Skrevet av Emne: Bør jeg spise mer?  (Lest 1259 ganger)

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

Bør jeg spise mer?
« : 04. april 2006, 20:04 »
Jeg er på deff nå (nettopp startet), og prøver å spise så godt jeg kan. Jeg spiser hver 2. time, og prøver å kutte ned på karbs etter kl. 1700 ca., og heller spise proteinrik mat. Nå har det seg slik at siden jeg spiser så lite, så går jeg rundt og er sulten ganske ofte, og er dette meningen? Jeg mener, vil ikke kroppen settes på et fettlagringsmodus, og istedenfor å deffe så legger jeg på meg? Kan noen være så snill å svare på dette, fordi jeg er ganske frustrert!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Bør jeg spise mer?
« #1 : 05. april 2006, 13:09 »
Jeg er på deff nå (nettopp startet), og prøver å spise så godt jeg kan. Jeg spiser hver 2. time, og prøver å kutte ned på karbs etter kl. 1700 ca., og heller spise proteinrik mat. Nå har det seg slik at siden jeg spiser så lite, så går jeg rundt og er sulten ganske ofte, og er dette meningen? Jeg mener, vil ikke kroppen settes på et fettlagringsmodus, og istedenfor å deffe så legger jeg på meg? Kan noen være så snill å svare på dette, fordi jeg er ganske frustrert!

alder? høyde? vekt?
Smiley

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

SV: Bør jeg spise mer?
« #2 : 05. april 2006, 13:36 »
Står i signaturen hans det! Ikke det at alder har så mye å si da men.....Grin

hehe, beklager...sånn går det når man bare skumleser Wink
Smiley

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

SV: Bør jeg spise mer?
« #3 : 06. april 2006, 07:54 »
Hvor mange kalorier spiser du, hva slags fordeling har du på proteiner, fett og karbs? Hva og hvor mye spiste du FØR dietten begynte? Har du endret/økt aktivitetsnivået ditt mens du deffer? Dette er ganske essensielt om noen skal kunne hjelpe deg her inne! Ellers så anbefaler jeg at du ser litt på denne linken
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=8869.0

Her har jeg listet opp en del prinsipper for deffing/diett!

Lykke til.

Jeg har ikke satt opp matplan, men har vel et ca. inntak av 180 g proteiner, 500 g karbohydrater og 25 g fett. Dette gir vel rundt 2900 kcal hver dag.
Som sagt så har jeg aldri satt opp et matprogram, fordi jeg tror på det å spise veldig variert, før deffen så hev jeg i meg mat, og ikke minst proteinrik mat til alle døgnets tider. Uten at jeg er sikker så lå jeg vel på kanskje det doble av kcal da iforhold til det jeg tar inn nå.

Nå trener jeg morgenturer 3 ganger i uka og skal begynne med gerilja kardio (skadet ankelen min, så jeg måtte utsette det.). Lurer på når på døgnet jeg bør trene GK, fordi jeg fikk beskjed her på forumet at jeg ikke måtte gjøre det etter styrketreningen min, som ligger på en drøy time. Før så trente jeg ikke annet enn styrketrening, så aktivitetsnivået har økt.
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Utlogget Steven

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 160
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 160

SV: Bør jeg spise mer?
« #4 : 07. april 2006, 09:46 »
Nå er jeg kanskje "Mr. Obvious" her, men jeg henger meg på de øvrige anbefalingene - Innta flere av kaloriene dine i form av proteiner og fett. Husk at proteiner og fett metter bedre enn karbohydrater, og da slipper du kanskje å gå rundt sulten hele tiden.
Min treningslogg!  ~  Min bildeprofil!

"You're a beast in the gym; don't be such a pussy in the kitchen."

janne

  • Gjest
SV: Bør jeg spise mer?
« #5 : 07. april 2006, 11:10 »
Nå er jeg kanskje "Mr. Obvious" her, men jeg henger meg på de øvrige anbefalingene - Innta flere av kaloriene dine i form av proteiner og fett. Husk at proteiner og fett metter bedre enn karbohydrater, og da slipper du kanskje å gå rundt sulten hele tiden.

Mannen min spiste 2700 på slutten av sin byggerdiett (tror jeg....om ikke det var mindre). Han veide inn på 85kg og er 178cm høy.....og da hadde han en fett% på ca 6. Så 2900 er ikke lite i hvertfall!

Utlogget PhilLynott

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 039
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 039

SV: Bør jeg spise mer?
« #6 : 07. april 2006, 19:16 »
Hehe, hvis jeg har regnet riktig så blir det sånn ca. 2900. Det er ganske lite for meg ihvertfall. Får bare fortsette og se hvordan det går videre. Skal prøve å få i meg mer proteiner og fett. Stikker vel innom butikken idag og kjøper meg litt rapsolje kanskje. Skal visst være bra for fettforbrenningen.
Takk for hjelpa!
Thin Lizzy!
BP: 128
KB: 150
ML: 180

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!