller liten rolle.
- Justerbar høyde for riktig avløft for deg og kankje kompis, venn eller andre
- kun et ben i senter ved førttene, slik at du kan sette bene hvor du vil.
- sikringsanordning som er justerbar, i tilfelle du skulle misse

Absolutte pluss/ekstraordinært:
- feste for strikker
- mulighet for å skru benken i gulv eller platting
- mulighet for å ha orden på skivene med oppheng
- avløfts mekanisme
- kan kombineres med Andre stang øvelser og fortsatt være stødig
- avansert lakk eller beskyttelse for riper, slitasje og rust
- for fitness trening ville jeg satt pris på mulighet for incline-decline og add ons som leg ext og lår curl.



Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #23 : 28. august 2008, 18:04 »
Jeg må faktisk si meg litt enig med Ole Martin. Det _er_ absolutt ikke nødvendig med justerbare høyder. Vi er så klart forskjellig, men jeg går utifra at de ikke bare har sveist på "knaggene" helt tilfeldig, så de passer de fleste vil jeg tro. Vanligvis ihvertfall. Selv har jeg aldri vært borti en benk som er helt... feilkonstruert på det området. Det er ikke dødens farlig å løfte ut med så og si rette armer... Det vil jeg mene er et veldig, veldig pirkete sted å legge pengene sine, og det er dumt, hvis en ikke har så veldig mange av de til dette formålet.

Det viktigste, hvis jeg hadde kjøpt en benk var at den var solid bygd. At den var konstruert slik at hvert bein gikk "ut til siden". Alle disse benkene er jo bygd slik, og jeg vil mene at de da er egnet godt til tung benk. Jeg har benket på et par benker som regelrett holdt på å falle bakover når en la stanga på plass fordi disse benene "øverst" på benken ikke gikk utover, og derfor manglet evnen til å stå imot stanga med vektene som ble lagt på plass.

Se etter en benk, hvor du får mest mulig jern for penga. Utelukk småfinesser som justerbar høyde osv. Dette er ikke det viktigste vil jeg påstå. Ikke la det komme i første rekke ihvertfall. En solid konstruert benk, med en benkplate som er hard, stabil, og ganske bred (bredere enn den benken du, Stormtrigger, viser i første post) så er det meste på plass.

Når det kommer til sikring, som kanskje en god avløfterplatting så går vel dette også ikke et absolutt MÅ HA. Jeg har løftet av fra bakken langt over 200kg, og så strevsomt er det aldri. En trenger ikke henge over, og skulle det gå galt, så er det heller ikke 200kg+++ vi selv skal løfte. Det er jo gjerne ikke snakk om mer enn maks 20-30kg. Har vedkommende i så fall gjort et så ambisiøst forsøk så ja...

Ellers må jeg si at MetalMan kom med et godt forslag om et powerrack, men bare sørg for at den er også konstrurt på samme måte som benkene. At det lissom har «støttebein» Powerracks er vanligvis konstruert som en kube bare, og det er ikke bra nok blir det snakk om 200kg+++. Da vil det velve.

Men... Har du riktig nok penger til å kjøpe denne foreslåtte Metal benken, eller lignende i samme prisklasse så har du jo en benk som kan gå i generasjoner. Det vil jo så klart være det aller beste. Smiley

Takk for godt og grundig svar Øyvind!:) Veldig greitt å høre dine meninger rundt emnet. Jeg er nok villig til å bruke en god del penger på benken, men 10000kr blir litt for drøytt.. Kan kansje strekke meg til 7000-8000kr. Nå har jeg sendt en mail til Stian på Kappi. Skal bli spennende å høre va han har å tilby.
Men Øyvind? Da mener du også at puten skal være relativt bred?  Blir vell vinglette om den ikke er det?
Mange gode poenger her men la meg bare gjøre noe helt klinkende klart:
- man MÅ ha en høyde der du får stanga på plass uten å slite livet av deg.
- man MÅ ha en benk som ikke vipper bakover når man setter på plass stanga
- man MÅ ha en benk som ikke faller sammen under benkpress

Noen BØR, etter min smak:
- riktig (konkurranse dimensjoner) på benken fordi:
             - for bred benk gjør det vanskelig å komme inn med stanga
             - for smal gjør at du må ballansere pålessing og avlessing
             - for lav benk stimulerer "rumpe løft" noe jeg synes er tull
             - for høy benk gjør at du ikke får fotfeste
- solide puter som ikke går i stykker med en gang dgjerne i ekte lær(sterkt) eller skinn
- min 2mm rør helt 3 mm , slik at benken ikke vandrer når det blir tungt. om det er 40 x 40 eller 50 x 50mm spiller liten rolle.
- Justerbar høyde for riktig avløft for deg og kankje kompis, venn eller andre
- kun et ben i senter ved førttene, slik at du kan sette bene hvor du vil.
- sikringsanordning som er justerbar, i tilfelle du skulle misse

Absolutte pluss/ekstraordinært:
- feste for strikker
- mulighet for å skru benken i gulv eller platting
- mulighet for å ha orden på skivene med oppheng
- avløfts mekanisme
- kan kombineres med Andre stang øvelser og fortsatt være stødig
- avansert lakk eller beskyttelse for riper, slitasje og rust
- for fitness trening ville jeg satt pris på mulighet for incline-decline og add ons som leg ext og lår curl.



