Skrevet av Emne: Hvorfor ikke legalisere cannabis?  (Lest 9156 ganger)

Utlogget kårekraft

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« : 22. november 2010, 22:49 »
Sitter å diskuterer med et par kompiser av meg som er veldig pro-hasj. De har tydeligvis satt seg godt inn i dette temaet og har har mange gode argumenter for legalisering. Jeg er generelt mot all narkotika, men nå er jeg nesten overtalt til å "bytte side". Jeg lurer derfor på om noen kan si meg hvorfor dette er ulovlig og hvorfor det burde forsette å være sånn. Gode argumenter mottas med stor takk.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #1 : 22. november 2010, 22:55 »
Et argument som ofte brukes er at cannabis er inngangsstoff til sterkere stoffer. Tøys og tull spør du meg, alkohol er inngangsstoffet til alle sterkere stoffer.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Waal

  • Gjest
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #2 : 22. november 2010, 23:01 »
Syrehuer kan være farlige for omgivelsene, de er ikke seg selv, og tar avgjørelser deretter.

Utlogget TehKris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #3 : 22. november 2010, 23:09 »
Syrehuer kan være farlige for omgivelsene, de er ikke seg selv, og tar avgjørelser deretter.


Her har vi et typisk utsagn fra en som ikke vet hva han snakker om. For det første kan man ikke sammenligne "syrehuer" (f.eks. LSD) med cannabisrøykere. For det andre påvirker ikke cannabis avgjørelser nevneverdig, ihvertfall blir man ikke mer "hyper" eller "dristigere" som mange kanskje tror (dette blir man av f.eks. amfetamin o.l.). Alkohol påvirker deg og dine beslutninger MYE mer enn cannabis...

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #4 : 22. november 2010, 23:10 »
Her har vi et typisk utsagn fra en som ikke vet hva han snakker om. For det første kan man ikke sammenligne "syrehuer" (f.eks. LSD) med cannabisrøykere. For det andre påvirker ikke cannabis avgjørelser nevneverdig, ihvertfall blir man ikke mer "hyper" eller "dristigere" som mange kanskje tror (dette blir man av f.eks. amfetamin o.l.). Alkohol påvirker deg og dine beslutninger MYE mer enn cannabis...
Det står ingen plass at han mener cannabisrøykere er syrehuer.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TehKris

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 102
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 102

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #5 : 22. november 2010, 23:15 »
Det står ingen plass at han mener cannabisrøykere er syrehuer.
Hvis han ikke mente det, så er innlegget hans fullstendig meningsløst i denne tråden, med mindre han vil utdype seg og trekke relevante tråder til cannabis.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #6 : 22. november 2010, 23:20 »
Jeg lurer derfor på om noen kan si meg hvorfor dette er ulovlig

På grunn av denne. FN slår til igjen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Single_Convention_on_Narcotic_Drugs

Cannabis er nok ulovlig fordi det ikke var festet bra nok i markedet. Alkohol er et rusmiddel som har blitt godt mottatt, og som blir brukt av mange. Det var ikke cannabis i samme grad. Ellers hadde alkohol også blitt forbudt i FN-konvensjonen.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #7 : 22. november 2010, 23:28 »
Albert Einstein ,My First Impression of the U.S.A., 1921
"The prestige of government has undoubtedly been lowered considerably by the prohibition law. For nothing is more destructive of respect for the government and the law of the land than passing laws which cannot be enforced. It is an open secret that the dangerous increase of crime in this country is closely connected with this."

Raymond Kendall , Secretary General of INTERPOL, January 1994
"Western governments ... will lose the war against dealers unless efforts are switched to prevention and therapy... All penalties for drug users should be dropped ... Making drug abuse a crime is useless and even dangerous ... Every year we seize more and more drugs and arrest more and more dealers but at the same time the quantity available in our countries still increases... Police are losing the drug battle worldwide."

Sir Paul McCartney
"I support decriminalization. People are smoking pot anyway and to make them criminal is wrong."

http://www.repeal.net/Notable.htm

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #8 : 22. november 2010, 23:32 »
Nuff said!
Sitter å diskuterer med et par kompiser av meg som er veldig pro-hasj. De har tydeligvis satt seg godt inn i dette temaet og har har mange gode argumenter for legalisering. Jeg er generelt mot all narkotika, men nå er jeg nesten overtalt til å "bytte side". Jeg lurer derfor på om noen kan si meg hvorfor dette er ulovlig og hvorfor det burde forsette å være sånn. Gode argumenter mottas med stor takk.
Du trenger ikke å velge side.. Bare aksepter ting er slik de er. Lag din egen meining, gjør dine egne valg og gjør din egen research(som du gjør nå). Om du gjør feil i livet har det ingenting å sei - så lenge du kan lære av de. Forskjell på å prøve hasj og ta overdose på amfetamin liksom...

