Skrevet av Emne: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?  (Lest 14516 ganger)

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #30 : 23. februar 2011, 11:01 »
Ja bare tren biceps og bryst, det er jo kroppens ansikt hahahahahaha. Ler meg nesten ihjel.

Hver dag på gymmet ser jeg tenåringene som har minst femten set på biceps, men du ser dem aldri trene rygg Smiley
Et par av dem har faktisk klart å få bicepsen til å bli dobbelt så stor som triceps.

Smaken er vel som baken antar jeg, selv så synes jeg det ser helt idiotisk ut med en bakside av kroppen som ikke viser spor av trening.

Utlogget tolan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #31 : 23. februar 2011, 11:03 »
Lykke til med å få større armer av benk, mark og bøy... han spørr hva han skal trene for å se "bra ut".. Da er det viktig å trene armer.. er så drittlei av folk som nesten synest det er forbudt med biceps curl osv.. vær så snill.

Kunne ikke vært mer enig, skal man se bra ut, så holder det ikke å trene benk, bøy og mark. Armene bør trenes isolert, er min erfaring. Gjerne nokså hyppig og tungt, men med perfekt teknikk. Kontakt med armmusklene er alfa-omega, bruk derfor vekter du fint klarer å håndtere.

Utlogget henrikhardcoar

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 250
  • Honnør: 402
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 250

  • Er for tiden chubby for siste gang
Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #32 : 23. februar 2011, 11:15 »
Ikke pronert nei. Tar ikke på langt nær så godt på biceps som supinert grep (kan det skrives slik?). Pronert grep er for meg synonymt med dedikert ryggtrening  Smiley
Da er vi forsåvidt nesten enige. Smiley
Ja bare tren biceps og bryst, det er jo kroppens ansikt hahahahahaha. Ler meg nesten ihjel.

Hver dag på gymmet ser jeg tenåringene som har minst femten set på biceps, men du ser dem aldri trene rygg Smiley
Et par av dem har faktisk klart å få bicepsen til å bli dobbelt så stor som triceps.

Smaken er vel som baken antar jeg, selv så synes jeg det ser helt idiotisk ut med en bakside av kroppen som ikke viser spor av trening.
Det er vel ikke snakk om å bare trene benk og biceps. Trådstarter trener både rygg og ben, det er ingen her som har sagt at han bør slutte med det.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #33 : 23. februar 2011, 11:19 »
Det er vel ikke snakk om å bare trene benk og biceps. Trådstarter trener både rygg og ben, det er ingen her som har sagt at han bør slutte med det.

Nå var det ikke trådstarter det var snakk om heller.

Utlogget småen.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 119
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 119

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #34 : 23. februar 2011, 12:13 »
Nå ble det plutselig en god del mere svar Smiley

Og slapp av, går ikke og bare tar curls.

slik jeg har satt opp planen er at jeg har, Knebøy, Markløft , Benkpress/skråbenk , nedtrekk/chins, Militærpress , Roing , Mage , leggpress, SÅ tar jeg 2 sett med manualler. Og skal begynne med Franskpress eller Dips.

Alt er på samme dag ja, men trener aldri til failure, og spiser og får i meg proteiner gjennom pulver.

Tokk de viktigste øvelsene fra RYP og bare satte opp et som jeg syntes trente hele kroppen Smiley
Markløft - 100 kg
Benkpress - 62.5 kg
Knebøy - 50 kg ++
Militærpress - 50 kg
Født i 1993
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=105606.0

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #35 : 23. februar 2011, 12:21 »
Det er litt synd at Jay Cutler, Ronnie Coleman..og til og med Arild Haugen, trener biceps og triceps isolert. Det er jo helt feil! Tenk hvilken fremgang de ville fått om de hadde holdt seg kun til baseøvelsene! Kan ikke noen av dere eksperter sende de en mail da?! Pliz! Det er jo opplagt at de overbelaster de små arm-musklene sine!
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Stian L

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 572
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 572

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #36 : 23. februar 2011, 12:44 »
Det er litt synd at Jay Cutler, Ronnie Coleman..og til og med Arild Haugen, trener biceps og triceps isolert. Det er jo helt feil! Tenk hvilken fremgang de ville fått om de hadde holdt seg kun til baseøvelsene! Kan ikke noen av dere eksperter sende de en mail da?! Pliz! Det er jo opplagt at de overbelaster de små arm-musklene sine!