Her var mange veldig gode synnspunkt Smiley
Dette er jeg helt enig i, men jeg trenger ikke benk med andre funksjoner. Skal bare ha en solid, kraftig og god benk. Problemet er å finne en. Og ikke minst kjøpe en usett. Tviler på jeg får muligheten til å prøve siden jeg bestiller på nettet. dry
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #24 : 28. august 2008, 19:01 »
Da er det vell Kappi som er beste plassen?

Varknebøyer1 her er Kappi-Stian. Smiley
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #25 : 28. august 2008, 22:28 »
Varknebøyer1 her er Kappi-Stian. Smiley
Det var jeg faktisk ikke klar over Huh Hehe...

Mange gode poenger her men la meg bare gjøre noe helt klinkende klart:
- man MÅ ha en høyde der du får stanga på plass uten å slite livet av deg.
- man MÅ ha en benk som ikke vipper bakover når man setter på plass stanga
- man MÅ ha en benk som ikke faller sammen under benkpress

Noen BØR, etter min smak:
- riktig (konkurranse dimensjoner) på benken fordi:
             - for bred benk gjør det vanskelig å komme inn med stanga
             - for smal gjør at du må ballansere pålessing og avlessing
             - for lav benk stimulerer "rumpe løft" noe jeg synes er tull
             - for høy benk gjør at du ikke får fotfeste
- solide puter som ikke går i stykker med en gang dgjerne i ekte lær(sterkt) eller skinn
- min 2mm rør helt 3 mm , slik at benken ikke vandrer når det blir tungt. om det er 40 x 40 eller 50 x 50mm spiller liten rolle.
- Justerbar høyde for riktig avløft for deg og kankje kompis, venn eller andre
- kun et ben i senter ved førttene, slik at du kan sette bene hvor du vil.
- sikringsanordning som er justerbar, i tilfelle du skulle misse

Absolutte pluss/ekstraordinært:
- feste for strikker
- mulighet for å skru benken i gulv eller platting
- mulighet for å ha orden på skivene med oppheng
- avløfts mekanisme
- kan kombineres med Andre stang øvelser og fortsatt være stødig
- avansert lakk eller beskyttelse for riper, slitasje og rust
- for fitness trening ville jeg satt pris på mulighet for incline-decline og add ons som leg ext og lår curl.




Hei Stian!
Det var mange flotte benker på mailen du sendte. Men viss jeg skal få tak i en benk med kriterier som du lister ovenfor (som også er mine kriterier), hvor mye må jeg ut med da? Kansje jeg bare skal smelle til på en konkurransebenk, eller en med konkurranse mål. Da er jeg jo helt sikker på at benken er så god som den kan bli. Hva mener du?
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #26 : 28. august 2008, 22:38 »
Takk for godt og grundig svar Øyvind!:) Veldig greitt å høre dine meninger rundt emnet. Jeg er nok villig til å bruke en god del penger på benken, men 10000kr blir litt for drøytt.. Kan kansje strekke meg til 7000-8000kr. Nå har jeg sendt en mail til Stian på Kappi. Skal bli spennende å høre va han har å tilby.
Men Øyvind? Da mener du også at puten skal være relativt bred?  Blir vell vinglette om den ikke er det?

Æh... Ingenting å takke for. Det var bare hyggelig så klart. Smiley

Hehe... Jeg forstår 10 000 kr. på en benk er mye, og det vil jeg også mene du ikke trenger å gjøre. Du skal klare å få MYE benk for pengene hvis du går så langt som 7000-8000 kr., så ingen fare spør du meg.

Jeg leste i denne tråden før jeg dro på trening, og jeg studerte plutselig benken under settene, og kom frem til at den var rimelig robust. Merket er Cybex. Målene på benken er veldig nærme vil jeg tro en konkurransebenk med tanke på høyde på benkplata, og bredden. Puta er muligens litt bløtere, men ikke sånn av svært betydelig grad. Den er veldig god å benke på.

Nå veit ikke jeg hvordan prisen på denne er, men jeg kan spørre ved neste anledning. Kanskje de også kan bestille en gjennom senteret, og er du heldig får du den muligens litt billigere. Dersom du skulle finne ut til slutt at den kanskje tilfredstille kravene dine vel å merke. Smiley

Her er det bilde:
http://www.cybexintl.com/Products/strength/5362/intro.aspx

Dette er et litt uklart bilde, men... benkplata er bredere enn den ser ut til å være. Som nevnt, den er veldig nær målene på en konkurransebenk vil jeg tippe utifra navnet, Olympic Bench Press. Ihvertfall har jeg benka på konkurransebenk (forrige uke) og det er virkelig så og si ingen forskjell, bare puta som er litt bløtere. "Knaggene" er ikke faste, men grove plugger som du kan stille oppover da det er flere hull oppover rammen. Nå ser det ut som om det er det på dette bildet, men det er ikke tilfellet med den vi har her. En annen positiv ting, sammenlignet med din foreslåtte benk er at selve gaflene som går oppover er helstøpte. Det gjør den, oppe i hodet mitt, en hel der mer robust enn om de hadde vært sveiset i "vinklene".