Ang hasjlegalisering e det nok ganske tvilsomt det vil skje. Kan gjerne hende det blir slik som steroider "lovlig" men ulovlig og selge og bruke.. = like langt. Men da får hvertfall pasienter bruke det i kreft behandling osv. Støtter forøvrig ikke hasj selv. Men kan være reflektert fordeom!

Utlogget erikv2

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #9 : 22. november 2010, 23:34 »
Syrehuer kan være farlige for omgivelsene, de er ikke seg selv, og tar avgjørelser deretter.


høres veldig ut som et annet stoff som er fullt lovlig.

hmmm.. hva kan det være??


Sitter å diskuterer med et par kompiser av meg som er veldig pro-hasj. De har tydeligvis satt seg godt inn i dette temaet og har har mange gode argumenter for legalisering. Jeg er generelt mot all narkotika, men nå er jeg nesten overtalt til å "bytte side". Jeg lurer derfor på om noen kan si meg hvorfor dette er ulovlig og hvorfor det burde forsette å være sånn. Gode argumenter mottas med stor takk.

Så du holder på standpunktene dine selv om de har utdebatert deg? Den egenskapen bør du legge fra deg hvis du vil lære noe senere i livet.

Spør deg selv hvorfor du uten forbehold og begrunnelse bare "er mot noe" ?

Hvis alkohol hadde blitt oppfunnet imorgen tror jeg det hadde blitt ulovlig i norge. Hadde dette vært bra eller dårlig?

Så kommer spørsmålet om individets rett til å velge selv. Hvorfor skal andre mennesker bestemme over dine valg her i livet? Det er veldig lett å være "mot ting" når det ikke rammer deg selv, men prøv å sett deg i motpartens sko.

Ikke mange som brydde seg da hitler tok fra jødene retten til å bosette seg der de ville i tyskland. ( Drøy sammenligning) Men å innskrenke andres friheter har liksom aldri vært så vanskelig for folk =)

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #10 : 22. november 2010, 23:37 »
høres veldig ut som et annet stoff som er fullt lovlig.

hmmm.. hva kan det være??

  Drikke
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Waal

  • Gjest
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #11 : 22. november 2010, 23:48 »
Hvis han ikke mente det, så er innlegget hans fullstendig meningsløst i denne tråden, med mindre han vil utdype seg og trekke relevante tråder til cannabis.

Du har rett.

Utlogget caremaker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #12 : 22. november 2010, 23:53 »
Er vel som noen andre har sagt, at det er inngangsbilleten til andre sterke stoffer. Er hasj farlig? Nei, hasj er ikke farlig i seg selv, det kan sammenliknes med alkohol. Med en hasj sigarett er det på en måte bare å fyre opp, også blir man høy, er jo derfor litt annerledes fra alkohol.. Og folk som røyker harsj har garantert blitt tilbudt enda "voksnere" stoffer. Derfor er det iallefall for unge best å holde seg unna spessielt. Selv er jeg mot hasj , jeg mener det strider mot den rette utviklinga som samfunnet prøver å få til. Men herregud, du får tak i harsj om du vil, uansett.. Sikkert mange som er nysgjerrige. Jeg tror heller ikke at nesten "alle" som røyker harsj går til hardere stoffer, men jeg tror det er større sjans, akkurat på grunn av miljøet stoffet blir solgt i!.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #13 : 23. november 2010, 00:04 »

Hvis alkohol hadde blitt oppfunnet imorgen tror jeg det hadde blitt ulovlig i norge. Hadde dette vært bra eller dårlig?

Ulovlig selvfølgelig. Ifølge det eg har lest av forskning (og vet av egne erfaringer) ødelegger alkohol livet til flere mennesker enn THC(virkestoffet i hasj/marijuana). Alkohol i små/rette mengder har endel helseeffekter faktisk men folk drikker jo altfor mye. Balanse er nøkkel.
Samme gjelder hasj - men der ser det ut til å være mer virkning og mindre bivirkninger..
(til caremaker)Største bivirkningen med hasj er vell at du må "inn i miljøet" (som er skapt pga det er ulovlig) for å få tak i det.. Selv om forskning sier du ikke kan bli avhengig av hasj(fysisk) tror eg ikke på dette... Folk blir avhengig av det for søvn,matlyst etc og det er mer enn nok til å gjøre det vanskelig å slutte for mange. Gjerne ingen abstinenser oppstår men nattesvette,tap av matlyst etc er litt vanlig for de som slutter etter å ha røykt en stund..

Utlogget Citius-altus-fortius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 120
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 120

  • øh..
Sv: Hvorfor ikke legalisere cannabis?
« #14 : 23. november 2010, 00:10 »
Det jeg ser som problemet med cannabis er de fjortiss-gangsterne som lever av dette som om det er cred, selger det, røyker det å "forguder det"
Er forskjell på en-to trekk i mnd'n å det å røyke hver dag for å holde på attitude'n og "bad-ass"-status.

 yoyo

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!