Ja for deres forutsetninger kan selvsagt overføres til enhver nybegynner. Ho ho. En nybegynner som prøver å følge disse guttas treningsopplegg vil raskt bli overtrent. Klart man skal trene armer islolert men mange overdriver fokuset på armtreningen i forhold til feks beintreningen som krever mye større treningsvolum. En egen dag for armer vil nok bli "overkill" for mange.

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #37 : 23. februar 2011, 12:54 »
Det er litt synd at Jay Cutler, Ronnie Coleman..og til og med Arild Haugen, trener biceps og triceps isolert. Det er jo helt feil! Tenk hvilken fremgang de ville fått om de hadde holdt seg kun til baseøvelsene! Kan ikke noen av dere eksperter sende de en mail da?! Pliz! Det er jo opplagt at de overbelaster de små arm-musklene sine!

Du har jo totalt misforstått poenget.
Problemet blant håpefulle rundt på de tusen gym i Norge er at biceps og bryst blir trent over dobbelt så mye som alle andre muskler.
Jeg har trent i 15 år og har så og si aldri måttet stå i kø på markløften, knebøyen eller andre "kjipe" øvelser.
For å få tatt litt benkpress en gang i uken så må jeg nesten alltid stå i kø Tongue

Jay Cutler, Ronnie Coleman og Arild Haugen har blitt som de er fordi de trener mer rygg enn biceps.

Når folk da gir råd til en nybegynner om at "det er jævlig viktig å trene armer for å se bra ut" så skjønner du hvorfor.

Utlogget Torø

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 104
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 104

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #38 : 23. februar 2011, 12:57 »
Det er litt synd at Jay Cutler, Ronnie Coleman..og til og med Arild Haugen, trener biceps og triceps isolert. Det er jo helt feil! Tenk hvilken fremgang de ville fått om de hadde holdt seg kun til baseøvelsene! Kan ikke noen av dere eksperter sende de en mail da?! Pliz! Det er jo opplagt at de overbelaster de små arm-musklene sine!

Ja for deres forutsetninger kan selvsagt overføres til enhver nybegynner. Ho ho. En nybegynner som prøver å følge disse guttas treningsopplegg vil raskt bli overtrent. Klart man skal trene armer islolert men mange overdriver fokuset på armtreningen i forhold til feks beintreningen som krever mye større treningsvolum. En egen dag for armer vil nok bli "overkill" for mange.

Enig med Stian L her. En sier ikke at Arild Haugen, Jay Cutler eller Ronnie Coleman trener feil. De er svært godt trente og dopa, slik at mannen på gata ikke har samme forutsetninger til å trene på lik måte. Om mannen på gata så i tilfelle prøver disse treningsmetodene, kan man si at han trener feil (ergo stagnering/overtrening).
Styrkeløfter (på hobbybasis)

Treningslogg      Styrkeløftstevner      Haugaland AK

Utlogget Muskelsmurf

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 316
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 316

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #39 : 23. februar 2011, 13:26 »
Du har jo totalt misforstått poenget.
Problemet blant håpefulle rundt på de tusen gym i Norge er at biceps og bryst blir trent over dobbelt så mye som alle andre muskler.
Jeg har trent i 15 år og har så og si aldri måttet stå i kø på markløften, knebøyen eller andre "kjipe" øvelser.
For å få tatt litt benkpress en gang i uken så må jeg nesten alltid stå i kø Tongue

Jay Cutler, Ronnie Coleman og Arild Haugen har blitt som de er fordi de trener mer rygg enn biceps.

Når folk da gir råd til en nybegynner om at "det er jævlig viktig å trene armer for å se bra ut" så skjønner du hvorfor.