Nå er jo dette noe du ikke kan få tak i i Norge regner jeg med, så det vil jo sannsynligvis ta sin tid å få den over. Det var kanskje meningen at benken var tilgjenglig til kjøp i Norge? Smiley Men ihvertfall, der har du et bra godt alternativ, hvis prisen ligger på 7000-8000 kr. Smiley

Angående bredden på puta så er det jo ideelt at den er bred, ja. Man blir mye mer stabil av det, men jeg har også benket på en svært smal benk også, og det går jo selvfølgelig bra. Litt uvant i starten da det krever litt mer balanse, men ikke noe mer enn det. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #27 : 28. august 2008, 23:54 »
Cybex benken koster 8200 eks mva of frakt til orientering.

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #28 : 29. august 2008, 00:20 »
Såpass ja... Vel... Da er den vel å utelukke, men prisen er riktig nok for privat handling av den... Regner jeg ihvertfall med at du mener.

Nå veit jeg ikke hvor tilbøyelig senteret er med på å hjelpe, men jeg kan jo alltids prøve meg. _Dersom_ Stormtrigger ble interessert. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget ST0RMTRIGGER

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

  • Vekt: 130kg Høgde: 1.84
Sv: Er dette en fullgod profosjonell benk?
« #29 : 29. august 2008, 00:39 »
Æh... Ingenting å takke for. Det var bare hyggelig så klart. Smiley

Hehe... Jeg forstår 10 000 kr. på en benk er mye, og det vil jeg også mene du ikke trenger å gjøre. Du skal klare å få MYE benk for pengene hvis du går så langt som 7000-8000 kr., så ingen fare spør du meg.

Jeg leste i denne tråden før jeg dro på trening, og jeg studerte plutselig benken under settene, og kom frem til at den var rimelig robust. Merket er Cybex. Målene på benken er veldig nærme vil jeg tro en konkurransebenk med tanke på høyde på benkplata, og bredden. Puta er muligens litt bløtere, men ikke sånn av svært betydelig grad. Den er veldig god å benke på.

Nå veit ikke jeg hvordan prisen på denne er, men jeg kan spørre ved neste anledning. Kanskje de også kan bestille en gjennom senteret, og er du heldig får du den muligens litt billigere. Dersom du skulle finne ut til slutt at den kanskje tilfredstille kravene dine vel å merke. Smiley

Her er det bilde:
http://www.cybexintl.com/Products/strength/5362/intro.aspx

Dette er et litt uklart bilde, men... benkplata er bredere enn den ser ut til å være. Som nevnt, den er veldig nær målene på en konkurransebenk vil jeg tippe utifra navnet, Olympic Bench Press. Ihvertfall har jeg benka på konkurransebenk (forrige uke) og det er virkelig så og si ingen forskjell, bare puta som er litt bløtere. "Knaggene" er ikke faste, men grove plugger som du kan stille oppover da det er flere hull oppover rammen. Nå ser det ut som om det er det på dette bildet, men det er ikke tilfellet med den vi har her. En annen positiv ting, sammenlignet med din foreslåtte benk er at selve gaflene som går oppover er helstøpte. Det gjør den, oppe i hodet mitt, en hel der mer robust enn om de hadde vært sveiset i "vinklene".

Nå er jo dette noe du ikke kan få tak i i Norge regner jeg med, så det vil jo sannsynligvis ta sin tid å få den over. Det var kanskje meningen at benken var tilgjenglig til kjøp i Norge? Smiley Men ihvertfall, der har du et bra godt alternativ, hvis prisen ligger på 7000-8000 kr. Smiley

Angående bredden på puta så er det jo ideelt at den er bred, ja. Man blir mye mer stabil av det, men jeg har også benket på en svært smal benk også, og det går jo selvfølgelig bra. Litt uvant i starten da det krever litt mer balanse, men ikke noe mer enn det. Smiley

Dette var veldig interessant Øyvind! Smiley
Dette er vel absolutt en av de bedre benkene jeg har sett i denne tråden (for min del)
Har du trent på denne benken lenge? Siden knaggene ikke er faste, er det vel mulig å ta bort de en ikke trenger da eller?

For å si det sånn, så er det veldig greitt å få en annbefaling fra deg siden du har prøvd mange benker, deriblant en god del konk.benker. Dessuten så har du vell en del timer i uka på benken Cheesy Når du sier at du knapt merker forskjel fra en konk. benk og denne så er det veldig betryggende. Smiley
HOBBYSTYRKELØFTER

Knebøy 240 kg
Benkpress 205 kg
Markløft 270 kg

Belt only!

            "There is no point in being alive
               if you cannot do the deadlift"
                    -Jòn Pàll Sigmarsson-

                   -Real men armwrestle!-

                             RAW 4 life!

Min youtube kanal: http://www.youtube.com/channel/UC4klTp6sCJkDrrQ51ZmCwCQ

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!