Poenget mitt er akkurat hva han skriver helt neders. "Når folk da gir råd til en nybegynner om at "det er jævlig viktig å trene armer for å se bra ut" så skjønner du hvorfor"

Gutten kommer jo til å ihjelkjøre armene sine med en egen armdag... jeg prøver bare å hjelpe han.
"I have fought the good fight. I have finished the race, I have kept the faith" - Rocky

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #40 : 23. februar 2011, 13:44 »
Ja for deres forutsetninger kan selvsagt overføres til enhver nybegynner. Ho ho. En nybegynner som prøver å følge disse guttas treningsopplegg vil raskt bli overtrent. Klart man skal trene armer islolert men mange overdriver fokuset på armtreningen i forhold til feks beintreningen som krever mye større treningsvolum. En egen dag for armer vil nok bli "overkill" for mange.
Jeg har aldri påstått at noen skal trene like hardt eller ofte som en aktiv bygger, så la oss ikke kaste bort tid på stråmannargumentasjon.

Hvis det er vanlig at nybegynnere trener for mye armer, så må man anbefale moderat trening av armer, ikke å droppe det helt.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #41 : 23. februar 2011, 13:55 »
Du har jo totalt misforstått poenget.
Problemet blant håpefulle rundt på de tusen gym i Norge er at biceps og bryst blir trent over dobbelt så mye som alle andre muskler.
Så anbefal et balansert program. Å droppe å trene biceps og triceps direkte vil aldri være et balansert program.

Jay Cutler, Ronnie Coleman og Arild Haugen har blitt som de er fordi de trener mer rygg enn biceps.
Hva som er 'mer' og hva som er 'mindre' er ikke viktig her. Poenget er at de faktisk trener armer. Å rette opp en nybegynner-feil ved å lære de en ny feil er jo ikke så fornuftig.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Elvis

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 67
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 292

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #42 : 23. februar 2011, 14:04 »
Hva som er 'mer' og hva som er 'mindre' er ikke viktig her. Poenget er at de faktisk trener armer. Å rette opp en nybegynner-feil ved å lære de en ny feil er jo ikke så fornuftig.

Man kan få jævlig bra biceps av å trene rygg, men man kan ikke få bra rygg av å trene biceps.

Så å ikke trene biceps er ikke direkte feil, men å ikke trene rygg er veldig feil.

En nybegynner trenger absolutt ikke trene biceps, han kan komme veldig langt med baseøvelser. Hvis han en dag bestemmer seg for å bli kroppsbygger så kan han begynne da.

Jeg tør nesten vedde på at mine 47cm armer på 180cm høyde ser bedre ut enn dine armer og jeg har aldri trent dem.

Det er ca 650 muskler i kroppen, lykke til med å ha en isolasjonsøvlese på alle sammen Wink

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #43 : 23. februar 2011, 14:05 »
Enig med Stian L her. En sier ikke at Arild Haugen, Jay Cutler eller Ronnie Coleman trener feil. De er svært godt trente og dopa, slik at mannen på gata ikke har samme forutsetninger til å trene på lik måte. Om mannen på gata så i tilfelle prøver disse treningsmetodene, kan man si at han trener feil (ergo stagnering/overtrening).

Mener du at biceps og triceps sin evne til å takle belastning øker kjappere enn de store muskelgruppene? Eller mener du at steroider har større effekt på armer enn på resten av kroppen?

De faktorene du nevner vil jeg påstå gjelder like mye for hele kroppen, og har derfor absolutt ingenting med denne saken å gjøre.

10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Sv: Bli sterk og se veltrent ut. hvilken øvelser?
« #44 : 23. februar 2011, 14:12 »
Man kan få jævlig bra biceps av å trene rygg, men man kan ikke få bra rygg av å trene biceps.

Det er ca 650 muskler i kroppen, lykke til med å ha en isolasjonsøvlese på alle sammen Wink

Så å ikke trene biceps er ikke direkte feil, men å ikke trene rygg er veldig feil.
Som jeg har sagt før, jeg gidder ikke kaste bort tid på stråmenn. Ta utgangspunkt i mine innlegg, ikke sitt å finn på ting selv.

En nybegynner trenger absolutt ikke trene biceps, han kan komme veldig langt med baseøvelser. Hvis han en dag bestemmer seg for å bli kroppsbygger så kan han begynne da.
Vi snakker om hva som er ideelt her, ikke hvorvidt en middelmådig løsning gir effekt.

Jeg tør nesten vedde på at mine 47cm armer på 180cm høyde ser bedre ut enn dine armer og jeg har aldri trent dem.
Jeg tør vedde på at Ronnie Coleman sine armer er større enn dine, og han har trent de.
Ditt argument er derfor meningsløst.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!